"Ok, att du har svårt att förstå visste jag INTE, jag trodde mer på att du medvetet förvanskar ord till din fördel, men så här skrev jag läs om, om så behövs FLERA gånger, räcker det INTE så be någon att förklara för dig så ska du se att du förstår till slut."
Det var tydligen viktigt för dig detta...
OK - läser igen: "med andra ord att någon som går en kurs och inte klarar denna får ett intyg att han gått kursen, sedan visar det sig på arbetet att han inte kan något av det kan skulle." Så - nu har jag läst den igen!
Då är min respons densamma igen, eftersom din kommentar inte på något sätt är kopplad till vad jag tidigare skrivit i ämnet.
Jag skrev också följande:
Min idé baserar sig på grundskola och gymnasium, och där är alltså inte din fråga aktuell!
Jag tror du drabbats av en sjukdom som många här inne verkar drabbas av - att någon kommer med åsikter som man av PRINCIP inte kan gilla, och därför gör vad som helst för att misskreditera - om ine sakfrågan, så åtmnstobe den som uttalat åsikten. Alla riktiga eller påhittade metoder är då accepterade!
Du brukar inte vara på det sättet, Sniper - bara ibland. Sådana metoder skall inte behövas om det är en saklig debatt som skall gälla.
OM mottagaren uppenbarligen inte förstått vad du menar, så är det inte per automatik mottagaren som är dum, utan då får man förklara vad man menar!!!
Det är liksom lite A och O om man vill ha en saklig debatt!!!
Lämna detta nu, och fråga gärna mig något som utgår från vad jag tidigare skrivit!!!
"fortfarande anser jag att din debattteknik är väldigt ful, att till varje pris försöka förändra och slingra sig..."
Eftersom jag nte vare sig föränrat min ståndpunkt eller fösökt slingra mig, så betyder det att du EGENTLIGEN reagerar på något annat!
"Detta tycker jag känns tråkigt, men tyvärr ibland blir man tvungen att bara tappa intresset att fortsätta, gång på gång."
Och gång på gång har jag påvisat att du haft fel i dina påståenden, som du nu hävdar tröttar ut dig!
Att jag deltar debatten och svarar på folks frågor, betyder inte at man slingrar sig eller förändrar sig. Om ingen förstår, försöker jag förklara med andra ord vad jag menade - det är alltså inte att jag ändrat mig i min åsikt.
Om du tröttnar på en person som säger sin åsikt och som ärligt försöker tillmötesgå motdebattörernas så gptt det går... Till råga på allt måste jag ta emot mothugg som sker nder bältet, utan att bli förbannad. För gör jag det, så är det ett bevis, för vissa, att jag "inte klarar saklig debatt"!
Om du inte klarar av att omförklara en mening som du anser att jag missförstått, utan att frsöka göra dig till någon form av martyr, så förklarar detta mycket varför många debatter har en tendens att såra ur, minst sagt!
Som sagt: Fråga gärna mig något utifrån vad jag tidigare skrivit, så kan jag förklara för dig vad jag menar.
Om du inte är intresserad av att försöka förstå vad jag menar, så ursäktar jag dig om du drar dig ur debatten!!!