+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters
LEVE MONA SAHLIN...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 901
Sv: LEVE MONA SAHLIN...
Ja du Mr.Blueheaven, hade jag eller vilken som av alla hemlösa haft ett sofflock att ligga på ibland hade man varit djävligt glad!
- Inlägg 902
Suck...? Ja du secrist du snackar på ditt sedvanliga dryga gudomliga sätt om ditt politiska kunnande, där du höjer dig själv till oananade höjder,
Men hålla jämna steg i det ämnet med dig klara en handikappad 100 åring utan problem!
Men visst är det underhållande att se på ditt slingrande och höra ditt sanslösa tramsande,
Som jag tolkar det du tillför är att du har lång väg kvar att vandra innan du närmar dig verkligheten!
Men hålla jämna steg i det ämnet med dig klara en handikappad 100 åring utan problem!
Men visst är det underhållande att se på ditt slingrande och höra ditt sanslösa tramsande,
Som jag tolkar det du tillför är att du har lång väg kvar att vandra innan du närmar dig verkligheten!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 903
Fakta
Säger mannen som aldrig klarat av att svara på en enkel fråga. Antar att ditt kunnande därmed är sämre än en handikappad 100-åring.
Säger mannen som aldrig klarat av att svara på en enkel fråga. Antar att ditt kunnande därmed är sämre än en handikappad 100-åring.
- Inlägg 904
Självklart förstår jag att dom enda svaren som räknas i din egen lilla blåa fantasivärld är dom som kliar dig under hakan?
Du sjunker bara längre och längre ner mot botten, men inte ens det fattar du!
Du sjunker bara längre och längre ner mot botten, men inte ens det fattar du!
- Inlägg 905
Duell
Nu ska ju Mona och Fredrik ha valrörelsens första debatt. Men du martin behöver väl inte vänta så länge med att utropa en segrare? Du kan väl redan nu kora Mona till en lysande seger. Fast du kanske behöver några dagar på att tänka ut nya förolämpningar och personangrepp på Fredrik?
- Inlägg 906
Där ser man,Reinfeldt sägs ha högre personbliga siffror, men Mona leder ett 2 siffrigt större parti än Fredde, det ser bra ut så här i början på valåret!
- Inlägg 907
Mona
Där ser man,Reinfeldt sägs ha högre personbliga siffror, men Mona leder ett 2 siffrigt större parti än Fredde, det ser bra ut så här i början på valåret!
Det finns ju ett talesätt som säger att en äkta sosse skulle rösta på socialdemokraterna även om partiledaren var en häst!
En klockren beskrivning av martin.
Det finns ju ett talesätt som säger att en äkta sosse skulle rösta på socialdemokraterna även om partiledaren var en häst!
En klockren beskrivning av martin.
- Inlägg 908
Se upp med pekfingret pysen,petade du dig i ögat nu?
Men som vi ser i dagen press, så börjar det koka mot Reinfeldt inom alliansen, bland dom små som riskerar att utplånas, man tycker Reinfeldt tar alla godbitarna och dom får sjunka som stenar!
Men Reinfeldt och sådana som du secrist lär få lära er att valet inte handlar om Fredrik Reinfeldt mot oppositionen?
Men som vi ser i dagen press, så börjar det koka mot Reinfeldt inom alliansen, bland dom små som riskerar att utplånas, man tycker Reinfeldt tar alla godbitarna och dom får sjunka som stenar!
Men Reinfeldt och sådana som du secrist lär få lära er att valet inte handlar om Fredrik Reinfeldt mot oppositionen?
- Inlägg 909
Oro
Du behöver inte vara orolig martin. Varken Vänsterpartiet, Centern eller Kd kommer att åka ur riksdagen.
Du behöver inte vara orolig martin. Varken Vänsterpartiet, Centern eller Kd kommer att åka ur riksdagen.
- Inlägg 910
Jag är inte ett dugg orolig är, otroligt förhoppningsfull över den kommande rödgröna valsegern, där alla tre bildar regering tillsammans!
Varför skulle jag vara orolig?
Varför skulle jag vara orolig?
- Inlägg 911
Rödgrönt
Jag är inte ett dugg orolig är, otroligt förhoppningsfull över den kommande rödgröna valsegern, där alla tre bildar regering tillsammans!
Och hur skulle det påverka dig?
Och hur skulle det påverka dig?
- Inlägg 912
Hur skulle det påverka mig??? Jag förstår att du lyssnat på vad som sagts i flera år redan!
