Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

råttan.

Antal inlägg : 4318

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 10 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 21:29

"Men en vacker dag får även råttan lära sig innebörden av orden
    RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET åt alla!"

Sverigedemokraternas slagord ger jag inte mycket för.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 21:31

theward,
    Du anser dig inte rik nog att avstå ett par tusen. Ändå tänker du rösta på den rödgröna röra som garanterat kommer att ta detta belopp ifrån dig - varje månad.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-10-30, 21:49

theward skrev:vore jag rik nog att avstå några tusen i månaden, för att andra skulle få det drägligt så skulle jag rösta precis som nu...

skulle jag tex vinna drömvinsten på lotto, så ändras fortfarande inte mina politiska ståndpunkter.
    jag skulle fortfarande vilja ha förmögenhetsskatt, jag skulle dela ut mer än hälften av pengarna jag vann till familj, släkt, vänner och tillandra behövande som haft otur med sjukdom o dyl

Samma sak om jag skulle få ett jobb med dubbelt så hög lön som nu.....

pengarna man inte "behöver", kan man lika gärna ge till bättre behövande....

Fast detta verkar vara svårt att greppa för en sann högermänniska...
    likadant att förstå varför man betalar skatt och till vad skatten går

Vilka pengar behöver man inte?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 21:56

Jag talar aldrig om toblerone,det är ju du som alltid tjatar om det?
    Satsa på en TOBLERONE JAMBO 4,5 kilo,

SÄKERT RENA HÄLSOKOSTEN FÖR EN TJATIG OCH KORKAD RÅTTA SOM DU MR.RÅTTA! rabbit
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-30, 23:06

Toblerone är din ledare martin.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-30, 23:18

Som arbetslös, så sänkte alliansen min ersättning med ca 1500 kr/mån. Samtidigt höjde de mina skatter. Elskatten, fastighetskatten samt avskaffande av avdraget för fackavgiften....

Jag är van vid skattehöjningar.....

Oppositionen påstår sig vilja höja min ersättning, alltid något. Men jag håller inte andan...
    Neutral

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-30, 23:36

Regndrottning skrev:Som arbetslös, så sänkte alliansen min ersättning med ca 1500 kr/mån. Samtidigt höjde de mina skatter. Elskatten, fastighetskatten samt avskaffande av avdraget för fackavgiften....

Jag är van vid skattehöjningar.....

Oppositionen påstår sig vilja höja min ersättning, alltid något. Men jag håller inte andan...
    Neutral

queen

nej, hålla andan hade inte heller jag gjort.

Sossertiet höjde under 18 år min sjukersättning allt som allt med 9000:- (fördelat på 18 år)

1988 var den 106.000, 2006 uppe i 115.000, 2008 120.000, och 2009 ser ut att hamna på 122.000

vilka har höjt mest under kortast tid?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-10-30, 23:45

Det jag har lärt mig av politiken att om politikerna lovar någonting bra för dig... ta det med en stor nypa salt, det är inte så bra som det låter och det tar lång tid att genomföra...

Om politikerna säger de skall göra något som påverkar dig negativt, TRO PÅ DET och förbered dig för det, för det komma att inträffa så fort de bara kan.

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-30, 23:49

Regndrottning skrev:Det jag har lärt mig av politiken att om politikerna lovar någonting bra för dig... ta det med en stor nypa salt, det är inte så bra som det låter och det tar lång tid att genomföra...

Om politikerna säger de skall göra något som påverkar dig negativt, TRO PÅ DET och förbered dig för det, för det komma att inträffa så fort de bara kan.

queen

är det undra på att man hyser ett politikerförakt? Very Happy
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-31, 00:49

Regndrottning skrev:Det jag har lärt mig av politiken att om politikerna lovar någonting bra för dig... ta det med en stor nypa salt, det är inte så bra som det låter och det tar lång tid att genomföra...

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 10 Icon_queen

Kan bara hålla med.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 01:03

Precis som tidigare utlovats beslutade Mona Sahlin och sossarna nu ikväll på kongressen, vid en valseger ska det tas kraftag från dag ett för att minska dom orättvisa klyftorna mellan pensionärer och löntagare!

Självklart tackar man och bockar, trots det borde vara själklart, för det starka valöftet!

Sen ser vi nu hur stark ställning Mona har som ledare för sossarna det mesta går hennes och partiledningens väg nu under kongressen!

