Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Secrist
patriot
formsvackan
Vercingetorix
SilverSurfer
Thetaxpayer
Blåfront
x-medborgare
ANNA2LINK
lärare
captaincodd
berralarzon
Susz X
Regndrottning
GustavAnder
DMustaine
RedCloud
Redvictory
R.O.F.L
lazy
blueheaven
MartinLindgren
marxisten
råttan.
theward
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-14, 20:52

Det är en stor skam att borgaralliansen slår ut redan utslagna människor, men samtidigt är jag säker på att dom får betala för det i slutänden?

Det är många människor som dras med i borgeriets raserandse av sjukförsäkringen,inte bara dom sjuka och skadade, alla runt omkring också, familjerna,

Jag är helt säker på att många av oss har ett kristallklart budskap när vi går till val 2010?

Förhoppningsvis säger en majoritet av väljarna, nu får det vara nog!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Ja

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-14, 22:35

martin7lindgren skrev:Det är en stor skam att borgaralliansen slår ut redan utslagna människor, men samtidigt är jag säker på att dom får betala för det i slutänden?

Det är många människor som dras med i borgeriets raserandse av sjukförsäkringen,inte bara dom sjuka och skadade, alla runt omkring också, familjerna,

Jag är helt säker på att många av oss har ett kristallklart budskap när vi går till val 2010?

Förhoppningsvis säger en majoritet av väljarna, nu får det vara nog!

Ja det får vi verkligen hoppas på!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty 2010

Inlägg  Secrist 2009-10-14, 22:47

Martins slogan för de rödgröna är väl: "Det måste löna sig att inte arbeta! Razz
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-14, 22:58

Secrist skrev:Jag är helt säker på att många av oss har ett kristallklart budskap när vi går till val 2010?

Martins slogan för de rödgröna är väl: "Det måste löna sig att inte arbeta! Razz

du tycker mao tvärtom?

Det ska absolut vara omöjligt att leva om man inte arbetar ???

Det roliga är ju att arbete alltid har lönat sig.....
    Det vet alla, utom de som helst inte vill betala skatt till välfärden
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Lön

Inlägg  Secrist 2009-10-14, 23:08

Det roliga är ju att arbete alltid har lönat sig.....

Nja, det är en sanning med modifikation. Kritik har ju tidigare riktats mot just att såvida du inte nådde upp till vissa lönenivåer på ditt nya arbete så kunde du lika gärna fortsätta stämpla. Och en undersökning jag läste för något år sedan om personer fast i socialbidrag i förortsområdena visade att ett gift par med barn hade så mycket extrabidrag (barnbidrag, flerbarnstillägg, bostadsbidrag etc) att vid exemplet "Gift par m. 4 barn där bägge föräldrarna lever på bidrag, om mannen i familjen då börjar jobba så måste han få en ingångslön på ca 32 000:- för att det ska löna sig. Där låg brytpunkten. Och hur stor chans är det tror du? (Detta var en utredning som kom under den förra regeringen).
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-10-14, 23:48

martn lille,

Det enda röran vill göra åt sjukförsäkringen är att ge mer till de som får mest. Rättvisa?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-14, 23:53

Secrist,

Jag kommer också ihåg den utredningen. Bland annat tog man hänsyn till att dagisavgifterna stiger kraftigt om en börjar arbeta. Bostadstillägget minskar. O.s.v o.s.v. Det tar aldrig slut.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-15, 00:18

Secrist skrev:Det roliga är ju att arbete alltid har lönat sig.....

Nja, det är en sanning med modifikation. Kritik har ju tidigare riktats mot just att såvida du inte nådde upp till vissa lönenivåer på ditt nya arbete så kunde du lika gärna fortsätta stämpla. Och en undersökning jag läste för något år sedan om personer fast i socialbidrag i förortsområdena visade att ett gift par med barn hade så mycket extrabidrag (barnbidrag, flerbarnstillägg, bostadsbidrag etc) att vid exemplet "Gift par m. 4 barn där bägge föräldrarna lever på bidrag, om mannen i familjen då börjar jobba så måste han få en ingångslön på ca 32 000:- för att det ska löna sig. Där låg brytpunkten. Och hur stor chans är det tror du? (Detta var en utredning som kom under den förra regeringen).

OCH DÄRMED FÖRSVANN PUCKOT WARDEN FRÅN DENNA DEBATT! lol!
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Pengar

Inlägg  Secrist 2009-10-15, 01:18

Jag kommer också ihåg den utredningen. Bland annat tog man hänsyn till att dagisavgifterna stiger kraftigt om en börjar arbeta. Bostadstillägget minskar. O.s.v o.s.v. Det tar aldrig slut.

