Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
berralarzon
formsvackan
Sniperace
Infra
blueheaven
Sossar-e-lata
RedCloud
GustavAnder
Thetaxpayer
R.O.F.L
marxisten
15 posters

Höger och vänsterextremism lika?

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Höger och vänsterextremism lika? - Sida 2 Empty Sv: Höger och vänsterextremism lika?

Inlägg  marxisten 2009-07-17, 11:05

GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    RedCloud skrev:
    svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, kvinnoförnedraren och fantasigenerator-maskinisten skrev:inbillar du dig att du tillhör nåt mer än promille av befolkningen ?

Och hur många procent av befolkningen utgör Gustav Ander själv ?

88 ?

Haha, eller 18.

Sitter du och apar med den psykiskt störde redcloud när du är överbevisad i en diskussion,
    är du en så liten människa ?
    Säg. är alla extremvänster så gigantiskt värdelösa ?

Och är alla extremvänster så gigantiskt pinsamt obildade ?, tror du att 50% vill kännas vid Marxismen. Dåre.

Vill och vill. Hela arbetarrörelsen bygger på marx från sossarna och vänster om de och alal fack. Det går inte att komma ifrån.
    marxisten
    marxisten

Höger och vänsterextremism lika? - Sida 2 Empty Sv: Höger och vänsterextremism lika?

Inlägg  marxisten 2009-07-17, 11:08

Sossar-e-lata skrev:extrema vänstern är MYCKET mer våldsbenägen än extrema högern! är det någon som vill påstå annat!??

SÄPO och BRÅ i en ny rapport som denna tråd handlar om.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-07-17, 11:31

Sossar-e-lata skrev:extrema vänstern är MYCKET mer våldsbenägen än extrema högern! är det någon som vill påstå annat!??

Ja, jag! När jag hör talas om svenskt fazcistvåld tänker jag direkt på mordet på den syndikalistiska fackföreningskämpen Björn Söderberg och det otäcka bilbombsattentatet mot Expofamiljen i Nacka som allvarligt skadade en fyraårig pojke.

Det finns inget motsvarande våld från vänster som kommer i närheten av dessa illdåd. Till det skall läggas alla väpnade bankrån som WAM iscensatte på -80-talet och alla vapenstölder svensk ultrahöger har på sitt samvete. Dessa vapen ligger i dag i olika depåer och väntar på att plockas fram inför det förestående "raskriget".

För ett halvår sedan anmälde en ND-politiker i Västerhaninge en serie mordattentat mot sig själv. AFA pekades ut. Jag funderade länge. Jag har kommit fram till att dessa attentat fabricerats och fejkats av ultrahögern för att på så sätt putsa och frisera statistiken åt "rätt håll". Det är denna statistikvård vi nu kan ta del av i form av SÄPOrapporter. Själv menar jag att SÄPO här agerar mot bättre vetande. De vet att det inte är som de rapporterar inte stämmer men spelar med i spelet vägledda av sina egna sympatier. Allvarliga anklagelser? ja, viss.! Men på den polisiära fronten är läget skarpt i Svedala. Det står sämre till än vi tror.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-07-17, 11:37

FUG nu igen Infra? cyclops
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-07-17, 17:28

Läste i aftonbladet idag. En som ifrågasätter säpo på samma sätt!

Aftonbladet
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-07-17, 18:52

Det finns inget motsvarande våld från vänster som kommer i närheten av dessa illdåd.

Jo, det finns minst ett som på ett sätt är värre, det var AFAiternas försök att spränga brandbomb på McDonalds i Nyköping, hade denna utlösts som avsett skulle det resulterat i mångas död, och troligen flest barn, men pga ett fel så utlöstes den INTE.

Mycket annat är också rena turen att ingen dödats vid demonstrationerna där det kastats gatsten, en träff i huvudet av dem kan vara direkt dödande, och det är INTE av försiktighet från demonstratnernas sida som ingen dödats, utan ren tur, OCH att de dessa kastats mot lyckats ducka osv...

det hade varit skoj om man kunnat samla in alla afaiterna OCH nassarna på en öde ö där de fick så mycket gatsten och påkar de ville så kunde de utrota varanra utan att skada oskyldiga
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-07-17, 19:05

Sniperace skrev:
    Det finns inget motsvarande våld från vänster som kommer i närheten av dessa illdåd.

Jo, det finns minst ett som på ett sätt är värre, det var AFAiternas försök att spränga brandbomb på McDonalds i Nyköping, hade denna utlösts som avsett skulle det resulterat i mångas död, och troligen flest barn, men pga ett fel så utlöstes den INTE.

