Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
marxisten
MartinLindgren
R.O.F.L
blueheaven
lazy
Sniperace
theward
RedCloud
12 posters

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  råttan. 2009-09-10, 22:57

    Vad är det för fel med att tjäna pengar på att producera vård?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  marxisten 2009-09-10, 23:13

    råttan skrev:Vad är det för fel med att tjäna pengar på att producera vård?

    Mina skattepengar ska gå till vård, inte nån kapitalists ficka! OM de nu ska vara privat kan de väl köra som alla andra privata bolag. Inte med mina skattepengar och dessutom profilera sig på det! De pengarna de går i vinst behövs i landsting eller i skolan eller va fan som helst men inte i kapitalistens fick! Där är felet i att profilera sig! Man ska inte tjäna pengar på min skatt! Man ska egentligen inte tjäna alls på att människor är sjuka, jag anser de är oetiskt (men de är min högst privata åsikt och har inte i debatten att göra), men man ska absolut inte få göra det på mina skattepengar! Jag ställer dig frågan. Varför ska de få gå i vinst med min skatt?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 23:15

    Timbrofascisten skrev:Vad är det för fel med att tjäna pengar på att producera vård?

    fundera på det du...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  blueheaven 2009-09-10, 23:37

    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    R.O.F.L skrev:Oändliga köer, massa med administrativa kontorsbyråkrater som tar hand om köer, inneffektivt,

    Privat blir verksamheterna blir mer kreativa i att finna sätt att minska onödiga kostnader, göra ständiga förbättringar och vara effektiva och innovativa.

    Du menar kreativiteten ligger i färre personal och mer stress?

    Ingen privat kapitalist ska gå plus på mina skattekronor! Visst ska de finnas pengar till löner och de ska inte jobba gratis, men de ska fan inte gå i vinst! Förbjud vinster i den privata vården med mina skattekronor, helst förbjud hela den privata vården!

    Du talar verkligen som du har förstånd till! Laughing

    RI......!

    Och vilket förstånd sen. Smile

    Exakt vad anser du är korrekt med att storföretag ska gå plus på VÅRA skattepengar?

    Såson vattenfall och vin&sprit menar du? clown
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  blueheaven 2009-09-10, 23:38

    martin7lindgren skrev:suck...,Finns snart inget annat och säga än "FÅRSKALLAR" där man dealar med
    stjärnskotten Mr.Blue & Råtta! he, he,he! geek geek

    Dom två låter ju bara som två bräkande fårskallar som förvirrat sig bort från polarna i fårskocken! geek geek

    Mr.Blue & Mr.Råtta hand i hand ut över ängarna idag igen! geek geek


    THE DREAMTEAM TOPPAR SKOCKEN PÅ KVÄLLSKVISTEN! drunken

    Killen tycks tappat mer än förståndet! Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 23:39

    1.
    Killen tycks tappat mer än förståndet!

    2.
    Kan inte alla ni pajasar som aldrig är intresserade av att debattera utan bara är här för att kasta skit och förstöra, sluta upp med detta omedelbart?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  marxisten 2009-09-10, 23:40

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    R.O.F.L skrev:Oändliga köer, massa med administrativa kontorsbyråkrater som tar hand om köer, inneffektivt,

    Privat blir verksamheterna blir mer kreativa i att finna sätt att minska onödiga kostnader, göra ständiga förbättringar och vara effektiva och innovativa.

    Du menar kreativiteten ligger i färre personal och mer stress?

    Ingen privat kapitalist ska gå plus på mina skattekronor! Visst ska de finnas pengar till löner och de ska inte jobba gratis, men de ska fan inte gå i vinst! Förbjud vinster i den privata vården med mina skattekronor, helst förbjud hela den privata vården!

    Du talar verkligen som du har förstånd till! Laughing

    RI......!

    Och vilket förstånd sen. Smile

    Exakt vad anser du är korrekt med att storföretag ska gå plus på VÅRA skattepengar?

