Öh, går jag till en läkare så vill jag nog veta att han behövt bevisa sina kunskaper.
+16
Ezzlirsk
blueheaven
DMustaine
MartinLindgren
formsvackan
theward
RedCloud
Redvictory
Dao
Thetaxpayer
GustavAnder
Secrist
Regndrottning
råttan.
ANNA2LINK
marxisten
20 posters
Bertygshetsen från högern kommer sluta illa!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 26
Kunskap
Kunskap behöver inte mätas!!! Det var skjutton vad ni envisas!!!
Öh, går jag till en läkare så vill jag nog veta att han behövt bevisa sina kunskaper.
Dao- Antal inlägg : 26567
GustavAnder skrev:För 4 minuter sen sa du att " det går inte att mäta..."
Nu säger du att det går att mäta, men du kallar det" rabbla innantill".
Vilket skämt du är, säg är du vänster ?
Man kan lära sig svåra ekvationer som är bra att ah om man ska bli konstruktör, man kan också sitta och klia sig därbak och låta bli att lära sig dessa ekvationer.
1 kan man mäta VEM som lärt sig och VEM som struntat i det ?
2 menar du att inlärnig av svåra ekvationer är att " rabbla innantill" ?
3 varför skriver du om ämnen ( allt) när du inte har det minsta kunskap om nånting.
Jag skrev att kunskap unte går att mäta - och jag har inte ändrat på detta! DU kallar "rabbla innantill" för kunskap - inte jag!
1 Nej! Man kan "mäta" vilka som är lydiga och vilka som inte är det.
2 Nej! Att göra sida upp och sida ner av en mattebok är att rabbla innantill!
3 Jag har inte skrivit om ämnen - jag har skrivit om skolan.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 28
Matte
Nej! Att göra sida upp och sida ner av en mattebok är att rabbla innantill!
Matte kan man inte rabbla! Antingen förstår du mattens logik eller så gör du inte det.
Matte kan man inte rabbla! Antingen förstår du mattens logik eller så gör du inte det.
Secrist skrev:Kunskap behöver inte mätas!!! Det var skjutton vad ni envisas!!!
Och det kan du bara genom att visa upp en bokstavskombination?
Inga som anställer folk idag bryr sig om sådant ändå - utan tittar på person, och deras praktiska kunskaper!
GustavAnder- Antal inlägg : 2835
- Inlägg 30
pajas
Dao skrev:Secrist skrev:Det sista går att ordna - utan förnedring!
Sedan när blev betyg förnedring? Och hur hade du tänkt att kunskapen skulle mätas när man ska komma vidare? Ska alla sitta i en ringa med lite Bob Marley i bakgrunden och "känna" vilka som ska få komma in?
Betyg har alltid varit förnedring - utom för de barn som fungerade i den skola de tvingats in i!
För 5 minuter sen sa du att kunskap INTE GÅR ATT MÄTA, nu säger du BEHÖVER INTE...
Det var väldigt vad din medicinering påverkar ditt närminne ?, eller saknas det innantill kunskap ?
Secrist skrev:Nej! Att göra sida upp och sida ner av en mattebok är att rabbla innantill!
Jaha... Men vad har det med betygen att göra? Varför är det så viktigt att tala om för elever att de inte duger???
GustavAnder skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Det sista går att ordna - utan förnedring!
Sedan när blev betyg förnedring? Och hur hade du tänkt att kunskapen skulle mätas när man ska komma vidare? Ska alla sitta i en ringa med lite Bob Marley i bakgrunden och "känna" vilka som ska få komma in?
Betyg har alltid varit förnedring - utom för de barn som fungerade i den skola de tvingats in i!
För 5 minuter sen sa du att kunskap INTE GÅR ATT MÄTA, nu säger du BEHÖVER INTE...
Det var väldigt vad din medicinering påverkar ditt närminne ?, eller saknas det innantill kunskap ?
OK - Rättelse - KAN inte! Nöjd?
Testa lite saklig argumentation, nästa inlägg...
- Inlägg 33
sak
Saklig argumentation biter nog inte på slika flumfundametalister som dig.
