Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 26 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 12:50

Får nog förtydliga mig lite martin lille,

De lata är:
    De som väljer att lyfta bidrag istället för att ens försöka arbeta.

Du undrar vilka det är som gör så. Förväntar du dig att jag ska namnge hundratusentals individer?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 13:01

Du slingrar dig som en hal ål, du är för feg att säga rent ut vilka du avser,
    Ingen har begärt att du ska namnge personer, men vilka grupper menar du är dom du kallar lata och tärande?

Jag påstår att dom allra flesta inte arbetsföra är det ofrivilligt p.g.a sjukdomar, skador eller arbetslöshet,

Så vilka 100.000 tals andra du snackar om känner inte jag till?
    Förvånar mig att du som har så höga tankar om dig själv väljer att bita dig själv i svansen utan att ens veta om det?

NEJ DU MR.RÅTTA, DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN LITEN YNKEDOM HELA DU!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 14:31

För det första. Är man inte arbetsför såär man inte. Jag tror inte någon väljer att bli så pass illa sjuk/skadad att man aldrig mer kan arbeta.

De lata bidragslyftarna äringen homogen grupp. De finns inom nästan alla grupper. En grupp är de som har jobbat ett kortare tag med tillräcklig lön för att få maximalt ur bidragssystemen samt har möjlighet att jobba svart när det passar dem.
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-08-11, 15:25

Vad ska mona komma med nu när fredde kommer med pengar till kommunerna?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 15:53

Vad har Mona och komma med, har reinfeldt kommit med något till kommunerna, förutom massa snack?
    Dessutomhar tydligen kronan börjat ramla ner hos alliansen, då opposiytionen har krävt pengar till kommunerna ett helt år för döva öron!

Men en så länge är bara Reinfeldt ute och skrammlar med sina tomma tunnor, precis som du Mr.Bluefront!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 16:00

Som sagt, nu blir det klirr i kassan hos kommuner och landsting. Så nu får Toblerone hitta på något nytt att klaga på.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 16:02

Det verkar tydligen vara vanligt i din värld Mr.Råtta,att utnyttja systemen samtidigt som man jobbar svart, i min värld är det inte iallafall?

Hur kommer det sig att du vet så mycket om att utnyttja systemen och svartjobb Mr.Råtta?

För människor som är sjuka, skadade och gamla, och inte kan jobba, är det inte aktuellt vare sig med vitt eller svart!

Jag påstår det jag sagt många gånger, att människor som fuskar med systemen och jobbar svart hittas bland den friska och arbetsföra delen av befolkningen, alltså i den gruppen du tillhör!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 16:10

Om det blir klirr i kassan som du säger så beror det mest på att oppositionen drivit frågan om kommunerna länge redan?

Men än har vi inte sett något klirr i kassan för kommunerna,framför allt vet ingen hur mycket klirr det är frågan om,inte lär det bli i år heller, då alliansen medvetet tjuvhållit på stålarna till valåret!

Sen är ju frågan hur mycket dyrare det blivit att få kommunerna på fötter p.g.a av regeringens tjuvhållande,velighet och flathet?

Inte dåligt av den rödgröna oppositionen att få igenom sina krav trots att man sitter i opposition,
    Vi ser nu att de rödgrönas krav och påtalande sen lång tid stämmer helt med verkligheten!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-11, 16:23

martin7lindgren Today at 3:02 pm
    Jag påstår det jag sagt många gånger, att människor som fuskar med systemen och jobbar svart hittas bland den friska och arbetsföra delen av befolkningen, alltså i den gruppen du tillhör!

Så bra då att vi är överens martin om att friska o arbetsföra personer
    ska jobba istället för att gå sjukskrivna i onödan el. ännu värre,
    vara sjukskrivna el. förtidspensionerade o jobba svart el. varför
    inte ha a-kassa o jobba svart, det finns många exempel på människor
    som fuskat sej fram på andras bekostnad.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 16:43

martin7lindgren skrev:Det verkar tydligen vara vanligt i din värld Mr.Råtta,att utnyttja systemen samtidigt som man jobbar svart, i min värld är det inte iallafall?

Hur kommer det sig att du vet så mycket om att utnyttja systemen och svartjobb Mr.Råtta?

För människor som är sjuka, skadade och gamla, och inte kan jobba, är det inte aktuellt vare sig med vitt eller svart!

Precis martin. Duktig idiot. Svartarbetandet utförs mycket riktigt av bidragslyftare som är friska och arbetsföra. M.a.o den gruppen du också tillhör.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-11, 16:48

Precis martin. Duktig idiot. Svartarbetandet utförs mycket riktigt av bidragslyftare som är friska och arbetsföra. M.a.o den gruppen du också tillhör.

Jag är i princip emot svartarbete och jag har aldrig ägnat mig åt det trots jag är 'bidragstagare' och arbetsför.

