Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 36 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-27, 11:17

Nu går ju MP som tåget,tror man trivs bra med sin roll i det rödgröna samarbetet!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-27, 11:22

rofl,

Jag har också funderat på blocköverskridande samarbete. Det brukar ju poppa upp sådana idéer när nya partier rör om i grytan.

m + s - Går nog inte av prestigeskäl. Båda riskerar att tappa enormt på detta.

mp över till Alliansen? MW är ju stark motståndare till detta. Vet dock inte varför. Deras åsikter ligger ju närmare Alliansen. Tror inte Peter Eriksson skulle tveka om det är vad som krävs för att få regera. Kanske är detta alternativ det bästa för Sverige?

fp och c till den rödgröna röran. Kommunisterna ut i kylan där de hör hemma. Känns orealistiskt, men skulle säkert kunna fungera.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-27, 13:02

Som jag ser det lär ju i första hand borgaralliansen tvingas till blocköverskridande samarbete efter nästa val, när dom hamnar i opposition, och inte vill alliera sig med SD!

Så nu är det bara piruetter som gäller för er blånäsor!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-27, 16:15

Du menar att röran kommer Alliera sig med sd?

För ett år sedan tog Toblerone tydligt avstånd från långfingret.

Vem vet? Om några veckor har hon kanske tagit till sig Rasistäcklet. Efter valet kan vad som helst dock hända. Fråga Annika Billström.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-27, 19:00

Mona Sahlin & Co har klargjort att inget samarbete med Sd kommer på fråga,
    Det vet du också Mr.Råtta?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-27, 19:09

Fredrik Reinfeldt måste antingen fått snurren, eller storhets vansinne,
    Han säger sig nu vilja bli hela sveriges moderaterna, helt enkelt klampa in och ta på sig sossarnas över rock,

Hela sveriges Reinfeldt, med den klass politik han för, hans betende mot utsatta människor omöjligör för honom att nå sina mål,
    Fattar han inte det så måste han inbilla sig att stora delar av väljarna är dumma i huvudet, när det i själva verket är han själv som mer och mer visar sig höra hemma bland sina anhängare i cirkusmanegen,

Nu hoppas jag att de rödgröna tar till allt som finns, för att visa upp borgeriets rätta nyllen, och det finns ju en del att ta av!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-27, 20:00

martin7lindgren skrev:Mona Sahlin & Co har klargjort att inget samarbete med Sd kommer på fråga,
    Det vet du också Mr.Råtta?

Lika tydlig var Toblerone när hon uteslöt samarbete med kommunisterna.

Oavsett detta kan inte röran räkna med majoritet utan sd, så vad tror du? blir det samarbete eller inte?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-27, 20:05

martin7lindgren skrev:Fredrik Reinfeldt måste antingen fått snurren, eller storhets vansinne,
    Han säger sig nu vilja bli hela sveriges moderaterna, helt enkelt klampa in och ta på sig sossarnas över rock,

Hela sveriges Reinfeldt, med den klass politik han för, hans betende mot utsatta människor omöjligör för honom att nå sina mål,
    Fattar han inte det så måste han inbilla sig att stora delar av väljarna är dumma i huvudet, när det i själva verket är han själv som mer och mer visar sig höra hemma bland sina anhängare i cirkusmanegen,

Nu hoppas jag att de rödgröna tar till allt som finns, för att visa upp borgeriets rätta nyllen, och det finns ju en del att ta av!

Smart drag av Reinfeldt. Det är viktigt att få med hela Sverige på resan mot ett bättre samhälle.

Och det är helt riktigt martin att Reinfelds politik har klass. Det kan man inte säga om rörans bidragslinje.

Se dig omkring på forum. Nog hittar du en och annan som är dum i huvudet. Eller hur? Vinner man de som är dumma i huvudet så vinner man valet. Det är ju det sosseriet levt på i snart sagt ett sekel.

Jag ser att du sätter din tilltro till en smutskastningskampanj. Du har tydligen gett upp tanken på en politik från Toblerone. Klokt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-27, 21:43

Har ju svårt att tro att Mona Sahlin och hennes rödgröna polare blir darriga av Reinfeldts isdans?
    Det står ju helt klart att han har en skruv lös, ungefär i nivå med dig råttan?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-27, 23:26

Toblerone och hennes röra borde fokusera på att skaffa sig en politik.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 36 Empty SYNOVATES AUGUSTI...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-28, 09:33

Ännu roligare mätning än igår, maktskifte utan vågmästare om valet var idag,

49,7% - 45,0% = 4,7%

S 36,3% MP 8,1% V 5,3%

M 26,7% FP 8,4% C 5,5% KD 4,4%

SD 3,2%

1.513 tillfrågade!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 36 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-28, 09:35

Dryga 49% på överbudspolitik imponerar ICKE!!!!!!!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-28, 10:02

Du menar att du imponeras mer av 45% klasspolik, alla a`la alliansen?

Nej du R.O.F.L jag tror att Fredrik Reinfeldt har en bra bit kvar att nå sin vision att bli hela sveriges lilla Fredde?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-28, 10:05

martin7lindgren skrev:Ännu roligare mätning än igår, maktskifte utan vågmästare om valet var idag,

49,7% - 45,0% = 4,7%

S 36,3% MP 8,1% V 5,3%

M 26,7% FP 8,4% C 5,5% KD 4,4%

SD 3,2%

1.513 tillfrågade!

