Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
formsvackan
Kakmonstret
Regndrottning
Sniperace
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
11 posters

Avskaffa kungahuset!

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Avskaffa kungahuset! - Sida 3 Empty Sv: Avskaffa kungahuset!

Inlägg  Sniperace 2010-04-16, 15:58

RedCloud skrev:
    det har jag överhuvudtaget inte nämnt, jag menade helt enkelt vad jag skrev, och som jag skrev så GÄRNA för mig, var det några problem med det?

calma calma, du behöver inte ha taggarna utåt hela tiden, det var mest mitt ställningstagande jag redogjorde för....

eftersom du kopierade mitt oinlägg tog jag det som att du hade något mot det,,, men ok.,...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-16, 15:59

MartinLindgren skrev:Jasså sniper du säger gärna för dig,jaha?
    Men du verkar ha jäkligt svårt att ta det andra säger om det inte stämmer överens med dig?

har du problem med något Martin?
    har du ont någonstans, eller var det det där med mensen? men det har jag ju förklarat för dig...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-16, 16:01

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Visst, men ge fan i att tillsätta president eller något som skulle ersätta kungen, vi klarar och med statsminister... och riksdag

men som jag skrivit tidigare så tror jag INTE att vi sparar ett öre på detta, detta kommer balanseras genom ökade kostnader för våra slott och herresäten och allt runt detta

1 - Slott och herresäten behöver inte vara kostnader för svenska folket

2 - I monarki ÄRVER man sitt ämbete, behöver således inte ha kompetens

3 - Republik är inget alternativ... lika dyrt el dyrare (val kostar)

slott och herresäten ÄGS inte av kungen, utan STATEN och det är dit den stora lejonparten av apanaget går om du inte visste det, och deras egen kostnad i detta blir försumlig....

men som jag sa, jag säger INTE emot detta med ärvda titlar osv, det ENDA jag påpekade är att det blir med all sannolikhet INTE billigare för att vi störtar kungen...

förstod du inte det?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-16, 17:11

Jag förutsäger åtminstone 50 besvärliga år då vi på vänstersidan
    skall bekämpa kungahuset. Om Vickan är så publikknipande som sessa,
    vad skall hon då inte bli som som dronning? Rusta er för en hård
    kamp, kamrater.

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article6965262.ab
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-16, 17:16

Ett av de mer underhållande politiska inslagen i Sthlmslivet är
    anarkisternas årliga stormning av kungliga slottet. Det blir en
    kurragömmalek med polisen i trakterna av slottasbacken som tyvärr
    klingar av alltför snabbt

Jag hittar inga bra länkar. Ni får denna som kompensation, i stället.

http://www.truls.org/micke/spblogg/WangskaAttentatet.pdf
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-16, 19:13

Secrist skrev:De undersökningar som är gjorda i ämnet är samstämmiga i att kungahuset genererar betydligt mer pengar än de konsumerar

Det finns inga undersökningar som BEVISAR detta, det är bara antaganden !

Om det skulle vara sant ... så varför inte privatisera Kungahuset, som högern ALLTID är för i alla andra sammanhang ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-16, 19:22

[quote="Sniperace"]
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Visst, men ge fan i att tillsätta president eller något som skulle ersätta kungen, vi klarar och med statsminister... och riksdag

men som jag skrivit tidigare så tror jag INTE att vi sparar ett öre på detta, detta kommer balanseras genom ökade kostnader för våra slott och herresäten och allt runt detta

1 - Slott och herresäten behöver inte vara kostnader för svenska folket

2 - I monarki ÄRVER man sitt ämbete, behöver således inte ha kompetens

3 - Republik är inget alternativ... lika dyrt el dyrare (val kostar)

Sniperace skrev:slott och herresäten ÄGS inte av kungen, utan STATEN och det är dit den stora lejonparten av apanaget går om du inte visste det, och deras egen kostnad i detta blir försumlig....

Det stämmer inte 40.000.000 av ca 140.000.000 kronor går till underhåll av slott.
    det kan ju inte betraktas som den "stora lejonparten"
    Och bara för att staten äger det nu behöver det inte vara så ..
    Det kan A antingen säljas ur till penningstinna kapitalister, B ... minska kostnaderna genom indragningar och besparingar som inte tycks vara nåt problem när det gäller sjuka och arbetslösa.... eller C .... om ingen är intresserade, så kan man om man vill, lägga ner underhållet om man vill det.

