Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 8 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 21:47

martin7lindgren skrev:Vad grundar du påståendet att vänsteranhängare smiter undan skatt mer än högern på,

Berätta lite mer opolitiske Sniper!

Ganska lätt, genom att större delen av mitt umgänge ÄR arbetarklass, vanliga arbetare som röstar rött o jobbar svart

Men du förnekar väl att det finns några av rötts väljare som gör svartjobb?

jag är SÄKER på att det inte skiljer mellan partitillhörigheten, de flesta gör vad som gagnar DEM, och ju HÖGRE skatt ju mer kan man vara säker på att fler fuskar...

men en sak är SÄKER JAG har sett FLER från vänstersidan som gör så än från höger
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-28, 21:51

En intressant reflektion från "sossehåll"kanske snart f.d sossehåll. Wink

http://www.politikerbloggen.se/2009/10/06/24020/
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-28, 21:53

Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Vad grundar du påståendet att vänsteranhängare smiter undan skatt mer än högern på,

Ganska lätt, genom att större delen av mitt umgänge ÄR arbetarklass, vanliga arbetare som röstar rött o jobbar svart

jag är SÄKER på att det inte skiljer mellan partitillhörigheten, de flesta gör vad som gagnar DEM, och ju HÖGRE skatt ju mer kan man vara säker på att fler fuskar...

men en sak är SÄKER JAG har sett FLER från vänstersidan som gör så än från höger

visst jobbar arbetare mera svart än vad tex akademiker gör, det liksom är naturligt.
    Eftersom mkt mer svartarbete utförs, i sk blåställsjobb

Men o andra sidan fuskar högutbildade mkt mera med skatter på annat sätt...

Så jag tror nog att skillnad i fusk per petson är minimal Wink

dock är ju arbetarna fler, så summan är säkert högre
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 21:59

theward skrev:
    Sniperace skrev:

visst jobbar arbetare mera svart än vad tex akademiker gör, det liksom är naturligt.

Så jag tror nog att skillnad i fusk per petson är minimal Wink

ungefär vad jag ville komma fram till, istället för det här HÅNFULLA beteendet att DE gör så, de är så hemska.

jag är säker på att båda sidor är av samma skrot och korn när det kommer till kritan
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-28, 22:00

theward skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Regndrottning skrev:
    Thetaxpayer skrev:vara 'mer, mer, mer till MIG'.... ch detta från högersidan....

Gud vad goda ni är på vänster sidan. Vi som tycker att vi betalar för mycket i skatt är ju bara att jämföra med Attila the hun.
    Jag skulle vilja säga precis tvärt om. Mer, mer till mig kommer det från vänster sidan.

Skillnaden är att de på högersida beklagar sig över hur mycket skatt de betalar, de vill inte betala skatt, de vill behålla allt själv och de missunnar andra av ta del av våra socialförsäkringar.

På vänster sida har vi inget emot att betala skatt för att bekosta våra socialförsäkringar.

queen

Vilket jävla skitsnack.
    Vad jag vet är det väl inte många från högern som inte vill betala skatt. Bara inte så mycket som vi gör nu.
    Enligt vänstern betyder solidaritet pengar. Andras pengar. Hur är vänstern solidariska? Det är så lätt så lätt att ge bort andras pengar.

Vadå andras pengar, tror du inte att vänstern jobbar och tjänar egna pengar..
    tänk lite...
    Sossarna har styrt landet större delen av det senaste århundradet...
    Menar du att mer än 50% inte jobbar eller har jobbat under den tiden???

Varför vill int4e högern betala så mkt skatt??
    kan det bero på ren o skär egoism och noll tanke på morgondagen?

jag har varken sett ekonomisk solidaritet eller mänsklig omtanke från 99% av forumhögern

Så hur ser eran solidaritet ut egentligen??