Exakt. När det ramlar in mer pengar i ena ändan så minskar de i andra ändan. Och problemet blir ju då att om man får mindre än dessa 32 000:- så blir arbetet en ren förlust. Och vem ställer upp på det? Inte många under de villkoren. Kom ihåg ett reportage med Nalin Pekgul som efter ett besök ute i förorten (som hon för övrigt lämnade på grund av rädsla efter att själv ha bott där) hade pratat med massa barn på en skola. Det barnen klagade på var den dåliga ekonomin deras föräldrar hade och barnen ville att hon som politiker skulle se till att mamma och pappa får mer bidrag. I princip inga barn efterlyste arbete till mamma och pappa. Och detta synsätt ska de växa upp med. Till och med Nalin blev skakad av den insikten.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-10-15, 02:34

"Cementering i utanförskap", någon?

Råttan eller Secrist: Någon av er som har en länk till nämnda utredning?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-15, 11:17

Suck...? Mr.Råtta & Mr.Secrist stenålders ideologier att den som inte är fullt frisk och arbetsför ska heller inte äta, inte ens barn till föräldrar som har det svårt kan vänta sig någon nåd från dessa herrar,

Deras attityder har inte i vårt svenska samhälle 2009 och göra! No

Dessa herrar och deras likar har mycket att lära om livet, att ingen har några garantier,
    Livet är skört,vad som helst,kan drabba vem som helst, när som helst!

Sjukdomar,skador och annat som förändrar livet så det aldrig mer blir detsamma!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-15, 13:33

Christina Husmark Person,går idag ut och lyfter sig själv till dom sjukas gudomliga gudinna?

Hon påtalar hur den rödgröna oppositionen köper och sväljer hennes och alliansens sjukförsäkrings politik med hela huvudet?

Man undrar ju om tanten tar någon drog som ger hallucinationer?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-15, 18:15

Vercingetorix skrev:"Cementering i utanförskap", någon?

utredningen...
    tar den hänsyn till barnbidragen för de får man ju oavsett poch borde bli 5-6000 i månaden fört ovannämnda familj...

32000 gr 24000 efter skatt c:a...
    Det är inte så mkt för hen hel 6 personers familj att leva på...
    För visst var det så (självklart) att när räkneexemplet gjordes så var alla bidrag borträknade när lönn 32000 räknades ut

Man kan lika gärna säga att det krävs att båda jobbar och tjänar 16-17000 kronor var för att få samma "standard" ..

Dvs låglönejobb...
    Så vinkliogen att socbidraget är så högt och så himla bra att få, den tycker jag är enbart löjlig

Sen är ju allt det med schablon beräkningar inget vidare åt varken det ena eler andra hållet...

ingen som tex säger att man måste ha barnen på dagis även om man jobbar, eller att resekostnaderna ökar osv posv
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-15, 20:03

Vercingetorix skrev:"Cementering i utanförskap", någon?

Orkar inte leta men jag tror källan var DN.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-15, 20:06

theWard,

Självklart togs det hänsyn till alla bidrag. Dock vet jag inte om man tog hänsyn till de extra kostnader i form av resor, arbetskläder, luncher m.m m.m som arbetare måste betala. Dessa kostnader slår ju dessutom dubbelt ifall 2 ska arbeta. Har man 4 barn brukar ju inte alltid båda föräldrarna arbeta.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-15, 20:10

martin lille,

Vad gör då muppmartin när han står inför ett rent faktanederlag?

Givetvis gäller det att kasta skit på budbäraren av dessa fakta. Om någon har fräckheten att komma med fakta måste ju denna vara nazist resonerar martin.

Hela den rödgröna röran verkar resonera på liknande sätt. Så vill vi inte ha det. Vi vill ha en ansvarsfull regering. Inte en som blåljuger och kallar meningsmotståndare och faktaspridare för nazister. Jag är uppriktigt orolog för vad som kan hända i Sverige om rödgröna röran tar över.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-15, 21:55

råttan. skrev:theWard,

Självklart togs det hänsyn till alla bidrag. Dock vet jag inte om man tog hänsyn till de extra kostnader i form av resor, arbetskläder, luncher m.m m.m som arbetare måste betala. Dessa kostnader slår ju dessutom dubbelt ifall 2 ska arbeta. Har man 4 barn brukar ju inte alltid båda föräldrarna arbeta.

Sedan så har vi alla fas-3:are som skall arbeta heltid med luncher och resor för 65% ersättning... och inget jobbavdrag i sikte, heller.....

queen
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-15, 22:00

råttan. skrev:theWard,

Matlåda
    Cykel eller samåkning... måste jag påminna om igen tydligen....

