Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Secrist
patriot
formsvackan
Vercingetorix
SilverSurfer
Thetaxpayer
Blåfront
x-medborgare
ANNA2LINK
lärare
captaincodd
berralarzon
Susz X
Regndrottning
GustavAnder
DMustaine
RedCloud
Redvictory
R.O.F.L
lazy
blueheaven
MartinLindgren
marxisten
råttan.
theward
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 32 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-10-16, 00:49

theward skrev:
    råttan. skrev:Det är riktigt theWard att om man utöver arbetstiden lägger ner massor av tid på att minimera sina omkostnader för arbetet så är det möjligt. Men det tar tid med omständiga sätt att resa. Har man barn som ska hämtas och lämnas så blir det besvärligt. En näringsrik matlåda tar en god stund att fixa. Visst får man ner kostnaden, men man ska hinna med också.

Jag anser att jag är värd min utelunch när jag jobbar heltid. Går jag hemma blir det mycket enkelt lunch däremot. Lunchkostnaden är en kostnad som arbetet för med sig. Likaså resorna och arbetskläderna.

Anser du dig värd din utelunch, så kan du inte heller klaga på kostnaden för den samma. Det vore rent o skärt hyckleri..
    ungefär som en partyprisse, skulle klaga på höga krognotor
    han går ju ut frivilligt sas

hinna med... laga extra mkt mat till middagen, så har man till matlåda dan efter.. Storkok ppå helgerna och frysa in matlådor osv
    Fattar inte vad problem du verkar se med arbete scratch

ps jag har två barn och jag har allt som oftast arbetat(det gjorde min sambo också) så jag vet hur saker funkar

Arbetskläderna, där hängar jag inte heller med...
    har aldrig betalt mina arbetskläder och det tror jag inte de flesta gjort

Jag klagar inte på kostnaden för utelunchen. Jag bara påpekar att kostnaden är kopplad till arbetet.

Om du tror att du får en näringsrik lunch på det sättet så har du kanske en av orsakerna til dina problem där.

Vad kul att du har två barn. Brukar du sätta dem på pakethållaren när de ska till dagis?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-16, 09:52

Nu har ju även dom du kallar tärande och lata kostsnader för lunch Mr.Råtta!
    Hur du kommer fram till att det bara gäller arbetare vet inte jag!

Tror säkert många tar med sig lunch till jobbet numera så kostnaderna är nog rätt lika!

Förutom att delar av oss kan ju använda sina skattesänkningar till käket, vi andra som inte fått en krona måste få till det ändå! Menar Mr.Råtta att sjuka och pensionärer inte behöver äta näringsrika måltider?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-16, 10:07

ni är nog de mest stereotypiska samlingen jag någonsin sett...

Det finns inte, det går inte bla bla bla...

Ni klagar på andra, men ni verkar ju bara se hinder i era liv...

Är det nån som gnäller är det ju ni
    Fast det ganska vanligt att folk som egentligen inte har nåt att gnälla för, är de som ojar sig

För det första är Sverige inte synonymt med sthlm och har det aldrig varit och kommer aldrig att bli...
    Dessutom åker alla i sthlm inte bil till jobbet heller, hade de gjort hade fått se på riktigt kaos

Råttan menar du att näringsriktgheten i maten går förlorar när man tar mat från dan före med sig eller när man fryser ner bra husmanskost....?
    Färska grönsaker kan man tex alltid ha med sig

Lazy har man inte tid att laga mat???
    Det är väl snarare i prioriteringsfråga--
    Jag tycker iaf att en middag hemma varje dag ska man laga och äta tillsammans ed familjen..
    Det behöver heller inte ta mera än typ 30-40 miuter att göra och den tiden har man.
    har man inte det,bör man nog fundera på vad man håller på med

Råttan, ja jag har haft den ene i cykelsitsen och den andra har cyklat själv..
    Alternativt har vi gått eller åkt bil när det behövts

erat sätt att låtsas vara de enda som vet hur livet fungerar är rena magplasket....

