Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Thrakath
Redvictory
theward
GustavAnder
Sniperace
Kakmonstret
Dao
MartinLindgren
råttan.
13 posters

Expressen slog på rätt stort idag....

Thrakath
    Thrakath

Antal inlägg : 225

Expressen slog på rätt stort idag.... - Sida 2 Empty Låt mig förklara.

Inlägg  Thrakath 2009-10-25, 16:13

Efter Andra världskriget skapade ett par organisationer, vi kan kalla dom CIA och MI6 Wink "motståndsrörelser" i hela västeuropa för att förhindra en sovjetisk expansion. I Sverige kallades den "Aktionsgrupp Arla Gryning" och bestod enbart av svenska veteraner ifrån finska vinterkriget och svenskar som "tjänstgjort i Waffen SS". Gruppen lydde direkt under CIA och stöddes av samtliga högerpartier och socialdemokraterna. Av naturliga skäl stödde inga vänsterpartier denna grupp. Flera av dessa "motståndsrörelser" i Europa har gjort sig skyldiga till brott som: Lönnmord, sabotage, terrorism och regelrätta statskupper.
    Thrakath
    Thrakath

Expressen slog på rätt stort idag.... - Sida 2 Empty Red Victory......

Inlägg  Thrakath 2009-10-25, 16:21

Det finns bara en "Thrakath" och jag har inget annat nic heller.

Höger och höger? Jag är högerhänt om det är det du menar......
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Expressen slog på rätt stort idag.... - Sida 2 Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

Inlägg  Dao 2009-10-25, 16:39

Thrakath skrev:Efter Andra världskriget skapade ett par organisationer, vi kan kalla dom CIA och MI6 Wink "motståndsrörelser" i hela västeuropa för att förhindra en sovjetisk expansion. I Sverige kallades den "Aktionsgrupp Arla Gryning" och bestod enbart av svenska veteraner ifrån finska vinterkriget och svenskar som "tjänstgjort i Waffen SS". Gruppen lydde direkt under CIA och stöddes av samtliga högerpartier och socialdemokraterna. Av naturliga skäl stödde inga vänsterpartier denna grupp. Flera av dessa "motståndsrörelser" i Europa har gjort sig skyldiga till brott som: Lönnmord, sabotage, terrorism och regelrätta statskupper.

Jag har läst en del om dessa "motståndsrörelserna" i Tyskland, bland annat - och deras terrordåd. Men detta om Sverige har jag inte tagit del av!

Var kan jag få reda på mer?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Expressen slog på rätt stort idag.... - Sida 2 Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

Inlägg  Kakmonstret 2009-10-25, 16:49

Thrakath skrev:Det finns bara en "Thrakath" och jag har inget annat nic heller.

Höger och höger? Jag är högerhänt om det är det du menar......

Lugn bara. Det finns en del (RedCloud som själv har 14 konton och martinlindgren bla.) som anklagar alla nya medlemmar för att vara någons dubbelnick.
    Thrakath
    Thrakath

Expressen slog på rätt stort idag.... - Sida 2 Empty Dao...........

Inlägg  Thrakath 2009-10-25, 16:53

Jag läste en del böcker om ämnet på bibblan för ett par år sen. Jag läste en hel del när jag var arbetslös, kommer inte ihåg titlarna (Jag plöjde igenom hylla efter hylla). Men informationen finns ju på nätet också har lag för mig.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 17:14

Thrakath skrev:Jag läste en del böcker om ämnet på bibblan för ett par år sen. Jag läste en hel del när jag var arbetslös, kommer inte ihåg titlarna (Jag plöjde igenom hylla efter hylla). Men informationen finns ju på nätet också har lag för mig.

OK! Får kolla upp det! Tack för tipset i alla fall!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 17:22

Hittade information här:

http://www.bergrum.se/sverige/gemensamt/hemligt/motstandsrorelser.html

Mycket intressant läsning, faktiskt!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-10-25, 17:48

råttan. skrev:...det är troligt att de har betydligt mer att berätta. Det kommer nog mer redan imorgon ska ni se.

