Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

råttan.

Antal inlägg : 4318

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 9 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 00:36

theward skrev:
    råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Du menar att jag ska dö till förmån för cancerforskning, som du får ta delav den dagen du insjuknar?

Jag vet att du och Adolf Hitler har samma syn på sjuka och handikappade Mr.Råtta!

Faktum är att jag håller med Toblerone om en sak. Du ska ut och arbeta. "Arbete åt alla". När du fattat detta kommer du inte vara så rödgrön längre.

varför ljuger då så förbannat?? Eller har du bara svårt att läsa eller förstå vad du läser...??

jag har läst vad sossarna sagt om sjuka och arbete, och det låter betydligt bättre än den sjukpolitik som förs idag

Det låter som det äntligen kan bli en fungerande sjukpolitik för alla inblandade......

Där alla räknas och där man ska jobba det man orkar och resten får man i bidrag...Dvs man blr "aldrig" utförsäkrat

Mer rehab och riktade arbeten ska också införas vilket är bra

Det är du som ljuger man blir aldrig utförsäkrad med det socialdemokratiska system vi har nu.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-30, 00:41

theward skrev:
    råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Du menar att jag ska dö till förmån för cancerforskning, som du får ta delav den dagen du insjuknar?

Jag vet att du och Adolf Hitler har samma syn på sjuka och handikappade Mr.Råtta!

Faktum är att jag håller med Toblerone om en sak. Du ska ut och arbeta. "Arbete åt alla". När du fattat detta kommer du inte vara så rödgrön längre.

varför ljuger då så förbannat?? Eller har du bara svårt att läsa eller förstå vad du läser...??

jag har läst vad sossarna sagt om sjuka och arbete, och det låter betydligt bättre än den sjukpolitik som förs idag

Det låter som det äntligen kan bli en fungerande sjukpolitik för alla inblandade......

Där alla räknas och där man ska jobba det man orkar och resten får man i bidrag...Dvs man blr "aldrig" utförsäkrat

Mer rehab och riktade arbeten ska också införas vilket är bra

Ge mej en seriös länk där Mona&co ska införa ett slags "go and get" hur
    många av oss som arbetar tror du kommer att rösta på det?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 11:17

Nu finns det skäl till att min pension gäller livet ut, mina skador och handikapp kan inte bli bättre!

Vad du håller med någon toblerone omvet inte jag,har aldrig träffat på någon som kan säga någonting Mr.Råtta, men jag vet ju inte vad ni snackar om där nere i din potta?

Däremot säger Mona Sahlin,jobb till alla som kan jobba, hon säger också att ingen ska kastas ut ur sjukförsäkringen,

Alla som vill och kan återgå till arbete ska få all hjälp som behövs, men ingen ska förlora sina ersättningar innan man vet att jobbförsöket fungerar,

Mona Sahlin säger också att akassan ska återställas till tidigare 80% och avgifterna sänkas!

Vilket innebär att om du Mr.Råtta blir sjuk eller arbetslös efter 2010, kommer du bli bättre behandlad än hur dina bejublade borgare behandlar människor i dagens allians sverige,

Knappast troligt att Mr.Råtta kommer kräva sänkt akassa eller socbidrag framför sjukersättning om han drabbas!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 11:25

Ja vi vet ju hur opinionen sett ut ända sedan förra valet, än har inte verkligheten hunnit ikapp alliansen,
    Sen löper ju också både C och KD riskerar att inte ens få sitta kvar i riksdagen,
    och får dom det lär det bli med låga siffror!

Valet kommer inte handla om Reinfeldt mot dom rödgröna, Reinfeldts egna personliga opinionsiffror kan ju inte påstås ha lyft resten av alliansen någonting!

Jag är förhoppningsfull och tror att en majoritet av väljarna kommer rösta rödgrönt 2010!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2009-10-30, 11:50

martin7lindgren skrev:Ja vi vet ju hur opinionen sett ut ända sedan förra valet, än har inte verkligheten hunnit ikapp alliansen,
    Sen löper ju också både C och KD riskerar att inte ens få sitta kvar i riksdagen,

Valet kommer inte handla om Reinfeldt mot dom rödgröna, Reinfeldts egna personliga opinionsiffror kan ju inte påstås ha lyft resten av alliansen någonting!

Jag är förhoppningsfull och tror att en majoritet av väljarna kommer rösta rödgrönt 2010!

Är väl vp som riskerar åka ur om ngt parti...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 12:40

Det återstår ju och se,2010 vet vi?

Men mitt tips är ett nytt rödgrönt sverige väntar runt hörnet,
    till skillnad mot många rödgrönas besvikelse att förlora valet 2010,
    är jag helt säker på att besvikelsen över att ha röstat fram alliansen är större hos många väljare idag!

