Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 13:43

Nu är vi där igen, ja det går ändra sin lagda röst så länge valokalen är öppen!

Något jag dubbelkollade när vi EU röstade, alla röstkort skickas till den det distrikt man tillhör, oavsett var man röstar någonstans, ändrar man sin röst, så skickas ändringen dit också,och det första kuvertet med väljarens namn i fönstret tas bort!

Varsågod och slå vad med mig,om du törs madame Lazy!
    Jag visste redan vid valet 2006 att det går ändra sin röst, och med tanke på ditt och dina polares ylande om motsatstsen, så hade jag ett långt samtal med valförättarna vid EU valet!

Jag är alltså 100% säker!
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-10-25, 14:24

Man kan endast ändra sin röst om man poströstar, eller röstar i förväg som det heter numera.

Om man röstar i vallokalen kan man inte ändra sig.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-25, 14:28

martin7lindgren Today at 11:43 am
    Jag visste redan vid valet 2006 att det går ändra sin röst, och med tanke på ditt och dina polares ylande om motsatstsen, så hade jag ett långt samtal med valförättarna vid EU valet!

Antar att du med det samtalet "gjorde deras dag" martin men det är
    bra jobbat, man ska hålla sina medmänniskor på gott humör! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 15:13

Ja du Lazy, vill du dumförklara dig själv så varsågod!
    Men efter allt tidigare ylande om att ändra sin röst från dig och dina korkade polare så frågade jag valförättarna nu senast,

Går det ändra sin röst, ja det går ändra sin röst så länge lokalen är öppen!
    Hur går det till när rösten ändras, Jo eftersom alla röster skickas till det distrikt man tillhör, med röstkort och namnet i kuvertfönstret så plockas den rösten bort när rösträkningen börjar, och den nya ändrade rösten räknas!

Något som började gälla från valet 2006!
    Jag vet för jag frågade och fick det bekräftat vid EU valet nu i juni!
    Men fortsätt slå vilt runt dig med din piska och batong, jag vet vad jag snackar om!

Förvånar mig att ingen av er blånäsor gjorde som jag, frågade när ni röstade senast, med tanke på era vilda protester, men det är väl svårt att tvingas medge att jag har och haft rätt hela tiden!

Så oroa dig inte,märker du att du röstat på Mona Sahlin av misstag,är det bara gå tillbaks och ändra rösten!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 15:24

Men lugna och fina, Lazy, Tbm och allt vad ni heter,
    Ni kommer inte undan,lovar att jag ska påminna er med stora bokstäver nästa år i god tid innan valet 2010?

Kan garantera att jag redan nu vet att ni kommer stå där med era långa blåa näsor och brallorna nere!

Gör man ändringen i god tid på valdagen, så plockas den första rösten med ens namn bort direkt, och den nya ändrade rösten gäller!
    Annars görs det i hemmadistriktet dagen efter när rösterna sluträknas!

Säkert inget problem överhuvudtaget då dom som ändrar säkert är ringa, då dom flesta redan nu vet hur man ska rösta!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-10-25, 15:27

martin7lindgren Today at 1:13 pm
    Går det ändra sin röst, ja det går ändra sin röst så länge lokalen är öppen!
    Hur går det till när rösten ändras, Jo eftersom alla röster skickas till det distrikt man tillhör, med röstkort och namnet i kuvertfönstret så plockas den rösten bort när rösträkningen börjar, och den nya ändrade rösten räknas!

Skönt att se att du äntligen begripit skillnaden mellan
    förtidsröstlokal och vallokal, det tog sin lilla tid
    men bättre sent än aldrig. Wink
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-10-25, 17:01

Har han verkligen begripit skillnaden?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 19:19

Förtidslokal,du kan gå in i vilken val lokal du vill i hela sverige på valdagen, du kan samma dag gå tillbaks och ändra din lagda röst, så länge val lokalen håller öppet på valdagen,
    Varsågod och slå gärna vad med mig, ni får ställa vilka villkor ni vill!
    Jag vet till 100%,
    Annars vet jag att i september 2010 står ni där med brallorna nere, nu har jag förklarat precis hur eventuella ändringa går till!