Nu handlar det inte bara om mig, du vet vi rödgröna bryr oss om varandra!
Men visst känns det svindlande att veta att sjuka, pensionärer och arbetslösa återfår sin status som fullvärdiga medborgare igen, efter 4 års borgarstyre och en klasspolitik vi aldrig ens kunde drömma om innan!
Nu handlar det inte bara om mig, du vet vi rödgröna bryr oss om varandra!
Men visst känns det svindlande att veta att sjuka, pensionärer och arbetslösa återfår sin status som fullvärdiga medborgare igen, efter 4 års borgarstyre och en klasspolitik vi aldrig ens kunde drömma om innan!
- Inlägg 913
Status
Och hur skulle detta gå till rent praktiskt menar du?
Och hur skulle detta gå till rent praktiskt menar du?
- Inlägg 914
Nu börjar Mona och oppositiionen bli klaramed storadelar av sin gemensamma försvars och säkerhetspolitik!
Samtidigt väljer Reinfeldt att göra en Maud Olofsson, han ger sig på media och säger att dom inte gör sitt jobb,
Reinfeldt sätter ner foten och tycker att media inte ska syna honom och alliansen utan istället ska hålla sig till att tala gott om regeringen!
Samtidigt väljer Reinfeldt att göra en Maud Olofsson, han ger sig på media och säger att dom inte gör sitt jobb,
Reinfeldt sätter ner foten och tycker att media inte ska syna honom och alliansen utan istället ska hålla sig till att tala gott om regeringen!
- Inlägg 915
Vet du vad secrist, använd pekfingret där det hör hemma, kör upp det i snoken!
Självklart betalar jag min skatt varje månad precis som alla andra pensionärer!
Frågan är hur är det själv secrist, är du också skattebetalare?
Självklart betalar jag min skatt varje månad precis som alla andra pensionärer!
- Inlägg 916
Skatt
He, he..ja, jag betalar nog mer i skatt än du någonsin gjort. Fast äntligen något mindre tack vare alliansen!
He, he..ja, jag betalar nog mer i skatt än du någonsin gjort. Fast äntligen något mindre tack vare alliansen!
- Inlägg 917
Gemensam
Nu börjar Mona och oppositiionen bli klaramed storadelar av sin gemensamma försvars och säkerhetspolitik!
Och hur vill de göra med Afghanistan?
Och hur vill de göra med Afghanistan?
- Inlägg 918
Det kommer vi få veta snart, mitt tips är att V kompromissar med sina koalitions partier, tror inte du det också secrist?
Man presenterar också helt eninga sina sjukregler om man vinner valet, taket på sjukpenningen ska vara 80% så länge man är sjuk,inga tidsbegränsningar på hur länge man får vara sjuk?
Vilket betyder att ingen behöver oroa sig att bli utkastade och utförsäkrade
efter datum!
Sen kommer alla dessa tusentals som blivit utkastade efter datum trotsman inte är frisk få tillbaks sina ersättningar!
Sen behöver inte ni högergökar oroa er, ni får också som ni vill,för fortfarande kan man förlora sina ersättningar om det visar sig att man fejkar sjukdom och försöker fejka till sig ersättning,
Men det säger nog ingen något om, för då handlar det ju inte om sjuka människor utan om frisk som fuskar och det är en annan sak!
Man presenterar också helt eninga sina sjukregler om man vinner valet, taket på sjukpenningen ska vara 80% så länge man är sjuk,inga tidsbegränsningar på hur länge man får vara sjuk?
Vilket betyder att ingen behöver oroa sig att bli utkastade och utförsäkrade
efter datum!
Sen kommer alla dessa tusentals som blivit utkastade efter datum trotsman inte är frisk få tillbaks sina ersättningar!
Sen behöver inte ni högergökar oroa er, ni får också som ni vill,för fortfarande kan man förlora sina ersättningar om det visar sig att man fejkar sjukdom och försöker fejka till sig ersättning,
Men det säger nog ingen något om, för då handlar det ju inte om sjuka människor utan om frisk som fuskar och det är en annan sak!
- Inlägg 919
Enigt
Det kommer vi få veta snart, mitt tips är att V kompromissar med sina koalitions partier, tror inte du det också secrist?
Jag tyckte du sade de var eniga? Inte att vi snart ska få reda på saker och ting?
Fast det enda martin verkar drömma om är landet sverige där all energi läggs på att se till att sjukskrivna ska ha det så bra som möjligt. Rejäl ersättning och inga krav.
