Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Thrakath
Redvictory
theward
GustavAnder
Sniperace
Kakmonstret
Dao
MartinLindgren
råttan.
13 posters

    Expressen slog på rätt stort idag....

    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 01:37

    ...det är troligt att de har betydligt mer att berätta. Det kommer nog mer redan imorgon ska ni se.

    Visst är det kul?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 01:44

    Mr.Råtta är överlycklig, Mr.Råtta har ribba,
    Tänk att det krävdes en Janne Guillou för att fixa det? rabbit


    NU ÄR DET FULL RULLE RUNT POTTKANTEN! bounce
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 01:47

    Ja, det gäller ju för Expressen att passa på! Snart kommer sanningen ikapp deras "scoop"!! Very Happy

    Och då går deras lösnummerförsäljning ner ytterligare - då deras metoder åter igen blivit blottlagda!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 11:32

    Jag förstår att du önskar att Expressen hade skrivit med om "bonde söker fru". Det passar er vänstermuppar betydligt bättre.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-25, 11:33

    Ingvar Carlsson går till attack mot Gulagio Smile

    Han kräver att Gulagio ska offetliggöra ett PM han skickade till Sovjet om svenk socialdemokrati.

    Kjell-Olof Feldt skräder inte heller orden.
    "Guillou har varit en moralens väktare över oss alla. Han var alltid den som såg det onda och representerade det goda. Att då umgås med KGB i fem år, det borde han ha vetat att det var ondskans ansikte på något vis."
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 11:54

    Heder åt Ingvar Carlsson och Feldt. Dagens sossar framstår som fån i en jämförelse.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 11:54

    Expressen får väl skriva om vad dom vill, eller hur, Mr.Råtta?

    Sen vet vi ju hur du bara viftar bort det som skrivs och inte passar ditt ego, för skvaller,

    Men när det går dina vägar då hurras och jublas det!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 11:56

    Aftonbladet får också skriva vad de vill. De väljer att fokusera på dansbandskampen.

    Att svenska journalister jobbar för KGB ser jag inte som att det "går min väg" martin lille.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 11:57

    råttan. skrev:Jag förstår att du önskar att Expressen hade skrivit med om "bonde söker fru". Det passar er vänstermuppar betydligt bättre.

    Bra, för då visar du bara att du inte förstår någonting!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 12:00

    råttan. skrev:Aftonbladet får också skriva vad de vill. De väljer att fokusera på dansbandskampen.

    Att svenska journalister jobbar för KGB ser jag inte som att det "går min väg" martin lille.

    Problemet är att det inte än framkommit att Guillou jobbat för KGB! Det förekommer spekulationer om hur detta skall ses - och Exressen har valt att se det som du vill göra också! Säpo valde att INTE se det som så! Inte heller juristerna, de som bara går på fakta i sina bedömningar!

    Håller man sig strickt till den fakta som än så länge framkommit, finns det inget som visar att Guillou faktiskt jobbade åt KGB på deras premisser, utan det han påstår kan mycet väl stämma!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 13:14

    Dao skrev:
    råttan. skrev:Aftonbladet får också skriva vad de vill. De väljer att fokusera på dansbandskampen.

    Att svenska journalister jobbar för KGB ser jag inte som att det "går min väg" martin lille.

    Problemet är att det inte än framkommit att Guillou jobbat för KGB! Det förekommer spekulationer om hur detta skall ses - och Exressen har valt att se det som du vill göra också! Säpo valde att INTE se det som så! Inte heller juristerna, de som bara går på fakta i sina bedömningar!

    Håller man sig strickt till den fakta som än så länge framkommit, finns det inget som visar att Guillou faktiskt jobbade åt KGB på deras premisser, utan det han påstår kan mycet väl stämma!

    Det gör alltså inget om någon jobbar åt NAZISTERNA, bara denne inte tar del i deras värderingar?