    Såson vattenfall och vin&sprit menar du? clown

    Snarare vårdföretag. De går plus på mina skattepengar, de behövs på annat håll. Typ i skolan eller landstingets vård.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  blueheaven 2009-09-10, 23:41

    lazy skrev:
    RedCloud Today at 8:51 pm
    Den privata vården av gamla drivs i dag till hälften av fem stora vårdbolag. Tre av dem är utländska investerare. De stora pengarna går därmed till utlandet.

    Kan det ha med skatterna att göra?

    Mycket relevant fråga lazy men tro inte bara att adressaten begriper den! Laughing
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  marxisten 2009-09-10, 23:41

    blueheaven skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud Today at 8:51 pm
    Den privata vården av gamla drivs i dag till hälften av fem stora vårdbolag. Tre av dem är utländska investerare. De stora pengarna går därmed till utlandet.

    Kan det ha med skatterna att göra?

    Mycket relevant fråga lazy men tro inte bara att adressaten begriper den! Laughing

    Tja skatterna är absolut inblandade. De är ju de de går plus på!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  råttan. 2009-09-10, 23:43

    marxisten skrev:
    råttan skrev:Vad är det för fel med att tjäna pengar på att producera vård?

    Mina skattepengar ska gå till vård, inte nån kapitalists ficka! OM de nu ska vara privat kan de väl köra som alla andra privata bolag. Inte med mina skattepengar och dessutom profilera sig på det! De pengarna de går i vinst behövs i landsting eller i skolan eller va fan som helst men inte i kapitalistens fick! Där är felet i att profilera sig! Man ska inte tjäna pengar på min skatt! Man ska egentligen inte tjäna alls på att människor är sjuka, jag anser de är oetiskt (men de är min högst privata åsikt och har inte i debatten att göra), men man ska absolut inte få göra det på mina skattepengar! Jag ställer dig frågan. Varför ska de få gå i vinst med min skatt?


    Så du betalar hellre dubbelt så mycket bara du vet att pengarna försvinner i nåt svart hål?

    Är det okej att läkare och sjuksköterskor tjänar pengar på sitt arbete?

    Är det okej att fastighetsbolaget sjukhuset anlitar tjänar pengar?

    Städbolget?

    Tillverkarna av sängar, utrustning m.m.?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  blueheaven 2009-09-10, 23:44

    marxisten skrev:
    lazy skrev:
    marxisten Today at 9:22 pm
    Lazy, pengarna som går till utlandet är VÅRA SKATTEPENGAR! Så nej, jag tror inte det beror på skatterna.

    Men VARFÖR går våra skattepengar till utlandet?

    Pga. profitmaximering inom den privata vården. Det är internationella bolag som får en summa skattepengar som de sedan sparar på så mycket som möjligt, skär ner på personal etc. och får de pengarna i ren vinst. Rakt in i storföretaget. Varför, det finns inget som hindrar denna form av vinst. Ytterligare ett sätt för kapitalet och kapitalisterna att tjäna pengar alltså. Därför sker det Lazy! PRIVATISERING OCH PROFIT ÄR DET SOM GÄLLER, MED VÅRA SKATTEPENGAR!

    Jösses vilket makalöst jidder från en finnig nittonårig jag vet allt spoling på extremvänsterkanten, det kanske skulle behövas en lobotemering i allefall? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 23:45

    Den icke tänkande dumhögern skrev:Så du betalar hellre dubbelt så mycket bara du vet att pengarna försvinner i nåt svart hål?

    Begriper du vad du själv skriver skadedjuret, eller är du lika full som S-E-L ?

    (hint: nej & ja)
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 23:46

    1.
    Jösses vilket makalöst jidder från en finnig nittonårig jag vet allt spoling på extremvänsterkanten, det kanske skulle behövas en lobotemering i allefall?

