Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 33 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 14:46

Jobbar jag åt någon? Det visste jag inte om,men självklart kliver jag in omjag bjuds in för att berätta om mina livserfarenheter och kanske underlätta för andra?

Pröva du med och gör något för någon annnan,fore free, Mr.Råtta!

Nu är du där igen och förkunnar din ideologi,där du kallar sjuka och skadade för tärande och lata,som du samtidigt blånekar till att du roar dig med!

DU ÄR VERKLIGEN EN HAL HALAR RÅTTA!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 03:47

Om du jobbar åt någon förutom den rödgröna röran vet ju inte jag. Troligare är dock att du motarbetar någon.

Sen undrar jag om du är så trög som du framstår. Fattar du inte vad de gigantiska summor jag betalar in i skatt innebär för andra?

Ska lathet vara bidragsgrundande även i framtiden?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 33 Empty SIFOS AUGUSTI...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 08:13

Oppositionen leder 48,1% - 45,2% = 2,9%, (liten,men ledning)

S 32,8% V 6,1% MP 9,2%

M 27,6% FP 6,8% C 6,1% KD 4,7%

SD 4,2% skulle kunna få en vågmästaroll om valet vore i dag, men nu säger både dom rödgröna och alliansen att ingen kommer göra sig beroende av SD:arna!

1.911 personer tillfrågade!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 08:20

Mr.Råtta,sjuka, handikappade och äldre människor är inte lata?
    Fatta att alla dessa nämda människor också betalat in dom enorma summor du talar om i skatt inna man drabbades,

Och fortfarande betalar in enorma summor i skatt,med enda skillnaden mot tidigare så räknas man inte längre i borgarsverige gällande skattesänkningarna,

Vem inbillar du dig vara, du har ju åtnjutit många skattekronor själv under många år innan du själv började skatta,så va fan gnäller och ylar du om?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-23, 09:13

råttan skrev:Snarare är det du som ljugit i flera år. Aldrig har jag kallat svårt sjuka för lata bidragslyftare.

Mitt budskap är att lathet inte ska vara bidragsgrundande. Sen får du jiddra om Hitler hur mycket du vill.

Det är nog dax att du kategoriserar vilka du anser var sjuka (nog) och vilka som du anser vara lata?

Samt vilka arbetslösa du anser göra det de kan och de du anser vara lata?

För annars är det bara svammel o plattetyder du kommer meed råttan, ganska typisikt politikersnack.
    Där man säger saker , utan attegentligen säga något

Det finns lata, men i dagens läge blir inte ens de som är sjuka nog, sjukskrivna(länge nog, eller får den hjälp de skulle behöva) eller sjukpensionerade..

Så de som ddu talar om måste vara sådana som redan berättits sjukersättning eller lever på soc?

Visst har jag en del exempel på människor som inte vill jobba och i den gruppen finns både svenskar och invandrare.
    Dessa har lärt sig att de får pengar för att inte göra nåt, dock kan de aldrig som de flesta av oss bygga sig eyt självständigt liv.
    De får helt enkelt leva lite som bohemer och aldrig få kontroll över varken ekonomi eller liv.

Så latheten har ett pris, som de flesta av os inte är beredda att ta.
    De av oss som tvingas in i detta ofria liv...de får samma usla ekonomi, men de har tvingats dit...

Frågan är då om man åstakommer det man vill när man sänker ersättningar och gör det svårare att få dessamma?

Eller är det som jag tror , att de lata kommer alltid att försöka komma undan iaf och det blir de "skötsamma" som tar hela smällen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 10:58

theWard,

Att en miljon människor är kroniskt eller långtids bidragsberoende p.g.a (ibland påstådd) sjukdom är inte svammel. Nånting är helt galet. Så sjuka är vi rimligen inte i vårt civiliserade land.

Det är i denna grupp vi hittar ett sexsiffrigt antal lata bidragslyftare.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-23, 11:47

råttan skrev:theWard,

Att en miljon människor är kroniskt eller långtids bidragsberoende p.g.a (ibland påstådd) sjukdom är inte svammel. Nånting är helt galet. Så sjuka är vi rimligen inte i vårt civiliserade land.

Det är i denna grupp vi hittar ett sexsiffrigt antal lata bidragslyftare.

Du svamlar å det grövsta, du har ju inte koll på siffrorna heller öht..

Det är inte en miljon sjuka, har aldrig varit det kommer troligtvis aldrig att bli..