Så nu får ni små blånäsor sitta själva och kasta sand på varandra, ni förstår att ni är fortsatt hjälplöst korkade fram till den dagen ni förstår varför ni har två öron!

Men visst är det en kittlande tanke att få rätt angående röständring, och att ni kommer få se en rödgrön valseger 2010, med långa näsor,sura miner och brallorna nere!
    När vi rödgröna korkar upp skumpan och firar!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-10-25, 21:34

Nja, det kan bli svårt att komma in i vissa lokaler. T.ex är systembolagets lokaler stängda på Söndagar när val brukar hållas.

Tror martin verkligen att vallokalerna åsiktsregistrerar väljarna?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 03:02

Vad har söndagstängda systembolag med röstlokaler på valdagen och göra?
    Vad snackar du för skit, vadå åsiktsregistrering,

Varenda väljare lämnar ju in sina röstkort i slutna kuvert!
    Hur menar du man ska kunna räkna rösterna om man inte öppnar kuverten och räknar röstsedlarna,

Däremot när det kommer in en ny ändrad röst, kan jag tänka mig att ingen bryr sig om att öppna det utbytta kuvertet!

Nu låter det som om rådisen snubblat på pottkanten och slagit i huvudet igen!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-26, 03:42

Man lämnar verkligen inte röstkortet i nåt kuvert i en riktig vallokal. Du verkar mer förvirrad än någonsin.

Men de kanske har satt upp en skenvallokal bara för dig på Medborgarplatsen där speciella regler gäller?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 11:24

Nu är det så att valförättaren tar emot ditt kuvert med valsedlar + röstkort,
    som han sen lägger i ett fönsterkuvert där namnet och nrkoden på väljaren syns med tydliga siffror bokstäver, för att sen lägga det i lådan,

Därav inga problem att sortera bort om någon väljare har ändrat sitt val?
    Frågan är ju hur Mr.Råtta kan ha missat det?

Mitt tips är att Mr.Råtta öppnar sina korpgluggar och försöker snappa upp förfarandet,sen kan han samtidigt få bekräftat att det går utmärkt att ändra sin lagda röst in i det sista på valdagen!

Självklart går det bara ändra så länge lokalen är öppen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 11:32

Skenlokal,vad är det för larv, val lokalen på medis är inrättad på biblioteket!
    Där den väljare som vill oavsett vilket distrikt man tillhör kan rösta, förövrigt i valfri lokal i hela landet!

Sen skickas rösterna till väljarens distrikt för räkning, med eventuella nya ändrade röster, då plockas den ändrade rösten bort,vilket är lätt då namn och kod står med tydliga bokstäver i kuvertfönstret!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-26, 12:14

martin7lindgren skrev:Vad har söndagstängda systembolag med röstlokaler på valdagen och göra?
    Vad snackar du för skit, vadå åsiktsregistrering,

Varenda väljare lämnar ju in sina röstkort i slutna kuvert!
    Hur menar du man ska kunna räkna rösterna om man inte öppnar kuverten och räknar röstsedlarna,

Däremot när det kommer in en ny ändrad röst, kan jag tänka mig att ingen bryr sig om att öppna det utbytta kuvertet!

Nu låter det som om rådisen snubblat på pottkanten och slagit i huvudet igen!

NU är du ute och reser i det blå, valkuverten är INTE markerade VEM som röstar, det vore ett fruktansvärt avsteg för valhemligheten.

Röstar man på valdagen i vallokalen finns INGEN att avgöra vem som röstat vad, det går helt enkelt INTE att hitta rätt valkuvert, hur är det med dina kunskaper Martin, gissar och tror du bara?

så en röst på valdagen i vallokalen går INTE att ändra.....

