Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Skuld

Inlägg  Secrist 2010-01-19, 20:26

Påstår du att det är mitt fel att ingen har garantier mot sjukdomar!

Blev inte du hemlös?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-19, 21:16

Hur menar du nu, på vilket sätt skulle jag stå i skuld genom att ha varit hemlös i många år?

Vem eller vilka skulle jag därigenom vara skuldsatt hos?

Berätta det för mig secrist, sen hör väl knappast påståendet hemma här på tråden?
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Skuld

Inlägg  Secrist 2010-01-19, 23:29

Hur menar du nu, på vilket sätt skulle jag stå i skuld genom att ha varit hemlös i många år?

Om jag omformulerar frågan då. Vilket ansvar hade du själv för att du hamnade i den situationen?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 12:01

För mig började hemlösheten med en skilsmässa precis som för många andra!
    Tycker inte du ska sitta och föringa att vem som helst,du också kan hamna där, inget man väljer själv?

Kunde det hända mig, kan det hända även dig secrist, tro mig, du har inga garantier!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-20, 12:05

MartinLindgren skrev:För mig började hemlösheten med en skilsmässa precis som för många andra!
    Tycker inte du ska sitta och föringa att vem som helst,du också kan hamna där, inget man väljer själv?

Kunde det hända mig, kan det hända även dig secrist, tro mig, du har inga garantier!

både rätt och fel.
    Det kan hända alla, men vissa har mera motståndskraft än andra.
    Dvs en del klarar av mkt mer innan de brister och andra har väldigt lätt för att ge upp och bli destruktiva

Dock ska man ju inte förringa problemen, även om man själv kan tycka att en del är väldigt svaga och har svårt att tackla saker....

Personligen skulle det ta mkt mkt mer än allt skit jag varit med om innan jag ger upp eller hamnar på gatan
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 12:08

Oppositionen med fortsatt medvind har fortsatt bra odds att få bilda en egen
    majoritets regering med Mona Sahlin som den hetaste statsminister kandidaten för närvarande!

Vare sig man röstar på sossarna och Mona eller inte kan ingen ta ifrån Mona att hon måste vara stark som har tagit sig igenom den tidigare rasande antimona kampanjen som rasade i flera år ute i media och från högern!

Inte satt hon och gnällde likt Maud Olofsson heller att allt berodde på att hon är kvinna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 12:55

Sitter och lyssnar på partiledar debatten, både Maudan och Björklund snackar så fort så man knappt hör vad dom säger?

Tror inte bara det är jag som tycker att dom rödgröna ledarna talar lungt så man hör vad dom säger!
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Ansvar

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 14:50

Så enligt din egen åsikt så har du inget som helst eget ansvar för det som hände? Shocked
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 21:07

Så ser verkligheten ut secrist,man väljer inte sjukdomar eller hemlöshet, det bara händer?

Allt som ofrivilligt hänt mig kan hända dig också!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:26

Så ser verkligheten ut secrist,man väljer inte sjukdomar eller hemlöshet, det bara händer?

Så jag kan alltså utgå från slutsatsen att du anser att du själv inte har något som helst ansvar för din situation?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 23:28

Man förstår ju att Reinfeldt hoppas att valet 2010, ska handla om honom och Mona,
    Han vet hur alliansen rasar i opinion, men han personliga siffror är högre en Monas,
    Vilket inte är konstigt,han är ju statsminister med alla fördelar det inne bär, men han lär få bita i gräset och få se att han inte är så gudomlig som han inbillar sig,

Men man förstår att han inte kan luta sig mot sina allierade, för dom har ju moderaterna nästan käkat upp!

Sen lär det kosta att underskatta Mona och dom rödgröna kalla dom för ett experiment, något Reinfeldt lär få sätta i halsen!

Som Peter Eriksson sa, snart är det dags för Mona Sahlin att vädra ut högervindarna ur statsministerkontoret!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-20, 23:29

Secrist skrev:Så ser verkligheten ut secrist,man väljer inte sjukdomar eller hemlöshet, det bara händer?

Så jag kan alltså utgå från slutsatsen att du anser att du själv inte har något som helst ansvar för din situation?

Lägg ner dina fula personangrepp om du vill vara kvar här Secrist!
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Mona

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:29

Som Peter Eriksson sa, snart är det dags för Mona Sahlin att vädra ut högervindarna ur statsministerkontoret!

Ja, det är nog bäst för henne. Skulle sossarna förlora så lär hennes politiska karriär vara slut.
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Bort

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:31

Lägg ner dina fula personangrepp om du vill vara kvar här Secrist!

