Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+16
Ezzlirsk
blueheaven
DMustaine
MartinLindgren
formsvackan
theward
RedCloud
Redvictory
Dao
Thetaxpayer
GustavAnder
Secrist
Regndrottning
råttan.
ANNA2LINK
marxisten
20 posters

Bertygshetsen från högern kommer sluta illa!

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Bertygshetsen från högern kommer sluta illa! - Sida 7 Empty Sv: Bertygshetsen från högern kommer sluta illa!

Inlägg  Blåfront 2009-10-28, 11:24

Kärringfjant
    Kick The Rasist
    Redsvictory
    Martin
    Redcloud
    Fyllebärra

Åhhhhhhhhh så sött flower

Är det redcloud lille som kissat på sig? Ser gult ut?

:flower
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Bertygshetsen från högern kommer sluta illa! - Sida 7 Empty Sv: Bertygshetsen från högern kommer sluta illa!

Inlägg  Dao 2009-10-28, 11:37

lazy skrev:
    Dao Today at 11:37 pm
    Om barnen inte möts av respekt, kan man inte kräva detta tillbaka!

Och detta har inget med friskolor att göra!

Nu tycker jag att vi vänder på det Dao, om vuxna lärare inte bemöts
    med respekt (vilket de inte gör i alla skolor) hur ska vi då lära
    barn/ungdomar respekt? Respekt är inte att andra är rädda för en,
    vilket många tror idag, hur vänder vi på det?

Det går inte att vända på det! Det är de vuxna som skall sätta exemplet! Barnen skall ju liksom lära sig av de vuxna!! Har du missat det???

Visar vuxna barnen respek, så får de respekt tillbaka! Detta har fungerat i tusentals år!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 11:38

råttan. skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Men om du ska ha fler lärare och mindre klasser så kvarstår ju problemet att en del klasser får dåliga lärare.

Och hur ska vi få bort dåliga lärare om man inte på någon nivå får mäta resultat?

Varför denna fixering vis att mäta och kartlägga MÄNNISKOR????

Tror du verkligen detta är enda sättet att uppmärksamma kvalitet? Eller tror du verkligen att elevers betyg på något sätt skulle visa NÅGOT om en lärares kompetens???

Elevens betyg visar väl främst elevens kompetens i div. ämnen.

Nej! Det visar elevens förmåga att få de betygen!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 11:46

Sniperace skrev:
    Varför skulle någon som inte klarar en kurs få ett intyg som säger att de klarade det??? Vad är det för poäng med det???

Nu min vän lägger du ord i munnen på mig som jag ALDRIG sagt, detta är något DU klagat påmatt sker mot dig, är du undantagen från den regeln?

Jag skrev intyg om att ha GÅTT kursen, inte att han klarat den, ska vi skriva att han KLARAT den har vi gensat ett BETYG, ett IG till den som missar och et G till den andre, jag trodde du ville ha bort sådant, eller?

jag tycker du borde skämmas att utnyttja en sådan ful debatteknik, det var absolut inte vackert!!

Att ha en uppgift att man gått grundskolan är inte detsamma som betyg! Du får skriva så man förstår. Sluta gnäll bara för att det blir ett missförstånd! Den "debatttekniken" är inget vad jag bemöts med i varje mothugg från dina vänner på denna tråden, så sluta lek martyr bara för att du upplevde att jag missförstod dig! Mitt gensvar var inget konstigt utifrån vad du skrev! Förstår inte motdebattren får du väl förklara dig!!!

Såna här debattmetoder du använde HÄR borde du skämmas för att använda!!!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 12:18

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Varför skulle någon som inte klarar en kurs få ett intyg som säger att de klarade det??? Vad är det för poäng med det???

Nu min vän lägger du ord i munnen på mig som jag ALDRIG sagt, detta är något DU klagat påmatt sker mot dig, är du undantagen från den regeln?