    För JOBBATE ÅT DEM; DET KAN INTE FÖRNEKAS ATT HAN GJORDE, men den stora frågan är VAD han gjorde (eller inte gjorde) det är frågan som troligen aldrig går att bevisa om inte KGB öppnar sina register och lämnar ut honom, skulle du tycka det var BRA om de öppnar dessa och det visar sig att det var ett arbete som verkligen ställer honom i riktigt ofördelaktig dager?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Johodå

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 14:28

    För JOBBATE ÅT DEM; DET KAN INTE FÖRNEKAS ATT HAN GJORDE

    Jodå, vänstersekt kan förneka, precis som SD förnekar sina kontakter med naziströrelser.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  theward 2009-10-25, 14:33

    nu ska vi ju vara rättvisa: under kalla krigets dagar, "jobbade" många åt både öst o väst..

    Vissa gjorde det av ren okunskap och oförstånd, andra gjorde det av ideologiska skäl. Sen var det många som gjorde det för pengar.
    Finns säkert en del som inte visste att de jobbade för tex KGB elle CIA heller

    Vem som gjorde vad, ska vi inte spekulera i, förrens bevis finnes

    ps är det värre att jobba för öst än väst???

    Det tycker iaf inte jag
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 14:37

    theward skrev:nu ska vi ju vara rättvisa: under kalla krigets dagar, "jobbade" många åt både öst o väst..

    Vissa gjorde det av ren okunskap och oförstånd, andra gjorde det av ideologiska skäl. Sen var det många som gjorde det för pengar.
    Finns säkert en del som inte visste att de jobbade för tex KGB elle CIA heller

    Vem som gjorde vad, ska vi inte spekulera i, förrens bevis finnes

    ps är det värre att jobba för öst än väst???

    Det tycker iaf inte jag

    att arbeta för en främmande makt är lika illa vilken denna än är, det ÄR ljusskygg och mot lagen, om inte annat SKATTELAGEN, för det vet vi iallafall att han betalade INTE skatt för pengarna och förmånerna så han är ju minst en JÄVLA SKATTESMITARE.......
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  theward 2009-10-25, 14:44

    Sniperace skrev:
    theward skrev:nu ska vi ju vara rättvisa: under kalla krigets dagar, "jobbade" många åt både öst o väst..

    Vissa gjorde det av ren okunskap och oförstånd, andra gjorde det av ideologiska skäl. Sen var det många som gjorde det för pengar.
    Finns säkert en del som inte visste att de jobbade för tex KGB elle CIA heller

    Vem som gjorde vad, ska vi inte spekulera i, förrens bevis finnes

    ps är det värre att jobba för öst än väst???

    Det tycker iaf inte jag

    att arbeta för en främmande makt är lika illa vilken denna än är, det ÄR ljusskygg och mot lagen, om inte annat SKATTELAGEN, för det vet vi iallafall att han betalade INTE skatt för pengarna och förmånerna så han är ju minst en JÄVLA SKATTESMITARE.......

    ja jag säger inte att han är ett helgon... Wink
    Men att utmåla honom som GA gör, är ju att gå flera mil för långt.
    Fast det inträffar ju bara för att att det handlar om en vänstertanhängare
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty thöwörd

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 14:47

    På vilket sätt utmålar jag Jan Guillou annat än vad han gjorts av SÄPO sina före detta kollegor, tunga journalister, och andra ?

    Du är bara så patetisk i dina försök att svartmåla mig, nolla.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  theward 2009-10-25, 14:51

    GustavAnder skrev:På vilket sätt utmålar jag Jan Guillou annat än vad han gjorts av SÄPO sina före detta kollegor, tunga journalister, och andra ?

    Du är bara så patetisk i dina försök att svartmåla mig, nolla.

    du är redan svart så det räcker och den färgen har du målat på dig själv och tydligen tog du tungan på samma gång Wink
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 14:53

    theward skrev:
    Sniperace skrev:
    theward skrev:nu ska vi ju vara rättvisa: under kalla krigets dagar, "jobbade" många åt både öst o väst..