    2.
    Kan inte alla ni pajasar som aldrig är intresserade av att debattera utan bara är här för att kasta skit och förstöra, sluta upp med detta omedelbart?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  blueheaven 2009-09-10, 23:47

    marxisten skrev:
    råttan skrev:Vad är det för fel med att tjäna pengar på att producera vård?

    Mina skattepengar ska gå till vård, inte nån kapitalists ficka! OM de nu ska vara privat kan de väl köra som alla andra privata bolag. Inte med mina skattepengar och dessutom profilera sig på det! De pengarna de går i vinst behövs i landsting eller i skolan eller va fan som helst men inte i kapitalistens fick! Där är felet i att profilera sig! Man ska inte tjäna pengar på min skatt! Man ska egentligen inte tjäna alls på att människor är sjuka, jag anser de är oetiskt (men de är min högst privata åsikt och har inte i debatten att göra), men man ska absolut inte få göra det på mina skattepengar! Jag ställer dig frågan. Varför ska de få gå i vinst med min skatt?

    Men du jobbar ju inte och betalar ju ingen skatt, jag vill inte att mina skattepengar skall administreras/handläggas av tölpar utan hjärnaktivitet på extremvänsterkanten! Evil or Very Mad
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  marxisten 2009-09-10, 23:47

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    lazy skrev:
    marxisten Today at 9:22 pm
    Lazy, pengarna som går till utlandet är VÅRA SKATTEPENGAR! Så nej, jag tror inte det beror på skatterna.

    Men VARFÖR går våra skattepengar till utlandet?

    Pga. profitmaximering inom den privata vården. Det är internationella bolag som får en summa skattepengar som de sedan sparar på så mycket som möjligt, skär ner på personal etc. och får de pengarna i ren vinst. Rakt in i storföretaget. Varför, det finns inget som hindrar denna form av vinst. Ytterligare ett sätt för kapitalet och kapitalisterna att tjäna pengar alltså. Därför sker det Lazy! PRIVATISERING OCH PROFIT ÄR DET SOM GÄLLER, MED VÅRA SKATTEPENGAR!

    Jösses vilket makalöst jidder från en finnig nittonårig jag vet allt spoling på extremvänsterkanten, det kanske skulle behövas en lobotemering i allefall? Laughing

    Har inte en finne. Och det är inget jidder, det är fakta! Ni hatar skatter och är så försiktiga med att "pumpa" ut pengar i olika saker, men att ge bort till kapitalister har ni obegränsat av!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  marxisten 2009-09-10, 23:48

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    råttan skrev:Vad är det för fel med att tjäna pengar på att producera vård?

    Mina skattepengar ska gå till vård, inte nån kapitalists ficka! OM de nu ska vara privat kan de väl köra som alla andra privata bolag. Inte med mina skattepengar och dessutom profilera sig på det! De pengarna de går i vinst behövs i landsting eller i skolan eller va fan som helst men inte i kapitalistens fick! Där är felet i att profilera sig! Man ska inte tjäna pengar på min skatt! Man ska egentligen inte tjäna alls på att människor är sjuka, jag anser de är oetiskt (men de är min högst privata åsikt och har inte i debatten att göra), men man ska absolut inte få göra det på mina skattepengar! Jag ställer dig frågan. Varför ska de få gå i vinst med min skatt?

    Men du jobbar ju inte och betalar ju ingen skatt, jag vill inte att mina skattepengar skall administreras/handläggas av tölpar utan hjärnaktivitet på extremvänsterkanten! Evil or Very Mad

    Förra året betalade jag en del då jag sålde fonder jag fick av min farmor bl.a. Och det är lika mycket våra skattepengar. Skatten tillhör alla.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 23:51

    1
    Men du jobbar ju inte och betalar ju ingen skatt, jag vill inte att mina skattepengar skall administreras/handläggas av tölpar utan hjärnaktivitet på extremvänsterkanten!

    Inte du heller NollKoll

    2.