Har man ungarna hemma i stället för dagis ökar matkostnaden hemma, iofs inte lika mkt som dagisavgiften är om man har dem på dagis..
    Fast som arbetslös och sjuk har du rätt att ha dem 15 timmar i veckan på dagis och det kan behöbvas, om man ska kuna söka ajobba ktiv och vila upp sig om man mår dåligt. Samt att ungarna får träffa andra barn också
    Men ändå

Secrist du verkar tro på det du skriver...det visar bara att du inte förstår hur verkligheten ser ut.....
    tror du tex atten familj med två arbetslösa klarar sig bärre än två som har jobb?

få se våran samlade inkomst var i vid eventuell arbetslöshet 18000es, när vi jobbade var den c:A 25 000 es....

allvarligt tror ni att utgifterna är 7000 kr högre i månaden om man jobbar..för medelsvenson???

i vårat fall hamnade extrakostnaderna på dryga 2000 kr...
    Alltså hade vi 5000 mera

Var vi unika... ? nää inte ett dugg
    Däremot är de fallen ni räknar uppextremfall

Det är det problemet ni alla har , ni tror en massa...

okunskap är makt sas det, i så fall har ni all makt på er sida..
    Det roliga är ju att ni tror väljarna skulle rösta blått om de ökade kunskapsnivån...

Det må ha varit sant om nu inte sjukförsäkringen skrotas så til den milda grad som den gjort
    Fast ingen människa med uns av vett o sans kan rösta på ett parti som stödjer nuvarnde situation.

För ni borde, (i symmerlighet du lazy) att sjuk eller skadad kan man bli när som helst
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-16, 10:14

Sjuk är tydligen normaltillståndet för de flesta? Rolling Eyes

P.S. det är arbete som ger välstånd och välfärd INTE skattesatser och bidrag, warden greppar du detta? Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-16, 10:16

Där har du nog fel, det är nog väldigt många som inte får arbetskläder, eller ens får betalt för sådana.

Ett ex är min fru, det ENDA hon får är säkerhetsskor, och det enbart för att annars får hon inte köra trucken.

övriga kläder får hon stå för själv, hon beviljades inte ens avdrag på skatten för arbetskläder.

Och detta är hon inte ensam om, det är bara i vissa arbeten detta funkar, och där man ska vara klädd i speciella kläder.

Angående LUNCH, så krävs denna antingen man arbetar eller ej så denna är väl inte en extrakostnad, så i det faller ger jag TW rätt, att fixa en medhavd lunchlåda klarar de flesta av, och nästan alla arbetsplatser har möjligheter till uppvärmning.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-16, 10:22

Sniperace skrev:

Där har du nog fel, det är nog väldigt många som inte får arbetskläder, eller ens får betalt för sådana.

Ett ex är min fru, det ENDA hon får är säkerhetsskor, och det enbart för att annars får hon inte köra trucken.

övriga kläder får hon stå för själv, hon beviljades inte ens avdrag på skatten för arbetskläder.

Och detta är hon inte ensam om, det är bara i vissa arbeten detta funkar, och där man ska vara klädd i speciella kläder.

Det kanske är lokalt fenomen för 90% av de här i kommunen får arbetsskläder, det är jag övertygad om..
    Fast det beror på vilka typer av företag som finns på orten med.
    Vist finns det ställen där man inte fårarbetskläder, fast där kanske man heller inte sliter kläder på samma sätt heller Wink
    Fick ju inga när jag var lärare tex

Det enda jag inte får är skor, men det håller jag på att förhandla om, speciellt för mig..efterso ryggen är som den är

Sen var ju arbeskläderna bara en liten del av denna totala soppa som högermobben kokat ihop Wink
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-16, 10:35

theward skrev:
    Sniperace skrev:

Det kanske är lokalt fenomen för 90% av de här i kommunen får arbetsskläder, det är jag övertygad om..
    Vist finns det ställen där man inte fårarbetskläder, fast där kanske man heller inte sliter kläder på samma sätt heller Wink

Det enda jag inte får är skor, men det håller jag på att förhandla om, speciellt för mig..efterso ryggen är som den är

Sen var ju arbeskläderna bara en liten del av denna totala soppa som högermobben kokat ihop Wink

kan inte tro det var lokalt, inte många av dem jag känner som får arbetskläder mer än min ene son som kör lastbil, han får både skor, byxor, tskirt och jacka.