Visst är det kul?

Kul och kul, snarare fånigt. Skriva spaltmeter om en över 40 år gammal händelse som inte ens SÄPO brydde sig om.
    Det handlar bara om lösnummer, inget nyhetsvärde.

Måste skett något viktigare i världen än att skriva om ett nästan ett halvt sekel gammalt fall!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 17:51

Allt tyder på att både Expresen och forumhögern är lite desperata nu!!!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-10-25, 17:55

Dao skrev:Allt tyder på att både Expresen och forumhögern är lite desperata nu!!!

Lite?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-25, 17:57

Redvictory skrev:
    Dao skrev:Allt tyder på att både Expresen och forumhögern är lite desperata nu!!!

Lite?

Kan de inte Expressen granska RPS/SÄK och CIA istället, så vi får se på lite redigt spioneri.. Se om det finns något att hämta där, typ hemligstämplat material. Känner på mig det finns mer saftiga grejer i det förhållandet än Guillous middag med KGB och ett jobb gällande S och Vietnam. Eller det kanske inte är intressant om man lämnar ut material till CIA i neutrala Sverige? Smile
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-10-25, 19:18

Ni hade kanske blivit mer imponerade om Guillio hade jobbat för Gestapo?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-25, 19:22

råttan. skrev:Ni hade kanske blivit mer imponerade om Guillio hade jobbat för Gestapo?

mest imponerade blir vi, när ni slutar fåna er så förbannat hela tiden..
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-25, 20:11

råttan. skrev:Ni hade kanske blivit mer imponerade om Guillio hade jobbat för Gestapo?

Imponerade? Nä, de kan jag inte påstå. Jag anser som sagt att det är idiotiskt av Guillou att umgås med KGB agenter, men det är inget brott. Det har inte framkommit något bevis vad jag kan se ännu som styrker någonting om spioneri eller brott alls överhuvudtaget. Starkaste beviset: utredningen fanns i 42 år utan SÄPO ingrep, så gör man inte om det är en spion.

Dessutom anser jag det är fånigt att ens diskutera det som händer för nästan ett halvt sekel sedan!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 20:14

Då hade han ju varit höger - och då hade ni försvarat honom!!! Very Happy

Skämt åsido - hade han gjort samma sak gentemot Gestapo som han har gjort gentemot KGB, och med samma intentioner, hade jag brytt mig lika lite. Men sannoligt hade han dock lyckats med sina intentioner...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 20:18

Dao skrev:

Skämt åsido - hade han gjort samma sak gentemot Gestapo som han har gjort gentemot KGB, och med samma intentioner, hade jag brytt mig lika lite. Men sannoligt hade han dock lyckats med sina intentioner...

JAg skrev tidigare att om det varit CIA han gjort detta med så skulle det samlade kravet från vänstern varit kastrering med slö kniv, UTAN ett dugg mer bevis än i detta fallet Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 20:25

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

JAg skrev tidigare att om det varit CIA han gjort detta med så skulle det samlade kravet från vänstern varit kastrering med slö kniv, UTAN ett dugg mer bevis än i detta fallet Very Happy

Det tvivlar jag på! Eftersom han uppenbarligen också GJORDE detta gentemot CIA OCKSÅ, så är vänsterns krav på kastrering väldigt obefintlig!!! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 20:33

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Det tvivlar jag på! Eftersom han uppenbarligen också GJORDE detta gentemot CIA OCKSÅ, så är vänsterns krav på kastrering väldigt obefintlig!!! Very Happy

men nu var det inte något som kom ISTÄLLET för detta med KGB, hade inte detta kommit, utyan istället varit CIA, skulle du se på förräderianklagelser och krav på straff Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Expressen slog på rätt stort idag.... - Sida 2 Empty satan i gatan...

