Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 34 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 20:14

Nu tror jag The Ward för framsina erfarenheter med FK,
    Men du Mr.Blue som inte har med varken FK eller annan myndighet och göra?

Vad har du då för egna erfarenheter?
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 20:46

martin,

En del kan se lite längre än till sig själva serru.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-24, 23:16

råttan skrev:
    theward skrev:Råttan det enda du producerar är plattetyder och förrutfattdemeningar.

Vad ska då ditt påstående kallas? Brist på motargument?

Du kanske inte fattat att så långe man är sjukskriven, så innebär det att man kan bli frisk(are)

Man kan alltid bli friskare

desutom rknas alla sjuka in i dina siffror även de som definitivt går tillbaka till sina jobb..

Visst, men det lilla antalet ersätts hela tiden med nya sjuka. Inget konstigt med det. Det är den totala siffran som är för hög.

lek med tanken att svininfluensan...trots vaccin (eller kanske pga) gör så att 1 000 000 arbetande svenskar är hemma samtidigt och är sjuka 3 veckor.

har då utanförskapet...ökat med 1 miljon eller?

För det är nämligen så Allianen räknar sitt berömda utanförskap..

Nej, så räknar de inte alls. Läs på.

Angående skattesänkningen, så är det uppenbart att stora delar av högerfalangen inte förstår varför och til vad man betalar skatt.

Isåfall ett litet problem i relation till vänstermupparna som inte ens "betalar skatt"/"Vet vad de betalar i skatt"

Det är ju bara trams att skattesänkningen ökar viljan att jobba mer, för de allra flesta är mer än nöjda med att jobba heltid

Det är inte alls trams. Se bara hur avundsjukar flödar på forum som detta över att arbetare får behålla lite mer av sina pengar.

Det är ganska anmärkningsvärt, när de ska vara så skolade och högutbildade i gemen inte fattar skattenssyfte och användningsområde

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Det är storleken på skatten som ifrågasätts, inte det faktum att man betalar skatt.

När du skriver att man håller sih friskare om man jobbar, så är det en sanning med modifikation.
    För det första beror det på arbete, arbetsbelastning, arbetsmiljö osv.
    Sen beror det också på om man är frisk eller sjuk när man ska utföra arbetet

Men i det stora hela är mitt påstående korrket.

klart som tusan att man håller sig friskare om man har en stabil ekonomi och en "trygg" anställning.
    Men en sjuk som mer eller mindre tvingas tilbaka i förtid, pga att FK nya hårdaa linje..
    Blir den verkligen friskare av arbete

Ingen aning. Det får stå för fk och deras bedömningar.

Deras regler är så sjuka att den snaare förstör mer än den gör nytta och faktiskt så kan man säga att reglerna motarbetar sig själva.

Här kommer ett exempel och svar ja..jag är inte den enda som hamnar i denna situation..

Den 16 Januari får jag inte vara sjukskriven längre, varken för det som jag är sjukskriven för nu..eller för nåt annat.Om nåt skulle dyka upp.

FK vill då att jag ska jobba 100% eller prova på !00%.
    Vilken vettig människa med självbevarelsedrift och kännedom om sin kropp.
    Skulle i detta läge testa 100% och riskera att bli mkt sämre, men samtidigt bli utan sjukpenningen helt ...

Vi är måna med mig som inte tänker ta den risken, alltså får vi leva på de "procent" vi känner att vi klarar av.

Låter surt, samtidigt vet jag inte om det är en mänskligt rättighet att få sjukersättning när man jobbar 75% eller mer

Regeringen och FK leker tombola med fols liv ochgläds åt sjunkande sjuktal..me sopar problemen under mattan och försöker underblåsa känslor om att många är simulanter och lata. På så sättkan "slakten fortsätta, sedan blidkar de massan genom skattesänkningar. Skattsänkningar som ser bra ut, men att de egentligen i slutändan ger minusresultat det tänker inte nog många på..

ps jag har också fått sänkt skatt, men jag vill fortfarande inte ha det, eftersom jag ser konskvenserna på nära håll

Nja, att skattesänkningarna men att de skulle ge minusresultat verkar väl ändå lite överdrivet?