Mycket annat är också rena turen att ingen dödats vid demonstrationerna där det kastats gatsten, en träff i huvudet av dem kan vara direkt dödande, och det är INTE av försiktighet från demonstratnernas sida som ingen dödats, utan ren tur, OCH att de dessa kastats mot lyckats ducka osv...

det hade varit skoj om man kunnat samla in alla afaiterna OCH nassarna på en öde ö där de fick så mycket gatsten och påkar de ville så kunde de utrota varanra utan att skada oskyldiga
    Vad jag saknar i ditt inlägg är det systematiserade våldet och kriminaliteten hos AFA. Observera att jag ej försvarar dom. Dårfinkar och psykfall finns även i SAP och M. Ingen organisation kan säga att den är helt ren från sådant. För mig kan inte vänster- och högerextremism i dagens Sverige nämnas på samma gång. Jag har redan pekat på väsentliga skillnader. Men tittar man bara på gatukravaller så är AFA värst. Men så ingår det också i zvenska ultrahögerns strategi att uppträda lugnt och värdigt utan åthävor, alltid med giltiga tillstånd. Polisen tycks älska deras diciplin men det är antagligen inte huvudsaken. Det viktiga är att väcka sympati i folkdjupen. De vill att du och jag, Sniper, beundrande skall kanta deras marchväg och nickande och leende intala varandra: "Titta vilken fin ungdom Sverige har". Det är nazismens prio 1.
    En del har redan gått på bluffen

Senast ändrad av Infra den 2009-07-17, 19:14, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-07-17, 19:12

blueheaven skrev:FUG nu igen Infra? cyclops
    Kved du igen, svinskiten?
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Höger och vänsterextremism lika? - Sida 2 Empty sympatisör

Inlägg  GustavAnder 2009-07-17, 19:24

"För mig kan inte vänster- och högerextremism i dagens Sverige nämnas på samma gång..." infra

För att du i viss mån sympatiserar med ena sidan och inte har förstånd att/vill begripa att de är samma skrot och korn, en förvrängd spegelbild av varandra.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-07-17, 19:29

GustavAnder skrev:För att du i viss mån sympatiserar med ena sidan och inte har förstånd att/vill begripa att de är samma skrot och korn, en förvrängd spegelbild av varandra.
    Du kanske en enda gång skulle försöka fråga vad någon tycker, istället för att alltid tala om det för dem.

Livet skulle bli lättare för dig om du slapp stå där som en jävla idiot varenda gång du öppnar truten Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-07-17, 19:31

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:För att du i viss mån sympatiserar med ena sidan och inte har förstånd att/vill begripa att de är samma skrot och korn, en förvrängd spegelbild av varandra.
    Du kanske en enda gång skulle försöka fråga vad någon tycker, istället för att alltid tala om det för dem.

Livet skulle bli lättare för dig om du slapp stå där som en jävla idiot varenda gång du öppnar truten Very Happy

Fel FS jag tror rövtruhten/ga alltid talar med sin röv, han är förmodligen oupptäckt ännu som en talang i rövprat.
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Höger och vänsterextremism lika? - Sida 2 Empty röd apa, skala banan....

Inlägg  GustavAnder 2009-07-17, 19:38

formsvackan skrev:

Mitt liv ska du inte bekymra dig om , ditt röda miffo,
    att ha slika som dig och andra röda idioter som häftplåster efter sig med sina oförskämdheter är inget som helst försvårande.

Sektvänster är som förvirrade barn som faktiskt behöver upplysas om vad de tycker, infra bör vara tacksam och försöka lära sig,
    eller förbli en idiot hela livet.

Förresten, är det säkert att du inte behöver hjälp med att bestämma tjockleken på alu plåten til hjälmen ? Smile
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-07-17, 20:32

De vill att du och jag, Sniper, beundrande skall kanta deras marchväg och nickande och leende intala varandra: "Titta vilken fin ungdom Sverige har". Det är nazismens prio 1

Ja, jag har inte gått på detta, och just den aspekten har jag tidigare påtalat, att OM AFA kunde göra på samma sätt då skulle all cred ligga hos dem....

Den ENDA beundra skulle vara att de lyckas med att ge en fin sida utåt, trots sin avskyvärda ideologi.

Faktum är att om AFA gjorde likadant så vore de beundransvärda BÅDE för sitt uppförande och uppsåt...
    Men tyvärr ger detta meningslösa våld mot ALLA åsiktsmotståndare en väldigt kraftig äckelkänsla
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-17, 22:21

Infra skrev:
    Sniperace skrev:

Vad jag saknar i ditt inlägg är det systematiserade våldet och kriminaliteten hos AFA. Observera att jag ej försvarar dom. Dårfinkar och psykfall finns även i SAP och M. Ingen organisation kan säga att den är helt ren från sådant. För mig kan inte vänster- och högerextremism i dagens Sverige nämnas på samma gång. Jag har redan pekat på väsentliga skillnader. Men tittar man bara på gatukravaller så är AFA värst. Men så ingår det också i zvenska ultrahögerns strategi att uppträda lugnt och värdigt utan åthävor, alltid med giltiga tillstånd. Polisen tycks älska deras diciplin men det är antagligen inte huvudsaken. Det viktiga är att väcka sympati i folkdjupen. De vill att du och jag, Sniper, beundrande skall kanta deras marchväg och nickande och leende intala varandra: "Titta vilken fin ungdom Sverige har". Det är nazismens prio 1.