Jag tyckte du sade de var eniga? Inte att vi snart ska få reda på saker och ting?
Fast det enda martin verkar drömma om är landet sverige där all energi läggs på att se till att sjukskrivna ska ha det så bra som möjligt. Rejäl ersättning och inga krav.
- Inlägg 920
Jasså, DU säger att du betalar skatt secrist, då menar du att sista ordet är sagt då det kommer från dig?
Vem vet om det du säger är sant, ingen eller hur!
Hur gammal är du secrist, 30+ kanske, menar du att skatten man betalar i kronor avgör människors rättigheter och värde?
Vem vet om det du säger är sant, ingen eller hur!
Hur gammal är du secrist, 30+ kanske, menar du att skatten man betalar i kronor avgör människors rättigheter och värde?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 921
Secrist skrev:Det kommer vi få veta snart, mitt tips är att V kompromissar med sina koalitions partier, tror inte du det också secrist?
Och de kraven är att svårt sjuka skall arbeta tills pulsen slutat slå!
Jämför man tex en pappersmaskin på SCA så får den mer service och underhåll än sjuka människor! går maskinen sönder så startas den inte förrän felet är åtgärdat! försök förstå Secrist! (mr tvärtemot allt)
Läs om de Röd-grönas planerade förändring i sjukförsäkringen!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6449849.ab
Jävlar så fel du fick Secrist!
- Inlägg 922
Till skillnad mot dig ser jag ett sverige som värderar människor lika oavsett man är sjuk eller inte,
Men förmodligen så kommer du få tänka om när du växer upp och ser verkligheten, och upptäcka att friska och arbetsföra äger inte sverige!
Mina rättigheter som handikappad och pensionär med allt elände jag har i bagaget ger inte mig mindre medborgerliga rättigheter än dig som verkar tro att livet levs upplagd på ett silverfat!
Du lär nog fan få se verkligheten längre fram i livet, du verkar inte förstå vad vi alla kan råka ut för när som helt, ingen har några garantier!
Det säger jag utan betänkande även fast alliansens FK from hell inte berör mig personligen, för min egen pension gäller livet ut!
Men det duger inte,ingen ska oroa sig att blir man sjuk eller skadad så är man körd ungefär som ett datum på mjölktetran!
Men förmodligen så kommer du få tänka om när du växer upp och ser verkligheten, och upptäcka att friska och arbetsföra äger inte sverige!
Mina rättigheter som handikappad och pensionär med allt elände jag har i bagaget ger inte mig mindre medborgerliga rättigheter än dig som verkar tro att livet levs upplagd på ett silverfat!
Du lär nog fan få se verkligheten längre fram i livet, du verkar inte förstå vad vi alla kan råka ut för när som helt, ingen har några garantier!
Det säger jag utan betänkande även fast alliansens FK from hell inte berör mig personligen, för min egen pension gäller livet ut!
Men det duger inte,ingen ska oroa sig att blir man sjuk eller skadad så är man körd ungefär som ett datum på mjölktetran!
- Inlägg 923
Utan krav? Det har alltid funnits krav, men i den rödgröna FK kommer prövningar göras succesivt helt i samråd mellan individen, läkare och FK, läkarens ord kommer vara avgörande,och ingen tjänsteman ska själv kunna sitta och slå ut människor!
Hur gammal är du secrist?
Hur vill du bli bemött om du blir sjuk eller skadad, vill du att du ska veta det är kört om du inte blir frisk före ett visst datum!
Vill inte du att din läkare som känner din diagnos ska vara avgörande för hur FK bemöter dig?
Skulle vara intressant och se, vilken FK man väljer efter en rödgrön valseger, den rödgröna eller den blåa som man hyllar så högt?
Hur gammal är du secrist?
Hur vill du bli bemött om du blir sjuk eller skadad, vill du att du ska veta det är kört om du inte blir frisk före ett visst datum!
Vill inte du att din läkare som känner din diagnos ska vara avgörande för hur FK bemöter dig?
Skulle vara intressant och se, vilken FK man väljer efter en rödgrön valseger, den rödgröna eller den blåa som man hyllar så högt?
- Inlägg 924
Ansvar
Och din egen skuld i detta är....?
Och din egen skuld i detta är....?
- Inlägg 925
Vad menar du med min skuld secrist?
Påstår du att det är mitt fel att ingen har garantier mot sjukdomar!
Påstår du att det är mitt fel att ingen har garantier mot sjukdomar!