Säger bara som jag alltid sagt, tydligen krävs det att ni själva drabbas innan poletten ramlar ner..

hur kan folk vara så ignoranta och rent ut sagt korkade?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 23:39

theward skrev:
    råttan skrev:
    theward skrev:Råttan det enda du producerar är plattetyder och förrutfattdemeningar.

Du kanske inte fattat att så långe man är sjukskriven, så innebär det att man kan bli frisk(are)

desutom rknas alla sjuka in i dina siffror även de som definitivt går tillbaka till sina jobb..

Visst, men det lilla antalet ersätts hela tiden med nya sjuka. Inget konstigt med det. Det är den totala siffran som är för hög.

lek med tanken att svininfluensan...trots vaccin (eller kanske pga) gör så att 1 000 000 arbetande svenskar är hemma samtidigt och är sjuka 3 veckor.

Angående skattesänkningen, så är det uppenbart att stora delar av högerfalangen inte förstår varför och til vad man betalar skatt.

Isåfall ett litet problem i relation till vänstermupparna som inte ens "betalar skatt"/"Vet vad de betalar i skatt"

Det är ju bara trams att skattesänkningen ökar viljan att jobba mer, för de allra flesta är mer än nöjda med att jobba heltid

Det är inte alls trams. Se bara hur avundsjukar flödar på forum som detta över att arbetare får behålla lite mer av sina pengar.

Det är ganska anmärkningsvärt, när de ska vara så skolade och högutbildade i gemen inte fattar skattenssyfte och användningsområde

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Det är storleken på skatten som ifrågasätts, inte det faktum att man betalar skatt.

När du skriver att man håller sih friskare om man jobbar, så är det en sanning med modifikation.

klart som tusan att man håller sig friskare om man har en stabil ekonomi och en "trygg" anställning.
    Men en sjuk som mer eller mindre tvingas tilbaka i förtid, pga att FK nya hårdaa linje..

Deras regler är så sjuka att den snaare förstör mer än den gör nytta och faktiskt så kan man säga att reglerna motarbetar sig själva.

Här kommer ett exempel och svar ja..jag är inte den enda som hamnar i denna situation..

Den 16 Januari får jag inte vara sjukskriven längre, varken för det som jag är sjukskriven för nu..eller för nåt annat.Om nåt skulle dyka upp.

Skulle i detta läge testa 100% och riskera att bli mkt sämre, men samtidigt bli utan sjukpenningen helt ...

Vi är måna med mig som inte tänker ta den risken, alltså får vi leva på de "procent" vi känner att vi klarar av.

Låter surt, samtidigt vet jag inte om det är en mänskligt rättighet att få sjukersättning när man jobbar 75% eller mer

Regeringen och FK leker tombola med fols liv ochgläds åt sjunkande sjuktal..me sopar problemen under mattan och försöker underblåsa känslor om att många är simulanter och lata. På så sättkan "slakten fortsätta, sedan blidkar de massan genom skattesänkningar. Skattsänkningar som ser bra ut, men att de egentligen i slutändan ger minusresultat det tänker inte nog många på..

ps jag har också fått sänkt skatt, men jag vill fortfarande inte ha det, eftersom jag ser konskvenserna på nära håll

Nja, att skattesänkningarna men att de skulle ge minusresultat verkar väl ändå lite överdrivet?

Säger bara som jag alltid sagt, tydligen krävs det att ni själva drabbas innan poletten ramlar ner..

Jag tolkar det som att du står svarslös.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-24, 23:50

råttan skrev:
    theward skrev:
    råttan skrev:

Jag tolkar det som att du står svarslös.

inte alls men jag fattar, att ni aldrig lär er nåt eller aldrig kommer att lyssna på andras problem.

Så enda chansen är just att ni själva får uppleva de problem som de som är i det sk "utanförskapet" ställs inför...

Först då finns det en sportsligt chans att ni öht fattar vad det handlar om
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 23:53

Vad förvånad jag blir, Mr.Råtta tolkar i vanlig ordning andra som svarslösa, för man inte håller med honom,

Är det någon som är svarslös är det Mr.Råtta, det är då han börjar ta ut svängarna och slira ute på den hala isen!