Jag skrev intyg om att ha GÅTT kursen, inte att han klarat den, ska vi skriva att han KLARAT den har vi gensat ett BETYG, ett IG till den som missar och et G till den andre, jag trodde du ville ha bort sådant, eller?

jag tycker du borde skämmas att utnyttja en sådan ful debatteknik, det var absolut inte vackert!!

Att ha en uppgift att man gått grundskolan är inte detsamma som betyg! Du får skriva så man förstår. Sluta gnäll bara för att det blir ett missförstånd! Den "debatttekniken" är inget vad jag bemöts med i varje mothugg från dina vänner på denna tråden, så sluta lek martyr bara för att du upplevde att jag missförstod dig! Mitt gensvar var inget konstigt utifrån vad du skrev! Förstår inte motdebattren får du väl förklara dig!!!

Såna här debattmetoder du använde HÄR borde du skämmas för att använda!!!

Ok, att du har svårt att förstå visste jag INTE, jag trodde mer på att du medvetet förvanskar ord till din fördel, men så här skrev jag läs om, om så behövs FLERA gånger, räcker det INTE så be någon att förklara för dig så ska du se att du förstår till slut.

med andra ord att någon som går en kurs och inte klarar denna får ett intyg att han gått kursen, sedan visar det sig på arbetet att han inte kan något av det kan skulle.

Ska det inte finnas något som talar om att denna klarat kursen?

här kaqn du TYDLIGT läsa att jag INGET skriver om att ha KLARAT, utan enbart att ha GÅTT denna, ger vi något som säger om han KLARAT den så är det ju ett BETYG eller hur, ett IG eller ett G.

ett intyg om att man GÅTT grundskolan är inget som behövs, för det har alla normala människor gjort, skulle detta intyg däremot säga att man UPPFYLLT kraven för att vara godkänd, ja då HAR man ju gett ett betyg eller hur?

fortfarande anser jag att din debattteknik är väldigt ful, att till varje pris försöka förändra och slingra sig.....

Detta tycker jag känns tråkigt, men tyvärr ibland blir man tvungen att bara tappa intresset att fortsätta, gång på gång
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 12:38

"Ok, att du har svårt att förstå visste jag INTE, jag trodde mer på att du medvetet förvanskar ord till din fördel, men så här skrev jag läs om, om så behövs FLERA gånger, räcker det INTE så be någon att förklara för dig så ska du se att du förstår till slut."

Det var tydligen viktigt för dig detta...

OK - läser igen:
    "med andra ord att någon som går en kurs och inte klarar denna får ett intyg att han gått kursen, sedan visar det sig på arbetet att han inte kan något av det kan skulle." Så - nu har jag läst den igen!

Då är min respons densamma igen, eftersom din kommentar inte på något sätt är kopplad till vad jag tidigare skrivit i ämnet.

Jag skrev också följande:

Min idé baserar sig på grundskola och gymnasium, och där är alltså inte din fråga aktuell!

Jag tror du drabbats av en sjukdom som många här inne verkar drabbas av - att någon kommer med åsikter som man av PRINCIP inte kan gilla, och därför gör vad som helst för att misskreditera - om ine sakfrågan, så åtmnstobe den som uttalat åsikten. Alla riktiga eller påhittade metoder är då accepterade!

Du brukar inte vara på det sättet, Sniper - bara ibland. Sådana metoder skall inte behövas om det är en saklig debatt som skall gälla.

OM mottagaren uppenbarligen inte förstått vad du menar, så är det inte per automatik mottagaren som är dum, utan då får man förklara vad man menar!!!

Det är liksom lite A och O om man vill ha en saklig debatt!!!

Lämna detta nu, och fråga gärna mig något som utgår från vad jag tidigare skrivit!!!

"fortfarande anser jag att din debattteknik är väldigt ful, att till varje pris försöka förändra och slingra sig..."

Eftersom jag nte vare sig föränrat min ståndpunkt eller fösökt slingra mig, så betyder det att du EGENTLIGEN reagerar på något annat!