Det finns ingenting självklart i att medborgarna ska behöva betala för underhåll av gamla minnesmärken från en tid då makten reducerades till en enda person, utan folks inflytande, utan demokrati....

Allt detta är val som görs av någon, några... förslagsvis av folket som betalar detta, men så är inte fallet verkar det som-

Och sedan som sagt var får du tänka om vad gäller din benämning av "lejonparten" ....
    Kolla in kungafamiljens förmögenheter, dessa har knappast skapats av svett som lackar ur pannan, eller ens risktagande genom företagande.

Sniperace skrev:men som jag sa, jag säger INTE emot detta med ärvda titlar osv, det ENDA jag påpekade är att det blir med all sannolikhet INTE billigare för att vi störtar kungen...förstod du inte det?

Jag förstod.ä.. men håller inte med dig på alla punkter.... kallas diskussion !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-16, 19:32

Någon förvärvsinkomst behövde kungen inte deklarera. Apanaget från staten är skattefritt.

Hmmm... Regeringen gillar ju inte svarta inkomster....

När det gäller sjukskrivna, arbetslösa och pensionärer, så skall de betala MER än arbetande i skatt...

När det gäller en bidragstagare som får 140.000.000 I BIDRAG, så är det skattefritt !!
    Nåt som inte stämmer med borgerligt resonemang på denna punkten...

Jag ser det bara som att rikemansklubben håller varann om ryggen, för att undvika ett rättvisare samhälle
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-16, 19:40

Hum om det går illa i livet kanske man inte ska söka socialbidrag utan apanage Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-16, 23:40

x-medborgare skrev:Hum om det går illa i livet kanske man inte ska söka socialbidrag utan apanage Cool

Japp ... Laughing ... tyvärr föds man in i denna gräddfil... men pröva ??

140.000.000 åt varje sjukskriven.... Laughing
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Avskaffa kungahuset! - Sida 3 Empty Privat

Inlägg  Secrist 2010-04-17, 00:27

Det finns inga undersökningar som BEVISAR detta, det är bara antaganden !

Om det skulle vara sant ... så varför inte privatisera Kungahuset, som högern ALLTID är för i alla andra sammanhang ?

Du kan inte privatisera ett statschefsjobb lika lite som du kan privatisera riksdagen. Sluta barnsla dig.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-17, 01:38

Secrist skrev:Det finns inga undersökningar som BEVISAR detta, det är bara antaganden !

Du kan inte privatisera ett statschefsjobb lika lite som du kan privatisera riksdagen. Sluta barnsla dig.

Kungen bör inte vara statschef.... och då går det alldeles utmärk att privatisera hans verksamhet om den nu skulle vara så lönsam....
    Riksdagen behövs i en demokrati ... det gör inte monarkin
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-17, 01:51

Nu driver väl kungen hovet företagsmässigt,en bra affär som han säkert inte släpper ifrån sig frivilligt, 40/50 miljoner rent skattefritt utan redovisningsplikt, och minst lika mycket till för omkostnader, underhåll av sina slott m.m!

Svårt att gå back på så bra villkor, men kungen ser ju sig själv och sin familj som helt vanliga medborgare?

Vanliga människor, slottet i stockholm, Drottningholms slott, sommarslottet soliden på Öland och nu också Viktorias Haga slott, allt fore free!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-18, 21:21

DEtta skall tas med nypa humor, men såg för många liknelser för att låta bli skoja om det

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A4ftfiske

Kräftans blod är blått.

För sjukdomen hos människor och djur, se Cancer. För sjukdomen hos fruktträd, se Trädkräfta.

En cancersvulst på samhället, med 140.000.000 i kostnad om året, medan andra får vara glada över att de inte svälter (Reinfeldt.. "Det sovande folket")

Kräftor går inte baklänges, men uppfattningen att de gör det har gett upphov till uttrycket "kräftgång". Däremot kan kräftor simma baklänges genom att slå med stjärten, ofta vid revirstrider eller om de till exempel blir skrämda.

Bakåtsträvare !

Kräftorna är oftast aktiva på kvällen och natten

Sessorna och prinsarna på Stureplan

och letar föda i grundare vatten. Dagtid lämnar de sällan sina hålor i ruttna träd, vassruggar eller dylikt. Kräftor är allätare och äter bland annat löv, insekter, fisk och kadaver. En hankräfta har två extra ben på stjärten medan honorna har en blank yta.