Mr.Råtta vimsande runt på sina vingliga darriga ben! No

Så är det, råttan tror han står över allt elände man kan råka ut för, men en vacker dag hinner nog verkligheten i kapp?

Den dagen kommer rådisen få smaka på sin egen medicin, och då lär nog mistluren yla och tjuta så det står härliga till!

Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-08-24, 23:57, ändrad totalt 1 gång
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 23:54

Intresset för andra debattörers personliga problem må vara begränsat. Så kan det vara. Jag är mer intresserad av hur det fungerar i allmänhet än enstaka fall där det gått snett. Det är uppenbart att införandet av fk's egna bedömningar av arbetsförmåga varit nödvändig. Nu är frågan hur vi tar detta till nästa nivå.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 23:56

martin7lindgren skrev:Vad förvånad jag blir, Mr.Råtta tolkar i vanlig ordning andra som svarslösa, för man inte håller med honom,

Är det någon som är svarslös är det Mr.Råtta, det är då han börjar ta ut svängarna och slira ute på den hala isen!

Ja, när man bara får ett personangrepp som helt saknar konkreta invändningar mot det man skriver så är det ett inlägg utan svar.

Ett tips till lille martin: Ditt eget inlägg var totalt intetsägande.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-25, 00:00

Jag förstår att du tycker det Mr.Råtta, vad annat kan vänta sig av någon som inte fattar någonting överhuvudtaget som inte rör sin egen person,

Tro mig råttan,du kommer säkert få bada hela du i din egen medicin vad det lider!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-25, 00:02

martin7lindgren skrev:Vad förvånad jag blir, Mr.Råtta tolkar i vanlig ordning andra som svarslösa, för man inte håller med honom,

Även om nu "råttan" skulle "vimsa runt på darriga ben" så ska ju du
    martin vara djäkligt tacksam över att han trots sina "darriga" ben
    gått iväg o jobbat varje dag så att du kan stanna hemma o titta
    på dina filmer från ComHem, vilka var det nu?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-25, 00:04

råttan skrev:Intresset för andra debattörers personliga problem må vara begränsat. Så kan det vara. Jag är mer intresserad av hur det fungerar i allmänhet än enstaka fall där det gått snett. Det är uppenbart att införandet av fk's egna bedömningar av arbetsförmåga varit nödvändig. Nu är frågan hur vi tar detta till nästa nivå.

Med den logiken, är väl inget ett problem..
    Att enstaka människior dör i trafiken, enstaka människor blir våltagna och entaka människor blir mördade är väl heller inget problem.
    Då majoritetn inte råkar ut för dessa saker..
    Mao behöver man inte göra ett skit för att förbättra eller försöka skona så många som möjligt

Det jag menar med detta att du i princip skiter i om 1000 tals, tio tusentals hamnar i kläm pga av den nya sjukförsäkringen

Nödvändigheten i detta som Alliansen drivet igenom kan man diskutera..
    Att få ner sjuktalen är viktig ur både samhällsekonomisk som personligt mänskligt perspektiv.

Men sänkningen av sjuktalen ska se på rätt sätt och baseras på rätt grunder..

Går man tillbaka på trafikdödade, så skulle om samma syn som det nu råder på sjuka.
    Ett antal döda, helt enkelt förklaras levande bara för att de inte får vara döda
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-25, 00:13

theward skrev:
    råttan skrev:Intresset för andra debattörers personliga problem må vara begränsat. Så kan det vara. Jag är mer intresserad av hur det fungerar i allmänhet än enstaka fall där det gått snett. Det är uppenbart att införandet av fk's egna bedömningar av arbetsförmåga varit nödvändig. Nu är frågan hur vi tar detta till nästa nivå.

