+16
Secrist
Redvictory
berralarzon
x-medborgare
GustavAnder
Regndrottning
Susz X
patriot
RedCloud
theward
marxisten
MartinLindgren
formsvackan
ANNA2LINK
Kakmonstret
Sossar-e-lata
20 posters
Avskaffa bidragen
Sossar-e-lata- Antal inlägg : 1357
- Inlägg 1
Avskaffa bidragen
varför har någon rätten att kräva att någon annan skall ta hand om en???......lever vi inte i en fri värld, jag vill ha det jag förtjänar! alltså det jag jobbar och sliter för, jag vill inte ge det till Red C, Red V och resten av idioterna här iform av bidrag för att dem är helt inkompetenta att försörja sig själva.
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 2
Sv: Avskaffa bidragen
Håller med
Alla, eller så många bidrag som möjligt, borde avskaffas.
Alla, eller så många bidrag som möjligt, borde avskaffas.
- Inlägg 3
Sunt förnuft helt enkelt
det var lite kul att se rödgröna röran visa upp hur "lika" de är i skattefrågorna!!! hahahaha vilket skämt!!
- Inlägg 5
Lilla Anna panna
läs!! ALLA bidrag Alla!!!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 6
?
Barnbidrag?Bostadsbidrag?Socialbidrag? et c
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 7
Vilka konsekvenser skulle detta få för vårt samhälle ?Sossar-e-lata skrev:läs!! ALLA bidrag Alla!!!
- Inlägg 8
formsvackan skrev:Vilka konsekvenser skulle detta få för vårt samhälle ?Sossar-e-lata skrev:läs!! ALLA bidrag Alla!!!
Ja det har inte herrarna ifrån högern tänkt på eller också bryr dom sig inte...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-10-07, 22:54, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 9
Nä, tänka är ingen av deras starkare sidorANNA2LINK skrev:formsvackan skrev:Vilka konsekvenser skulle detta få för vårt samhälle ?Sossar-e-lata skrev:läs!! ALLA bidrag Alla!!!
Ja det har inte herrarna ifrån högern tänkt på...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 10
S-e-L verkar inte förstå att han är en av alla oss medborgare i sverige, varken mer eller mindre,
Du sitter dagligen och bara berättar om allt ditt överflöd och vilket lyxliv du lever,
Trots allt ditt överflöd är du jävligt missnöjd med din tillvaro, hur fan går det ihop?
DU FÖRSTÅR VÄL ATT DU ÄR ILLA UTE, EN VACKER DAG GÅR DU ÖVER GRÄNSEN OCH DÅ FÅR DU STÅ DÄR MED BRALLORNA NERE OCH LÅNG NÄSA!
Så missnöjd som du är så fattar jag inte att du med dina tillgångar stannar kvar i sverige,
Men se upp så det inte slutar med att sverige inte vill ha med dig och göra!
Den dagen tvingas du själv bli invandrare någon annan stans, och kanske blir behandlad såsom du behandlar andra!
Du sitter dagligen och bara berättar om allt ditt överflöd och vilket lyxliv du lever,
Trots allt ditt överflöd är du jävligt missnöjd med din tillvaro, hur fan går det ihop?
DU FÖRSTÅR VÄL ATT DU ÄR ILLA UTE, EN VACKER DAG GÅR DU ÖVER GRÄNSEN OCH DÅ FÅR DU STÅ DÄR MED BRALLORNA NERE OCH LÅNG NÄSA!
Så missnöjd som du är så fattar jag inte att du med dina tillgångar stannar kvar i sverige,
Men se upp så det inte slutar med att sverige inte vill ha med dig och göra!
Den dagen tvingas du själv bli invandrare någon annan stans, och kanske blir behandlad såsom du behandlar andra!
Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-10-07, 23:00, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 11
formsvackan skrev:Nä, tänka är ingen av deras starkare sidorANNA2LINK skrev:formsvackan skrev:Vilka konsekvenser skulle detta få för vårt samhälle ?Sossar-e-lata skrev:läs!! ALLA bidrag Alla!!!
Ja det har inte herrarna ifrån högern tänkt på...
Nej för hur ska det vara möjligt att slopa alla bidrag???
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 12
Till att börja med partibidragen. Jag vill inte att ett öre av mina skattepengar ska gå till Ohlys parti.
Behöver alla familjer verkligen barnbidrag? Inkomstpröva.
Bostadsbidrag för folk mellan 20-30?
Pensionärer kan dock behöva få någonting. De ska inte behöva sälja eller flytta ifall de blir änka/änkling.
Studiebidraget skulle ev. kunna sänkas, medan lånet höjs. Samtidigt som det blir tillåtet att tjäna mer pengar som student.
Pensionärer kan dock behöva få någonting. De ska inte behöva sälja eller flytta ifall de blir änka/änkling.
Studiebidraget skulle ev. kunna sänkas, medan lånet höjs. Samtidigt som det blir tillåtet att tjäna mer pengar som student.
- Inlägg 13
OK, då slipper jag vara med och betala högernTMB skrev:Till att börja med partibidragen. Jag vill inte att ett öre av mina skattepengar ska gå till Ohlys parti.
Barn ska inte vara mindre värda för att deras föräldrar har mera pengar.TMB skrev:Behöver alla familjer verkligen barnbidrag? Inkomstpröva.
Det är tillräckligt många idag som inte har råd med sin första egna bostadTMB skrev:Bostadsbidrag för folk mellan 20-30?
