Han rentvådde sig själv, och Aftonhoran står med byxorna nere och vet inte vad de ska göra nu.
Det är inte ens säkert att Anna finns på riktigt, kan vara ett fabrikat.
Kakmonstret skrev:Han rentvådde sig själv, och Aftonhoran står med byxorna nere och vet inte vad de ska göra nu.
ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Dao skrev:ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Har läst AB i varje fall!
Tycker inte det visar att han är rentvådd, bara att han till slut nekar till anklagelserna...
Problemet är att hans agerande och hans uttalande inte är speciellt logiska, så rentvådd är han nog inte direkt.
Men jag tror att AB inte bryr sig längre, då en smutskampanj aldrig var deras syfte. Han har lksom ställt till det för sig själv tillräckligt nu...
ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Kakmonstret skrev:All bevisbörda ligger på Aftonbladet, de kan inte bevisa att någon del av storyn är sann.
Nu visar det sig också att Littorin verkligen dementerade samma dag som han fick frågan, idiotbladet svarade att de inte intervjuar pressekreterare.
Det är medias förtroende som raserats inte Littorins.
Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Anonymt?
Nåja, jag läser inte skvallertidningarna så jag vet inte vad som står där....
Men AB hade iaf kollat upp saker, fått telenummer och andra indicier för att kunna komma med en anklagelse.
Beträffande Littorin, kan jag innte säga om han är skyldig eller oskyldig. Men, att ta honom på hans ord, DET gör jag inte! Politiker ljuger sig blå för jämnan. Det packet går inte att lita på.
"I have not had sexual relations with that woman".... Vem sade det och var det sant?
Kakmonstret skrev:Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Anonymt?
Men AB hade iaf kollat upp saker, fått telenummer och andra indicier för att kunna komma med en anklagelse.
Beträffande Littorin, kan jag innte säga om han är skyldig eller oskyldig. Men, att ta honom på hans ord, DET gör jag inte! Politiker ljuger sig blå för jämnan. Det packet går inte att lita på.
"I have not had sexual relations with that woman".... Vem sade det och var det sant?
Ja, Clinton hade ju sin egen definition av sex, avsugningar räknades inte som sex enligt honom.
Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Anonymt?
Dao skrev:Kakmonstret skrev:All bevisbörda ligger på Aftonbladet, de kan inte bevisa att någon del av storyn är sann.
Nu visar det sig också att Littorin verkligen dementerade samma dag som han fick frågan, idiotbladet svarade att de inte intervjuar pressekreterare.
Det är medias förtroende som raserats inte Littorins.
Öhhh... Först i DN nu förnekade han anklagelserna! På flygplatsen var det bara en reaktion, som folk får när de blir överraskade...
Hade han dementerat direkt efteråt, på det sättet som han nu gjort, skulle givetvis AB skrivit på annat sätt än tidigare...
Några bevis har AB heller aldrig hävdat de haft, utan bara indicier. Om dessa har Littorin inte talat ut om...
ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Anonymt?
Telefonnumret var vid tiden allmänt känt. Vem som helst kan regga ett hotmailkonto samt maila ett telefonnr. Några andra indicier har jag inte sett röken av.
Jag har svårt att tro att Littorin ljuger, men jag ser inte hans ord som något bevis, för det är det inte. Då skvallertidningen inget har att komma med måste nog Littorin betraktas som oskyldig.
Secrist skrev:Och högerpolitiker gör aldrig misstag, enligt er! Och gör de det, så är det "vänsterns" fel - eller massmedia, som inte mörkade...
Är det inte du som brukar gapa om högerstyrd media så fort det skrivs något du inte gillar?
ericTheDog skrev:Är det rätt att anklaga någon för brott som kan ge fängelse med så oehört svag bevisning? Skulle du tycka det var rättvist om Lars Ohly blev anklagad på samma sätt?
Secrist skrev:Det är också en allmän anklagelse om mediesituationen från branchen själv...
Och som motvikt så har journalistkåren en kraftig slagsida åt vänster.
Dao skrev:ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Läs skvallertidningen. Littorin nekar till brott. Skvallertidningen hade bara ett anonymt tips att komma med.
Anonymt?
Telefonnumret var vid tiden allmänt känt. Vem som helst kan regga ett hotmailkonto samt maila ett telefonnr. Några andra indicier har jag inte sett röken av.
Jag har svårt att tro att Littorin ljuger, men jag ser inte hans ord som något bevis, för det är det inte. Då skvallertidningen inget har att komma med måste nog Littorin betraktas som oskyldig.
Och hade Littorin gjort ett uttalande när AB frågade honom - i nästan en vecka höll de inne med uppgifterna för att ge honom en chans - hade det inte blivit så stor grej av det hela. Men det blev stort när han hoppade av, i ett läge som var sämsta tänkbara för alliansen...
Jösses, vad krävs av er för att misstänka något...?
Dao skrev:ericTheDog skrev:Är det rätt att anklaga någon för brott som kan ge fängelse med så oehört svag bevisning? Skulle du tycka det var rättvist om Lars Ohly blev anklagad på samma sätt?
Ingen har anklagat någon för någonting! AB ville ha svar på uppgifter de hade!
Så ska journalister agera i en demokrati!
ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Är det rätt att anklaga någon för brott som kan ge fängelse med så oehört svag bevisning? Skulle du tycka det var rättvist om Lars Ohly blev anklagad på samma sätt?
Ingen har anklagat någon för någonting! AB ville ha svar på uppgifter de hade!
Så ska journalister agera i en demokrati!
Fel Dao. Aftonbladet anklagade Littorin för ett brott med fängelse på straffskalan. MAn skrev att brottet skulle ha begåtts 2006 i Stockholms innerstad. Det är att anklaga någon.
Men om vi går på din märkliga uppfattning.
Skulle du vilja att en skvallertidning inte anklagade Ohly för någontin på samma sätt som de inte anklagat Littorin för någonting?
Secrist skrev:Det spelar ingen roll för ledarsidorna och värderingen av nyheternas värde. Det sköter inte journalisterna om!
Om man inte kan skriva något man kan stå för så är det kanske dags att byta jobb.