Bestämmer du det? Dessutom är det inget personangrepp. Bara en intresserad fråga på hur martin ser på personligt ansvar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 23:32

Som jag ser på dina påtalanden secrist, du får väl dra vilka slutsatser du vill,
    Och kommer du fram till att du skulle ha några gudars garantier från att inte ditt liv kan slås i spillror när som helst, så är du farligt okunnig om vad livet kan bjuda på?

Så ärligt talat så förstår jag inte vad du skulle ha och tillföra mig om livet som hemlös och vilka orsaker som kan leda dit! No

Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-01-20, 23:33, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-20, 23:33

Secrist skrev:Lägg ner dina fula personangrepp om du vill vara kvar här Secrist!

Bestämmer du det? Dessutom är det inget personangrepp. Bara en intresserad fråga på hur martin ser på personligt ansvar.

Jag anser att det är ett klart personangrepp! martin har ingen skyldighet att deklarera för ett helt forum varför han hamnade i sin situation så lägg ner!
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Åsikt

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:34

Jag anser att det är ett klart personangrepp! martin har ingen skyldighet att deklarera för ett helt forum varför han hamnade i sin situation så lägg ner!

Ärligt talat så bryr jag mig inte om vad du tycker. Är han inte vuxen att svara själv? Rolling Eyes
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-20, 23:35

Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Lägg ner dina fula personangrepp om du vill vara kvar här Secrist!

Att ställa en fråga är ingen personangrepp.

Men, martin har inte skyldighet att svara, heller.
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Fråga

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:41

Självklart måste han inte det. Tycker bara det är intressant vilken ståndpunkt man intar när det gäller ens situation. Läste en bok för en tid sedan om just personligt ansvar. Där berättas om en kille som tog sig ur ett långvarigt alkoholmissbruk. Och som en del av sitt läkande så ville han be om ursäkt för all skada han orsakat nära och kära. Fast han fick hela tiden höra att det inte var hans fel. Att han bara var ett offer, så han blev skitsur. Han tyckte definitivt inte att han var utan eget ansvar och kände sig lurad på den positiva effekten han ville uppleva genom att be om en ärlig ursäkt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 23:43

Mitt tips är att vill du snacka hemlöshet med mig får du väl gå in på hemlöstråden på aktuellt sidan,

Så nu vet du det secristen!

Nu är du dessutom ute på hal is grabben, vadå skitsur, finns inget du kan säga som får mig i gungning! Du biter bara dig själv i svansen!

Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-01-20, 23:46, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-20, 23:44

Regndrottning skrev:
    Redvictory skrev:

För det första så har dessa frågor med alltmer anklagande frågor pågått i flera år med början på AB !för det andra så är frågan personlig då den berör martin! för det tredje så spelar det ingen roll vad martin förklarar för Secrist har redan sin bestämda uppfattning om vilken skuld martin har att han hamnade i denna situation! hela frågeställningen bygges således på att försöka förnedra martin!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:47

För det första så har dessa frågor med alltmer anklagande frågor pågått i flera år med början på AB !för det andra så är frågan personlig då den berör martin! för det tredje så spelar det ingen roll vad martin förklarar för Secrist har redan sin bestämda uppfattning om vilken skuld martin har att han hamnade i denna situation! hela frågeställningen bygges således på att försöka förnedra martin!

Har inget med förnedring att göra. Det är din tolkning. Varför är du dessutom så involverad? Kan han inte svara för sig själv?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-20, 23:49

MartinLindgren skrev:Mitt tips är att vill du snacka hemlöshet med mig får du väl gå in på hemlöstråden på aktuellt sidan,

Så nu vet du det secristen!

Nu är du dessutom ute på hal is grabben, vadå skitsur, finns inget du kan säga som får mig i gungning! Du biter bara dig själv i svansen!

Men det har secristen inget för,jag har inga problem att hålla huvudet högt efter att ha tagit livet tillbaks!
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 38 Empty Bra

Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:51

Men det har secristen inget för,jag har inga problem att hålla huvudet högt efter att ha tagit livet tillbaks!

Vilket är jättebra. Vilket jag tycker helt ärligt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 00:37

Självklart, kan garantera att gammla fd hemlösa med så många utsatta år i bagaget som jag växer inte på träd,

Många dör på sin post, dödsbuden kommer varje vecka, bara sen nyår har två av mina gamla polare fått ge sig!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:31