Så omtänksam man kan vara.TMB skrev:Pensionärer kan dock behöva få någonting. De ska inte behöva sälja eller flytta ifall de blir änka/änkling.
Inför istället en prestationsbaserad studielön.TMB skrev:Studiebidraget skulle ev. kunna sänkas, medan lånet höjs. Samtidigt som det blir tillåtet att tjäna mer pengar som student.
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 14
Sossar-e-lata skrev:läs!! ALLA bidrag Alla!!!
Sök till psyket! Du är ju för fan inte normal. Avskaffa alla bidrag/sociala försäkringar, har du en aning om vad som skulle ske? Folk skulle behöva bo på gatan och leva i misär. Tänk lite grann iaf!
- Inlägg 15
Det är inte litet du begärmarxisten skrev:Tänk lite grann iaf!
- Inlägg 16
Nä, jag vet...formsvackan skrev:Det är inte litet du begärmarxisten skrev:Tänk lite grann iaf!
- Inlägg 17
TMB skrev:
Så då menar du att 20-30 åringar inte behöver få någonting och ska behöva flytta, men pensionärer däremot ska inte behöva flytta?
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 18
marxisten skrev:TMB skrev:
Så då menar du att 20-30 åringar inte behöver få någonting och ska behöva flytta, men pensionärer däremot ska inte behöva flytta?
ärthjärnan(orna) har inte tänkt öht
Att de själva med säkerhet utnyttjat flera av bidragen och att de själva någon gång hamnar i beroendeställning, det kan de inte klura ut...
Skon klämmer nog på "avundsjukantån" skulle jag tro
Om dessa herrar öht jobbar själva och har sina egna äga hem, så bör de nog passa sig om deras önskan slår in...
För vad gör folk om de varken har råd att bo, äta och klä sig efter ordning??
Tänkt på den ni
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 19
För vad gör folk om de varken har råd att bo, äta och klä sig efter ordning??
patriot- Antal inlägg : 340
- Inlägg 20
Med lägre skatt behöver man inte bidragen allsTMB skrev:Till att börja med partibidragen. Jag vill inte att ett öre av mina skattepengar ska gå till Ohlys parti.
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 21
Bra ide!Här finns bidrag att avskaffa- en massa pengar:
Bästa vore väl att dra in partistöden först- till sd och nd--etc
De pengarna behövs till annat.
Och- det är MINA skattepengar- då borde jag väl rimligtvis bestämma till VAD / VEM de ska gå/inte gå!Mina skattepengar vill ja ska gå till dem som bäst behöver det, med solidaritet i hjärta och hjärna..INTE som i dag- till krigsindustrin / hycklare /bedragare och nazistsvin i detta land..
Bästa vore väl att dra in partistöden först- till sd och nd--etc
De pengarna behövs till annat.
Och- det är MINA skattepengar- då borde jag väl rimligtvis bestämma till VAD / VEM de ska gå/inte gå!Mina skattepengar vill ja ska gå till dem som bäst behöver det, med solidaritet i hjärta och hjärna..INTE som i dag- till krigsindustrin / hycklare /bedragare och nazistsvin i detta land..
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 22
S-e-L och hans korkade polare klarar inte två veckor ute under bar himmel utan någonting,
Då djävlar skulle mistlurarna tjuta på högsta volym!
Brakegon som dom är chanslösa, tro mig,jag vet!
Då djävlar skulle mistlurarna tjuta på högsta volym!
Brakegon som dom är chanslösa, tro mig,jag vet!
- Inlägg 23
Barnbidraget
ska booort!!! varför ska någon som väljer att inte skaffa barn betala för att jag vill ha 2!!?? helt sjukt! sänk skatterna och ta bort bidragen så kan folk ta hand om sig själva och välja vad man vill göra med pengarna, skaffa barn eller resa etc etc.....
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 24
Nyfascisten & mytomanen skrev:varför ska någon som väljer att inte skaffa barn betala för att jag vill ha 2!!?
Varför vara medmänniska när man som S-E-L kan vara motmänniska ?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 25
Varför går vi inte ännu längre?
Avskaffa alla skatter och avgifter på sådant JAG inte vill ha....
Får se... då skulle jag inte bidra till barnbidraget, (inga barn) och varför måste jag betala till skolor då JAG inte går i skolan? Jag vill inte betala kulturstöd då det är flera år emellan min uttnyttjande av kultur. Inte heller vill jag betala partistöd till de partierna jag inte stöder.
Jag vill heller inte betala kommunalskatt till sportarenor, evangemang då jag själv är ointresserad av sport... Det finns många skatter jag INTE tar del av och inte nyttjar men jag ser visdomen i SOLIDARITETEN av att betala till det gemensamma.
Avskaffa alla skatter och avgifter på sådant JAG inte vill ha....
Får se... då skulle jag inte bidra till barnbidraget, (inga barn) och varför måste jag betala till skolor då JAG inte går i skolan? Jag vill inte betala kulturstöd då det är flera år emellan min uttnyttjande av kultur. Inte heller vill jag betala partistöd till de partierna jag inte stöder.
Jag vill heller inte betala kommunalskatt till sportarenor, evangemang då jag själv är ointresserad av sport... Det finns många skatter jag INTE tar del av och inte nyttjar men jag ser visdomen i SOLIDARITETEN av att betala till det gemensamma.