Med den logiken, är väl inget ett problem..
    Att enstaka människior dör i trafiken, enstaka människor blir våltagna och entaka människor blir mördade är väl heller inget problem.
    Då majoritetn inte råkar ut för dessa saker..
    Mao behöver man inte göra ett skit för att förbättra eller försöka skona så många som möjligt

Det jag menar med detta att du i princip skiter i om 1000 tals, tio tusentals hamnar i kläm pga av den nya sjukförsäkringen

Nödvändigheten i detta som Alliansen drivet igenom kan man diskutera..
    Att få ner sjuktalen är viktig ur både samhällsekonomisk som personligt mänskligt perspektiv.

Men sänkningen av sjuktalen ska se på rätt sätt och baseras på rätt grunder..

Går man tillbaka på trafikdödade, så skulle om samma syn som det nu råder på sjuka.
    Ett antal döda, helt enkelt förklaras levande bara för att de inte får vara döda

Kanske ett visst mått, bara ett litet, av egenansvar bör finnas med i bilden, jag menar det är ju inte bara mitt fel att somliga röker som borstbindare till exempel? cyclops
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-25, 00:26

"Att enstaka människior dör i trafiken, enstaka människor blir våltagna och entaka människor blir mördade är väl heller inget problem."

Nu heter ju denna huvudtråd "Politik och Samhälle" och inte "Enskildas olycka". Politiska beslut samt säkrare bilar har lett till halverad trafikdödlighet. Det är intressant. Men en enskild olycka kanske inte påverkar politiken på riksnivå.

Det jag menar är att den nya sjukförsäkringen torde behöva förbättras såsom allt annat som är nytt. Vidare menar jag att med det gamla systemet kom en hel nation i kläm.

Ditt makabra exempel med trafikdöda lämnar jag därhän.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-25, 00:28

Sorry blue, ansvar finns, som du vet, inte i vänsterns värld, allt
    är ngn annans fel, det är "lättare" så. tw, de människor som dör i
    trafikolyckor gör väl knappast anspråk på sjukersättning, eller hur?
    Dumma inlägg får dumma svar.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-25, 08:41

Det är ganska tydligt att ni är mer eller mindre svarslösa och försöker trolla bort själva frågeställningen

Råttan du menar att det är bättre att några hundratusen, tar hela Sveriges ok på sina axlar..(de sjuka, som kommer att utförsäkras)än att majoritet delar på bördan och hjälper de som behöver hjälp??

Det är alltså bättre att folk får sänkt skatt än att vård, skola får det de behöver..

Sänkt a-kassa med 1000 spänn, är bra då det inte finns några jobb?
    Dessutom förföljer denna sänkning en genom alla arbetsmarknadspolitiska steg..

Så "straffet" fortsätter även om du tex tar en en bra arbetsmarknadsutbildning..för att ha större chans på arbetsmarknaden

Att det bara finns 300dagar man får var sjukskrivewn på om man inte är döende eller väntar på en större operation, det är bra för??

Att sätta dagar på hur länge någon ska vara sjuk, kan det bli dummare än så??

Jag fattar inte hur ni öht kan stödja detta??
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-25, 08:47

lazy skrev:Sorry blue, ansvar finns, som du vet, inte i vänsterns värld, allt
    är ngn annans fel, det är "lättare" så. tw, de människor som dör i
    trafikolyckor gör väl knappast anspråk på sjukersättning, eller hur?
    Dumma inlägg får dumma svar.

Samma tugg jämnt

Ansvar klart det finns..
    Men tror ni på fult allvar att de flesta långtidsjuka är sjuka pga rökninmg, alkholintag eller på annat sätt dåligt leverne..

Det låter ganska mkt livets ord tycker jag..där sjuka är sjuka för de är dåliga människor

Nä men om man läser vad jag menar istället för att ta saker ur sitt sammanhang.
    dessutom kostar varje död c:a 1 miljon kronor , då kanske du förstår kopplingen..varför de ska förklaras levnde igen.
    FÖR ATT SPARA PENGAR helt enkelt

Dessutom finns det nog ett antal son nästan hoppas att de var döda som de nu behandlas
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-25, 09:21

Nej ward, det jag menar är att just fler borde dela på "bördan" om man nu ska kalla det "börda". Det är helt orimligt att som den rödgröna röran kalla miljontals människor för hjälplösa miffon. Många av dessa skulle kunna vara med och hjälpa de som verkligen behöver hjälpen. Det är där utmaningen ligger.