"Detta tycker jag känns tråkigt, men tyvärr ibland blir man tvungen att bara tappa intresset att fortsätta, gång på gång."

Och gång på gång har jag påvisat att du haft fel i dina påståenden, som du nu hävdar tröttar ut dig!

Att jag deltar debatten och svarar på folks frågor, betyder inte at man slingrar sig eller förändrar sig. Om ingen förstår, försöker jag förklara med andra ord vad jag menade - det är alltså inte att jag ändrat mig i min åsikt.

Om du tröttnar på en person som säger sin åsikt och som ärligt försöker tillmötesgå motdebattörernas så gptt det går... Till råga på allt måste jag ta emot mothugg som sker nder bältet, utan att bli förbannad. För gör jag det, så är det ett bevis, för vissa, att jag "inte klarar saklig debatt"!

Om du inte klarar av att omförklara en mening som du anser att jag missförstått, utan att frsöka göra dig till någon form av martyr, så förklarar detta mycket varför många debatter har en tendens att såra ur, minst sagt!

Som sagt: Fråga gärna mig något utifrån vad jag tidigare skrivit, så kan jag förklara för dig vad jag menar.

Om du inte är intresserad av att försöka förstå vad jag menar, så ursäktar jag dig om du drar dig ur debatten!!!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-10-28, 13:00

Under min mångåriga tid som lärare har jag ännu inte träffat på en elev som upplever betyg som kränkande eller mobbande. Tvärtom märker jag att samtliga elever, hög- som lågpresterande, visar en klar vilja att veta hur denne ligger till och vad som krävs för att uppnå nästa nivå. Dagens betygssystem är absolut ett trubbigt instrument, men det beror på att antalet betygssteg är för få, inte att de öht existerar.
    Tillsammans med en väl ifylld IUP/matris och täta kontakter med eleven/hemmet är betygen ett viktigt hjälpmedel i bedömningen av elevens framåtskridande. Hur man än vänder och vrider på det behöver eleven få veta huruvida denne uppnår målen eller inte, kort sagt en bedömning/betygsättning, fast t o m ännu trubbigare än innevarande system. Då är det bättre att göra en bedömning som gör alla elever på prestationsstegen rättvisa, dvs det är lika viktigt för en lågpresterande elev som för en högpresterande att veta hur denne ligger till. Vad som faktiskt vore kränkande är att för en högpresterande elev endast ge ett "uppnår målen" i svävande ordalag vid kursens slut.
    Stressen som det talas om här kommer att existera oavsett om skolan är betygsfri eller inte. Kunskapsnivån hos elever måste preciseras, och bör enligt mitt tycke göras så noggrant som möjligt.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 13:03

OK - läser igen: "med andra ord att någon som går en kurs och inte klarar denna får ett intyg att han gått kursen, sedan visar det sig på arbetet att han inte kan något av det kan skulle." Så - nu har jag läst den igen!

Nåja, du tycks inte förstå ÄNDÅ.

men du ser förstås INGEN skillnad i att ha gått en kurs och INTE tillgodogjort sig kunskaperna, och att ha gått den OCH tillgodogjort sig kunskaperna....

men, men det är ditt problem, jag skiter i det.....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 18:18

Vercingetorix

"Under min mångåriga tid som lärare har jag ännu inte träffat på en elev som upplever betyg som kränkande eller mobbande."

Givetvis har du inte det! Very Happy

Jag har nästan aldrig träffat en mobbare som anser att han mobbar heller! Trots allt var det så!

"Tvärtom märker jag att samtliga elever, hög- som lågpresterande, visar en klar vilja att veta hur denne ligger till och vad som krävs för att uppnå nästa nivå."

Klart alla uttalar en vilja att få veta vad som krävs av dem! Om det inte fanns betyg skulle de fortfarande vilja veta detta...

Hur man än vänder och vrider på det behöver eleven få veta huruvida denne uppnår målen eller inte, kort sagt en bedömning/betygsättning, fast t o m ännu trubbigare än innevarande system.