visst svetsare får osv när det är ordentligt skitiga jobb, men som sagt många som ändå behöver får inga, och jag kan lova, det är mycket med utslitna kläder för min fru, mest skjortor som får slithål vid magen (den gnids mot arbetsbordet/maskinen när hon skär papp och kör krympen mm mm
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-16, 10:41

Sniperace skrev:
    theward skrev:
    Sniperace skrev:

kan inte tro det var lokalt, inte många av dem jag känner som får arbetskläder mer än min ene son som kör lastbil, han får både skor, byxor, tskirt och jacka.

visst svetsare får osv när det är ordentligt skitiga jobb, men som sagt många som ändå behöver får inga, och jag kan lova, det är mycket med utslitna kläder för min fru, mest skjortor som får slithål vid magen (den gnids mot arbetsbordet/maskinen när hon skär papp och kör krympen mm mm

alla de verkstad o industriarbete, inklusive bryggeriet, samt de som jobbar inom kommunen, sjukvården, buss, skogsnäring, ica, mackarna, vaktbolag, vaktmästeri osv
    har fått arbetskläder här iaf.....

Det är kanske så att man ska kräva arbetskläder också Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 32 Empty NOVUS/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-16, 10:53

Presenterar en mätning idag som visar att alliansen tappar i storstäderna 5%,
    Medans dom rödgröna ökar något,

Men Per Schlingman säger bara att visst har vi tappat något, men det visar hur jämnt det är!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-16, 15:47

martin7lindgren skrev:Presenterar en mätning idag som visar att alliansen tappar i storstäderna 5%,
    Medans dom rödgröna ökar något,

Men Per Schlingman säger bara att visst har vi tappat något, men det visar hur jämnt det är!

Åh vi hoppas Martin att alliansen tappar ännu mer...
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-16, 18:56

Vissa tycks ha tappat förståndet! Laughing
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-10-16, 19:02

blueheaven skrev:Vissa tycks ha tappat förståndet! Laughing
    Du tycks dock fortfarande ha samma getter i stallet Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-16, 19:30

foliesvackan skrev:
    blueheaven skrev:Vissa tycks ha tappat förståndet! Laughing
    Du tycks dock fortfarande ha samma getter i stallet Very Happy

Ja, Ronald Reagan tappade förståndet... Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-16, 22:05

theWard,

"Det finns inte, det går inte bla bla bla..."

Du talar om muppvänsterns syn på arbete. Du glömde att muppvänstern dessutom kräver drömjobbet precis vid den buske där de behagar bo.

"Ni klagar på andra, men ni verkar ju bara se hinder i era liv..."

Jag klagar på lata bdragslyftare och ser inga som helst hinder för eget arbete. Jag bara konstaterar att det kostar. Kostnader som jag inte behöver ta om jag lyfter bidrag. Men jag gillar ju att arbeta och betalar gladeligen dessa kostnader. Vem skulle annars göra det? De som gnäller är världens mest priviligierade bidragslyftare.

"För det första är Sverige inte synonymt med sthlm"

När det gäller tillväxt är denna koncentrarad till Stockholm och några till orter. Sen har vi bidragsland.

"Dessutom åker alla i sthlm inte bil till jobbet heller, hade de gjort hade fått se på riktigt kaos"

Sant. De flesta åker kommunalt. Detta betalar alla Stockholmare via skattsedeln. Dessutom betalar de som åker månadskort på ca 800 per månad.

"Råttan menar du att näringsriktgheten i maten går förlorar när man tar mat från dan före med sig eller när man fryser ner bra husmanskost....?"

Absolut. Tala med vilken seriös kock som helst.

"Färska grönsaker kan man tex alltid ha med sig"

Man kan alltid ha med sig allt möjligt. Säg det till de lata bidragslyftarna.

"Jag tycker iaf att en middag hemma varje dag ska man laga och äta tillsammans ed familjen.."

Jag trodde du var för sjuk för att alltid kunna genomföra detta. Nej visst ja, det var ju inte arbetsrelaterat - så då går det ju bra.

"Det behöver heller inte ta mera än typ 30-40 miuter att göra och den tiden har man.
    har man inte det,bör man nog fundera på vad man håller på med"

Man kanske jobbar heltid, jobbet kräver övertid, barnen behöver skjutsas till fritidsaktiviteter, barnen behöver hjälp med läxläsning. Bostaden behöver städas, bilen servas. Lösningen heter ibland McDonald's. Inte så nyttigt, men snabbt och enkelt. I övrigt anser jag inte att theWard ska bestämma hur andra intar sin kvällsmat.