Men snart är det över, 2010 närmar sig, året då en majoritet av väljarna ger borgaralliansen tummen ner!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 12:45

martin7lindgren skrev:Ja vi vet ju hur opinionen sett ut ända sedan förra valet, än har inte verkligheten hunnit ikapp alliansen,

Vekligheten tycks inte ha kommit till sossarna som tycks leva på 70-talet och definivt inte till vänsterpartiet som fortfarande lever kvar på 30-talet!

Eller mp som helst av allt vill återgå till 1800-talet! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 12:59

Suck...? Jaha har lilla frugan varit hemma och vänt dig på rygg nu, och serverat kaffe på sofflocket,

Vem blir förvånad att du inte ser att sossarna och de rödgröna blickar framåt, det vittnar ju den nya gemensamma valplattformen som växer fram om!

Men du behöver inte vara orolig Mr.Kronblom/Blue, vill du ligga kvar på sofflocket och fortsätta utnyttja dina nära, får du väl göra det så länge dom inte säger stopp, nu räcker det!

LEVE MONA SAHLIN! bounce
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 13:01

martin7lindgren skrev:Suck...? Jaha har lilla frugan varit hemma och vänt dig på rygg nu, och serverat kaffe på sofflocket,

Vem blir förvånad att du inte ser att sossarna och de rödgröna blickar framåt, det vittnar ju den nya gemensamma valplattformen som växer fram om!

Men du behöver inte vara orolig Mr.Kronblom/Blue, vill du ligga kvar på sofflocket och fortsätta utnyttja dina nära, får du väl göra det så länge dom inte säger stopp, nu räcker det!

LEVE MONA SAHLIN! bounce

Ja inte fan väger jag 118 kilo och ser ut som om jag var i nionde månaden! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 13:23

Kanske det,med du är ju djävligt sniken och helt korkad?
    Förövrigt kan jag säga att numera sen jag börjat få livet tillbaka mår jag trots allt bättre än på många år?

Att jag väger 118 kilo förändrar inte att du utnyttjar dina nära till max för att kunna ligga på ditt sofflock!

En sak sak är säker du har inte täckning att få mig i gungning, NO WAY!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 13:46

När Mona Sahlin igår omvaldes till partiorförande av en enhällig kongress, så vet vi att hennes ställning är stark i partiet,

Hitills går det mesta Monas väg!

Lite kul också att förre moderatledaren Ulf Adelsson finns med på sossarnas kongress och tycks trivas som fisken i vattnet!

Så forumhögerns fårskallar och olyckskorpar får väl fortsätta bräka och kraxa så mycket dom vill,
    För såna är dom ju dom små ynkedomarna,då trivs dom bäst! Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 15:05

Dock kan det vara ett problem för röran att Toblerones förtroende bland väljarna är så gott som lika med noll.

Det är skillnad på riktiga väljare och sovande kongressledamöter.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 15:09

martin7lindgren skrev:Nu finns det skäl till att min pension gäller livet ut, mina skador och handikapp kan inte bli bättre!

Vad du håller med någon toblerone omvet inte jag,har aldrig träffat på någon som kan säga någonting Mr.Råtta, men jag vet ju inte vad ni snackar om där nere i din potta?

Däremot säger Mona Sahlin,jobb till alla som kan jobba, hon säger också att ingen ska kastas ut ur sjukförsäkringen,

Alla som vill och kan återgå till arbete ska få all hjälp som behövs, men ingen ska förlora sina ersättningar innan man vet att jobbförsöket fungerar,

Mona Sahlin säger också att akassan ska återställas till tidigare 80% och avgifterna sänkas!

Vilket innebär att om du Mr.Råtta blir sjuk eller arbetslös efter 2010, kommer du bli bättre behandlad än hur dina bejublade borgare behandlar människor i dagens allians sverige,

Knappast troligt att Mr.Råtta kommer kräva sänkt akassa eller socbidrag framför sjukersättning om han drabbas!

Dina skador är inte värre än att du frivilligt arbetar för den rödgröna röran. Du borde lyssna på Toblerone. Du tror i din stupiditet att Toblerone sagt att den som inte vill arbeta slipper. Så är det inte. Bidrag kommer bara betalas ut till de som inte kan arbeta. Toblerone planerar således att dra åt tumskruvarna.

A-kassan är 80% redan idag. Hon planerar således ingen höjning.

Senast ändrad av råttan. den 2009-10-30, 16:57, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 16:21

Monas förtroende bland väljarna ylar Mr.Råtta där nere ifrån pottan?
    Nu är det ju så isanningens namn att visst har Mona sämre personliga siffror än den andra statsminister kandidaten Reinfeldt!

Men Monas rödgröna block ligger ju före Reinfeldts blåingar ändå,
    Dom svenska väljarna röstar alltså inte efter person!

NÅGOT RÅTTUSLINGEN INTE KAN GÖRA NÅGOT ÅT!

