RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET åt alla!"
Sverigedemokraternas slagord ger jag inte mycket för.
theward skrev:vore jag rik nog att avstå några tusen i månaden, för att andra skulle få det drägligt så skulle jag rösta precis som nu...
skulle jag tex vinna drömvinsten på lotto, så ändras fortfarande inte mina politiska ståndpunkter.
jag skulle fortfarande vilja ha förmögenhetsskatt, jag skulle dela ut mer än hälften av pengarna jag vann till familj, släkt, vänner och tillandra behövande som haft otur med sjukdom o dyl
Samma sak om jag skulle få ett jobb med dubbelt så hög lön som nu.....
pengarna man inte "behöver", kan man lika gärna ge till bättre behövande....
Fast detta verkar vara svårt att greppa för en sann högermänniska...
likadant att förstå varför man betalar skatt och till vad skatten går
Regndrottning skrev:Som arbetslös, så sänkte alliansen min ersättning med ca 1500 kr/mån. Samtidigt höjde de mina skatter. Elskatten, fastighetskatten samt avskaffande av avdraget för fackavgiften....
Jag är van vid skattehöjningar.....
Oppositionen påstår sig vilja höja min ersättning, alltid något. Men jag håller inte andan...
Regndrottning skrev:Det jag har lärt mig av politiken att om politikerna lovar någonting bra för dig... ta det med en stor nypa salt, det är inte så bra som det låter och det tar lång tid att genomföra...
Om politikerna säger de skall göra något som påverkar dig negativt, TRO PÅ DET och förbered dig för det, för det komma att inträffa så fort de bara kan.
Regndrottning skrev:Det jag har lärt mig av politiken att om politikerna lovar någonting bra för dig... ta det med en stor nypa salt, det är inte så bra som det låter och det tar lång tid att genomföra...
Om politikerna säger de skall göra något som påverkar dig negativt, TRO PÅ DET och förbered dig för det, för det komma att inträffa så fort de bara kan.
råttan. skrev:theward,
Du anser dig inte rik nog att avstå ett par tusen. Ändå tänker du rösta på den rödgröna röra som garanterat kommer att ta detta belopp ifrån dig - varje månad.
martin7lindgren skrev:Vad menar du att oppositionen,kunnat göra, när en majoritets borgar regering sänker skatten och därmed gör slut på statens pengar, för att sen försätta med lånade pengar?
Lånade pengar somger oss en skuld som tillfaller alla med som bara kommer delar av oss tillgodo!
Då är det skönt och höra att sossarna tagit beslut om att med kraftag sätta stopp på den orättvisa beskattningen av pensionärer och löntagare, från dag ett om man vinner valet!
råttan. skrev:martin7lindgren skrev:Vad menar du att oppositionen,kunnat göra, när en majoritets borgar regering sänker skatten och därmed gör slut på statens pengar, för att sen försätta med lånade pengar?
Lånade pengar somger oss en skuld som tillfaller alla med som bara kommer delar av oss tillgodo!
Då är det skönt och höra att sossarna tagit beslut om att med kraftag sätta stopp på den orättvisa beskattningen av pensionärer och löntagare, från dag ett om man vinner valet!
Allvarligt? Tror du Röran kommer gå till val på att en ensamstående undersköterska med barn "ska få" 1700 i höjd skatt varje månad. Tror du Toblerone kan förklara för denna undersköterska hur rättvist detta är?
råttan. skrev:Jag vet inte secrist...när Toblerone nu vill minska klyftorna så är det bara ett finare ord för att höja skatten på arbete. Märk dock att hon inte vill avskaffa klyftorna. Bara minska dem något. Troligen med det lilla 4:e steget. Hon lurar iaf martin med detta.
theWard,
Tycker du inte det är bedrövligt att du p.g.a av våra proppmätta skatter inte kan leva på en 75%-tjänst?