råttan. 2009-10-16, 22:05
theWard,
"Det finns inte, det går inte bla bla bla..."
Du talar om muppvänsterns syn på arbete. Du glömde att muppvänstern dessutom kräver drömjobbet precis vid den buske där de behagar bo.
"Ni klagar på andra, men ni verkar ju bara se hinder i era liv..."
Jag klagar på lata bdragslyftare och ser inga som helst hinder för eget arbete. Jag bara konstaterar att det kostar. Kostnader som jag inte behöver ta om jag lyfter bidrag. Men jag gillar ju att arbeta och betalar gladeligen dessa kostnader. Vem skulle annars göra det? De som gnäller är världens mest priviligierade bidragslyftare.
"För det första är Sverige inte synonymt med sthlm"
När det gäller tillväxt är denna koncentrarad till Stockholm och några till orter. Sen har vi bidragsland.
"Dessutom åker alla i sthlm inte bil till jobbet heller, hade de gjort hade fått se på riktigt kaos"
Sant. De flesta åker kommunalt. Detta betalar alla Stockholmare via skattsedeln. Dessutom betalar de som åker månadskort på ca 800 per månad.
"Råttan menar du att näringsriktgheten i maten går förlorar när man tar mat från dan före med sig eller när man fryser ner bra husmanskost....?"
Absolut. Tala med vilken seriös kock som helst.
"Färska grönsaker kan man tex alltid ha med sig"
Man kan alltid ha med sig allt möjligt. Säg det till de lata bidragslyftarna.
"Jag tycker iaf att en middag hemma varje dag ska man laga och äta tillsammans ed familjen.."
Jag trodde du var för sjuk för att alltid kunna genomföra detta. Nej visst ja, det var ju inte arbetsrelaterat - så då går det ju bra.
"Det behöver heller inte ta mera än typ 30-40 miuter att göra och den tiden har man.
har man inte det,bör man nog fundera på vad man håller på med"
Man kanske jobbar heltid, jobbet kräver övertid, barnen behöver skjutsas till fritidsaktiviteter, barnen behöver hjälp med läxläsning. Bostaden behöver städas, bilen servas. Lösningen heter ibland McDonald's. Inte så nyttigt, men snabbt och enkelt. I övrigt anser jag inte att theWard ska bestämma hur andra intar sin kvällsmat.
"Råttan, ja jag har haft den ene i cykelsitsen och den andra har cyklat själv..
Alternativt har vi gått eller åkt bil när det behövts"
Så kan man göra när omständigheterna tillåter det. D.v.s inte så ofta, men de flesta har provat det. Tur att du alltid klarar detta trots kronisk sjukdom.
"Fast som arbetslös och sjuk har du rätt att ha dem 15 timmar i veckan på dagis och det kan behöbvas, om man ska kuna söka ajobba ktiv och vila upp sig om man mår dåligt. Samt att ungarna får träffa andra barn också
Men ändå"
Detta är verkligen lathetens absoluta ytterlighet. Trots 100% ledighet klarar man inte ens att ta hand om sina egna barn. Makalöst.
"tror du tex atten familj med två arbetslösa klarar sig bärre än två som har jobb?"
Det är inte uteslutet.
"allvarligt tror ni att utgifterna är 7000 kr högre i månaden om man jobbar..för medelsvenson???"
Jag skulle säga 5-6 papp i rörliga kostnader. Men då har jag inte räknat in att man kan sälja 1-2 bilar om ingen jobbar.
"i vårat fall hamnade extrakostnaderna på dryga 2000 kr...
Alltså hade vi 5000 mera"
Då var ni dåliga på att spara.
"Var vi unika... ?"
Nej, ni var osmarta som så månhga andra vänstermuppar.
"Det roliga är ju att ni tror väljarna skulle rösta blått om de ökade kunskapsnivån..."
Om kunskapsnivån låg det minsta lilla över nollstrecket skulle en röst på röran vara lika rimlig som en röst på nynazisterna.
"Det må ha varit sant om nu inte sjukförsäkringen skrotas så til den milda grad som den gjort"
Ska jag berätta en hemlighet? Röran tycker denna reform var en gudagåva.