"Råttan, ja jag har haft den ene i cykelsitsen och den andra har cyklat själv..
    Alternativt har vi gått eller åkt bil när det behövts"

Så kan man göra när omständigheterna tillåter det. D.v.s inte så ofta, men de flesta har provat det. Tur att du alltid klarar detta trots kronisk sjukdom.

"Fast som arbetslös och sjuk har du rätt att ha dem 15 timmar i veckan på dagis och det kan behöbvas, om man ska kuna söka ajobba ktiv och vila upp sig om man mår dåligt. Samt att ungarna får träffa andra barn också
    Men ändå"

Detta är verkligen lathetens absoluta ytterlighet. Trots 100% ledighet klarar man inte ens att ta hand om sina egna barn. Makalöst.

"tror du tex atten familj med två arbetslösa klarar sig bärre än två som har jobb?"

Det är inte uteslutet.

"allvarligt tror ni att utgifterna är 7000 kr högre i månaden om man jobbar..för medelsvenson???"

Jag skulle säga 5-6 papp i rörliga kostnader. Men då har jag inte räknat in att man kan sälja 1-2 bilar om ingen jobbar.

"i vårat fall hamnade extrakostnaderna på dryga 2000 kr...
    Alltså hade vi 5000 mera"

Då var ni dåliga på att spara.

"Var vi unika... ?"

Nej, ni var osmarta som så månhga andra vänstermuppar.

"Det roliga är ju att ni tror väljarna skulle rösta blått om de ökade kunskapsnivån..."

Om kunskapsnivån låg det minsta lilla över nollstrecket skulle en röst på röran vara lika rimlig som en röst på nynazisterna.

"Det må ha varit sant om nu inte sjukförsäkringen skrotas så til den milda grad som den gjort"

Ska jag berätta en hemlighet? Röran tycker denna reform var en gudagåva.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-16, 22:57

råttan. skrev:theWard,

"Det finns inte, det går inte bla bla bla..."

Du talar om muppvänsterns syn på arbete. Du glömde att muppvänstern dessutom kräver drömjobbet precis vid den buske där de behagar bo.

"Ni klagar på andra, men ni verkar ju bara se hinder i era liv..."

Jag klagar på lata bdragslyftare och ser inga som helst hinder för eget arbete. Jag bara konstaterar att det kostar. Kostnader som jag inte behöver ta om jag lyfter bidrag. Men jag gillar ju att arbeta och betalar gladeligen dessa kostnader. Vem skulle annars göra det? De som gnäller är världens mest priviligierade bidragslyftare.

"För det första är Sverige inte synonymt med sthlm"

När det gäller tillväxt är denna koncentrarad till Stockholm och några till orter. Sen har vi bidragsland.

"Dessutom åker alla i sthlm inte bil till jobbet heller, hade de gjort hade fått se på riktigt kaos"

Sant. De flesta åker kommunalt. Detta betalar alla Stockholmare via skattsedeln. Dessutom betalar de som åker månadskort på ca 800 per månad.

"Råttan menar du att näringsriktgheten i maten går förlorar när man tar mat från dan före med sig eller när man fryser ner bra husmanskost....?"

Absolut. Tala med vilken seriös kock som helst.

"Färska grönsaker kan man tex alltid ha med sig"

Man kan alltid ha med sig allt möjligt. Säg det till de lata bidragslyftarna.

"Jag tycker iaf att en middag hemma varje dag ska man laga och äta tillsammans ed familjen.."

Jag trodde du var för sjuk för att alltid kunna genomföra detta. Nej visst ja, det var ju inte arbetsrelaterat - så då går det ju bra.

"Det behöver heller inte ta mera än typ 30-40 miuter att göra och den tiden har man.
    har man inte det,bör man nog fundera på vad man håller på med"

Man kanske jobbar heltid, jobbet kräver övertid, barnen behöver skjutsas till fritidsaktiviteter, barnen behöver hjälp med läxläsning. Bostaden behöver städas, bilen servas. Lösningen heter ibland McDonald's. Inte så nyttigt, men snabbt och enkelt. I övrigt anser jag inte att theWard ska bestämma hur andra intar sin kvällsmat.