Trots detta så är jag numera inte ovillig till att jobba svart... inte för pengarna men för att jag är sååååååååååååå trött på att vara hemma och göra ingenting!

Men, detta är fel, det kan jag hålla med om.

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 17:56

rd,

Jag kan faktiskt förstå om du är beredd att ta ett svartjobb under dessa förhållanden. Om det nu finns svartjobb, men inga riktiga jobb så är detta ett tecken på 2 saker:

1. De svart jobben konkurrerar ut de vita-
    2. Skattetrycket är på tok för högt.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-11, 18:06

råttan skrev:rd,

Jag kan faktiskt förstå om du är beredd att ta ett svartjobb under dessa förhållanden. Om det nu finns svartjobb, men inga riktiga jobb så är detta ett tecken på 2 saker:

1. De svart jobben konkurrerar ut de vita-
    2. Skattetrycket är på tok för högt.

1 konkurrerar ut är väl att kraftigt överdriva, vissa svarta jobb, blir aldrig någonsin vita, förrens skaten är 0%

2 svaret på detta påstående, finns redan delvis ovan
    Skatten kommer alltid att var för hög, hur man än vrider på det.
    Svartjobb kommer att finnas så länge arbetsgivarna har nåt att vinna på att anställa svart.
    Dvs man måste ta bort hela arbetsgivaravgiften, samt ta bort all anställningstrygghet och svarta jobb ska bli vita.

Vill man ha ett sånt samhälle, som detta skulle leda till??
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-11, 18:20

Om alla skattesmitande alliansare skulle börja betala skatt och göra rätt för sig så skulle inte skattetrycket behöva vara så högt!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-11, 18:25

Redvictory skrev:Om alla skattesmitande alliansare skulle börja betala skatt och göra rätt för sig så skulle inte skattetrycket behöva vara så högt!
    men alla svartjobbande socialdemokrater och vänsterpartister, liksom de från MP osv, gör dessa svartarbete inget alls?

ett tips, det finns troligen FLER bland vanliga arbetare som jobbar svart än bland de sk rika....

mao så skulle det ge MER pengar i kistan om alla dessa jobbade vitt än den eg lilla klick av rika som jobbar svart..
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-08-11, 19:52

Om alla slutade jobba svart, oavsett politiskt övertygelse, så skulle det definitivt bli ett rejält klirr i kassan.

Om man sen tog bort möjligheterna till skatteplanering, så skulle skattetrycket kunna sänkas utan att staten förlorade några pengar.

Hela skattesystemet borde göras om från grunden. Bort med alla punktskatter, och ha bara en skatt.

Fast då skulle iofs arbetslösheten öka när alla som jobbar på skattekontoren blir överflödiga....
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-11, 19:56

Corven skrev:Om alla slutade jobba svart, oavsett politiskt övertygelse, så skulle det definitivt bli ett rejält klirr i kassan.

Om man sen tog bort möjligheterna till skatteplanering, så skulle skattetrycket kunna sänkas utan att staten förlorade några pengar.

Hela skattesystemet borde göras om från grunden. Bort med alla punktskatter, och ha bara en skatt.

Fast då skulle iofs arbetslösheten öka när alla som jobbar på skattekontoren blir överflödiga....

Håller med till hunddra procent, och skattesmitning är INTE ett problem bundet till vissa partier, det är lika hos alla.... oavsett politisk åskådning
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 21:52

Corven skrev:Om alla slutade jobba svart, oavsett politiskt övertygelse, så skulle det definitivt bli ett rejält klirr i kassan.

Vårt högskattesamhälle bygger på att gemene man inte fattar hur mycket skatt han betalar. Skulle man ta ut all skatt i form av inkomstskatt så skulle denna hamna på 60-70%, minst. Tror inte gemene man skulle acceptera detta. Men jag är 100% för förslaget ändå. Det är viktigt att det är tydligt hur mycket skatt vi betalar.

Sen bygger du ditt första påstående på att jobbet istället görs vitt. Jag tror att om svartarbetet försvann skulle många av de svarta jobben helt enkelt inte bli gjorda. Tänk dig en rostskadad bil som kostar 4000 kr att rostlaga svart. Med viss tvekan kanske bilägaren väljer att ta den kostnaden. Om jobbet ska göras vitt kostar det 12-14 tusen. Då blir det skroten med den bilen.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-08-11, 22:24

råttan skrev:

Vårt högskattesamhälle bygger på att gemene man inte fattar hur mycket skatt han betalar. Skulle man ta ut all skatt i form av inkomstskatt så skulle denna hamna på 60-70%, minst. Tror inte gemene man skulle acceptera detta. Men jag är 100% för förslaget ändå. Det är viktigt att det är tydligt hur mycket skatt vi betalar.

Sen bygger du ditt första påstående på att jobbet istället görs vitt. Jag tror att om svartarbetet försvann skulle många av de svarta jobben helt enkelt inte bli gjorda. Tänk dig en rostskadad bil som kostar 4000 kr att rostlaga svart. Med viss tvekan kanske bilägaren väljer att ta den kostnaden. Om jobbet ska göras vitt kostar det 12-14 tusen. Då blir det skroten med den bilen.