Vad har det med betyg att göra?

"Vad som faktiskt vore kränkande är att för en högpresterande elev endast ge ett "uppnår målen" i svävande ordalag vid kursens slut."

Om målet är att kunna mer än man kunde innan, så kan alla ha mål som är viktiga! Betygen i sig är inget som klart och tydligt visar just detta! Betygsystemen I SIG är alltså kränkande för de människor som blir betygsatta. Vill du ha en sådan modell för att du skall bli bedömd på ditt arbete? Lägg sedan till att betygen skall sättas på sådant du ine vill eller kan göra, och at du måste ta med detta hem varje dag efter full arbetsdag...

"Stressen som det talas om här kommer att existera oavsett om skolan är betygsfri eller inte."

Stressen idag, även den hos övriga befolkningen ute på arbetsplatserna, är att mäniskan tvingas att anpassa sig efter ett system där människans behov och möjligheter inte räknas!

""Kunskapsnivån hos elever måste preciseras, och bör enligt mitt tycke göras så noggrant som möjligt."

Inga problem där för mig, men varför skulle det vara negativt om detta görs i ett system där målen är anpassade efter elevens behov och möjligheter? Istället för att strunta i detta som man gör nu?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Bertygshetsen från högern kommer sluta illa! - Sida 7 Empty Betyg

Inlägg  Secrist 2009-10-28, 18:22

Klart alla uttalar en vilja att få veta vad som krävs av dem! Om det inte fanns betyg skulle de fortfarande vilja veta detta...

Om vi nu ska kräva saker och ting hur ska vi då gradera detta om man nu inte får använda betyg? Olika färger? Grönt=Bra Wink
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 18:24

Secrist skrev:Klart alla uttalar en vilja att få veta vad som krävs av dem! Om det inte fanns betyg skulle de fortfarande vilja veta detta...

Om vi nu ska kräva saker och ting hur ska vi då gradera detta om man nu inte får använda betyg? Olika färger? Grönt=Bra Wink

men även DET är ett betyg, det blir IG eller G, men inget som visar om denne klarat soig men knapp nöd, eller om denne varit riktigt framåt och lärt sig MER...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 18:24

Sniperace skrev:
    OK - läser igen: "med andra ord att någon som går en kurs och inte klarar denna får ett intyg att han gått kursen, sedan visar det sig på arbetet att han inte kan något av det kan skulle." Så - nu har jag läst den igen!

Nåja, du tycks inte förstå ÄNDÅ.

men du ser förstås INGEN skillnad i att ha gått en kurs och INTE tillgodogjort sig kunskaperna, och att ha gått den OCH tillgodogjort sig kunskaperna....

men, men det är ditt problem, jag skiter i det.....

Jag struntar INTE i det, oavsett hur luddigt du vill formulera dig!

För mig, och det system jag kan tänka mig, är det viktigt att ALLA eever utvecklas och lär sig, OCH får ett redskap tll att FORTSÄTTA lära sig efter skolan! På det sättet lämnar INFEN grundskolan, eller gymnasiet, utan att ha tillgodosett sig de kunskaper man kan få där!

Arbetsgivare som anställer folk är MER efterfrågande av fok som faktiskt kan lära sig och som är öppna och nyfikna - mer än att få ett papper som säger att de klarat något, utan att faktiskt vaa eb garant för att det fakstiskt är så.

INGEN arbetsgivare bryr sig om skolbetygen, för de VET att de inte säger speciellt mycket om en människa!

Sen kan du strunta i vad du vill, men jag besvarar alla inlägg mot mig utfrån vad uppfattar på dessa!

Du kan ju alltid göra som jag gjorde på Testaren, när jag förstod att jag mentalt inte hänger med!

Kanske dags för dig att ta ett brejk här...

För mig var det mycket gvande, så jag kan verkligen rekommendera detta!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 18:27

Secrist skrev:Klart alla uttalar en vilja att få veta vad som krävs av dem! Om det inte fanns betyg skulle de fortfarande vilja veta detta...