Jagvillhameravänstern är ju dem som vill att alla andra skall betala mera skatt.
    Jag har inga problem med att betala skatt. Men jag gillar inte att avgrundsvänster hävdar att högerväljarna inte betalar. Det är troligen så att högerväljarna betalar mera än de flesta vänsterväljare i alla fall. Det är alltid vänstern som gnäller om solidaritet. Jag jobbar minst 50 timmar i veckan. Vem är solidarisk mot mig? nej nej, Du tjänar så bra. Var nu solidarisk och betala mera. Vänsterrättvisa när den är som bäst.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-10-28, 22:51

Thetaxpayer Today at 8:00 pm
    Jagvillhameravänstern är ju dem som vill att alla andra skall betala mera skatt.
    Jag har inga problem med att betala skatt. Men jag gillar inte att avgrundsvänster hävdar att högerväljarna inte betalar. Det är troligen så att högerväljarna betalar mera än de flesta vänsterväljare i alla fall. Det är alltid vänstern som gnäller om solidaritet. Jag jobbar minst 50 timmar i veckan. Vem är solidarisk mot mig? nej nej, Du tjänar så bra. Var nu solidarisk och betala mera. Vänsterrättvisa när den är som bäst.

Självklart måste du betala ännu mer och fundera för guds skull inte över
    vart dina skattepengar gått egentligen bara för att du inte sett ngt
    resultat av dem under "sossetiden" nu kommer "vän av ordning" in snart
    och skriver att alla kommuner och landsting går back tack vare alliansens
    politik, finanskrisen finns inte och att jämföra siffror i högkonjunktur
    och i lågkonjunktur kan man ju absolut inte göra.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-10-29, 00:50

martin7lindgren skrev:Ja jisses, Mr.Kronblom/Blue och den undansmitandse Mr.Råtta äär rätt personer och snacka om parasiter,

På vilket sätt har jag försämrat för er, berätta?

Du har försämrat för de som har det svårt på riktigt. Tärande muppar som du förbrukar massor av skattemedel som annars kunde användas till t.ex cancerforskning.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-29, 00:52

martin7lindgren skrev:
    Pensioner är inte bidrag, vill vi ha ett samhälle som beskattar pensionärer och löntagare olika?
    Pension är något man arbetar ihop till. Att du kallar dig pensionär är bara ett sätt att håna riktiga pensionärer som jobbat ett helt liv.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-29, 00:59

martin7lindgren skrev:En sak tror iallafall jag, Mona Sahlin kommer gå stärkt ut efter kongressen, hennes tal idag var starkt, hon börjar verkligen växa in i rollen som ledare för vårt största parti!

Av applåderna och dömma så var partiets ombud från hela landet nöjda med det dom hörde,

Jobb till alla som kan jobba, lika beskattning av pensionärer och löntagare,återställd akassa och inga sjuka ska kastas ut från sjukförsäkringen, var några frågor hon tog upp!

Dagens kongressord måste ju vara när Mona talade om arbetslöshets alliansen,
    Dom utlovade jobben och det minskade utlovade utanförskapet som blivit tvärtom,

Citatet av SvenOtto Littorins lösning på kriserna, vi får ta några skitår, sen rider kriserna ut sig själva?
    Satt bra, och han är statsråd?

Ett annat när Anders Borg trots vad oppositionen varnade för gällande kriserna redan förra året bara viftade bort som inget som fanns, har nu gjort sin piruett och snackar numera om en lång kall och mörk vinter framför oss!

Mona Sahlin tog helt enkelt för sig idag, jag tror kongressen kommer föra oppositionen framåt,
    Gäller särskilt det rödgröna samarbetet!

Mona poängterade ocksåatt dom rödgröna kommer lägga mycket kraft på jämställdhets frågorna!