Om man inte mäter ställer krav jämför och ibland även sållar ut så får man en flock elever som lallar ut ur skolan med bristfälliga kunskaper i alla ämnen , om de inte haft tur med att ha engagerade föräldrar,
kort sagt, en mer ojämlik skola.
Precis det vi sett de senaste årtiondena.
I din dumhet begriper du inte att du segregera mer med ditt flumdravel.
Om man inte mäter ställer krav jämför och ibland även sållar ut så får man en flock elever som lallar ut ur skolan med bristfälliga kunskaper i alla ämnen , om de inte haft tur med att ha engagerade föräldrar,
kort sagt, en mer ojämlik skola.
Precis det vi sett de senaste årtiondena.
I din dumhet begriper du inte att du segregera mer med ditt flumdravel.
Samtidigt BÖR man ine använda metoder, som inte fungera!
Så även när jag skrev fel var det rätt!
"Saklig argumentation biter nog inte på slika flumfundametalister som dig."
Vad vet du om det? Du har inte ens testat sakliga argument! Du har varit på gång ibland - men spårar ur ganska snart...
"Om man inte mäter ställer krav jämför och ibland även sållar ut så får man en flock elever som lallar ut ur skolan med bristfälliga kunskaper i alla ämnen , om de inte haft tur med att ha engagerade föräldrar,"
Att inte göra värdelösa mätningar är inte detsamma som att inte ställa krav! I själva verket kan det vara det rakt motsatta! Vissa elever glider igenom skolan nästan utan krav. De får lätt betyg, utan att kunna någonting. Men de får inga krav på sig...
Varför får man ingen kunskap, bara för att ingen sätter en stämpel i pannan på eleven? Förstår verkligen nte hur du resonerar här...
I nuläget lägger vi händerna i dukgliga föräldrar. Men eftersom samma högerexperimenterande leder till ökade sjukkrivningar och fler stressade föräldrar, så har detta bidragit till att göra situationen värre fr ungdomarna!
Satsar skolan på kunskap och jobbar med ungdomarnas egna naturliga nyfikenhet, så kan ALLA lära sig - utifrån sina egna behov och intressen!
Men högern vill ju inte ha engagerade människor att bestämma över, utan enbart lydiga - varpå denna form av idiotiska stämpling blir den rådande maktdemonstrationen!
"I din dumhet begriper du inte att du segregera mer med ditt flumdravel."
Tack för att du så tydligt visar vad du menar med "sakliga argument"!!! Det är nog ganska lätt att se för de som läser dessa inlägg varför sådana "argument" inte biter!!!
Så även när jag skrev fel var det rätt!
"Saklig argumentation biter nog inte på slika flumfundametalister som dig."
Vad vet du om det? Du har inte ens testat sakliga argument! Du har varit på gång ibland - men spårar ur ganska snart...
"Om man inte mäter ställer krav jämför och ibland även sållar ut så får man en flock elever som lallar ut ur skolan med bristfälliga kunskaper i alla ämnen , om de inte haft tur med att ha engagerade föräldrar,"
Att inte göra värdelösa mätningar är inte detsamma som att inte ställa krav! I själva verket kan det vara det rakt motsatta! Vissa elever glider igenom skolan nästan utan krav. De får lätt betyg, utan att kunna någonting. Men de får inga krav på sig...
Varför får man ingen kunskap, bara för att ingen sätter en stämpel i pannan på eleven? Förstår verkligen nte hur du resonerar här...
I nuläget lägger vi händerna i dukgliga föräldrar. Men eftersom samma högerexperimenterande leder till ökade sjukkrivningar och fler stressade föräldrar, så har detta bidragit till att göra situationen värre fr ungdomarna!
Satsar skolan på kunskap och jobbar med ungdomarnas egna naturliga nyfikenhet, så kan ALLA lära sig - utifrån sina egna behov och intressen!
Men högern vill ju inte ha engagerade människor att bestämma över, utan enbart lydiga - varpå denna form av idiotiska stämpling blir den rådande maktdemonstrationen!
"I din dumhet begriper du inte att du segregera mer med ditt flumdravel."
