Eftersom högern enbart gynnar de välbärgade kan vi ju lika gärna avskaffa dem! Högern är ett gäng skattesmitare som inte bidrar till välfärden!
+2
MartinLindgren
Redvictory
6 posters
Avskaffa Högern!
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 2
Sv: Avskaffa Högern!
Förhoppningsvis är vi tillräckligt många väljare som bestämmt oss för att avsätta den misslyckade höger regeringen vi tvingats dras med en hel mandatperiod,
2010 väntar nya rödgröna vindrar blåsa genom sverige!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 3
martin7lindgren skrev:Förhoppningsvis är vi tillräckligt många väljare som bestämmt oss för att avsätta den misslyckade höger regeringen vi tvingats dras med en hel mandatperiod,
Ja det blir verkligen en vårfläkt efter denna avloppsstinkande Alliansen
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 4
Sverige har inte haft någon högerregering sedan innan andra världskriget. Dagens regering är närapå vänsterliberal.
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 5
TMB skrev:Sverige har inte haft någon högerregering sedan innan andra världskriget. Dagens regering är närapå vänsterliberal.
ja det kan ju ju inbilla någon annan
Samma skit i ny förpackning helt enkelt
Eller rättare sagt de nya moderaterna är mkt värre än de gamla............
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 6
Diktatur
Eftersom högern enbart gynnar de välbärgade kan vi ju lika gärna avskaffa dem! Högern är ett gäng skattesmitare som inte bidrar till välfärden!
Jösses vad många välbärgade människor sverige måste ha fått de senaste åren eftersom en klar majoritet säger att alliansens politik gynnar dem. Det borde ju vara ett gott tecken att den stora medelklassen nu hamnar i klassen välbärgade. Nice!
Jösses vad många välbärgade människor sverige måste ha fått de senaste åren eftersom en klar majoritet säger att alliansens politik gynnar dem. Det borde ju vara ett gott tecken att den stora medelklassen nu hamnar i klassen välbärgade. Nice!
- Inlägg 7
Secrist skrev:Eftersom högern enbart gynnar de välbärgade kan vi ju lika gärna avskaffa dem! Högern är ett gäng skattesmitare som inte bidrar till välfärden!
jasså?, eller så fungererar alliansen propagandamaskin fortfarande alldeles för bra
- Inlägg 8
Propaganda
jasså?, eller så fungererar alliansen propagandamaskin fortfarande alldeles för bra
he, he...är du rädd att folk kan tänka själva? Klassisk vänsterpolitik består ju av att staten ska stå där som en stor trygg mamma mot att man överlämnar sina pengar och sina beslut till staten.
he, he...är du rädd att folk kan tänka själva? Klassisk vänsterpolitik består ju av att staten ska stå där som en stor trygg mamma mot att man överlämnar sina pengar och sina beslut till staten.
- Inlägg 9
Secrist skrev:jasså?, eller så fungererar alliansen propagandamaskin fortfarande alldeles för bra
nää inte ett dugg, tyvärr är folk för dåligt insatta i politik och blir därmed lurade.
Tex vet få hur jävla illa nya sjukförsäkringen är och få vet vad dåliga villkoren är för arbetslösa, speciellt arbetslösa ungdomar.
Att kalla dem lata bidrastagare är rent löjeväckande..
Då man får extremt lite pengar om man ej kommit med i någon a-kassa än..
Ersättning är så dålig som 49kr om dan om man ej har ett fullvärdigt gymnasiebetyg och är under 20 år...
Så det vore jättbra om folk tänkte själva ,för då rök alliansen för all framtid
- Inlägg 10
Tänkvärt
Så det vore jättbra om folk tänkte själva ,för då rök alliansen för all framtid
Fast nu visar ju alla undersökningar att ju mindre du vet om politik ju större chans/risk att du röstar på vänstern, framförallt sossarna. Så dina teorier håller tyvärr inte. Är du ledsen för att vi har demokrati i sverige?
Fast nu visar ju alla undersökningar att ju mindre du vet om politik ju större chans/risk att du röstar på vänstern, framförallt sossarna. Så dina teorier håller tyvärr inte. Är du ledsen för att vi har demokrati i sverige?
- Inlägg 11
Secrist skrev:Så det vore jättbra om folk tänkte själva ,för då rök alliansen för all framtid
Att majoriteten kör över minoriteter, anser jag inte vara vad demokrati går ut på
bara för 50.1 % tycker en sak..ska de ha rätt att göra vad som helst mot resten
Då är det snarare diktatur vi talar om
Just nu behandlas "utanförskapet" som skit och det är tydligen ok, för majoriteten tycker så??
- Inlägg 12
Demokrati
Att majoriteten kör över minoriteter, anser jag inte vara vad demokrati går ut på
Jo, det är exakt vad demokrati går ut på. Majoriteten bestämmer. Eller ska jag ha rätt att kräva en allianspolik om vänstern vinner nästa val?