Det du säger är att Toblerone har en bra talskrivare. Kanske det. Vi som arbetar har annat för oss än att lyssna på Toblerone.
    "Jobb till alla som kan arbeta"...
    Det handlar om ett extremt tungt löfte. Säg mig, kunde hon backa upp detta med konkret politik för att möjliggöra detta? Det är ju inte troligt att makalösa skattehöjningar leder till en miljon jobb.
    martin kan arbeta, vågar han rösta på Toblerone?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-29, 01:03

Sniperace skrev:
    theward skrev:
    Sniperace skrev:

Så jag tror nog att skillnad i fusk per petson är minimal LEVE MONA SAHLIN... - Sida 8 Icon_wink

ungefär vad jag ville komma fram till, istället för det här HÅNFULLA beteendet att DE gör så, de är så hemska.

jag är säker på att båda sidor är av samma skrot och korn när det kommer till kritan

Klart man kan rösta vänster när man själv inte tänker vara med och betala. Så mycket var deras "solidaritet" värd.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-29, 01:19

theward skrev:

tänk lite...

jag har varken sett ekonomisk solidaritet eller mänsklig omtanke från 99% av forumhögern

Vilken enfaldig pajas tyvärr finns inget annat att säga! Laughing
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-29, 01:29

blueheaven skrev:
    theward skrev:

tänk lite...

Vilken enfaldig pajas tyvärr finns inget annat att säga! LEVE MONA SAHLIN... - Sida 8 Icon_lol

tyvärr befinner sig numera theward på martins nivå. Pack som pack.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 11:56

Där håller jag med Mr.Råtta, pack som pack!
    Visserligen är han en råtta som samtidigt är en korkad ego som leker och verkar trivas bra bland bland dom bräkande fårskallarna i Reinfeldts fårskock?

Man har ju hört talas om apkungen Loi i djungelboken som vill vara människa,
    Men en korkad råtta som hellre vill vara en fårskalle är ju något nytt!
    Men vilket som Mr.Råtta ha en bra dag däruppe på pottkanten!

SE UPP BARA, SÅ DU INTE TRAMPAR SNETT MR.RÅTTA, OCH HAMNAR NERE PÅ POTTBOTTEN IGEN!
    FÖR KALLSUPARNA DÄR NERE SMAKAR VÄL INTE SÅ BRA?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 11:59

Du menar att jag ska dö till förmån för cancerforskning, som du får ta delav den dagen du insjuknar?

Jag vet att du och Adolf Hitler har samma syn på sjuka och handikappade Mr.Råtta!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-29, 13:16

martin7lindgren skrev:Du menar att jag ska dö till förmån för cancerforskning, som du får ta delav den dagen du insjuknar?

Jag vet att du och Adolf Hitler har samma syn på sjuka och handikappade Mr.Råtta!

Hur ser det ut på din planet Martin?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 22:13

Eftersom du ställer din punchiga fråga Thetaxpayer?
    Gissa, det enda du behöver göra är att se dig omkring så vet du!

Men jag blir inte förvånad att du inte tycks ha en aning själv! No
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-29, 22:19

martin7lindgren skrev:Eftersom du ställer din punchiga fråga Thetaxpayer?
    Gissa, det enda du behöver göra är att se dig omkring så vet du!

Men jag blir inte förvånad att du inte tycks ha en aning själv! No

Jag tror att på din planet är allt antingen svart eller vitt och troligen väldigt dimmigt. Du tolkar ju inlägg som den blinde slåss eller så kan du faktiskt inte läsa.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 22:23

Summerar man dag två på sossarnas kongress kian bara konstatera att Mona och partiledningen för bra respons från partiet,

Samtidigt kan man konstatera att AB:s blåa Lena Mellin fortsätter sitt korståg mot Mona,

Från att länge skyllt henne för att vara en svag ledare, ser hon nu hur fel hon haft, men då gör den välbekanta borgarpiruetten och börjar snacka om rektor Mona med pekpinnen,

Dags för Lena Mellin att sälla sig till leden och sätta på sig den blåa lösnäsan öppet, inte bara smyga hemma när ingen ser henne!