Tack för att du så tydligt visar vad du menar med "sakliga argument"!!! Det är nog ganska lätt att se för de som läser dessa inlägg varför sådana "argument" inte biter!!!
marxisten- Antal inlägg : 5060
GustavAnder skrev:Du marx, om man haft lite mer betygfokus kanske även du hade fått en chans att upptäcka hur långt efter du hamnat, kanske du till och med haft ett jobb idag.
Mitt snitt på gymnasiet där jag gick Samhällsprogrammet var 14,5 poäng, 15 är VG. Inte ett enda IG. Så att jag ligger långt bakom vet jag inte om jag håller med om.
Att jag inte har jobb kan bero på att det inte finns jobb i min kommun. Vi lever på industrin som tvingas varsla.
Senast ändrad av marxisten den 2009-10-27, 04:57, ändrad totalt 4 gånger
Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:GustavAnder skrev:Du marx, om man haft lite mer betygfokus kanske även du hade fått en chans att upptäcka hur långt efter du hamnat, kanske du till och med haft ett jobb idag.
Vad menar du med den kommentaren??? Är det "dagisnivå" härinne i dag???
När är det inte det?
Marx kan allt få sig en släng av sleven. Han är knappast guds bäst barn här inne.
Vad är felet med liter Satir då?
Men du har rätt i att jag inte är guds bästa barn, jag inte ens troende så det får jag hoppas han inte anser...
Tror många missade själva satiren i trådens bild på något sätt...
Redvictory- Antal inlägg : 12028
marxisten skrev:Tror många missade själva satiren i trådens bild på något sätt...
Ja men är inte det ganska typiskt för alliansarna! dvs de ser att en rödgrön skrivit
genast tänker deras hjärna detta måste jag försvara! inte för att de har någon egen uppfattning i ämnet! allt som högern kan tänkas gjort skall till varje pris försvaras
Secrist leder ligan! han svarar så snabbt att han omöjligt kunnat läsa hela länken och se bilden!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Kollegiet på min skola är rörande överens om att f.d. major Björklund är det enskilt största hotet mot våra elever. Han för skolutvecklingen 50 år bakåt om inte mer.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
råttan. skrev:Regndrottning skrev:råttan. skrev:Tror muppvänstern missat de katastrofala matematikkunskaper åk 3 visade upp i nationella provet. Nu sätter man in åtgärder.
Vänsterns flumskola uppmuntrar till tidig utslagning. Resultatet är hemlöshet och elände.
Hur klarade du dig då?
Jag klarade mig genom att göra så lite som möjligt, precis vad vänsterns flumskola ville.
Alltså har du drabbats av hemlöshet och elände, enligt din resonemang...
råttan.- Antal inlägg : 4318
Dao skrev:Secrist skrev:Kunskap behöver inte mätas!!! Det var skjutton vad ni envisas!!!
Och det kan du bara genom att visa upp en bokstavskombination?
Inga som anställer folk idag bryr sig om sådant ändå - utan tittar på person, och deras praktiska kunskaper!
Tror du inte den som anställer en läkare bryr sig om ifall personen ifråga har en läkarutbildning eller ej? Fjant!
Dao skrev:Secrist skrev:Nej! Att göra sida upp och sida ner av en mattebok är att rabbla innantill!
Jaha... Men vad har det med betygen att göra? Varför är det så viktigt att tala om för elever att de inte duger???
Ett underkänt betyg innebär bara att eleven inte klarat kursen. Det kan finnas olika orsaker till detta varav den du nämner är en av de mer ovanliga.
"Att inte göra värdelösa mätningar är inte detsamma som att inte ställa krav!"
Du kunde uppanbarligen inte ge ett enda exempel på vad dessa krav skulle kunna bestå i.
Du kunde uppanbarligen inte ge ett enda exempel på vad dessa krav skulle kunna bestå i.
Typiskt extremhögern att behöva mäta och kategorisera människor, gärna redan från dagis och framåt..
Ideologiskt retarderade individer återfinns enbart på högerkanten.
Ideologiskt retarderade individer återfinns enbart på högerkanten.
