Vilse i pannkakan.
Visst är dom mogna de små blå barnen ?
RedCloud skrev:När kritiken mot den förda högerpolitiken och den ideologiskt förblindade regeringen blir för stark då rustar sig forumets dumhöger, funderar och besvarar kritiken sakligt:
Vilse i pannkakan.
Visst är dom mogna de små blå barnen ?
blueheaven skrev:marxisten skrev:R.O.F.L skrev:Oändliga köer, massa med administrativa kontorsbyråkrater som tar hand om köer, inneffektivt,
Privat blir verksamheterna blir mer kreativa i att finna sätt att minska onödiga kostnader, göra ständiga förbättringar och vara effektiva och innovativa.
Du menar kreativiteten ligger i färre personal och mer stress?
Ingen privat kapitalist ska gå plus på mina skattekronor! Visst ska de finnas pengar till löner och de ska inte jobba gratis, men de ska fan inte gå i vinst! Förbjud vinster i den privata vården med mina skattekronor, helst förbjud hela den privata vården!
Du talar verkligen som du har förstånd till!
RI......!
Exakt vad anser du är korrekt med att storföretag ska gå plus på VÅRA skattepengar?
RedCloud skrev:Exakt vad anser du är korrekt med att storföretag ska gå plus på VÅRA skattepengar?
MYCKET bra frågeställning Marxisten, dock kommer du aldrig få svar, mer än förolämpningar o personangrepp.
RedCloud skrev:Jadu Martin, råttan blir bara vidrigare och vidrigare för varje dag.
Hur fan står de ut med sig själva egentligen +
Så mycket hat, så mycket girighet och så lite intelligens.
En gåta....
Attendo Cares vårdinrättningar har redan dragit på sig 28 Lex Maria-anmälningar till följd av vanvård av sina patienter, rapporterar TV4:s nyhetskanal. Två av de mer uppmärksammade fallen:
Oj, finns det inga andra privata aktörer?
Sniperace skrev:Attendo Cares vårdinrättningar har redan dragit på sig 28 Lex Maria-anmälningar till följd av vanvård av sina patienter, rapporterar TV4:s nyhetskanal. Två av de mer uppmärksammade fallen:
Oj, finns det inga andra privata aktörer?
Hur många kommunala och landstingsägda kan man inte hitta liknande saker om?
det är till att vara enögda!
Det finns ett otal små privatägda omsorgsföretag som ser till människorna de vårdar, ska de ha oförtjänt nedsabling enbart för att de är privata och inte statsägda?
RedCloud skrev:Oj, finns det inga andra privata aktörer?
Jodå med samma mål: vinstmaximering med våra skattepengar på patienternas bekostnad.
Jodå med samma mål: vinstmaximering med våra skattepengar på patienternas bekostnad.
RedCloud Today at 8:51 pm
Den privata vården av gamla drivs i dag till hälften av fem stora vårdbolag. Tre av dem är utländska investerare. De stora pengarna går därmed till utlandet.
lazy skrev:RedCloud Today at 8:51 pm
Den privata vården av gamla drivs i dag till hälften av fem stora vårdbolag. Tre av dem är utländska investerare. De stora pengarna går därmed till utlandet.
Kan det ha med skatterna att göra?
råttan skrev:RedCloud skrev:Oj, finns det inga andra privata aktörer?
Med samma logik (eller snarare brist på) skulle landstingets vårdinrättningar ha maximalt resursslöseri som mål.
martin7lindgren skrev:Skönt och höra Mr.Råtta,då har du väl inget emot att jag frågar dig om du är gay, och hur gammal är du råttan!
ÄR DU EN GAY/BÖGRÅTTA?
Du verkar iallafall mer lovligt intresserad av mig?
Varför sånt intresse för min bak?
marxisten Today at 9:22 pm
Lazy, pengarna som går till utlandet är VÅRA SKATTEPENGAR! Så nej, jag tror inte det beror på skatterna.
lazy skrev:marxisten Today at 9:22 pm
Lazy, pengarna som går till utlandet är VÅRA SKATTEPENGAR! Så nej, jag tror inte det beror på skatterna.
Men VARFÖR går våra skattepengar till utlandet?
råttan skrev:Vem vill att de anställda ska slita ut sig.
Vem vill jobba där det är arbetsbrist?