Rösta rödgrönt Mr.Råtta, våga vinna 2010, rösta på Monas gäng! cheers
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 17:00

Toblerone har inte dåliga siffror. Hon har katastrofala siffror.
    När valet närmar sig kommer skvallerpressen som brukligt är att visa kalkyler och ställa den klassiska frågan: "Är du en vinnare".
    Med Toblerones politik kryddad med de två andra skattehöjarpartiernas krav kommer alla att kunna konstatera hur många tusenlappar de kommer förlora varje månad på den rödgröna rörans politik. Detta blir också dödsstöten för den rödgröna röran.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-30, 17:08

råttan. skrev:Toblerone har inte dåliga siffror. Hon har katastrofala siffror.
    När valet närmar sig kommer skvallerpressen som brukligt är att visa kalkyler och ställa den klassiska frågan: "Är du en vinnare".
    Med Toblerones politik kryddad med de två andra skattehöjarpartiernas krav kommer alla att kunna konstatera hur många tusenlappar de kommer förlora varje månad på den rödgröna rörans politik. Detta blir också dödsstöten för den rödgröna röran.

Tror du ja... Vi får väl se...
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 17:11

Anna,
    Du skulle inte rösta på en politik på vilken du förlorar tusentals kronor varje månad, eller?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-30, 17:21

råttan. skrev:Anna,
    Du skulle inte rösta på en politik på vilken du förlorar tusentals kronor varje månad, eller?

Nej jag skulle inte rösta på en politik som inte är solidarisk mot alla för det är inte Alliansen... Alliansen för bara en politik för dom som är rika!!!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 17:43

ANNA2LINK skrev:
    råttan. skrev:Anna,

Nej jag skulle inte rösta på en politik som inte är solidarisk mot alla för det är inte Alliansen... Alliansen för bara en politik för dom som är rika!!!

Nya dumheter i kubik! Laughing
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 18:16

"solidarisk mot alla"
    Tillåt mig asgarva.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 20:53

Mr.Råtta visar sin rätta färg,solidaritet för alla viftas bort med ett hånfullt skratt!
    Vem blir förvånad, stämmer överens med råttans tärande och lata filosofi, när han talar om sina utsatta medmänniskor!

Råttuslingen i sin potta plaskande nere på botten!

Men en vacker dag får även råttan lära sig innebörden av orden
    RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET åt alla!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 20:59

Mr.Råtta och Blue och deras blånästa polare röstar endast för sitt eget välmående,andras struntar dom totalt i!

Men dessa herrar och ynkedomar kommer få bita i gräset vare sig dom vill det eller,

Men när det gäller Mr.Blue får väl hans fruga bära in gräset och servera vid sofflocket
    Ungefär somman serverar hästar och kor i ladan!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-30, 21:05

vore jag rik nog att avstå några tusen i månaden, för att andra skulle få det drägligt så skulle jag rösta precis som nu...

skulle jag tex vinna drömvinsten på lotto, så ändras fortfarande inte mina politiska ståndpunkter.
    jag skulle fortfarande vilja ha förmögenhetsskatt, jag skulle dela ut mer än hälften av pengarna jag vann till familj, släkt, vänner och tillandra behövande som haft otur med sjukdom o dyl

Samma sak om jag skulle få ett jobb med dubbelt så hög lön som nu.....

pengarna man inte "behöver", kan man lika gärna ge till bättre behövande....

Fast detta verkar vara svårt att greppa för en sann högermänniska...
    likadant att förstå varför man betalar skatt och till vad skatten går
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 21:25

Ingen kan utgå från att vara med och ta del av samhällets välfärd,vem har råd att stå för hela sin egen kostnad själv,

Bara vanliga fraktur operatiner kostar väl säkert minst 100.000!
    En skattefinansierad lika välfärd för alla vid behov är ju självklart!

RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET åt alla, det gäller också Mr.Råtta och hans kompisar!

Även om nu inte råttan själv förstår det, så är vi många andra som gör det,
    Trots Mr.Råttas tärande och lata filosofi när han talar om andra,så bryr vi tärande och lata oss om Mr.Råtta ändå om han råkar illa ut,

Mr.Råtta och hans korkade polare kan ju inte rå för att dom inte förstår sitt eget bästa!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 21:28

martin7lindgren skrev:Mr.Råtta visar sin rätta färg,solidaritet för alla viftas bort med ett hånfullt skratt!
    Vem blir förvånad, stämmer överens med råttans tärande och lata filosofi, när han talar om sina utsatta medmänniskor!

Råttuslingen i sin potta plaskande nere på botten!

Men en vacker dag får även råttan lära sig innebörden av orden
    RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET åt alla!

martin lille,

Vad får dig att tro att utasatta människor skulle vara tärande? De som är utsatta på riktigt är absolut inte tärande. Att du inte vet detta beror antagligen på att du är en mupp.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:58