    Kan inte alla ni pajasar som aldrig är intresserade av att debattera utan bara är här för att kasta skit och förstöra, sluta upp med detta omedelbart?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  marxisten 2009-09-11, 00:08

    RedCloud skrev:1
    Men du jobbar ju inte och betalar ju ingen skatt, jag vill inte att mina skattepengar skall administreras/handläggas av tölpar utan hjärnaktivitet på extremvänsterkanten!

    Inte du heller NollKoll

    2.

    Kan inte alla ni pajasar som aldrig är intresserade av att debattera utan bara är här för att kasta skit och förstöra, sluta upp med detta omedelbart?

    Hehe, Blue följer aldrig vad han själv säger. Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  Sniperace 2009-09-11, 09:56

    Här har vi lite av den fantastiska landstingsvården som ju är överlägsen all privat verksamhet

    NSK
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-11, 10:28

    Sniperace skrev:Här har vi lite av den fantastiska landstingsvården som ju är överlägsen all privat verksamhet

    NSK

    Ja, tyvärr blir det så när skattepengarna skall istället satsas på privata alternativ.

    Skall skattepengar finasiera BÅDE landstinget OCH privata alternativ kommer vi att behöva höja skattterna rejält. Vilket kommer att ske... ärligt och öppet med de rödgröna eller i smyg med alliansen....

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  Sniperace 2009-09-11, 10:33

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:Här har vi lite av den fantastiska landstingsvården som ju är överlägsen all privat verksamhet

    NSK

    Ja, tyvärr blir det så när skattepengarna skall istället satsas på privata alternativ.

    Skall skattepengar finasiera BÅDE landstinget OCH privata alternativ kommer vi att behöva höja skattterna rejält. Vilket kommer att ske... ärligt och öppet med de rödgröna eller i smyg med alliansen....

    queen

    Tyvärr är det nog inte riktigt så, här är det fråga om SJUKHUSVÅRD, till vilket inte finns privatalternativ som pengarna går till.

    Vi har flera små privata företag som annars ger åldringsvård som är helt fantastisk, samtidigt som denna är ett billigare alternativ till kommunens/landstingets, där människor i stort sett TVINGAS pga att kommunen INTE har plats, vi ser kommunala sådana med vård under all kritik, samtidigt som det privata ger fin vård, självfallet finns det ochså motsatt, så vad jag menar är att privat innebär inte med automatik misär och vanvård, DET är ett enögt sätt att se verkligheten
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-11, 10:43

    Tyvärr är det nog inte riktigt så, här är det fråga om SJUKHUSVÅRD, till vilket inte finns privatalternativ som pengarna går till.

    Vi har flera små privata företag som annars ger åldringsvård som är helt fantastisk, samtidigt som denna är ett billigare alternativ till kommunens/landstingets, där människor i stort sett TVINGAS pga att kommunen INTE har plats, vi ser kommunala sådana med vård under all kritik, samtidigt som det privata ger fin vård, självfallet finns det ochså motsatt, så vad jag menar är att privat innebär inte med automatik misär och vanvård, DET är ett enögt sätt att se verkligheten

    Det är precis lika enögt att påstå att kommunal och landstinget är vådslöst, (obs, vits), och odugligt.

    I min kommun ser jag hur väl de gamla bor och behandlas på de olika boende former som finns för dem.

    De gånger jag har fått uppsöka sjukhuset har jag blivit otroligt bra bemött, fått vård i god tid, fått fantastisk service och dessutom var maten också god!

    Så jag har definitivt INGA klagomål på Landstinget här.


    queen
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty fakta

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-11, 10:49

    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    lazy skrev:
    marxisten Today at 9:22 pm
    Lazy, pengarna som går till utlandet är VÅRA SKATTEPENGAR! Så nej, jag tror inte det beror på skatterna.

    Men VARFÖR går våra skattepengar till utlandet?

