Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Secrist
lazy
Sniperace
MartinLindgren
x-medborgare
Dao
theward
Regndrottning
blueheaven
råttan.
14 posters

    Att vara rik

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Debattnivå

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 12:50

    Det måste vara synnerligen lätt at vara höger idag - då de anser sig ha rätt att också bestämma vad deras debattmotståndare har för åsikter, och sedan har de rätt att äckla dem för åsikter de inte har!

    Tja, det finns personer på vänstersidan som kör samma strategi. Det har ingen med ens politiska åskådning att göra. Det är hur man är som person.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 12:51

    Secrist skrev:Det måste vara synnerligen lätt at vara höger idag - då de anser sig ha rätt att också bestämma vad deras debattmotståndare har för åsikter, och sedan har de rätt att äckla dem för åsikter de inte har!

    Tja, det finns personer på vänstersidan som kör samma strategi. Det har ingen med ens politiska åskådning att göra. Det är hur man är som person.

    Så därför anser du det är är rätt??
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  foliesvackan 2009-10-31, 12:52

    Dao skrev:Det måste vara synnerligen lätt at vara höger idag - då de anser sig ha rätt att också bestämma vad deras debattmotståndare har för åsikter, och sedan har de rätt att äckla dem för åsikter de inte har!

    De som ifrågassätter denna rätten, har bevisat att de antingen är "vänstermupp", "exremist" (som för vissa här inne är samma sak som aktivist - alltså alla de som inte tycker som dem och vågar hävda detta), "terroristsympatisör", "historierevisionist", "kommunist", nazist (som av vissa galningar här inne är vänster), eller vad de just nu kan hitta på i deras lilla värld...
    Taktiken är att alltid kasta in en angripbar fantasi om andras åsikter, för att sedan använda sig av argumenten Kuba och Nordkorea om fantasin visar sig sakna bäring. På så sätt "vinner" man alla debatter Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  theward 2009-10-31, 12:52

    Secrist skrev:Och, nej, råttan..... avundsjuka är ingen faktor för vänstern. Det är hos de 'rika' som det är avundsjuka.

    Nonsens. Ungefär som att påstå att arbetare är trevligare än tjänstemän.

    ja min erfarenhet säger allt, att så är fallet Wink

    Dock finns det jättetervliga tjänstemän också...
    Fast status och lönenivå brukar ha en viss tendens till att stiga folk åt huvudet.
    De börjar sakta men säkert tro at de är förmer än arbetarna och på detta forum verkar tendens vara ännu tydligare vad högern tycker om sjuka o arbetslösa
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Rätt?

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 12:53

    Så därför anser du det är är rätt??

    Absolut inte. Vill bara påpeka att det är samma osakliga debattnivå från vissa personer oavsett om de tänker höger eller vänster.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 12:55

    Fast status och lönenivå brukar ha en viss tendens till att stiga folk åt huvudet.

    Du har inte automatiskt högre lön bara för att du är tjänsteman. Och inte sällan är gränsen hårfin mellan vilket avtal du ska tillhöra. Tjänsteman eller kollektivavtal.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-31, 12:56

    Secrist skrev:Och, nej, råttan..... avundsjuka är ingen faktor för vänstern. Det är hos de 'rika' som det är avundsjuka.

    Nonsens. Ungefär som att påstå att arbetare är trevligare än tjänstemän.

    Jasså? Verkligen?

    Du som tror du vet allt... Tala om för mig exakt vad jag är avundsjuk på!

    Avundsjukeargumentet är ett lättvindigt och felaktig 'förklaring' och ursäkt för högern när de inte har fakta att diskutera.

    Igen... tala gärna om för mig vad jag är avundsjuk på.....

    Personligen tror jag det är tvärtom.. Högern är avundsjuka på oss vänster. Vi har lärt oss att vara nöjda, något de har aldrig klarat av då det inte ingår i deras ideologi.


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Avund

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 12:59

    Vi har lärt oss att vara nöjda, något de har aldrig klarat av då det inte ingår i deras ideologi.

    Du kan inte vara lite mer fördomsfull och raljerande? Vänsterns (och högerns) röstsiffror går upp och ned från val till val. Vill du på allvar påstå att folks hela personlighet ändrar sig vart 4:e år?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:01

    Secrist skrev:Vi har lärt oss att vara nöjda, något de har aldrig klarat av då det inte ingår i deras ideologi.

    Du kan inte vara lite mer fördomsfull och raljerande? Vänsterns (och högerns) röstsiffror går upp och ned från val till val. Vill du på allvar påstå att folks hela personlighet ändrar sig vart 4:e år?

    ja det finns c.a 15-20 % "kappvändare", de vet inte riktigt vad de vill och de tänker inte längre än näsan räcker...