Någonstans måste det finnas en rimlighet i beskattningsgraden. Med ditt sätt att se det kommer skatten att fortsätta höjas tills den slår i det absoluta taket.

Du borde ställa dig frågan: Varför finns inte fler jobb? Fler jobb kunde ha skapats under högkonjunkturen. Men kapacitetsutnyttjandet slog i taket trots ett enormt utanförskap. Hade inte bidragsberoendet varit fundamenta så hade många jobb kunnat skapats varav en stor andel idag funnits kvar.

300 dagar är en ganska lång tid att vara sjukskriven. Inte ens den rödgröna röran vill ha tillbaka systemet där individen själv bestämde hur länge denne kände sig sjuk. Är det inte uppenbart att något behövde göras? Är det inte rimligt att det krävs skäl för att fortsätta en 300-dagars sjukskrivning, att man då gör en bedömning. Sen om det finns anledning att se över hur dessa bedömningar går till så tycker jag man omedelbart borde ta tag i det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-25, 10:41

När har någon människa själv bestämt över sjukdomar?
    Aldrig någonsin,för då hade det inte funnits några sjukdomar,

Lazy & Råttan två stora munnar som ylar i kör?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-25, 11:02

martin - förvirrad som få.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-25, 12:38

Observera att detta var redan 2003.

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/76456
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-25, 13:01

Ja jisses, Mr.Råtta tar över rollen som musen som röt! No

Mycket ska man höra från spolingen som vinglar runt ute på isen på sina darriga ben, suck...?

Undrar om den dagen kommer när lilladolf har något och säga?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-25, 15:17

martin lille,

Fundera istället över vad du själv fått sagt.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-25, 15:31

råttan skrev:Nej ward, det jag menar är att just fler borde dela på "bördan" om man nu ska kalla det "börda". Det är helt orimligt att som den rödgröna röran kalla miljontals människor för hjälplösa miffon. Många av dessa skulle kunna vara med och hjälpa de som verkligen behöver hjälpen. Det är där utmaningen ligger.

Någonstans måste det finnas en rimlighet i beskattningsgraden. Med ditt sätt att se det kommer skatten att fortsätta höjas tills den slår i det absoluta taket.

Du borde ställa dig frågan: Varför finns inte fler jobb? Fler jobb kunde ha skapats under högkonjunkturen. Men kapacitetsutnyttjandet slog i taket trots ett enormt utanförskap. Hade inte bidragsberoendet varit fundamenta så hade många jobb kunnat skapats varav en stor andel idag funnits kvar.

300 dagar är en ganska lång tid att vara sjukskriven. Inte ens den rödgröna röran vill ha tillbaka systemet där individen själv bestämde hur länge denne kände sig sjuk. Är det inte uppenbart att något behövde göras? Är det inte rimligt att det krävs skäl för att fortsätta en 300-dagars sjukskrivning, att man då gör en bedömning. Sen om det finns anledning att se över hur dessa bedömningar går till så tycker jag man omedelbart borde ta tag i det.

Helt klart är detta svaret men warden väljer att blunda för dessa fakta och tar fasta på att den inslagna vägen som ledde till de verkliga problemen i stället skall fortsätta!

Nej det är lättare att klistra på opponenterna allsköns påstådda negativa egenskaper som på något vis skall framställa warden i bättre dager! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-25, 18:47

Helt rätt var är jobben, alliansen tog över en välskött ekonomi och fyllda kassakistor, dessutom i en dånande högkonjuktur, lovade gröna skogar och jobb till alla,

VAR ÄR ALLIANSENS UTLOVADE JOBB NÅGONSTANS?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-08-25, 18:54

martin7lindgren skrev:Helt rätt var är jobben, alliansen tog över en välskött ekonomi och fyllda kassakistor, dessutom i en dånande högkonjuktur, lovade gröna skogar och jobb till alla,

VAR ÄR ALLIANSENS UTLOVADE JOBB NÅGONSTANS?

Vad bryr du dig om det för? Tänkte du söka ett? Shocked

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 14:01