Arbetskläder står de flesta företag för

ps få 4 barnfamiljer har råd att bara ha en som arbetar ...någon längre stund
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-15, 23:26

Med all respekt tror jag många väljer bidragslyftande framför flera mil på cykeln.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-15, 23:36

råttan. skrev:Med all respekt tror jag många väljer bidragslyftande framför flera mil på cykeln.

Vem snackar om mil?

tror du alla jobbar flera mil från sitt jobb???
    Snarare är det väl tvärtom..de flesta jobbar vad man kalla för cykelavstånd från jobbet och samåkning i bil skull många kunna använda sig av...
    Det är billigt och det gör dessutom att man vissa veckor kan vila lite på resan.
    Dessutom så får man nya kammrster på det sättet

jag cyklade 10 km till jobbet sommartid...
    tyckte nog att de 13500-14000 var ganska mkt bättre än 9500 efter skatt....som jag fick när jag blev uppsagd

Dessutom var vi 3-4 personer som samåkte... så resekostnad blev mkt låg..när jag valde att åka bil
    Visst man får hämta upp folk och vänta till de hämtar en osv och ibland fick man åka med på ärenden efter vägen.
    Men nog fan var det värt det...

ps har du äntligen förstått att man kan äta matlåda när man jobbar... det har jag gjort 99% av alla arbetsdagar... Förutom när jag fick mat på skolan och de få ggr jag köpt mat ute

Det gör en jäkla skillnad......

förövrigt har tex sjuka mkt högre sidokostnader än friska som jobbar...
    Så att få det som att arbetare har det skitfdåligt och sjukskrivna har en drömtillvaro tycker jag är bara så fel..helt uppåt väggarna
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Martin lille martin

Inlägg  Secrist 2009-10-15, 23:50

Suck...? Mr.Råtta & Mr.Secrist stenålders ideologier att den som inte är fullt frisk och arbetsför ska heller inte äta, inte ens barn till föräldrar som har det svårt kan vänta sig någon nåd från dessa herrar,

Tänk om man för en gångs skull skulle få se dig komma med ett väl genomtänkt inlägg baserat på fakta istället för denna ändlösa ström av floskler och allianshat. Så trevligt det hade varit. Bara som omväxling menar jag.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-16, 00:10

Det är riktigt theWard att om man utöver arbetstiden lägger ner massor av tid på att minimera sina omkostnader för arbetet så är det möjligt. Men det tar tid med omständiga sätt att resa. Har man barn som ska hämtas och lämnas så blir det besvärligt. En näringsrik matlåda tar en god stund att fixa. Visst får man ner kostnaden, men man ska hinna med också.

Jag anser att jag är värd min utelunch när jag jobbar heltid. Går jag hemma blir det mycket enkelt lunch däremot. Lunchkostnaden är en kostnad som arbetet för med sig. Likaså resorna och arbetskläderna.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-16, 00:24

råttan. skrev:Det är riktigt theWard att om man utöver arbetstiden lägger ner massor av tid på att minimera sina omkostnader för arbetet så är det möjligt. Men det tar tid med omständiga sätt att resa. Har man barn som ska hämtas och lämnas så blir det besvärligt. En näringsrik matlåda tar en god stund att fixa. Visst får man ner kostnaden, men man ska hinna med också.

Jag anser att jag är värd min utelunch när jag jobbar heltid. Går jag hemma blir det mycket enkelt lunch däremot. Lunchkostnaden är en kostnad som arbetet för med sig. Likaså resorna och arbetskläderna.

Anser du dig värd din utelunch, så kan du inte heller klaga på kostnaden för den samma. Det vore rent o skärt hyckleri..
    ungefär som en partyprisse, skulle klaga på höga krognotor
    han går ju ut frivilligt sas

hinna med... laga extra mkt mat till middagen, så har man till matlåda dan efter.. Storkok ppå helgerna och frysa in matlådor osv
    Fattar inte vad problem du verkar se med arbete scratch

ps jag har två barn och jag har allt som oftast arbetat(det gjorde min sambo också) så jag vet hur saker funkar

Arbetskläderna, där hängar jag inte heller med...
    har aldrig betalt mina arbetskläder och det tror jag inte de flesta gjort
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-16, 00:25

Här får jag också gå emot dej tw, inte många i Stockholms län kan cykla
    till jobbet då det är förenat med "livsfara", många har blivit påkörda
    och än fler kan ö.h.t inte ta sej fram eftersom det är motorväg på den
    rutten de ska på.När det gäller "matlåda" så tror jag att de flesta
    föredrar en hemlagad sådan men precis som råttan skriver så ska det också
    finnas tid till att göra i ordning en sådan, tid som man oftast inte har
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Goda råd är dyra

Inlägg  Secrist 2009-10-16, 00:26

ps få 4 barnfamiljer har råd att bara ha en som arbetar ...någon längre stund

Alternativt jobbar ingen och då funkar det.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:02