    De är dessa vankrelmodiga partierna slåss om

    övriga är ganska på det klara vad de vill och vilken sida de tillhör
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Politik

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:05

    övriga är ganska på det klara vad de vill och vilken sida de tillhör.

    Vilket betyder att övriga personer överhuvudtaget inte behöver bry sig om politiken som partierna går till val på för man vet ju "vilken sida man tillhör". Hoppas verkligen du har fel där annars är hela demokratin i fara.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:07

    Secrist skrev:Det måste vara synnerligen lätt at vara höger idag - då de anser sig ha rätt att också bestämma vad deras debattmotståndare har för åsikter, och sedan har de rätt att äckla dem för åsikter de inte har!

    Tja, det finns personer på vänstersidan som kör samma strategi. Det har ingen med ens politiska åskådning att göra. Det är hur man är som person.

    Det finns det säkert, men jag tvivlar på att de använder samma skällsord!

    Problemet är att att ni har en tendens att bemöta de som faktiskt VILL ha en saklig debatt i ämnet! Min debatt om betygen dog i praktiken ut på grund av detta, trots att jag länge ignorerade de tillmäten högern gav mig, av enda anledning att de inte höll med mig. Och det är inte enda debatten som urartad på detta sättet! ALL debater om USA och Israel urartar där, trots att jag och flera som representerar vänstern klart och tydligt säger att även de civila israelerna, och USA-medborgarna, är offer i konflikten. Trots det är vi "antisemiter" eller "israelhatare", "USA-hatare" etc, etc...

    Hur skall en debatt om dessa två äders agerande kunna hållas, UTAN att en förstörs???

    För att inte tala om denna debatt, om fattiga och rika???
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-31, 13:09

    Secrist skrev:Vi har lärt oss att vara nöjda, något de har aldrig klarat av då det inte ingår i deras ideologi.

    Du kan inte vara lite mer fördomsfull och raljerande? Vänsterns (och högerns) röstsiffror går upp och ned från val till val. Vill du på allvar påstå att folks hela personlighet ändrar sig vart 4:e år?

    Javisst kan jag vara det.. men jag utgår ifrån det som skrivs från högern på forumet.... Galla och avunsdsjuka på sjuka och arbetslösa, bitterhet och hat från högern....Enbart för att vi inte anammar all politik som går ut på 'mer pengar till mig'.

    Avundsjuka för att vi kan se snäbbet längre än det omedelbara att 'alla' får mer pengar. Avundsjuka för att vi vänster inte är imponerad av pengar. Avundsjuka för att sjuka och arbetslös samt pensionärer har något som högern inte har...tid! Avundsjuka för att vänstern har förnöjsamhet.

    Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:10

    Min debatt om betygen dog i praktiken ut på grund av detta,

    Jag vet inte, tycker mest att den dog ut på att du målade upp problem som ingen kände igen sig i.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:13

    Secrist skrev:Min debatt om betygen dog i praktiken ut på grund av detta,

    Jag vet inte, tycker mest att den dog ut på att du målade upp problem som ingen kände igen sig i.

    ATT en debatt handlar om olika åsikter, är ALDRIG en ursäkt för att medvetet förstöra den!

    Mycket av det som "målades upp" om mina åsikter där, var sådant som jag aldrig ens påstått. Och jag förväntades att acaeptera att jag skulle ha åsikter som NI de facto påmålade mig. Detta FÖRUTOM att jag var tvungen att utstå spott och spe, ENBART för att jag hade en annan åsikt än er, är bara början av de problem NI skapar på forumet!

    Att du sedan "försvarar" detta för att du anser att "ingen" skulle känna igen sig i det jag skrev - är banne mig ingen godtagbar ursäkt!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Avund

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:14

    Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.

    He, he..Regnis exploderar i en orgie av fördomar och förutfattade meningar. I princip går det ut på att om man röstar vänster så är man en fin människa med stort hjärta, snudd på övermänskligt god. Röstar man höger är man girig, avundsjuk, avsaknad av empati och antagligen snudd på psykopatisk och allmänt känslostörd.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-31, 13:16

    Secrist skrev:Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.

    He, he..Regnis exploderar i en orgie av fördomar och förutfattade meningar. I princip går det ut på att om man röstar vänster så är man en fin människa med stort hjärta, snudd på övermänskligt god. Röstar man höger är man girig, avundsjuk, avsaknad av empati och antagligen snudd på psykopatisk och allmänt känslostörd.