"Råttan, ja jag har haft den ene i cykelsitsen och den andra har cyklat själv..
    Alternativt har vi gått eller åkt bil när det behövts"

Så kan man göra när omständigheterna tillåter det. D.v.s inte så ofta, men de flesta har provat det. Tur att du alltid klarar detta trots kronisk sjukdom.

"Fast som arbetslös och sjuk har du rätt att ha dem 15 timmar i veckan på dagis och det kan behöbvas, om man ska kuna söka ajobba ktiv och vila upp sig om man mår dåligt. Samt att ungarna får träffa andra barn också
    Men ändå"

Detta är verkligen lathetens absoluta ytterlighet. Trots 100% ledighet klarar man inte ens att ta hand om sina egna barn. Makalöst.

"tror du tex atten familj med två arbetslösa klarar sig bärre än två som har jobb?"

Det är inte uteslutet.

"allvarligt tror ni att utgifterna är 7000 kr högre i månaden om man jobbar..för medelsvenson???"

Jag skulle säga 5-6 papp i rörliga kostnader. Men då har jag inte räknat in att man kan sälja 1-2 bilar om ingen jobbar.

"i vårat fall hamnade extrakostnaderna på dryga 2000 kr...
    Alltså hade vi 5000 mera"

Då var ni dåliga på att spara.

"Var vi unika... ?"

Nej, ni var osmarta som så månhga andra vänstermuppar.

"Det roliga är ju att ni tror väljarna skulle rösta blått om de ökade kunskapsnivån..."

Om kunskapsnivån låg det minsta lilla över nollstrecket skulle en röst på röran vara lika rimlig som en röst på nynazisterna.

"Det må ha varit sant om nu inte sjukförsäkringen skrotas så til den milda grad som den gjort"

Ska jag berätta en hemlighet? Röran tycker denna reform var en gudagåva.

vaddå spara...?visst sparade vi lite , men jobbar man så passar man på att köpa saker som man inte har råd med när man inte jobbar.
    Fast du köper väl aldrig nåt eller investerar i ditt hem eller i bilen osv
    inget går väl sönder eller slits ut i din konstiga värld

Sluta ljug om sjukförsäkringen nu, din idiot...
    Sossarna gillar vissa bitar, inte utförsäkringsbiten...
    Det har de klart deklarerat...

vad du menar med osmart det vet jag inte, men den som aldrig tänker är ju du...

faktiskt har ju både du och ditt anhang blivit mer o mer galna för varje dag...

Fattar ärligt talat inte hur ni kan resonera eller tänkas om ni gör, inte ,man är normal iaf
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-16, 23:37

Klart jag investerar i bilarna och hemmet. Det är nödvändigt för att få livet att fungera i ett hushåll där 2 jobbar heltid.

Du tycker vi som vill arbeta är galna. Jag är inte så imponerad över ditt bidragsbjäfs.

Sosseriet är mycket nöjda med sjukförsäkringen som den är nu. Det enda de vill rätta till är att höja den för de rikaste.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-17, 00:05

råttan. skrev:Klart jag investerar i bilarna och hemmet. Det är nödvändigt för att få livet att fungera i ett hushåll där 2 jobbar heltid.

Du tycker vi som vill arbeta är galna. Jag är inte så imponerad över ditt bidragsbjäfs.

Sosseriet är mycket nöjda med sjukförsäkringen som den är nu. Det enda de vill rätta till är att höja den för de rikaste.

jag har jobbat mellan 1990 och 2006 med små avbrott, då jag studerat och varit arbetslös

Så ditt tjat om arbetare hit o dit förstår jag ärligt talat inte
    Du mässar med fel person...

jag vet allt om arbete och jag gillar att arbeta och jag är en tävlingsmäniska ...så jag har väldigt mkt yrkesstolhet i det jag gör

jag vill också arbeta...
    Varför tror du jag var på väg att skola om mig till cnc operatör, när sjukdom slog til med full kraft...