Nu får dom kraxande olyckskorparna svar på tal när vi ser en stridslysten Mona gå till val med den lika stridslystna rödgröna koalitionen!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-31, 01:14

råttan. skrev:theward,
    Du anser dig inte rik nog att avstå ett par tusen. Ändå tänker du rösta på den rödgröna röra som garanterat kommer att ta detta belopp ifrån dig - varje månad.

nä du gosse, nu talar du i nattmössan igen
    höjd skatt för mig gör c.a 5-600...

om rödgröna håller vad de lovar så får jag behålla min sjukpenning på 25%, vilket jag inte kommer att få göra om inte alliansen gör en kovändning

vilket tjänar sjuka mest på tror du??

med de rödgröna(om de nu höjer skatten) får jag alltså 2000 kr plus netto, mot vad jag kommer att få med alliansen efter januari 2010(troligtvis, jag har inte givit upp än)

2000 kronor är otroligt mkt för mig, kan påstå att de är skillnaden mellan att ha råd med kläder och mat...och att tvingas äta bara pasta, plus annat utan speciellt mkt vitaminer o mineraler

2000kr tror du jag tjänar 30 000 på 75% eller??

med mitt förra jobb var skillnad c.a 1000 netto, fast då hade man också böättre a-kassa och slapp bli både sönderstressad och hamna i grava ekonomiska problem om man hade oturen att bli långtidssjuk

Så var du hittar dina 2000, vet inte jag... Rolling Eyes
    det är liksom lättare att betala lite mera när man jobbar, för man kan om man orkar alltid jobba lite extra

när man är sjuk kan man inte göra nåt extra öht...

Som jag sagt förr, så har min ohälsa inte bara tagit bort möjlighetten till heltidsjobb, den har tagit bort alla möjligheter till extrajobb också.....

så i pricinp har jag förlorat, det som skulle blivit en trygg framtid, dett pga att jag drabbats av en kronisk sjukdom och skada...

jag har kämpat emot i snart 20 år och jag blir inte yngre, det blir svårare för varje år, att hålla sig flytande...

ända tills jag fyllde 34 hade jag typ bara 8-10 veckors sjukskrivning under hela mitt arbetsliv och det härledde från en klämolycka och operation

Nu när kroppen inte orkar, då ska jag efter år av slit, straffas med utförsäklring och förpassas mig till ett liv i fattigdom...
    Det drabbar inte bara mig utan mina barn också

Varför?...för att Alliansen av ideologisksa skäl sänker skatten för de som jobbar....
    Men det tragikomiska i detta är att alliansen skattesänkningar egentligen bara gynnar de 10-15% som har det bäst i Sverige, de andra blir bara lurade att tro att de fått dett bättre...

Det går inte att skylla detta på den "globala finanskrisen"...fast visst har den en del av alla prishöjningar ...men men
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 10 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2009-10-31, 01:19

Varför?...för att Alliansen av ideologisksa skäl sänker skatten för de som jobbar....

En skattesänkning som både S och Mp accepterar (de första 3 stegen). Frågor på det?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 10:18

Vad menar du att oppositionen,kunnat göra, när en majoritets borgar regering sänker skatten och därmed gör slut på statens pengar, för att sen försätta med lånade pengar?

Lånade pengar somger oss en skuld som tillfaller alla med som bara kommer delar av oss tillgodo!

Då är det skönt och höra att sossarna tagit beslut om att med kraftag sätta stopp på den orättvisa beskattningen av pensionärer och löntagare, från dag ett om man vinner valet!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 10:27

Kovändningar är ju ett av alliansens varumärke, och kovänder man innan valet på målinjen för att lura till sig sjukas, skadades och pensionäres röster, så lär man kovända tillbaka när och omvalet är vunnet!

Men nu tror jag vi får slippa det scenariot då alliansen inte kommer vinna valet 2010, vilket som!

Frågan är vilket somär värst,alliansens behandling av nämda grupper under sin mandatperiod,ivrigt påhejade av sina anhängare,
    Eller om man nu tror sig kunna dumförklara alla oss för att lura till sig våra röster!

Förhoppningsvis får vi se alliansen med Reinfeldt i spetsen hoppande jämfota ut ur rosenbad med långa näsor, sura miner och brallorna nerdragna efter valet 2010!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-31, 10:55

Jag vet inte secrist...när Toblerone nu vill minska klyftorna så är det bara ett finare ord för att höja skatten på arbete. Märk dock att hon inte vill avskaffa klyftorna. Bara minska dem något. Troligen med det lilla 4:e steget. Hon lurar iaf martin med detta.

theWard,

Tycker du inte det är bedrövligt att du p.g.a av våra proppmätta skatter inte kan leva på en 75%-tjänst?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-31, 10:58

martin7lindgren skrev:Vad menar du att oppositionen,kunnat göra, när en majoritets borgar regering sänker skatten och därmed gör slut på statens pengar, för att sen försätta med lånade pengar?

Lånade pengar somger oss en skuld som tillfaller alla med som bara kommer delar av oss tillgodo!

Då är det skönt och höra att sossarna tagit beslut om att med kraftag sätta stopp på den orättvisa beskattningen av pensionärer och löntagare, från dag ett om man vinner valet!

Allvarligt? Tror du Röran kommer gå till val på att en ensamstående undersköterska med barn "ska få" 1700 i höjd skatt varje månad. Tror du Toblerone kan förklara för denna undersköterska hur rättvist detta är?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 11:04

Suck...! Mr.Råtta tjatar vidare!
    Särskilt sjuksköterskor förstår vikten av en bra skattefinasierad sjukvård för alla!