Råcker det inte med att eleven själv eter att denne lärt sig något nytt??? Varför denna fxering vid fixering???

Visst kan läraren, tillsammans med eleven och föräldrarna sätta siffror eller liknande till kraven, om det är vad de gillar. Men då skall det enbart vara dem emellan! Det skall inte katalogiseras och inte jämföras med andra!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 18:35

Jag struntar INTE i det, oavsett hur luddigt du vill formulera dig!

så DU tycker att det var luddigt?

med andra ord att någon som går en kurs och inte klarar denna får ett intyg att han gått kursen, sedan visar det sig på arbetet att han inte kan något av det kan skulle

Då ska jag försöka förklara

Sven går kursen, och lyckas INTE lära sig det kursen förmedlar, han får dock ett intyg att han faktiskt GÅTT kursen, ett intyg som INTE ger honom betyget GODKÄND, men detta nämns ju inte eftersom även det är ett betyg, eller hur?

Janne går samma kurs och är årtiondets bästa elev som lärt sig ALLT, i både teori och praktik, han får ett LIKADANT intyg, där INGET nämns om att han varit väldigt duktig osv

nu är skillnaden att Sven är talför och framåt, men Janne är lite tystlåten, vilken tror du lyckas få jobbet? jag misstänker att det skulle bli Sven, och ge ett taskigt resultat för arbetsgivaren, dvs han anställer en kille som inte kan göra sitt jobb.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 18:49

Sniper

"så DU tycker att det var luddigt?"

Ja, annars hade jag väl svarat så som du förväntade dig! Nu gjorde jag inte detta - just på grund av att du var luddig. Normalt formulerar man då om sig...

"Då ska jag försöka förklara"

Vad bra!!!

"Sven går kursen, och lyckas INTE lära sig det kursen förmedlar, han får dock ett intyg att han faktiskt GÅTT kursen, ett intyg som INTE ger honom betyget GODKÄND, men detta nämns ju inte eftersom även det är ett betyg, eller hur?"

Idag finns inga sdana betyg för sådana kurser! Går du en enskild kurs, får du enbart ett dokument av att du gått där - och då kan arbetsgivaren FÖRVÄNTA sig att du, eller Sven, då skall kunna det som kursen handlat om!

I mina inlägg har jag inte skrivit NÅGONTING som ens indirekt skulle ta bort detta system!

En BEDÖMNING behöver inte vara ett BETYG, heller, för den delen!

"Janne går samma kurs och är årtiondets bästa elev som lärt sig ALLT, i både teori och praktik, han får ett LIKADANT intyg, där INGET nämns om att han varit väldigt duktig osv."

Se ovan!

Om det är inför varje nya nivåer i skolan, däremot, så sker bedömningarna, enligt mitt system, genom intagningstester - som är unik för det som eleven vill söka in på!

Då framkommer det ganska klart om eleven är lämplig eller inte!

"nu är skillnaden att Sven är talför och framåt, men Janne är lite tystlåten, vilken tror du lyckas få jobbet? jag misstänker att det skulle bli Sven, och ge ett taskigt resultat för arbetsgivaren, dvs han anställer en kille som inte kan göra sitt jobb."

Jag vet inte vem som får jobbet. Det beror ju inte riktigt på betyget utan på personen. De kanske söker just någon som ÄR talför, och där man ser har en potential inför det som arbetsgivaren önskar.