Däremot är det så att FÖRTIDSRÖSTAR du så läggs ett anonymt valkuvert innehållande din röst i ytterligare ett kuvert med ditt valnummer, dessa lagras sedan tills det är dags att räkna dem EFTER det ordinarie valet, har du då ändrat dig och röstat i vallokal på valdagen tas din förtidsröst bort (DÄR har de ditt namn på kuvert) detta förstörs sedan UTAN att kolla vad du röstat
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 12:45

Ska vi slå vad Sniper?
    På ditt röstkort du har med din när du röstar,står ditt namn och din kod med stora siffror och bokstäver!

När du lagt dina valsedlar bi valkuvertet går du fram till valförättaren, med röstkortet, valsedlarna och leg

Där du registreras, innan innan valsedlar och röstkort läggs i ett större kuvert, med namnet på röstkortet tydlig i kuvertfönstret,
    Sen ner i lådan,

Fram till valokalens stänger på valdagen kan man ändra sin röst, den första sorteras bort, men alla röster skickas vidare, antingen är ändringen gjord innan, eller så tas den bort när kommit till respektive distrikt för räkning!

Gör man ändringen samma dag ilokalen tas nog den första bort redan där när man tömmer lådan annars görs det vid sluträkningen,
    Sen tror ju inte jag ändringarna är någon stor grej,dom flesta vet ju redan nu hur man ska rösta,

Du får väl tro vad du vill, men jag vet vad jag säger, särskilt efter allt tjafs från er redan på AB tiden, så garanterar jag att jag tog reda på exakt nu vid EU valet!
    Så du kommer stå med brallan nere vid valet 2010,lovar att ni ska bli påminnda!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-26, 12:51

martin7lindgren skrev:Ska vi slå vad Sniper?
    På ditt röstkort du har med din när du röstar,står ditt namn och din kod med stora siffror och bokstäver!

När du lagt dina valsedlar bi valkuvertet går du fram till valförättaren, med röstkortet, valsedlarna och leg

Där du registreras, innan innan valsedlar och röstkort läggs i ett större kuvert, med namnet på röstkortet tydlig i kuvertfönstret,
    Sen ner i lådan,

Fram till valokalens stänger på valdagen kan man ändra sin röst, den första sorteras bort, men alla röster skickas vidare till respektive distrikt för räkning!

Gör man ändringen samma dag ilokalen tas nog den första bort redan där när man tömmer lådan annars görs det vid sluträkningen,
    Sen tror ju inte jag ändringarna är någon stor grej,dom flesta vet ju redan nu hur man ska rösta,

Du får väl tro vad du vill, men jag vet vad jag säger, särskilt efter allt tjafs från er redan på AB tiden, så garanterar jag att jag tog reda på exakt nu vid EU valet!
    Så du kommer stå med brallan nere vid valet 2010,lovar att ni ska bli påminnda!

Nej Martin, så görs INTE, man har TRE små valkuvert som var och ett läggs i låda för Kommunalval, riksdagsval och landstingsval

Dessa valkuvert är HELT anonyma.......

kan du inte ett enda dugg om valordningen?

du visar UPP ditt röstkort för att få rösta, de stryker dig i en liggare att du avlagt rösterna...

när dessa stoppats ner i respektive urna är det TOTALT omöjligt att ändra sig, de kan INTE plocka fram rätt. och INGEN kan ta reda på vilka du röstade på...

ge dig nu innan du är TOTALT bortgjord.

det DU beskriver är FÖRTIDSRÖSTNINGEN, inte röstandet i DIN vallokal på valdagen.....
    du vet väl att du har en speciell sådan du ska rösta i, eller?

Och där har du tydligen ALDRIG lagt din röst!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 14:09

Okey Sniper, då slår vi väl vad då, det har du väl inget emot, du kan ju bara vinna, eller hur?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 14:10

Jag har aldrig röstat annat än i valokal!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-26, 14:20

martin7lindgren skrev:Jag har aldrig röstat annat än i valokal!

