Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters

    LEVE MONA SAHLIN...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-24, 23:57

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    MartinLindgren skrev:Ja nu närmar vi oss skumpan, det verkar som vi får kyla ner två stycken, den ena att fira borgaralliansens utåg med Reinfeldt i spetsen från Rosenbad, den andraden rödgröna valsegern som väntar! cheers


    Ja festen börjar snart... Dom rödgröna kommer att vinna stort i valet i år, helt klart! Very Happy

    Självklart vinner de Rödgröna! Allianzen åker ut i kylan (utanförskapet)
    Jag vill verkligen se Allianzens min då de förlorar! då kan de inte jävlas längre!



    Nej precis, dom har gjort det tillräckligt länge nu...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 00:00

    Oppositionen har sagt att orättvisan av beskattningen mellan pensionär och löntagare ska åtgärdas direkt om man vinner valet!

    *asg* Ja, du lilla martin. Dina tolkningar av det som Mona säger är minst sagt generöst. När Fredrik frågan henne hur det ska göras var hon minst sagt svävande. Knappast förvånande men ändå. Razz
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 00:01

    Ja Mona vann i dag, helt klart!

    Knappast. Hon kunde ju inte ge ett rakt svar på någonting. Hennes enda budskap verkar vara: "Rösta på oss för vi är jättebra!" Razz
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-25, 00:05

    Secrist skrev:Ja Mona vann i dag, helt klart!

    Knappast. Hon kunde ju inte ge ett rakt svar på någonting. Hennes enda budskap verkar vara: "Rösta på oss för vi är jättebra!" Razz

    Mona gav tydliga svar det var Reinfeldt som svarade på sitt vanliga sätt att: Det ska löna sig med arbete(dom andra får klara sig bäst dom vill...). Det och det usla sjukförsäkringssystemet kommer Reinfeldt och kompani förlora valet i år på helt klart!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Mona

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 00:09

    Mona gav tydliga svar det var Reinfeldt som svarade på sitt vanliga sätt att:

    Gjorde hon? När Fredrik pressade henne om sjukförsäkringen började hon skruva på sig rätt ordentligt.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-25, 00:11

    Secrist skrev:Mona gav tydliga svar det var Reinfeldt som svarade på sitt vanliga sätt att:

    Gjorde hon? När Fredrik pressade henne om sjukförsäkringen började hon skruva på sig rätt ordentligt.


    Tyckte jag inte, jag tyckte att det var tvärtom. Vad du en säger så kommer inte alliansen vinna valet i år, dom oddsen är nog mycket små!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2010-01-25, 00:13

    Secrist skrev:Mona gav tydliga svar det var Reinfeldt som svarade på sitt vanliga sätt att:

    Gjorde hon? När Fredrik pressade henne om sjukförsäkringen började hon skruva på sig rätt ordentligt.

    Ja det hade jag varit hon, hade jag hoppat av illska

    Dessa cyniska Moderater har jag inget alls övers för.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 00:15

    Tyckte jag inte, jag tyckte att det var tvärtom. Vad du en säger så kommer inte alliansen vinna valet i år, dom oddsen är nog mycket små!!!

    He, he..vänsterns vanliga raktion när man pekar på de rödgrönas uppenbara brister. Börjar tjura och sätter sig i ett hörn och surmulet rabblar att de rödgröna minsann ska vinna.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Arg

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 00:16

    Ja det hade jag varit hon, hade jag hoppat av illska

    Ja, kan man inte svara på frågorna så kan det bli lite svettigt. Fast att svara med ilska kanske inte är rätt strategi. Kan ju uppfattas som lite oseriöst och Mona har tillräckliga problem med usla förtroendesiffror. Wink
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-25, 00:19

    Secrist skrev:Tyckte jag inte, jag tyckte att det var tvärtom. Vad du en säger så kommer inte alliansen vinna valet i år, dom oddsen är nog mycket små!!!

    He, he..vänsterns vanliga raktion när man pekar på de rödgrönas uppenbara brister. Börjar tjura och sätter sig i ett hörn och surmulet rabblar att de rödgröna minsann ska vinna.


    Jag är inte sur jag är mer och mer säker på att det blir en klar seger för dom rödgröna. Jag blir mer och mer säker för var dag som går... Det finns inget som tyder på tvärtom!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 00:21

    Jag är inte sur jag är mer och mer säker på att det blir en klar seger för dom rödgröna. Jag blir mer och mer säker för var dag som går... Det finns inget som tyder på tvärtom!

    Jag kräver svar av de jag röstar på vad deras politik går ut på rent konkret. Men visst, vi är alla olika. Tycker du att deras politik är ointressant utan det viktigaste är att de vinner så får du självklart göra det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-25, 01:40

    Sanningen och verkligheten är hård eller hur secrist, jag förstår att du och ditt pekfinger är mäkta besviken på pajas reinfeldt efter hans tunna ynkliga insats i agenda nu ikväll?

    Och då sitter han på alla tänkbara fördelar egenskapen av statsminister borde medföra?

    Mona hade inga problem med ynkedomen Fredrik Reinfeldt!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Duell

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 01:43

    Sanningen och verkligheten är hård eller hur secrist, jag förstår att du och ditt pekfinger är mäkta besviken på pajas reinfeldt efter hans tunna ynkliga insats i agenda nu ikväll?

    Inte alls. Det var tydligt att han vann den matchen. Så jag är rätt nöjd. Att du skulle utropa Mona som segrare kan ju knappast komma som någon större överraskning för någon. Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-25, 14:50

    Pressade Reinfeldt mona om sjukförsäkringen?
    Tycker det var han som var pressad, för precis som kristina skyllde han fiaskot med alliansens sjukregler på FK:s personal!

    Han gnällde också på som försvar på varför arbetslösheten och utanförskapet ökar istället för vad som utlovades 2006, på kriserna,

    På frågan från programledaren om han menar att regeringens jobblinje bara fungerar i högkonjukntur svarade Reinfeldt inte på frågan!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-01-25, 18:53

    Pressade Reinfeldt mona om sjukförsäkringen?

    Något svar om varför deras förslag inte kommer att sluta i samma fiasko som förra gången eller varför gränsen 58 år för förtidspension var så bra kunde hon inte förklara trots flera påstötningar från Fredrik.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-26, 02:26

    Secrist skrev:Pressade Reinfeldt mona om sjukförsäkringen?

    Något svar om varför deras förslag inte kommer att sluta i samma fiasko som förra gången eller varför gränsen 58 år för förtidspension var så bra kunde hon inte förklara trots flera påstötningar från Fredrik.


    Men alliansens sjukförsäkring är ju ett ännu värre fiasko Secrist. Man minskar inte sjukdomar genom att utförsäkra människor...

    -------

    https://acbladet.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=5168

    Sponsored content


    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 40 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 21:11