Men det får du ta upp i en annan debatt, för det berörs inte ett dugg av det jag har skrivit hitills, förutom det att nästan nga arbetsgivare bryr sig om elevens betyg från skolan överhuvudtaget, redan NU!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-10-28, 18:54

Det är lustigt, Dao. Jag har träffat elever som erkänner att de mobbar. I mitt mentorskap ingår det att tala dessa elever tillrätta.
    Tycker du inte att det är en smula förmätet att kategoriskt ta på dig tolkningsrätten för samtliga svenska elever med att säga att betyg, utan tvivel, är kränkande och mobbande? I synnerhet när ingen av mina tusentals elever genom åren någonsin uttryckt att de upplever detta. (ävenledes undertecknad)

Hur man än gör måste man göra en bedömning av måluppfyllelsegrad, och det är i sig att sätta ett betyg. Sedan vilket system man använder sig av; Icke godkänd - godkänd, 1-5, ig - MVG eller A - F spelar ingen roll. En form av betygsättning är det likafullt. Jag vidhåller fortfarande att det mest orättvisa vi kan göra är att INTE ge betyg. Det är INTE kränkande att beskriva måluppfyllelsegraden för en elev.

"...där målen är anpassade efter elevens behov och möjligheter..."
    Målen ska anpassas till vad samhället erfordrar. Pedagogiken, metodiken och didaktiken däremot kan och ska anpassas till eleven, inte målen. En elevstyrd skola kanske vore intressant som dokusåpa, men inte i verkligheten.

"Det skall inte katalogiseras och inte jämföras med andra!"
    Den relativa betygsättningen slutade man med 1994. Håller du på med det fortfarande?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-10-28, 19:08

Det skall inte katalogiseras och inte jämföras med andra!

Fast betygen jämförs inte med andra. man får betygen i ett kuvert och vad man sedan gör med dem är helt upp till varje person.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-28, 19:12

Vercingetorix

"Tycker du inte att det är en smula förmätet att kategoriskt ta på dig tolkningsrätten för samtliga svenska elever med att säga att betyg, utan tvivel, är kränkande och mobbande?"

Jag tolkar inte för eleverna, jag skriver mina åsikter om ett system! Om ett system förstör för, låt oss säga, en liten grupp elever - är hela systemet fel, detta trots att de flesta inte kränks av detta!

När vi i Sverige skulle införa förbud om aga, så framfördes samma argument för agans försvar, som man på forumet här försvarar betygshettsen!

"I synnerhet när ingen av mina tusentals elever genom åren någonsin uttryckt att de upplever detta."

Jag kan inte utgå på något sätt utifrån dina eventuella upplevelser!

"Hur man än gör måste man göra en bedömning av måluppfyllelsegrad, och det är i sig att sätta ett betyg."

Duger inte vanlig konversation för dig?

"Jag vidhåller fortfarande att det mest orättvisa vi kan göra är att INTE ge betyg."

För att DU inte upplevt detta?

Det finns massor av människor som levt i fruktansvärda förtryck, utan att få erfara förtrycket! Innebär detta då att förtrycket inte fanns???

"Det är INTE kränkande att beskriva måluppfyllelsegraden för en elev."

Jo, om det inte visar något som går att omsätta i praktik!

"Målen ska anpassas till vad samhället erfordrar."

Javisst! Dagens skola är uppbyggt därefter - man vill ha lydiga medborgare, som betalar sin skatt och rättar in sig i ledet!

"Pedagogiken, metodiken och didaktiken däremot kan och ska anpassas till eleven, inte målen."

Idag är detta i stort omöjligt, eftersom ekonmerna som bestämmer inte håller med dig här - oavsett vilka vackra ord som finns i styrdokumenten!

"En elevstyrd skola kanske vore intressant som dokusåpa, men inte i verkligheten."

Vem har efterfrågat en elevstyrd skola?

"Den relativa betygsättningen slutade man med 1994. Håller du på med det fortfarande?"

Jag arbeter efter vad topstyrningen tvingar mig till! Tyvärr! Jag gör vad jag kan INM detta system, för att rädda de elever jag kan, men de flesta lärare som försöker med detta går då tll slut in i väggen!
    Secrist
    Secrist

Bertygshetsen från högern kommer sluta illa! - Sida 7 Empty Ovetandes

Inlägg  Secrist 2009-10-28, 19:22

För att DU inte upplevt detta?