Tydligen INTE i den vallokal du ska tillhöra enligt registren...

där läggs ALDRIG valkuverten i ett annat kuvert som identifierar dig....

där läggs dessa i direkt ner i tre olika valurnor, UTAN några extra markeringar....

där kan du inte komma tillbaka och ångra din röst, det kan jag lova dig.

annat vore ett BROTT mot vallagarna om hur val ska gå till

det är ENBART vid förtidsröstning och röstning på annan plats än den registrerade som det läggs i ett extrakuvert, detta ska sedan tömmas och räknas i DIN valkrets....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 15:14

Du kan gå till precis vilken valokal du vill i hela sverige och lägga din röst på valdagen!

Du kan också ändra din lagda röst om du vill så länge lokalen har öppet på valdagen?

Det gick redan för första gången 2006, och med tanke på alla diskutioner på AB tiden,

Kan jag lova att jag tog reda på och dubbelkollade nu i juni när jag EU röstade,

Men nu kommer vi inte längre, bara väönta till valet 2010 så vet du också vem av oss som har rätt,jag ska se till att påminna alla förnekare i god tid innan, det vill jag ju inte missa!

Menar du på fullt allvar att den väljare som röstar i tillåtna valfri lokal på valdagen förtidsröstar?
    Förtidsröstar gör man när man röstar före valdagen!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-26, 15:49

martin7lindgren skrev:Du kan gå till precis vilken valokal du vill i hela sverige och lägga din röst på valdagen!

Du kan också ändra din lagda röst om du vill så länge lokalen har öppet på valdagen?

Det gick redan för första gången 2006, och med tanke på alla diskutioner på AB tiden,

Kan jag lova att jag tog reda på och dubbelkollade nu i juni när jag EU röstade,

Men nu kommer vi inte längre, bara väönta till valet 2010 så vet du också vem av oss som har rätt,jag ska se till att påminna alla förnekare i god tid innan, det vill jag ju inte missa!

Menar du på fullt allvar att den väljare som röstar i tillåtna valfri lokal på valdagen förtidsröstar?

förtidsröst räknas det som om du INTE röstar i lokalen för DIN valkrets, röstar du någon annanstans räknas detta röster fört efter att de vanliga räknats, dvs tillsammans med förtidsrösterna...

MEN röstar du i DIN valkrets vallokal, så sker det PRECIS som jag skrev, dina TRE röster läggs av DIG i ett anonymt kuvert med hål i hörnorna där valsedelsmarkeringen syns och visar vilket val den innehåller (riksdag, landsting eller kommunval) dessa tre lämna du till valförrättaren som stryker dig på listan över röstande i din krets, sedan visar han de andra att jag lägger kommunröstsedeln i urnan nu, jag lägger landstingsrösten i urnan nu, jag lägger rösten för riksdagsvalet i urnan nu, och det i TRE olika urnor. och här finns INGET som kan visa dem VAD du röstat på eftersom dessa kuvert INTE är märkta med ditt namn.

Du saknar tydligen de mest basala kunskaperna i hur röstningen gör till när man röstar i den den valkrets man tillhör.

så min fråga till dig är, GÅR DU TILL DEN ADRESS SOM STÅR PÅ DITT röstkort, eller går du till en annan lokal?

Det jag skrev kan vilken medveten människa som helst bekräfta....
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-10-26, 16:06

martin7lindgren skrev:Du kan gå till precis vilken valokal du vill i hela sverige och lägga din röst på valdagen!

Får ta tillbaka mitt inlägg jag skrev tidigare, du har tydligen inte
    begripit ändå.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-26, 21:58

Jodå,jag vet precis vad jag snackar om, eftersom vi inte kommer längre så bordlägger jag frågan till valet 2010,

Då vet du också Lazy!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-26, 22:11

martin,

Mer korkad än du är just nu har du nog aldrig varit.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-26, 22:13

martin7lindgren skrev:Jodå,jag vet precis vad jag snackar om, eftersom vi inte kommer längre så bordlägger jag frågan till valet 2010,

Då vet du också Lazy!

Problemet kan vara att martin inte vet var han är när han röstar. Han tror det kan göras i vilken lokal som helst, såsom systembolaget...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:06