    Vissa gjorde det av ren okunskap och oförstånd, andra gjorde det av ideologiska skäl. Sen var det många som gjorde det för pengar.
    Finns säkert en del som inte visste att de jobbade för tex KGB elle CIA heller

    Vem som gjorde vad, ska vi inte spekulera i, förrens bevis finnes

    ps är det värre att jobba för öst än väst???

    Det tycker iaf inte jag

    att arbeta för en främmande makt är lika illa vilken denna än är, det ÄR ljusskygg och mot lagen, om inte annat SKATTELAGEN, för det vet vi iallafall att han betalade INTE skatt för pengarna och förmånerna så han är ju minst en JÄVLA SKATTESMITARE.......

    ja jag säger inte att han är ett helgon... Wink
    Men att utmåla honom som GA gör, är ju att gå flera mil för långt.
    Fast det inträffar ju bara för att att det handlar om en vänstertanhängare

    Jag hade reagerat likadant om det var för ex USA han hade gjort samma sak, för medge att det sticker i ögonen att arbeta i hemlighet för en sådan organisation som faktiskt stod för förtryck, och MOT Sverige....

    JAg tror inte ett ögonblick på honom....

    JAg misstänker att hade det varit CIA han haft att göra med så skulle en samfälld vänster haft viljan att kastrera honom med slö kniv oavsett om indicierna var svagare än vad de är här Very Happy

    obs, jag tänker INTE på dig i detta fallet Laughing
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Redvictory 2009-10-25, 15:00

    råttan. skrev:Jag förstår att du önskar att Expressen hade skrivit med om "bonde söker fru". Det passar er vänstermuppar betydligt bättre.

    Det hade varit väldigt uppskattat om de vågat lägga ut SD:s rasistiska uttalande!
    Det vågade Aftonbladet och det var mycket starkt gjort! men så snart Expressen skriver nåt negativt om högeralliansen så är de vänstervänliga! ni alliansanhängare är så patetiska!
    Thrakath
    Thrakath


    Antal inlägg : 225
    Join date : 09-04-08
    Age : 50

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Jobba för öst eller väst?

    Inlägg  Thrakath 2009-10-25, 15:26

    Aktionsgrupp "Arla gryning" någon?

    Det finns många skelett i både vänster och högergarderoberna.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Redvictory 2009-10-25, 15:38

    Thrakath skrev:Aktionsgrupp "Arla gryning" någon?

    Det finns många skelett i både vänster och högergarderoberna.

    Jaha ännu ett Dubbelnick från högersidan ser jag! vem som använder dessa bokstavskombinationer är ju känt! Varför inte hålla sig till ett nic name?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 15:41

    Thrakath skrev:Aktionsgrupp "Arla gryning" någon?

    Det finns många skelett i både vänster och högergarderoberna.

    Ja, många skelett finns det. Skillnaden är dock att vänstern generellt förklarar sina, och/eller ber om ursäkt - medan högern skyller ifrån sig. Se exemplet Hitler, som ett lysande exempel...
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty WO

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 15:45

    Hitler och Jan Guillous samarbete med KGB i samma inlaga, säg måste ni visa så tydligt hur ni är oförmögan till debatt om sakfrågor.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  lazy 2009-10-25, 15:57

    Redvictory Today at 1:38 pm
    Jaha ännu ett Dubbelnick från högersidan ser jag! vem som använder dessa bokstavskombinationer är ju känt! Varför inte hålla sig till ett nic name?

    Nu är du nog ute o cyklar RV, jag har i.a.f efter personens få
    inlägg inte kunnat placera honom/henne varken i höger el.
    vänsterfacket.
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  patriot 2009-10-25, 16:05

    GustavAnder skrev:Hitler och Jan Guillous samarbete med KGB i samma inlaga, säg måste ni visa så tydligt hur ni är oförmögan till debatt om sakfrågor.
    Man kan bara skratta åt trollen.

    Sponsored content


    Expressen slog på rätt stort idag.... Empty Sv: Expressen slog på rätt stort idag....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 07:52