Du menar att det är hundratusentals som är lata och bidragssnyltare??

Sådan extremåsikter gör ju att hela debatten går överstyr...

i utanförskapet finns c.a en miljon..
    Den gruppen innefattar där hittar du alla grupper, inte bara sjuka..

Dessutom väljer du ju att kritisera den enskilda människan före det polititiska systemet..vilket är oerhört fegt rent ut sagt

Att sjuk och arbetsmarknadspolitiken inte funkat bra vare sig under soseregeringar eller när högern styrt.
    kan väl de flesta se..

Sen en fråga av de som har sjukerättning(permanent) oavesstt om de fått det på rätta grunder eller mer tvivelaktiga.
    Vad föreslår du att man ska göra med dessa människor??

Som jag ser det måste det till attityd förändringar både hos hos människor ser på sin egen sjukdom/handikapp och hur människor ser på andras sjukdommar /handikapp..

Att slentrianmäsasigt kalla hundratusentals för lata är ju urbota dumt, för när du säger så så anklagar du ju i princip alla, eftersom du inte vet vilka du egentligen själv menar är lata och vilka som inte är det..
    Mao drivs du av fördomar och förrutfattade meningar
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 13:17

theward skrev:

Men då är det ju en miljon i allafall?

Att komma till insikten att siffran är väldigt hög och vilka konsekvenser detta får borde nog de flesta reflektera över likaledes borde det funderas i stugorna varför och vad man borde göra åt det, framförallt på vänsterkanten i svensk politik tycks insikten saknas!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-23, 13:35

blueheaven skrev:
    theward skrev:

Att komma till insikten att siffran är väldigt hög och vilka konsekvenser detta får borde nog de flesta reflektera över likaledes borde det funderas i stugorna varför och vad man borde göra åt det, framförallt på vänsterkanten i svensk politik tycks insikten saknas!

Ser du inte skillnad på 1 miljon långtidssjuka, som råttan påstår att det är och att siffran som står utanför arbete är c:a en miljon.

Så förstår jag både ditt och andra högerfolk "problem" i just denna fråga.

insikt får man inte av att sitta och hetsa mot människor som inte kan föra sin talan eller försvara sig.
    insikt får man när man pratar med berörda människor och försöker hitta en bra hållbar lösning för dem, som såväl staten

Folk blir varken friskare eller får mera jobb genom de reformer som Alliansen fått igenom.

Däremot har friska och arbetsföra(speciellt de med välavlönade jobb och dyra villor fått ett rejält uppsving de senaste åren)

Förklara hur sänkt skatt leder till fler jobb? och vart är isåfall beviset för det??

Föklara hur sänkt skatt leder till mera pengar till välfärd, speciellt när arbetslösheten ökar

Förklara för mig logiken i att låna till skattesänkningar, samtidigt som man sparar in på sjuka, barn och pensionärer?

hur blir en långtidsjukskriven friskare o mera arbetsför bara för den nekas fortsatt sjukskrivning

hur får en arbetslöshet mera jobb bara för ersättningen sänks eller helt försvinner efter x-antal dagar?

vet att du inte har några vettiga svar på detta och det har ingen av er högertokar

Så här ska det funka: först hjälper man den sjuke, tillbaka till ett så frisk liv som möjligt, det kan innebära tt den enbart får ett bättre liv, men förhoppningsvis att den kommer tillbaka till arbetslivet till den grad som är hanterbart och hållbart.

Finns inte rätta viljan att försöka(de lata ni talar om)
    Då kan man gå in med rikade påtryckningar och sanktioner mot dessa..

Samma sak med arbetslösa, man bör se till viljan, förmågan, flyttmöjligheter, sociala möjligheter osv..när man ställer krav på arbetslösa.
    Dessutom, det viktigaste det måste ju finnas jobb..

Annars blir ju kraven och nedskärningarna i tex stämplinmgen, arbetsmarknadsutbildningar osv bara löjeväckande

Man kan ju liksom inte begära att någon ska simma om det inte finns nåt vatten eller gå på isen om det är 20 plusgrader
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 15:40

theward skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:

Ser du inte skillnad på 1 miljon långtidssjuka, som råttan påstår att det är och att siffran som står utanför arbete är c:a en miljon.