- Inlägg 46
kilo
marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:GustavAnder skrev:Du marx, om man haft lite mer betygfokus kanske även du hade fått en chans att upptäcka hur långt efter du hamnat, kanske du till och med haft ett jobb idag.
När är det inte det?
Marx kan allt få sig en släng av sleven. Han är knappast guds bäst barn här inne.
Men du har rätt i att jag inte är guds bästa barn, jag inte ens troende så det får jag hoppas han inte anser...
Liter satir ? Kanske bättre med Kilo ?
Typ, tretusen kilo i huvet på alla muppar som inte begriper att man måste ha betyg.
Bara för att ni muppar är obehöriga och arbetsoförmögna innebär det inte att lösningen på problemet att skapa ännu fler av er sort.....
Betyg hade alltid funnits i skolan tills muppvänster skapade flumskolan där elever kunde gå i 6-7 år utan att få reda på hur de låg till, detta perversa system ändras nu på.
Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Liter satir ? Kanske bättre med Kilo ?
Typ, tretusen kilo i huvet på alla muppar som inte begriper att man måste ha betyg.
Bara för att ni muppar är obehöriga och arbetsoförmögna innebär det inte att lösningen på problemet att skapa ännu fler av er sort.....
Betyg hade alltid funnits i skolan tills muppvänster skapade flumskolan där elever kunde gå i 6-7 år utan att få reda på hur de låg till, detta perversa system ändras nu på.
Arbetslös tjuv är desperat och inte så lite bitter...
theward- Antal inlägg : 6709
GustavAnder skrev:marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:GustavAnder skrev:Du marx, om man haft lite mer betygfokus kanske även du hade fått en chans att upptäcka hur långt efter du hamnat, kanske du till och med haft ett jobb idag.
När är det inte det?
Liter satir ? Kanske bättre med Kilo ?
klart man ska ha betyg, fast först o främst ska man ha en fungerande undervisning o fungerande skolmiljö...
Annars spelar detta med betyg ingen roll...
Enda sättet att rädda skolan, är att göra den statlig igen.
På så vis får alla samma resurser och möjligheter till en bra skolgång
ps mina betyg har det aldrig varit några fel på...tvärtom
fast då har jag också varit intresserad o fått hjälp o stöd hemifrån
- Inlägg 49
Bra
klart man ska ha betyg, fast först o främst ska man ha en fungerande undervisning o fungerande skolmiljö...
ps min betyg har det aldrig varit några fel på...tvärtom
Om skolan är statlig eller kommunalt styrd förändrar kanske inte så mycket, men det är möjligt att det skulle stävja vissa avarter.
Grunden för en bra undervisning börjar med lärarna, deras status har sjunkit som en sten i takt med antalet obehöriga som invaderat skolan, lärarna måste också få något mer auktoritet och bestämmande.
Tyvärr tar såna här saker tid, om den rödgröna röran tar vid är jag rädd för att förfallet ännu en gång tar fart.
Om skolan är statlig eller kommunalt styrd förändrar kanske inte så mycket, men det är möjligt att det skulle stävja vissa avarter.
Grunden för en bra undervisning börjar med lärarna, deras status har sjunkit som en sten i takt med antalet obehöriga som invaderat skolan, lärarna måste också få något mer auktoritet och bestämmande.
Tyvärr tar såna här saker tid, om den rödgröna röran tar vid är jag rädd för att förfallet ännu en gång tar fart.
theward- Antal inlägg : 6709
GustavAnder skrev:klart man ska ha betyg, fast först o främst ska man ha en fungerande undervisning o fungerande skolmiljö...
klart det spelar roll om "stora" staten eller den lilla fattiga kommunen styr skolan och har hand om plånboken...
början till förfallet härstammar från att kommunerna tog över skolan
obehöriga lärare, behöver inte innebära dåliga lärare...
Det har jag jättemånga exmpel på...
Tvärtom kan behöriga lärare vara mkt sämre......
problemet är för stora klasser och för lite personal helt enkelt.
Samt att uppföljningen och intresset för den enskilde eleven, har varit bristfällig minst sagt...
ingen hemlighet att riktigt små skolor eller de med bättre ekonomiska förrutsättningar. har bättre studieresultat