    Pga. profitmaximering inom den privata vården. Det är internationella bolag som får en summa skattepengar som de sedan sparar på så mycket som möjligt, skär ner på personal etc. och får de pengarna i ren vinst. Rakt in i storföretaget. Varför, det finns inget som hindrar denna form av vinst. Ytterligare ett sätt för kapitalet och kapitalisterna att tjäna pengar alltså. Därför sker det Lazy! PRIVATISERING OCH PROFIT ÄR DET SOM GÄLLER, MED VÅRA SKATTEPENGAR!

    Jösses vilket makalöst jidder från en finnig nittonårig jag vet allt spoling på extremvänsterkanten, det kanske skulle behövas en lobotemering i allefall? Laughing

    Har inte en finne. Och det är inget jidder, det är fakta! Ni hatar skatter och är så försiktiga med att "pumpa" ut pengar i olika saker, men att ge bort till kapitalister har ni obegränsat av!

    Det är kapitalism och liberalism som gjort att vi har nåt att " ge bort " överhuvudtaget.

    För övrigt är hela frågan om vinst i vården en typisk vänsterpopulistisk fråga,
    som de " debatterar" om bara för att slå ner på privat verksamhet, inte för vårdtagarens eller patienternas bästa, det visar ju inläggen här.

    Att prata om vård måste utgå från patienter och vårdtagare, därmed diskvalificerar sig de flesta vänster här direkt, de bara intresserar sig för att hata privata alternativ.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  Sniperace 2009-09-11, 10:55

    Regndrottning skrev:
    Tyvärr är det nog inte riktigt så, här är det fråga om SJUKHUSVÅRD, till vilket inte finns privatalternativ som pengarna går till.

    Vi har flera små privata företag som annars ger åldringsvård som är helt fantastisk, samtidigt som denna är ett billigare alternativ till kommunens/landstingets, där människor i stort sett TVINGAS pga att kommunen INTE har plats, vi ser kommunala sådana med vård under all kritik, samtidigt som det privata ger fin vård, självfallet finns det ochså motsatt, så vad jag menar är att privat innebär inte med automatik misär och vanvård, DET är ett enögt sätt att se verkligheten

    Det är precis lika enögt att påstå att kommunal och landstinget är vådslöst, (obs, vits), och odugligt.

    I min kommun ser jag hur väl de gamla bor och behandlas på de olika boende former som finns för dem.

    De gånger jag har fått uppsöka sjukhuset har jag blivit otroligt bra bemött, fått vård i god tid, fått fantastisk service och dessutom var maten också god!

    Så jag har definitivt INGA klagomål på Landstinget här.


    queen

    Det är vad jag säger, man kan bli väldigt bra omhändertagan på båda ställena, och inte enögt säga att ALL privatvård är av ondo, liksom att säga att all kommunal/landstingsvård är dålig...

    Men vissa ser bara en sak.......

    Att sedan just landstinga och kommunal vård säker kunde göras bättre med ett bra utnyttjanda av pengarna är en helt annan sak, det blir oftast ganska ineffektivt när man handkas med pengar som inte är ens egna, med en otyplig administartion som slukar medel osv....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-11, 11:10

    Att sedan just landstinga och kommunal vård säker kunde göras bättre med ett bra utnyttjanda av pengarna är en helt annan sak, det blir oftast ganska ineffektivt när man handkas med pengar som inte är ens egna, med en otyplig administartion som slukar medel osv.....

    Där kan jag hålla med dig! Landstingen kan klart effektiviseras beträffande deras kostnader.Och nu pratar jag inte om personalen....

    Det jag har emot privata vårdbolag är finansieringen.... Skattepengar rinner åt ett håll, utomlands. Våra skattepengar SKALL inte gå till att göra folk rika, utan de skall användas till allas nytta!

    Hos landstingen stannar iaf pengarna i Sverige, viket generar mer skattepengar!
    queen

    Sponsored content


    MILJARDVINSTER till vårdbolagen - Sida 3 Empty Sv: MILJARDVINSTER till vårdbolagen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 03:21