Annars tror jag nog att både Mona Sahlin, Tomas Östros och resten av partiledningen är nöjda med kongressen så här långt,
    särskilt den nya småföretagar politiken tror jag många berörda ger godkänt!Mona säger också att hon hade för bråttom med det första samarbetsutspelet, men som det blivit nu med S+V+MP har allt börjat falla på plats långt bättre än förväntat!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 22:28

Inte alls, svenska problemet har jag aldrig haft några problem med, men åándra
    sidan har jag förstått att högeranhängare altid använder er av just påståendet att vara feltolkade så fort ni blir ifrågasatta?

I själva verket är det du som inte vill se andras verklighet än din egen!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 8 Empty snipp...

Inlägg  GustavAnder 2009-10-29, 22:29

martin7lindgren skrev:Summerar man dag två på sossarnas kongress kian bara konstatera att Mona och partiledningen för bra respons från partiet,

Samtidigt kan man konstatera att AB:s blåa Lena Mellin fortsätter sitt korståg mot Mona,

Från att länge skyllt henne för att vara en svag ledare, ser hon nu hur fel hon haft, men då gör den välbekanta borgarpiruetten och börjar snacka om rektor Mona med pekpinnen,

Dags för Lena Mellin att sälla sig till leden och sätta på sig den blåa lösnäsan öppet, inte bara smyga hemma när ingen ser henne!

Annars tror jag nog att både Mona Sahlin, Tomas Östros och resten av partiledningen är nöjda med kongressen så här långt,
    särskilt den nya småföretagar politiken tror jag många berörda ger godkänt!Mona säger också att hon hade för bråttom med det första samarbetsutspelet, men som det blivit nu med S+V+MP har allt börjat falla på plats långt bättre än förväntat!

lol

Snipp Snapp Snut, så var sagan slut....?Smile Sov gott hönshjärna notoe.Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 22:42

Suck..., Mr.Ander,Mr.Ander du måste bli träffsäkrare ditt stenkastande missar ju målet varje gång,
    Man behöver ju inte ens parera eller kasta tillbaka dina bommar och lösa skott! No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-29, 23:14

martin7lindgren skrev:Du menar att jag ska dö till förmån för cancerforskning, som du får ta delav den dagen du insjuknar?

Faktum är att jag håller med Toblerone om en sak. Du ska ut och arbeta. "Arbete åt alla". När du fattat detta kommer du inte vara så rödgrön längre.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-10-29, 23:33

råttan. skrev:

Faktum är att jag håller med Toblerone om en sak. Du ska ut och arbeta. "Arbete åt alla". När du fattat detta kommer du inte vara så rödgrön längre.

martin lyssnar inte på det örat eller så är han kvar i ngt slags
    "flumtroende" a`la slutet på 70-talet. Wink
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-30, 00:11

råttan. skrev:

varför ljuger då så förbannat?? Eller har du bara svårt att läsa eller förstå vad du läser...??

jag har läst vad sossarna sagt om sjuka och arbete, och det låter betydligt bättre än den sjukpolitik som förs idag

Det låter som det äntligen kan bli en fungerande sjukpolitik för alla inblandade......

Där alla räknas och där man ska jobba det man orkar och resten får man i bidrag...Dvs man blr "aldrig" utförsäkrat

Mer rehab och riktade arbeten ska också införas vilket är bra
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-30, 00:32

theward skrev:
    råttan. skrev:

varför ljuger då så förbannat?? Eller har du bara svårt att läsa eller förstå vad du läser...??

jag har läst vad sossarna sagt om sjuka och arbete, och det låter betydligt bättre än den sjukpolitik som förs idag

Det låter som det äntligen kan bli en fungerande sjukpolitik för alla inblandade......

Där alla räknas och där man ska jobba det man orkar och resten får man i bidrag...Dvs man blr "aldrig" utförsäkrat

Mer rehab och riktade arbeten ska också införas vilket är bra

Det är ju det som vi behöver och inte den skitpolitiken i dag som förstör försäkringen i stället!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:08