Det roligaste är att lilla SD krymper Very Happy
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-28, 10:08

Att sd krymper är bara positivt. Men det är trist att det finns så pass många kommunister. Att röran inte tar avstånd från kommunisterna kan komma att stå dem dyrt.

Röran har fortfarande inte lyckats prestera någon politik. Men den som lever får se vilka idiotier de kommer med.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-28, 10:17

råttan skrev:Att sd krymper är bara positivt. Men det är trist att det finns så pass många kommunister. Att röran inte tar avstånd från kommunisterna kan komma att stå dem dyrt.

Röran har fortfarande inte lyckats prestera någon politik. Men den som lever får se vilka idiotier de kommer med.

Om röran är de rödgröna så kan jag med säkerhet säga att även om deras politik skulle
    vara en exakt kopia av Högeralliansens så är den enligt er Högertroll fel ändå!
    Ni har redan i förväg bestämt att de rödgrönas politik är fel helt enkelt! så vem bryr
    sig om vad du/ni tycker och tänker! Jag skiter fullständigt i vad du tycker råttan!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-28, 10:23

Mr.Råtta vet nog inte om det själv, men snart kutar han nog runt med sin nya lika fina rödgröna keps som Mr.Bluefront kommer ha!

2010 flyger dom rödgröna skumpakorkarna i luften,Mr.Råtta väljer själv om det blir skumpa eller gravöl för hans del?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-28, 10:35

2010 blir det varken skumpa eller gravöl. Oavsett hur det går. Så viktigt är inte valet för mig. Men vi kan ju iallafall vara överens om att det nyval som vänstermupparna förutspådde och krävde aldrig blev verklighet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-28, 10:40

Det får jag nog hålla med dig om Mr.Råtta, du med din ideologi kan nog inte räkna med att få fira någon valseger,

Så du får hålla till godo med gravöl, men som sagt, du väljer ju själv!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-28, 10:43

råttan skrev:2010 blir det varken skumpa eller gravöl. Oavsett hur det går. Så viktigt är inte valet för mig. Men vi kan ju iallafall vara överens om att det nyval som vänstermupparna förutspådde och krävde aldrig blev verklighet.

Nä du.... Vem har krävt nyval eller ens önskat sig sådan?

Har du inget annat än att hitta på lögner?
    No

queen
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-28, 10:51

råttan skrev:2010 blir det varken skumpa eller gravöl. Oavsett hur det går. Så viktigt är inte valet för mig. Men vi kan ju iallafall vara överens om att det nyval som vänstermupparna förutspådde och krävde aldrig blev verklighet.

Då borde du kanske inte rösta???
    Ägnad en tanke åt de som fått känna på Alliansens hårde delar av deras politik och sluta med att ryckaa på axlarna och inte bry dig

ps du sa förrut att det gällde att locka idioterna til sin sida,,
    Vilken kategori hamnar du i om du tycker det är ganska oviktigt vilka som styr??
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-28, 11:03

Har sagt många gånger tidigare,säger det igen, Mr.Råtta är varken röd eller blå i sina värderingar,
    Han vet att hans favoriter och deras ideologi aldrig kommer regera och styra sverige?

Men vem vet,kanske vi får se en ny rödgrön Mr.Råtta kuta omkring 2010,vare sig han vill eller inte?

Kanske till och med blir lite skumpa till råtta också,
    Han väljer ju själv hur det blir?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-28, 23:57

martin7lindgren skrev:Det får jag nog hålla med dig om Mr.Råtta, du med din ideologi kan nog inte räkna med att få fira någon valseger,

Så du får hålla till godo med gravöl, men som sagt, du väljer ju själv!

Om rödgröna röran skulle vinna valet så skänker jag gärna nån öl till den stackare det drabbar. Jag klarar mig alltid. Annat är det med stackars svaga medborgare.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-28, 23:59

Regndrottning skrev:

Nä du.... Vem har krävt nyval eller ens önskat sig sådan?

Har du inget annat än att hitta på lögner?
    No

queen

Ett antal muppar på Aftonbladets forum. En av dem lyckades skrapa ihop ett tiotal personer som i ösregnet försökte hålla i en skylt. Men färgnn bara rann. En symbol för den rödgröna rörans fall.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 00:02

theward skrev:

Då borde du kanske inte rösta???
    Ägnad en tanke åt de som fått känna på Alliansens hårde delar av deras politik och sluta med att ryckaa på axlarna och inte bry dig

ps du sa förrut att det gällde att locka idioterna til sin sida,,
    Vilken kategori hamnar du i om du tycker det är ganska oviktigt vilka som styr??

Jag har inte sagt att det är oviktigt vilka som styr. Jag har sagt att det inte är så viktigt för mig att jag börjar korka upp skumpa. Det tycker jag f.ö är smaklöst i politiska sammanhang. Jag är inte en del av nån hejaklack.

Självklart röstar jag på det alternativ jag tror på. Rödgröna röran har idag ingen politik. Hur kan du förespråka ett innehållslöst alternativ? Du borde faktiskt inte rösta om du tänker så.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 16:43