Helt Rätt hur fan kan man jämföra vänster aktivister med Rasister och nazi sympatisörer som brände 6.000.000 judar och zigenare blandanat???

Det är ju helt och hållet sjuk !!!

Sen idag har vi SD som marscherar och har fritt inträdde på Svenska gator
    vad dem propagerar att Islam är något som är sjuk och resten av Invandrare är något som hotar den Svenska kulturen för att denna (blatten) är inte blond och blåögd!!

Som sagt vi går till en spännande framtid !!

Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-07-17, 22:31

KickTheRasist skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

Helt Rätt hur fan kan man jämföra vänster aktivister med Rasister och nazi sympatisörer som brände 6.000.000 judar och zigenare blandanat???

Det är ju helt och hållet sjuk !!!

Sen idag har vi SD som marscherar och har fritt inträdde på Svenska gator
    vad dem propagerar att Islam är något som är sjuk och resten av Invandrare är något som hotar den Svenska kulturen för att denna (blatten) är inte blond och blåögd!!

Som sagt vi går till en spännande framtid !!

Very Happy

du skulle alltså inte ta illa upp om du fick en gatsten kastad i huvudet av en vänsterextremist?
    alltså bara förlåta för att denne hade rätt politisk åskådning?

Eller om din dotter råkade ut för att drabbas när dessa löper amok, så skulle det inte ha någon betydelse eftersom det INTE var någon rasist?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-17, 22:43

citat:
    "du skulle alltså inte ta illa upp om du fick en gatsten kastad i huvudet av en vänsterextremist?"

Om jag är Rasist eller Nazist och närvadderar andra människor på grund av deras nationella eller religiösa aspekter och dessutom vill kanske lägga dem på
    ett öde Ön , då skall jag vara förbered att stå för konsekvenser så svaret är: JA

citat:
    "alltså bara förlåta för att denne hade rätt politisk åskådning?"

Har du förlåtit Himler och hans idé som gick i uppfyllelse "Kristall Natten" ??

citat:
    "Eller om din dotter råkade ut för att drabbas när dessa löper amok, så skulle det inte ha någon betydelse eftersom det INTE var någon rasist?"

Dit jämförelse är som att typ fråga mig varför gillar du Vanilj när Honung är något som smakar mycket bättre!?

Det är klart att jag skulle flippa ur om min barn råkar illa i denna sammanhang
    som först och främst jag håller på och lär min barn i vilka händelser kan denna befinna sig och när!!

Allt annat som händer utan min eller barnens kontroll är under guds vilja!!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-07-17, 22:47

KickTheRasist skrev:citat:
    "du skulle alltså inte ta illa upp om du fick en gatsten kastad i huvudet av en vänsterextremist?"

Om jag är Rasist eller Nazist och närvadderar andra människor på grund av deras nationella eller religiösa aspekter och dessutom vill kanske lägga dem på
    ett öde Ön , då skall jag vara förbered att stå för konsekvenser så svaret är: JA

citat:
    "alltså bara förlåta för att denne hade rätt politisk åskådning?"

Har du förlåtit Himler och hans idé som gick i uppfyllelse "Kristall Natten" ??

citat:
    "Eller om din dotter råkade ut för att drabbas när dessa löper amok, så skulle det inte ha någon betydelse eftersom det INTE var någon rasist?"

Dit jämförelse är som att typ fråga mig varför gillar du Vanilj när Honung är något som smakar mycket bättre!?

Det är klart att jag skulle flippa ur om min barn råkar illa i denna sammanhang
    som först och främst jag håller på och lär min barn i vilka händelser kan denna befinna sig och när!!

Allt annat som händer utan min eller barnens kontroll är under guds vilja!!

Nu förstår du inte ändå, dä ändrar jag frågan, tänk dig att din BIL står parkerad vid trottoaren, och vänstermobben passerar, bränner den osv, och du sitter med din dotter inne på ett fik, där de kastar gatstenar på fönstret och din dotter får glassplitter i ögonen, älskar du då dessa vänssterextremister för detta?

DETTA är ju något som drabbat ganska MÅNGA oskyldig vid deras aktioner.....

men det gör väl inget eftersom de är VÄNSTER, och är man ivägen får man skylla sig själv, även om man själv är vänster eller hur??
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-07-17, 22:51

Varför i hela friden skulle den våldsutsatte bry sig om politisk åskådning hos den som utfört dådet?