Det finns massor av människor som levt i fruktansvärda förtryck, utan att få erfara förtrycket! Innebär detta då att förtrycket inte fanns???

He, he..Dao målar upp ett oerhört lidande och förnedring på grund av betygen bland sveriges skolelever. Att ingen elev håller med honom ska tydligen bero på att de inte förstår sitt eget bästa. De förstår inte att de blir förnedrade och kränkta! Ja, det är ju ett sätt att argumentera.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-10-28, 19:45

Vem har efterfrågat en elevstyrd skola?

Det är ju du som förordar en skola där målen ska styras av elevernas behov och möjligheter, och inte vad samhällsnyttan efterfrågar.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-10-28, 19:55

Vercingetorix skrev:Under min mångåriga tid som lärare har jag ännu inte träffat på en elev som upplever betyg som kränkande eller mobbande.

Beror helt på ålder. Nacka sätter från ettan eller var det förskolan? Då snackar vi om 6 åringar! De tolkar saker på helt annorlunda sätt!

Det var det som bilden drev med. Det gäller att börja i tid, nacka kommun.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-10-28, 19:59

Blåfront skrev:
    marxisten skrev:Det gäller att börja i tid!
    Bertygshetsen från högern kommer sluta illa! - Sida 7 Sjulingar1
    Röd Press

Ja ni vill ju att så många svenskar som möjligt ska idiotförklaras och få betyg sent i 8an och hamna i komvux 2 år senare och sedan ta en dyr csn utbildning för 100-200.000kr

Medans ni importerar av invandrare som ska ha jobb direkt och placeras i kommuner där jobb finns och där det är brist på

Varför får vi inte veta vilka yrken det är brist på arbetskraft?

182 nyanända städare... är det verkligen brist på städare marxisten?

Lägg av med ditt rasistsnack blåmes! Det har inte här att göra! Det har inte heller komvux om du inte menar de på bilden är redo fgör komvux redan!

Nacka Kommun är satiren om. De har infört betyg för 6 åringar!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-28, 20:46

marxisten skrev:
    Blåfront skrev:
    marxisten skrev:Det gäller att börja i tid!
    Bertygshetsen från högern kommer sluta illa! - Sida 7 Sjulingar1
    Röd Press

Ja ni vill ju att så många svenskar som möjligt ska idiotförklaras och få betyg sent i 8an och hamna i komvux 2 år senare och sedan ta en dyr csn utbildning för 100-200.000kr

Medans ni importerar av invandrare som ska ha jobb direkt och placeras i kommuner där jobb finns och där det är brist på

Varför får vi inte veta vilka yrken det är brist på arbetskraft?

182 nyanända städare... är det verkligen brist på städare marxisten?

Lägg av med ditt rasistsnack blåmes! Det har inte här att göra! Det har inte heller komvux om du inte menar de på bilden är redo fgör komvux redan!

Nacka Kommun är satiren om. De har infört betyg för 6 åringar!

Jag fick betyg som 6-åring! Det var jag glad för då det gav mig bekräftelse på det jag hade åstadkommit.

Jag bör kanske tillägga att jag började ettan när jag var 6 år....

queen
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-10-28, 21:17

Beror helt på ålder. Nacka sätter från ettan eller var det förskolan? Då snackar vi om 6 åringar! De tolkar saker på helt annorlunda sätt!

Om vem har påstått att 6-åringar ska få betyg?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 21:31

Secrist skrev:Beror helt på ålder. Nacka sätter från ettan eller var det förskolan? Då snackar vi om 6 åringar! De tolkar saker på helt annorlunda sätt!

Om vem har påstått att 6-åringar ska få betyg?

Jag tror mer att IDROTT i skolan skadar barnen mer, tänk på stackaren som alltid är den ingen vill ha i laget, tänk på stackaren som alltid kommer sist, det är ju förödande för barnnen, och inte så abstrakt som ett betyg som bara visar på hur bra de lärt sig ett ämne Twisted Evil

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:44