    Helt rätt! Åtminstone om man tar del av vad som skrivs här... För det är forumdeltagarna jag beskriver. Kolla själv! Wink

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:17

    Att du sedan "försvarar" detta för att du anser att "ingen" skulle känna igen sig i det jag skrev - är banne mig ingen godtagbar ursäkt!!!

    Näpp, jag försvarar aldrig personangrepp. Men finns det ingen som känner igen sig i en fråga så får man nog acceptera att debatten dör ut. Det blir så att säga en icke-fråga.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:19

    Helt rätt! Åtminstone om man tar del av vad som skrivs här... För det är forumdeltagarna jag beskriver. Kolla själv

    Om vissa extremister här inne skulle vara representativa för höger eller vänster så hade nog sverige mer varit likt Colombia än ett västland. Tomtar finns på bägge sidor.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:19

    Secrist skrev:Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.

    He, he..Regnis exploderar i en orgie av fördomar och förutfattade meningar. I princip går det ut på att om man röstar vänster så är man en fin människa med stort hjärta, snudd på övermänskligt god. Röstar man höger är man girig, avundsjuk, avsaknad av empati och antagligen snudd på psykopatisk och allmänt känslostörd.

    tyvärr stämmer detta till till viss del...

    Det tragikomiska är ju att inte människor kan vara ärliga nog att erkänna detta

    Ser man tex på forumhögern så stämmer detta på 8/10 personer

    ps läser ni aldrig själva vad ni skriver...där ser man ju precis det som regndrottning beskriver....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:19

    Secrist skrev:Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.

    He, he..Regnis exploderar i en orgie av fördomar och förutfattade meningar. I princip går det ut på att om man röstar vänster så är man en fin människa med stort hjärta, snudd på övermänskligt god. Röstar man höger är man girig, avundsjuk, avsaknad av empati och antagligen snudd på psykopatisk och allmänt känslostörd.

    Lätt överdrivet kanske, men det är faktiskt åt det hållet ni gör er kända på forumet!

    Nu vet jag att det finns högerfolk som faktiskt inte är på detta sättet - och därför har jag gång på gång faktiskt efterlyst de mer jordnära högerfolken på detta forumet. Alltså de som i sanning är liberaler!!! Ska de verkligen acceptera att en del smått galna människor skall förstöra bilden av högern???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty Miffon

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:22

    Ska de verkligen acceptera att en del smått galna människor skall förstöra bilden av högern???

    Ska ni acceptera att en del "galna" människor förstör bilden av vänstern?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:22

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.

    He, he..Regnis exploderar i en orgie av fördomar och förutfattade meningar. I princip går det ut på att om man röstar vänster så är man en fin människa med stort hjärta, snudd på övermänskligt god. Röstar man höger är man girig, avundsjuk, avsaknad av empati och antagligen snudd på psykopatisk och allmänt känslostörd.

    Lätt överdrivet kanske, men det är faktiskt åt det hållet ni gör er kända på forumet!

    Nu vet jag att det finns högerfolk som faktiskt inte är på detta sättet - och därför har jag gång på gång faktiskt efterlyst de mer jordnära högerfolken på detta forumet. Alltså de som i sanning är liberaler!!! Ska de verkligen acceptera att en del smått galna människor skall förstöra bilden av högern???

    tydligen Rolling Eyes
    jag gissar, att det beror på att de sunda libralerna...helt enkelt blir påhoppade av tokhögern och kallade för dubbelnickande kommunister

    Det har jag faktiskt sett, speciellt på ab-forum

    Så jag tror att de vettiga, med några undantag faktiskt håller sig borta från denna galenskap som tokhögern håller på med
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  RedCloud 2009-10-31, 13:23

    om man röstar vänster så är man en fin människa med stort hjärta, snudd på övermänskligt god. Röstar man höger är man girig, avundsjuk, avsaknad av empati och antagligen snudd på psykopatisk och allmänt känslostörd.

    öhh ja....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:25

    Secrist skrev:Ska de verkligen acceptera att en del smått galna människor skall förstöra bilden av högern???

    Ska ni acceptera att en del "galna" människor förstör bilden av vänstern?

    gör vi? iofs så anser ju nästn hela forumhögern att vi är galna hela bunten Rolling Eyes

    Som jag ser det finns den totala galenskapen mer åt höger än vänster på deta forum...

    med några undantag, men vem bryr sig om vad dessa säger egentligen??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 3 Empty VSB

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:26

    öhh ja.....

    Tja Dao, här har du en som knappast kan göra vänstern stolt. Se ovan...

    Sponsored content


    Att vara rik - Sida 3 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:27