Så förstår jag både ditt och andra högerfolk "problem" i just denna fråga.

insikt får man inte av att sitta och hetsa mot människor som inte kan föra sin talan eller försvara sig.
    insikt får man när man pratar med berörda människor och försöker hitta en bra hållbar lösning för dem, som såväl staten

Folk blir varken friskare eller får mera jobb genom de reformer som Alliansen fått igenom.

Däremot har friska och arbetsföra(speciellt de med välavlönade jobb och dyra villor fått ett rejält uppsving de senaste åren)

Förklara hur sänkt skatt leder till fler jobb? och vart är isåfall beviset för det??

Föklara hur sänkt skatt leder till mera pengar till välfärd, speciellt när arbetslösheten ökar

Förklara för mig logiken i att låna till skattesänkningar, samtidigt som man sparar in på sjuka, barn och pensionärer?

hur blir en långtidsjukskriven friskare o mera arbetsför bara för den nekas fortsatt sjukskrivning

hur får en arbetslöshet mera jobb bara för ersättningen sänks eller helt försvinner efter x-antal dagar?

vet att du inte har några vettiga svar på detta och det har ingen av er högertokar

Så här ska det funka: först hjälper man den sjuke, tillbaka till ett så frisk liv som möjligt, det kan innebära tt den enbart får ett bättre liv, men förhoppningsvis att den kommer tillbaka till arbetslivet till den grad som är hanterbart och hållbart.

Finns inte rätta viljan att försöka(de lata ni talar om)
    Då kan man gå in med rikade påtryckningar och sanktioner mot dessa..

Samma sak med arbetslösa, man bör se till viljan, förmågan, flyttmöjligheter, sociala möjligheter osv..när man ställer krav på arbetslösa.
    Dessutom, det viktigaste det måste ju finnas jobb..

Annars blir ju kraven och nedskärningarna i tex stämplinmgen, arbetsmarknadsutbildningar osv bara löjeväckande

Man kan ju liksom inte begära att någon ska simma om det inte finns nåt vatten eller gå på isen om det är 20 plusgrader

En massa frågor som du själv har svaret på om du tänker efter lite! Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 17:37

Hellre fria några skyldiga,än att fälla många oskyldiga?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-08-23, 17:40

Hellre att SD blir vågmästare än att Ohly får en ministerpost.

Bryr mig inte om vilka partier som ingår i regeringen, så länge V inte får plats där.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 17:53

2008 var det ca 800000 som hade sjukpenning eller förtidspension. Och då hade det ändå sjunkit sedan tiden med Proppmätt. Så visst, en miljon var definitivt i överkant, men 800000 är en siffra du inte kan snacka bort. Det är fortfarande helt orimligt att 800000 är så fruktansvärt sjuka.

Jag tycker inte att det är en extrem åsikt att ta reda på siffror och dra sina egna slutsatser. 800000 innebär att nästan 20% av arbetskraften skulle vara fullständigt arbetsoförmögen. Det finns ingen rimlighet i detta.

Jag kritiserar först och främst den rödgröna röran för att ha skapat detta enorma bidragsberg. Att du lyckats undgå detta får ses som helt makalöst.

Den som blivit sjukskriven på falska grunder vet jävligt väl om detta. Eller hur? Du vet mycket väl att det är dessa jag menar. Du försöker få mig att peka ut någon grupp som är värre än en annan. Det är inte intressant. Den rödgröna röran har skapat eländet och det gör tyvärr ont att rätta till det.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 18:07

"Folk blir varken friskare eller får mera jobb genom de reformer som Alliansen fått igenom."

Alliansens politik skapar tveklöst förutsättningar för fler jobb än rörans. Och man håller sig definitivt friskare om man arbetar än om man inte gör det.

"Däremot har friska och arbetsföra(speciellt de med välavlönade jobb och dyra villor fått ett rejält uppsving de senaste åren)"

Det geniala med jobbavdraget är ju att det inte ger så mycket mer till höginkomsttagarna. Alla heltidsarbetande får verkligen en klar förbättring. I slutänden torde det inspirera fler att jobba.

Du påstår att man lånat till skattesänkningar. Med den logiken skulle all nettolöneutbetalning gå in under detta begrepp så länge vi har en statsskuld. Men logik är ju nu inte rörans starka sida. Det är därför vänstermupparna inte förstår svaren på de frågor de ställer.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 18:10

SD och Ohly är samma pack.

martin ser väl arbetarna som skyldiga får man anta.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 01:05

Du gillar att prata strunt Mr.Råtta, särskilt att vältra över ditt skit på andras axlar,
    Börjar det inte bli dags för dig att bli en stor pojke snart som åtminstone står för det du själv snackar om?