Var för att jag inte ville jobba eller var det för att jag ville jobba och tjäna mera pengar än jag tjänat förrut??

bor manm i glesbygd får man ta de jobb som finns och det är tvunget att man är en tusenkonstnär för att man ska undvika att hamna utanför arbetsmarknaden

hade du läst vad jag skrivit så vet du att jag varit den aktiva..den pådrivande, även när jag blivit sjuk

Jag har legat före både af och fk i mitt planerande och fixat allt själv(i princip)

nää de är inte alls nöjda med att folk blir utförsäkrade, läser du inte deras kommentarer..??

nä visst du läser väl bara moderaternas propaganda/lögner
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 32 Empty Storstäder

Inlägg  Secrist 2009-10-17, 01:05

Åh vi hoppas Martin att alliansen tappar ännu mer...

Ja, sossarna får ju hoppas på Mp i storstäderna eftersom de själva har så stora problem där. Och Mp kommer säkert att lyckas bra i storstäderna. Det är ju vi som inte bor i storstäderna som får ta smällen av Mp:s hetsjakt på vanliga svenskar. Vi ska tydligen rädda världen själva.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-17, 10:43

Hörde en novus/TV4 mätning idag,där man presenterar att 70% av dom tillfrågade ansåg att SD inte har i vår riksdag och göra!

Så visst har forumrasisterna bråda dagar numera, så det är nog bara förvänta sig dom mest sanslösa påtalanden man kan tänka sig!

Med andra ord så tvingas Jimmy Åkessons småpojkar Ezzlirsk, Mr.Blaufront m.fl
    nu vässa munlädren och hartsa dojorna,
    Nu duger det inte att hänga mamma i kjolarna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-17, 10:48

Ja jisses, Secrist börjar närma sig bristningsgränsen, hyllar sin skräpalliansen samtidigt som hann snackar om hetsjakt?

Se upp så din blåa lösnäsa inte pumpas upp så den spricker!

VAD SÄGER FÅRSKALLEN? JO FÅRSKALLEN BRÄKER BÄÄÄ!
    Men det vet ju secrist och hans korkade polare allt om!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-17, 11:07

TV4/novus siffror av idag är en dyster läsning för SD:arna, 74% av oss väljare ser SD som ett enfråge främlingsrasistiskt parti som inte har i riksdagen och göra,

Jimmy Åkesson kontrar och säger att man måste bli tydliga i alla viktiga frågor?

Lycka till Jimmy, med anhängare som Mr.Blaufront m.fl som för din talan ute på forumen! Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-17, 11:08

Secrist skrev:Åh vi hoppas Martin att alliansen tappar ännu mer...

Ja, sossarna får ju hoppas på Mp i storstäderna eftersom de själva har så stora problem där. Och Mp kommer säkert att lyckas bra i storstäderna. Det är ju vi som inte bor i storstäderna som får ta smällen av Mp:s hetsjakt på vanliga svenskar. Vi ska tydligen rädda världen själva.

Vi som bor i storstadsområden har också mp att tacka för de igenkorkade vägar som biltullarna orsakat.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-17, 11:17

Faktum är att jag själv var en av de som svarade att sd är framlingsfientligt. Någon fråga om rasism fanns inte att ta ställning till i undersökningen.

martin verkar tycka siffrorna är glädjande. Det beror antagligen på att hans ordförråd är begränsat till bäää, muuu och några ord till. Vi som kan tänka själva tycker givetvis det är alarmerande att så många som 30% tycker sd har i riksdagen att göra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-17, 11:59

Självklart är siffrorna och sågningen av SD glädjande för som du vet ca 75% av väljarna,
    Samtidigt förstår jag att du tvingas ta ett hopp ner ipottan för att kyla ner din ilska efter att ha fått nosa lite på verkligheten Mr.Råtta!

Såg också att expressen uppmanar våra riksdagspartier att ge SD kalla handen,
    Och inte glömma tvätta händerna noga i handsprit varje gång man varit i närheten av SD!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-17, 13:00

Samtliga partier ger ju redan sd kalla handen och när det gäller pottan så sitter den fast på ditt huvud. Det är därför du inte ser längre än näsan räcker.

Det finns ingen glädje i att 25% av väljarna hyllar sd. Man kan nästan undra om du är en av dessa.

Det är skönt att Allians för Sverige håller rent på sin kant. Jämför gärna med röran som bjudit in vänsterextremisterna till finrummet.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:25