DEtta var dock mer än jag visste om kungafamiljen Cool ... undrar vad Tarras "kakmonstret" Wahlberg tycker om detta ? Cool

Är jag en hädande undersåte nu ? Cool
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-04-18, 21:24

Är jag en hädande undersåte nu ?

Absolut, och det ska du ha en eloge för !!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-18, 21:50

Frågan är också vad kakans älskade kungafamilj tycker om dagen kalla allianspolitik, med RoffarReinfeldt och hans kumpaners klappjakt på sjuka och sämst ställda underståtar,

Kungafamiljen bekämpar ju fattigdom och social utslagning, genom olika organisationer så man har ju svårt att tro att dom är blåa i sina värderingar?

Sen brukar ju kungen snacka om vikten av att vara rädda om vårt klimat och miljö,
    för vi vet ju vilket parti som äger just dom frågorna!

Så trots bröllopet i all sin ära, så ska nog RoffarReinfeldt och hans kumpaner vara tacksamma att kungafamiljen går ut och tar offentlig politisk ställning?
    Secrist
    Secrist

Avskaffa kungahuset! - Sida 3 Empty Statschef

Inlägg  Secrist 2010-04-18, 23:54

Kungen bör inte vara statschef.... och då går det alldeles utmärk att privatisera hans verksamhet om den nu skulle vara så lönsam....
    Riksdagen behövs i en demokrati ... det gör inte monarkin

Ett land mår bra av att ha en statschef som står över det politiska käbblet. Tsunamin visade på det. När alla skyllde på alla så gick Kungen ut och krävde handling. Inte syndabockar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-19, 00:04

Skyllde alla på alla,efter tsunamin secrist? om inte jag missminner mig var det Reinfeldt och hans kumpaner som skuldbelade Göran Person och sossarna för hela katastrofen, med näbbar och klor!
    Secrist
    Secrist

Avskaffa kungahuset! - Sida 3 Empty Skuld

Inlägg  Secrist 2010-04-19, 00:09

Skyllde alla på alla,efter tsunamin secrist? om inte jag missminner mig var det Reinfeldt och hans kumpaner som skuldbelade Göran Person och sossarna för hela katastrofen, med näbbar och klor!

Har du glömt den arroganta Frevialds eller en ljugande(?) Lars Danielsson?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tsunamin-politiskt-efterspel-1.1018933
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-19, 00:23

RedCloud skrev:
    Är jag en hädande undersåte nu ?

Absolut, och det ska du ha en eloge för !!!

O tack Bageera Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-19, 00:42

Nu gällde det ju att kungen sa ifrån att nu räcker det med politiskt tjafs, vilka var det som drev allt till sin spets och lade hela katastrof ansvaret på förra regeringen,
    Sen kan man ju fråga sig varför Reinfeldt och alliansen som drev på som dom gjorde helt plötsligt hemligstämplar nya okända uppgifter från tsunamin i 70 år?

Kanske för banden visar att borgarna var fel ute i sina anklagelser hit och dit och med hemligstämplingen skyddar sina bakar?

Secrist
    Secrist

Avskaffa kungahuset! - Sida 3 Empty Tsunamin

Inlägg  Secrist 2010-04-19, 23:44

Kanske för banden visar att borgarna var fel ute i sina anklagelser hit och dit och med hemligstämplingen skyddar sina bakar?

Om det vore fallet så kan vi förvänta oss ett omedelbart öppnande av arkiven om de rödgröna vinner valet. Eller hur?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-19, 23:52

Secrist skrev:Kanske för banden visar att borgarna var fel ute i sina anklagelser hit och dit och med hemligstämplingen skyddar sina bakar?

Om det vore fallet så kan vi förvänta oss ett omedelbart öppnande av arkiven om de rödgröna vinner valet. Eller hur?

Själv klart... fniss.. Cool
    Secrist
    Secrist

Avskaffa kungahuset! - Sida 3 Empty Hemligt

Inlägg  Secrist 2010-04-20, 00:07

Själv klart... fniss..

Helt rätt. Jag vet inte vad som finns på dem banden, men de rödgröna lär inte bringa klarhet i det. De har inget som helst intresse av att öppna dem arkiven.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-20, 00:09

Englands prins William verkar ju tycka det, han tänker inte komma till Viktorias bröllop, han vill inte bli uthäng med bild i media i onödan!

Han är väl kronprins bakom sin farsa Charles?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:50