GustavAnder skrev: theward skrev: GustavAnder skrev:Samma tjat fast utan påhopp... visst är det bra.
Men det leder ingenstans och fortfarande gillar jag inte dina åsikter för Fem öre...
Så du menar att är man sjuk ska man ha ett mer eller mindre helvete ekonomiskt så man ska "vilja" bli frisk???
Fler jobbar ju inte fast skatten är lägre
Jo , fler jobbar för att skatten är lägre, det säger KI, nästan alla ekonomer och Finansrådet, sorry du har fel.
Och du visar att så fort du får argument så faller du platt, själv har du INGA lösningar eller förslag, bara åsikter typ, " jag vill ha fred på jorden och att alla mår bra.."
Och jag menar inte att man ska ha ett helvete när man är sjuk, känner många långtids sjuka och arbetsoförmögna, de delar inte din svartsyn på dagens situation.
känner du mänga sjuka som tycker det är bra nu och de är inget kritiska alls över det nya sjukförsäkringssystemet....?????
då lyckas du känna de enda positiva isåfall eller så beror det på att du inte talar sanning. Sånt gör mig väldigt illsk
jaha men hur kommer det sig att arbetslösheten snarare ökar än sjunker, visst ja det är "finansgrisens" fel....
hur har KI mfl kunnat komma till en slutsats som inte syns i praktiken och verkligheten????
Enbart teorier ger jag inte mkt för......
För att fler jobb ska skapas måste det bli billigare att anställa och lättare att driva små företag...
Sänkt inkomstskatt leder inte till lägre omkostnader för företagen.. och alliansen har inte lyft et finger för att hjälpa småföretagarna..
De har ju heller inte bemödat sig att stötta saab o volvo som faktiskt är livsnerven i svensk ekonomi
jag har flera lösningar och förslag, men tyvärr är det ju bara dina som gäller....
förövrigt sitter vi inte här som experter och vi ska ha åsikter och förmedela hur vi känner och upplever saker.
Vi ska inte sitta inne med den perfekta lösningen,
För då skulle vi inte sitta här utan i Rosenbad
Du är en lättviktare i debatt, och har fel på i stort sett alla punkter där du tycks hävda att du har fakta bakom dig.
Du är väldigt förmäten, precis det du ideligen anklagar andra för ( såklart)
när DU påstår dig ha den rätta bilden av vad sjuka tycker.
Arbetslösheten har stigit i hela västvärlden, i Sverige någon tiondels procent mer än genomsnittet, att dra växlar på det har till och med Ohly aktat sig för och han brukar inte ha några skrupler.
Alliansen lade nyligen ett flerpunktsprogram med många lättnader för småföretagen.
KI Finansrådet och ekonomerna säger som de gör för de har forskning och fakta bakom sig, varför vägrar du ta till dig det ???? snacka om problem med verklighetssyn.
Volvo klarar sig bra själv, Saab ska inte stöttas med skattemedel, hur skulle det kunna gynna någon ? Tjänar man pengar på att sälja bilar med förlust ?
Har du uppfunnit evighetsmaskinen ?
Trevligt dock att du inser att skatten måste sänkas för företagande,
tur att du sa det och inte jag, hade jag sagt det hade vi haft 25 inlägg här från sinnessjuka obehöriga lärare busschafförer och folihattar.
Eftersom jag har kontakt både direkt och indirekt med 1000tals sjuka, så kan jag säga att jag har en bra koll på vad de tycker.....
Sen är det inte bara vid långtidssjukdom FK och dess regelverk inte är bra, utan även vid kortare sjukdomar,skador, gravidteter, föräldraledigheter osv
Du kanske vet at det finns tusentals underlevtantör som äre beroende av att volvo och även saab mår bra...
hade flera köpt svenska bilar(bara i Sverige, hade det gjort stor skillnad)
Dessutom kan det var a värt att rädda ett förlustföretag även om det kostar lite penggar just nu...
Exakt samma sak, som när man ger folk bidrag....faktiskt
Fast jag vet att det är bara snabba vinster och att sko sig själv som är mottot för kapitalisthögern
Angående småföretag...att det ska dröja 3 år innan man ens lägger fram ett förslag är ren skam av en regering som säger ska gynna företag..
tror inga småföretag går på det valfläsket, de är mer luttrade än så
den forskning du referarar till är gjord var och under vilka förrutsättningar och framförallt i vilka situationer??
alla som forskar , tolkar forskningresultat måste ha många parametrar i åtanka innan de drar några som helst slutsatser och vara oerhört försiktiga att sedan göra beslut som är baserade av forskningen
Detta stämmer inom fiskeri, biologi, miljö och natur/miljövård som jag är ganska beläst inom...
Det stämmer även i alla andra områden...
Fast nu var det ju att det ideoloiskt passade alliansen att göra som de gjort
Sen att konsekvenserna blir svåra för många det är ju ett offer som de är beredda att göra. Det är ju lätt när man inte offrar sig själv sas