Nej, alla jobb som idag utförs svart skulle inte utföras alls, det håller jag med om, men det finns en hel del som skulle göras. VIlket skulle ge staten intäkter.

Jag tror att det skulle räcka med ca 50 % som enda skatt. Skulle man införa ett sånt system, så skulle ju rätt många människor inte längre behöva avlönas, vilket gör att statens kostnader skulle sjunka....För det är väldigt många människor som sköter all byråkrati omkring alla dessa skatter hit och dit.

Sen tycker jag vi kan skrota hela köret med kommun och landstingsskatterna. Betala skatt till en kista, och ta utgifterna ur den kistan helt enkelt. Ju fler kistor pengarna fördelas i, ju mindre översikt över utgifterna har man....

Det kan det nog ligga något i. Men å andra sidan så vore det nog inte fel om fler gamla bilar skrotades...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 22:35

Jasså Mr.Råtta, jag hör att du sitter inne med information om mig som inte jag kände till?
    Är det sant, att jag inte är handikappad och sjukpensionär?
    Du menar att mina skador inte finns, du menar att alla läkare jag haft kontakt med inklusive Fk, har missbedömt och ställt fel diagnos på mig?

Hur och var kommer din information ifrån Mr.Råtta, för du kan väl täcka upp ditt påstående,
    För du menar väl inte att du sitter och valsar och svammlar massa trams?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-11, 23:19

Du är inte världens centrum martin hur gärna du än vill
    tro det! Försök att börja diskutera på ett vettigt sätt
    istället så ska du se att du får mer vettig respons. Wink
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-08-11, 23:25

lazy skrev:Du är inte världens centrum martin hur gärna du än vill
    tro det! Försök att börja diskutera på ett vettigt sätt
    istället så ska du se att du får mer vettig respons. Wink

Martin är just i centrum på grund av att några idioter vill jävlas med en människa som hade jävligt svårt genom sitt eget liv , men som vanligt du förstår inte detta lille Shalom ...

Jag menar alla Idioter minus min HM brothter som i stort sätt just nu upplever ett stort missförstånd !!

Och för dig Martin .. taga ner och läs ordentligt det finns en eller två som försöker faktisk kommunicera med dig...
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 23:57

Corven skrev:
    råttan skrev:

Nej, alla jobb som idag utförs svart skulle inte utföras alls, det håller jag med om, men det finns en hel del som skulle göras. VIlket skulle ge staten intäkter.

Jag tror att det skulle räcka med ca 50 % som enda skatt. Skulle man införa ett sånt system, så skulle ju rätt många människor inte längre behöva avlönas, vilket gör att statens kostnader skulle sjunka....För det är väldigt många människor som sköter all byråkrati omkring alla dessa skatter hit och dit.

Sen tycker jag vi kan skrota hela köret med kommun och landstingsskatterna. Betala skatt till en kista, och ta utgifterna ur den kistan helt enkelt. Ju fler kistor pengarna fördelas i, ju mindre översikt över utgifterna har man....

Det kan det nog ligga något i. Men å andra sidan så vore det nog inte fel om fler gamla bilar skrotades...

Jag är nästan beredd att köpa det du skriver rakt av, men...

...Vad skulle miljömupparna säga om skattefri bensin?

...Skatten på inkomst av kapital kan inte gärna höjas till 50%

...Tror det är omöjligt att nå ner till 50% skatt drastiska nedskärningar (som i sin tur är fullt möjliga)
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-12, 00:04

martin7lindgren skrev:Jasså Mr.Råtta, jag hör att du sitter inne med information om mig som inte jag kände till?
    Är det sant, att jag inte är handikappad och sjukpensionär?
    Du menar att mina skador inte finns, du menar att alla läkare jag haft kontakt med inklusive Fk, har missbedömt och ställt fel diagnos på mig?

Hur och var kommer din information ifrån Mr.Råtta, för du kan väl täcka upp ditt påstående,
    För du menar väl inte att du sitter och valsar och svammlar massa trams?

Bra martin lille, då ärvi överens om att du är en bidragslyftare med arbetsförmåga. Detta bevisas av att du uppenbarligen klarar ett terminalarbete samt att du säger di jobba ideellt åt röran.

Skador har du säkert, men inget som hindrar dig att arbeta.

Min information om dig kommer från dig själv.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-12, 01:09

Varför jobbar folk svart och varför köper folk svarta tjänster?
    Ta bort möjligheter till skatteplanering, vad tänker du på då?
    Hela skattesystemet borde göras om från grunden det är sant.
    Skattekontorens personal är kontraproduktiva och kostar mer än de tillför, ju högre skatter desto större kontrollapparat krävs och tillslut blir det den ena halvan av folket som kontrollerar den andra!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 14:33