MEN ATT MR.RÅTTA SKULLE BLI KARL FÖR SIN EGEN HATT, ÄR NOG MYCKET BEGÄRT!
    DET LÄR NOG FAN DRÖJA?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-24, 02:21

martin7lindgren skrev:Du gillar att prata strunt Mr.Råtta, särskilt att vältra över ditt skit på andras axlar,
    Börjar det inte bli dags för dig att bli en stor pojke snart som åtminstone står för det du själv snackar om?

DET LÄR NOG FAN DRÖJA?

Nu är vi inne på helt okända sidor för martin och det är därför han skriver på detta viset! Laughing
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-08-24, 02:24

Jisses.. vilken kommunikation du har..synliör MEER vettja.. Rolling Eyes
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-24, 06:51

Råttan det enda du producerar är plattetyder och förrutfattdemeningar.

Du kanske inte fattat att så långe man är sjukskriven, så innebär det att man kan bli frisk(are)

desutom rknas alla sjuka in i dina siffror även de som definitivt går tillbaka till sina jobb..

lek med tanken att svininfluensan...trots vaccin (eller kanske pga) gör så att 1 000 000 arbetande svenskar är hemma samtidigt och är sjuka 3 veckor.

har då utanförskapet...ökat med 1 miljon eller?

För det är nämligen så Allianen räknar sitt berömda utanförskap..

Angående skattesänkningen, så är det uppenbart att stora delar av högerfalangen inte förstår varför och til vad man betalar skatt.

Det är ju bara trams att skattesänkningen ökar viljan att jobba mer, för de allra flesta är mer än nöjda med att jobba heltid

Det är ganska anmärkningsvärt, när de ska vara så skolade och högutbildade i gemen inte fattar skattenssyfte och användningsområde

När du skriver att man håller sih friskare om man jobbar, så är det en sanning med modifikation.
    För det första beror det på arbete, arbetsbelastning, arbetsmiljö osv.
    Sen beror det också på om man är frisk eller sjuk när man ska utföra arbetet

klart som tusan att man håller sig friskare om man har en stabil ekonomi och en "trygg" anställning.
    Men en sjuk som mer eller mindre tvingas tilbaka i förtid, pga att FK nya hårdaa linje..
    Blir den verkligen friskare av arbete

Deras regler är så sjuka att den snaare förstör mer än den gör nytta och faktiskt så kan man säga att reglerna motarbetar sig själva.

Här kommer ett exempel och svar ja..jag är inte den enda som hamnar i denna situation..

Den 16 Januari får jag inte vara sjukskriven längre, varken för det som jag är sjukskriven för nu..eller för nåt annat.Om nåt skulle dyka upp.

FK vill då att jag ska jobba 100% eller prova på !00%.
    Vilken vettig människa med självbevarelsedrift och kännedom om sin kropp.
    Skulle i detta läge testa 100% och riskera att bli mkt sämre, men samtidigt bli utan sjukpenningen helt ...

Vi är måna med mig som inte tänker ta den risken, alltså får vi leva på de "procent" vi känner att vi klarar av.

Regeringen och FK leker tombola med fols liv ochgläds åt sjunkande sjuktal..me sopar problemen under mattan och försöker underblåsa känslor om att många är simulanter och lata. På så sättkan "slakten fortsätta, sedan blidkar de massan genom skattesänkningar. Skattsänkningar som ser bra ut, men att de egentligen i slutändan ger minusresultat det tänker inte nog många på..

ps jag har också fått sänkt skatt, men jag vill fortfarande inte ha det, eftersom jag ser konskvenserna på nära håll
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-24, 10:10

theward skrev:Råttan det enda du producerar är plattetyder och förrutfattdemeningar.

Du kanske inte fattat att så långe man är sjukskriven, så innebär det att man kan bli frisk(are)

desutom rknas alla sjuka in i dina siffror även de som definitivt går tillbaka till sina jobb..

lek med tanken att svininfluensan...trots vaccin (eller kanske pga) gör så att 1 000 000 arbetande svenskar är hemma samtidigt och är sjuka 3 veckor.

Angående skattesänkningen, så är det uppenbart att stora delar av högerfalangen inte förstår varför och til vad man betalar skatt.