Inlägg  GustavAnder 2009-10-26, 01:43

marxisten skrev:

Imponerade? Nä, de kan jag inte påstå. Jag anser som sagt att det är idiotiskt av Guillou att umgås med KGB agenter, men det är inget brott. Det har inte framkommit något bevis vad jag kan se ännu som styrker någonting om spioneri eller brott alls överhuvudtaget. Starkaste beviset: utredningen fanns i 42 år utan SÄPO ingrep, så gör man inte om det är en spion.

Dessutom anser jag det är fånigt att ens diskutera det som händer för nästan ett halvt sekel sedan!

Satan i gatan vad dum du är, ingen är egentligen intresserad 40 år efter om Jan Guillou gjort nåt brott, SÄPO avskrev ju ärendet för länge se´n i brist på bevis.

Debatten handlar om Guillous trovärdighet, och delvis om hela den så Sovjet vänliga -68 vänsterns beteende, Jan Guillou är ifrågasatt som en femtekollonare och potentiell landsförrädare, i hans fall är det värre än att bli anklagad för ett brott.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-26, 01:47

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

men nu var det inte något som kom ISTÄLLET för detta med KGB, hade inte detta kommit, utyan istället varit CIA, skulle du se på förräderianklagelser och krav på straff Very Happy

Ja, gissa kan man ju alltid...
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-26, 01:51

Precis GA, dessutom råkar jag vara intresserab av IB-affären men har aldrig lyckats hitta nån trovärdig beskrivning av vad som eg. hände. Hela IB-avslöjandet kommer nu i en annan dager.

Efter detta måste de flesta inse att Guillio helt saknar trovärdighet.

Dessutom bevisar det vårt lands status som "den sista kommuniststaten" ännu en gång.

Det är trist, men faktum är att vårt land kryllar av extremister - mest vänster, men även höger. Vi håller terrorister med kost och logi. Och nu detta.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-26, 01:52

GA

"SÄPO avskrev ju ärendet för länge se´n i brist på bevis."

Jaha ja... Och hur vet du det? Enligt vad som framkommit i pressen var det inte så!

Någon av dina hemliga källor igen???

"Debatten handlar om Guillous trovärdighet, och delvis om hela den så Sovjet vänliga -68 vänsterns beteende,"

Vilken debatt då? Inte på detta forumet i varje fall...

"Jan Guillou är ifrågasatt som en femtekollonare och potentiell landsförrädare,"

Den stämpeln har ni väl haft på honom hela tiden?

"i hans fall är det värre än att bli anklagad för ett brott."

Inte om det kommer från stollehögern! Tokigheter från dem är han nog ganska van vid, vid det här laget! Very Happy
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-26, 01:54

Dao,

Han erkänner ju faktiskt att han jobbat för KGB i 5 år.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-26, 02:03

råttan. skrev:Dao,

Han erkänner ju faktiskt att han jobbat för KGB i 5 år.

Ha ha... Ja, om man fick ett sådant "arbete", ändå!!! Fika en gång varannan månad, och pengar för ingenting!!! Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Expressen slog på rätt stort idag.... - Sida 2 Empty exakt

Inlägg  GustavAnder 2009-10-26, 02:06

råttan. skrev:Precis GA, dessutom råkar jag vara intresserab av IB-affären men har aldrig lyckats hitta nån trovärdig beskrivning av vad som eg. hände. Hela IB-avslöjandet kommer nu i en annan dager.

Efter detta måste de flesta inse att Guillio helt saknar trovärdighet.

Dessutom bevisar det vårt lands status som "den sista kommuniststaten" ännu en gång.

Det är trist, men faktum är att vårt land kryllar av extremister - mest vänster, men även höger. Vi håller terrorister med kost och logi. Och nu detta.

En av de mest intressanta sakerna i denna affär är att enligt Guillou, "sanningsägaren " själv, så avslutade han sina kontakter precis innan sitt IB avslöjande, tänk om det också är en lögn ?

Mårten Palme säger rent ut att han är skadeglad, och vill att IB avslöjandet utreds.

PS dao, sluta gör bort dig över gränsen för det patetiska, snart blir du en evigt obehörig.Smile DS

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:51