Brydde sig polacken om ifall kulan som trasade sönder hans hjärna var av nazistiskt eller kommunistiskt ursprung?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-07-17, 22:53

Vercingetorix skrev:Varför i hela friden skulle den våldsutsatte bry sig om politisk åskådning hos den som utfört dådet?

Brydde sig polacken om ifall kulan som trasade sönder hans hjärna var av nazistiskt eller kommunistiskt ursprung?
    Vissa verkar iallafall se det så, INNAN de råkat ut för det...

Jag ser det som så att det saknar TOTALT betydelse VEM av dem som bränner bilen, vem som slänger stene som ger glassplitter i ögat, de är SAMMA djävla svin oavsett politisk åskådning när de använder våld på det sättet
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-07-17, 22:59

Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:Varför i hela friden skulle den våldsutsatte bry sig om politisk åskådning hos den som utfört dådet?

Vissa verkar iallafall se det så, INNAN de råkat ut för det...

Jag ser det som så att det saknar TOTALT betydelse VEM av dem som bränner bilen, vem som slänger stene som ger glassplitter i ögat, de är SAMMA djävla svin oavsett politisk åskådning när de använder våld på det sättet

Instämmer högljutt...
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-07-17, 23:04

Behöver man använda våld för att förkunna sitt budskap, har man ett budskap som är ovärdigt och undermåligt...

Det har nazisterna fattat. Det är det som gör dem så farliga. Tack och lov är de få...
    Vänstermobben är för korkade för att begripa att deras aktioner vid t ex (sd)'s manifestationer bara ger offren för deras våld kredibilitet i sina respektive sakfrågor.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-17, 23:06

citat:
    "Nu förstår du inte ändå, dä ändrar jag frågan, tänk dig att din BIL står parkerad vid trottoaren, och vänstermobben passerar, bränner den osv, och du sitter med din dotter inne på ett fik, där de kastar gatstenar på fönstret och din dotter får glassplitter i ögonen, älskar du då dessa vänssterextremister för detta?"

Alltså nu har jag inte dotter men jag har en son och önskar mig en dotter snart!!

Om min bil stor parkerad vid demostrationen och jag peronligen märker att denna urartar då skulle jag sätta nyckel in och gassa därifrån , om redan är försänt då skall man vara duktigt och hänga med demonstranter och visa att man stor på deras sidan då tror jag inte att varken jag eller min barn blir misshandlade.

Dessutom har jag aldrig läst eller fått bevisad att Vänsterextremister ger sig på barn , dessutom har hört att folkfronten NSF eller något av denna sekt medlemmar försökte bränna en helt familj med Bensin dunken härligt va??

citat:
    "DETTA är ju något som drabbat ganska MÅNGA oskyldig vid deras aktioner....."

Ingen familj med små barn har aldrig någonsin råkat illa ut på grund av vänster extremism !!

citat:
    "men det gör väl inget eftersom de är VÄNSTER, och är man ivägen får man skylla sig själv, även om man själv är vänster eller hur??"

Dagens Vänster alltså den politiska parti har inget att gjöra med sådana demonstrationer som så kallade AFA eller extrema töntar håller på !!

MVH
    //KTR
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-17, 23:09

Vercingetorix skrev:Behöver man använda våld för att förkunna sitt budskap, har man ett budskap som är ovärdigt och undermåligt...

Det har nazisterna fattat. Det är det som gör dem så farliga. Tack och lov är de få...
    Vänstermobben är för korkade för att begripa att deras aktioner vid t ex (sd)'s manifestationer bara ger offren för deras våld kredibilitet i sina respektive sakfrågor.

Tja det stämmer ju men sammtidigt är det väldigt bra att Rasismen kommer inte obestrafad fast att dem bytte bombarjackor med Batistini Kavajer och spelar oskyldigt lamm

Smile
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-07-17, 23:14

http://natverkmotpk.blogspot.com/2009/06/ytterligare-en-afa-kvinna-haktad-for-sd.html
    http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/02/10/afa-tar-pa-sig-mordforsoket-mot-nationaldemokraten-vavra-suk/

AFA är jättesnälla &gulliga människor som aldrig skulle göra en fluga förnär...förutom dom då som tillhör KD..SD..FP..M...C säkert så småningom också socialdemokraterna.....
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-07-17, 23:16

GustavAnder skrev:Sektvänster är som förvirrade barn som faktiskt behöver upplysas om vad de tycker, infra bör vara tacksam och försöka lära sig, eller förbli en idiot hela livet.

Försök ställa frågor istället för att alltid komma med påståenden.

If you tell me rather then ask me what I believe, you'll always be way off target and you'll be arguing with no one but a figure of your own imagination Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 01:13