Klart att deras löner ska vara bra, men inte på bekostnad av andra som får det sämre!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-31, 11:07

"De andra" får det inte ett skvatt bättre med Toblerone. Toblerones skattehöjningar leder bara till fler skattehöjningar och fler nedskärningar. Vi har sett det förut och vill inte ha tillbaka det.

Jag skulle vara mer imponerad om Toblerone lovade jobbavdrag till pensionärer. Men det enda hon har att komma med är avundsjuka.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 11:11

Nu biter Mr.Råtta sig själv i svansen igen!
    Han gnäller vidare hur svårt det är att klara sig på 75% av sin lön,han gnäller på höga skatter trots alla skattesänkningar han tillgodo gjort sig?

Men att alla vi sjuka, skadade, arbetslösa och pensionärer som inte kommer i närheten av hans 75%, och inte fått ta del av en enda skattekrona i borgarsverige har det ändå svårare att klara oss, existerar inte iMr.Råttas värld,

Vi viftas bara bort som tärande och lata av den korkade Mr.Råtta!
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-10-31, 11:11

Det är ett jäkla tjat om höjda skatter! Men ingen har sagt vilka skatter det är som skall höjas!

Jag tvivlar inte på att det blir skattehöjningar, det blir det alltid, det blev så med alliansen också...... MEN, VILKA SKATTER????

Om oppositionen accepter jobbavdragen så är det inte höjd inkomskatt de talar om, så vilka skatter är det?

queen
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-31, 11:57

råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Vad menar du att oppositionen,kunnat göra, när en majoritets borgar regering sänker skatten och därmed gör slut på statens pengar, för att sen försätta med lånade pengar?

Allvarligt? Tror du Röran kommer gå till val på att en ensamstående undersköterska med barn "ska få" 1700 i höjd skatt varje månad. Tror du Toblerone kan förklara för denna undersköterska hur rättvist detta är?

du räknar som du tänker, dvs helt åt h-vete

sen har ju faktisk oppositionen accepterar 2-3 steg av jobbskatteavdraget

Menar du att uskan får flera hundra mer i skatt än de hade innan avdragen??

Eller tror du att en uska tjänar 30-35000?
    De tjänar mellan 16-20tkr, bara så du vet Wink

>Råkar nämligen var ihop med en uska och flera av mina bekanta är uskor också

jupp hon kan förklara vad rättvisst visa skattehöjningar är även för en ensamstående uska med barn...

uskor blir ganska ofta uppsagda numera och då är det ba med en högre a-kassa och de är ganska ofta sjukskrivna pga det tunga jobbet...

Så jag tror helt klart att de flesta uskor fattar att alliansen är sämre för dem än sosseriet...oavsett vad du förtsöker propagera för..

För har man barn så är prio ett att klara att ge dem mat och kläder på kroppen och då måste man tänka västa tänkbara scenario...

inte själva Alliansen medgångspolitik, för motgångar med tex arbetslöshet och sjukdom..måste varje tänkande och ansvarsfull människa väga in sitt liv
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 12:31

Har precis lyssnat på Ylva Johansson,när hon talade på kongressen idag,som behandlar vilken politik som ska föras i välfärdsfrågorna vård, och omsorg,

Hon beskrev den sanna verkligheten vad som hänt inom området under borgarnas år vid makten,

Efter den här kongressen ikan knappast högern särskilt inte forumhöger tjata vidare om det dom kalla inte politik längre!

Visserligen är ju jag en rödgrön väljare,men om inte den här kongressen kommer ge resultat framöver blir jag förvånad!
    Den här kongressen kommer garanterat lyfta både Mona Sahlin och partiledningen,

Som fått ett stort förtroende inom sitt parti, många kommer gå in i valkampen med stor kamplust!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-31, 12:58

råttan. skrev:Jag vet inte secrist...när Toblerone nu vill minska klyftorna så är det bara ett finare ord för att höja skatten på arbete. Märk dock att hon inte vill avskaffa klyftorna. Bara minska dem något. Troligen med det lilla 4:e steget. Hon lurar iaf martin med detta.

theWard,

Tycker du inte det är bedrövligt att du p.g.a av våra proppmätta skatter inte kan leva på en 75%-tjänst?

aha så skatten ska sänkas 3000 kr till för mig, det borde innebära 5000 för normalinkomstagare?

hur mkt skatt har vi då kvar?

typ max 0-5% i inkomstskatt eller alternativ slopad moms, eller halverat moms och halvera inkomsskatt

Vad tror einstein händer då ifall man blir sjuk eller arbetslös....??

Välfärd bye bye............
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 13:07

Mr.Råtta mer korkad för varje dag, nästa år står Mr.Råtta där sur som en citron,
    Med lång näsa,eller längre än den han har redan idag och brallorna nere vid fotknölarna,

Och förhoppningsvis ett år närmare att få smaka på sin egen medicin, för om någon förtjänar det, så är det råttuslingen!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:58