Jo, det är exakt vad demokrati går ut på. Majoriteten bestämmer. Eller ska jag ha rätt att kräva en allianspolik om vänstern vinner nästa val?
- Inlägg 13
Secrist skrev:Att majoriteten kör över minoriteter, anser jag inte vara vad demokrati går ut på
Nu förstod du inte vad jag menade....
Majoriteten har ett ansvar för minoriteten också...
tex ta en familj med 5 personer ...
3 av dem vill ha husdjur
1 är neutral och den femte säger nej...
Då är majoriteten för husdjur...
Om då den femte är allergisk...
Bör majoriteten då pga att de vunnitr ändå skaffa husdjur eller ska de ta hänsyn till den femtes väl och ve??
Fattar du vad jag menar med majoritetsdiktatur nu eller??
- Inlägg 14
Demokrati
Fattar du vad jag menar med majoritetsdiktatur nu eller??
Jodå, jag förstår vad du menar. Jag har aldrig röstat på sossarna men ändå har jag levt större delen av mitt liv under sossestyre. Det är så demokrati fungerar. På gott och ont.
Jodå, jag förstår vad du menar. Jag har aldrig röstat på sossarna men ändå har jag levt större delen av mitt liv under sossestyre. Det är så demokrati fungerar. På gott och ont.
- Inlägg 15
Secrist skrev:Fattar du vad jag menar med majoritetsdiktatur nu eller??
Men har du lidit?
Har du lidit som alla sjuka och arbetslösa gör och kommer att göra nu??
ps jag har aldrig heller röstat på sossarna, men jag har tyckt deras styre varit bättre än högerns
- Inlägg 16
Lida
Men har du lidit?
ps jag har aldrig heller röstat på sossarna, men jag har tyckt deras styre varit bättre än högerns.
Eftersom jag aldrig varit långtidssjukskriven eller långtidsarbetslös (tack och lov) så har jag inget att referera till. Men fakta är att mycket av de reformer som alliansen genomfört inom försäkringkassan kommer att vara kvar oavsett vem som vinner nästa val. Tro inget annat.
ps jag har aldrig heller röstat på sossarna, men jag har tyckt deras styre varit bättre än högerns.
Eftersom jag aldrig varit långtidssjukskriven eller långtidsarbetslös (tack och lov) så har jag inget att referera till. Men fakta är att mycket av de reformer som alliansen genomfört inom försäkringkassan kommer att vara kvar oavsett vem som vinner nästa val. Tro inget annat.
- Inlägg 17
Secrist skrev:Men har du lidit?
och på vilket vis är det bra?
nja nu har ju De rödgröna aviserat några "återgångar" som är direkt vitala för långtidssjuka ...
- Inlägg 18
Återtåg
nja nu har ju De rödgröna aviserat några "återgångar" som är direkt vitala för långtidssjuka ...
Tex...?
Tex...?
- Inlägg 19
Secrist skrev:nja nu har ju De rödgröna aviserat några "återgångar" som är direkt vitala för långtidssjuka ...
Tex...?
tillbakainförandet av den tidsbegränsande sjukersättningen och att sjukpenning inte har en maxtid..som nu
Är mkt bra förslag om dessa samtidigt "blandas" med en bra rehabiletering.
Som det verkar som, de vill ha
för kroniskt sjuka ,är detta en ren gudagåva att få tillbaka....
Då slipper man känna denna totalt inhumana press som man har på sig 24/7.....
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 20
Jag tror att vi alla som har arbetat har "lidit" tw, eller vi har
i.a.f undrat vart våra skattepengar har tagit vägen.
- Inlägg 21
Sjukt
Är mkt bra förslag om dessa samtidigt "blandas" med en bra rehabiletering.
Samtidigt är det svårt att bedöma kvaliteten på det. Vad innebär bra rehabilitering. Vad säger att den skulle vara bättre än alliansens? Sossarna har ju gjort klart att kan man jobba så ska man också göra det. De vill inte återgå till sin tidigare misslyckade sjukförsäkringspolitik där folk fastnade på livstid i bidragsberoende.
Samtidigt är det svårt att bedöma kvaliteten på det. Vad innebär bra rehabilitering. Vad säger att den skulle vara bättre än alliansens? Sossarna har ju gjort klart att kan man jobba så ska man också göra det. De vill inte återgå till sin tidigare misslyckade sjukförsäkringspolitik där folk fastnade på livstid i bidragsberoende.
- Inlägg 22
lazy skrev:Jag tror att vi alla som har arbetat har "lidit" tw, eller vi har
bs som vanligt numera av dig...
ps jag har aldrig undrat det under alla år som jag jobbat och jag har aldrig lidit när jag arbetat...
Dock har jag lidit och mått skit pga alliuansen sjuka sjukpolitik och värre blir det tyvärr.....
Tycker det är synd att det är så många fejkmänniskor på detta och andra forum...
Man kunde bli ilsk, men det är inte värt besväret