Det är ju bara trams att skattesänkningen ökar viljan att jobba mer, för de allra flesta är mer än nöjda med att jobba heltid

Det är ganska anmärkningsvärt, när de ska vara så skolade och högutbildade i gemen inte fattar skattenssyfte och användningsområde

När du skriver att man håller sih friskare om man jobbar, så är det en sanning med modifikation.

klart som tusan att man håller sig friskare om man har en stabil ekonomi och en "trygg" anställning.
    Men en sjuk som mer eller mindre tvingas tilbaka i förtid, pga att FK nya hårdaa linje..

Deras regler är så sjuka att den snaare förstör mer än den gör nytta och faktiskt så kan man säga att reglerna motarbetar sig själva.

Här kommer ett exempel och svar ja..jag är inte den enda som hamnar i denna situation..

Den 16 Januari får jag inte vara sjukskriven längre, varken för det som jag är sjukskriven för nu..eller för nåt annat.Om nåt skulle dyka upp.

Skulle i detta läge testa 100% och riskera att bli mkt sämre, men samtidigt bli utan sjukpenningen helt ...

Vi är måna med mig som inte tänker ta den risken, alltså får vi leva på de "procent" vi känner att vi klarar av.

Regeringen och FK leker tombola med fols liv ochgläds åt sjunkande sjuktal..me sopar problemen under mattan och försöker underblåsa känslor om att många är simulanter och lata. På så sättkan "slakten fortsätta, sedan blidkar de massan genom skattesänkningar. Skattsänkningar som ser bra ut, men att de egentligen i slutändan ger minusresultat det tänker inte nog många på..

ps jag har också fått sänkt skatt, men jag vill fortfarande inte ha det, eftersom jag ser konskvenserna på nära håll

Fan vad du klamrar dig fast vid FK rutiner de sista två åren rutinerna har varit i stort de samma de senaste 30 åren och sossarna har innehaft makten 92% av tiden och är huvudansvariga för hur det ser ut i Sverige såväl på gott som ont! affraid
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-08-24, 10:22

SIFO idag..

RÖTT 48,2

BLÅTT 45,2

SD 4,2

http://www.sifo.se/Public/Reports/Barometer.aspx
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 10:24

Nu är det som så,Mr.Blue, jag är inne på för mig välkända spår, dom frågor som intresserar mig slår du inte mig på fingrarna i,

Mr.Råtta har ju ensam axlat Mr.Rahms mantel, han är ju sanslös i sitt skrammlande med sina tomma tunnor?

Sen hur man ska tolka dig och råttan,men ni verkar gilla att nosa varandra i baken,
    Men det kanske inte är konstigare att ni känner er hemma där,du vet talesättet borta bra men hemma bäst!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 11:19

martin7lindgren skrev:Du gillar att prata strunt Mr.Råtta, särskilt att vältra över ditt skit på andras axlar,

DET LÄR NOG FAN DRÖJA?

Klart jag står för det jag skriver martin lille. Dina egna lögner får du dock stå för själv.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 11:33

theward skrev:Råttan det enda du producerar är plattetyder och förrutfattdemeningar.

Vad ska då ditt påstående kallas? Brist på motargument?

Man kan alltid bli friskare

Visst, men det lilla antalet ersätts hela tiden med nya sjuka. Inget konstigt med det. Det är den totala siffran som är för hög.

Nej, så räknar de inte alls. Läs på.

Isåfall ett litet problem i relation till vänstermupparna som inte ens "betalar skatt"/"Vet vad de betalar i skatt"

Det är inte alls trams. Se bara hur avundsjukar flödar på forum som detta över att arbetare får behålla lite mer av sina pengar.

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Det är storleken på skatten som ifrågasätts, inte det faktum att man betalar skatt.

Men i det stora hela är mitt påstående korrket.

Ingen aning. Det får stå för fk och deras bedömningar.

Låter surt, samtidigt vet jag inte om det är en mänskligt rättighet att få sjukersättning när man jobbar 75% eller mer

Nja, att skattesänkningarna men att de skulle ge minusresultat verkar väl ändå lite överdrivet?

theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-24, 14:41

blueheaven skrev:

Fan vad du klamrar dig fast vid FK rutiner de sista två åren rutinerna har varit i stort de samma de senaste 30 åren och sossarna har innehaft makten 92% av tiden och är huvudansvariga för hur det ser ut i Sverige såväl på gott som ont! affraid

Antingen ljuger du medvetet eller så vet du inte ett skit om FK´s nya regler..
    lika illa vilket som

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 17:10