Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 37 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-29, 00:08

råttan skrev:
    theward skrev:
    råttan skrev:2010 blir det varken skumpa eller gravöl. Oavsett hur det går. Så viktigt är inte valet för mig. Men vi kan ju iallafall vara överens om att det nyval som vänstermupparna förutspådde och krävde aldrig blev verklighet.

Då borde du kanske inte rösta???
    Ägnad en tanke åt de som fått känna på Alliansens hårde delar av deras politik och sluta med att ryckaa på axlarna och inte bry dig

ps du sa förrut att det gällde att locka idioterna til sin sida,,
    Vilken kategori hamnar du i om du tycker det är ganska oviktigt vilka som styr??

Jag har inte sagt att det är oviktigt vilka som styr. Jag har sagt att det inte är så viktigt för mig att jag börjar korka upp skumpa. Det tycker jag f.ö är smaklöst i politiska sammanhang. Jag är inte en del av nån hejaklack.

Självklart röstar jag på det alternativ jag tror på. Rödgröna röran har idag ingen politik. Hur kan du förespråka ett innehållslöst alternativ? Du borde faktiskt inte rösta om du tänker så.

theward är vänsterpartist. Han vill att alla ska tjäna 20000 kr i månaden oavsett utb. och titel....
    råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 37 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 00:09

Vad trevligt. Säg, får man gå hem när man jobbat ihop sina 20 papp?
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-08-29, 00:40

Såssarna var så segervissa en tid innan parlamamentsvalet i EU. Ju närmare valdagen vi kom desto mer flagnade fasaden och i slutändan var det borgerliga blocket störst. Så kommer det att bli inför riksdagsvalet 2010 också. När låg och medelinkomsttagare inser vad vänsterns alternativ betyder kommer man att börja räkna. Räntorna är på väg upp och marginalerna blir mindre. Röstar man rött kan man dessutom lägga till en kännbar skattehöjnng vilket kan medföra att man tvingas dra åt svångremmen ordentligt lr kanske till och med lämna sitt hem. Det är min fulla övertygelse att folk är trötta på att leva från hand till mun. Här finns en distinkt skillnad mellan de politiska alternativen. Röstar du rött ska du kallt räkna med att du får mindre att leva på efter din lön. Du kan, hos många, glömma allt som heter extra pensionssparande, semestrar och annat som du och din familj åtrår. Röstar du Borgerligt förbättras förutsättningarna betydligt. Dessutom ger den borgerliga politiken oss en bättre hävstång när det gäller att skapa nya arbeten. Med Vänsterns politik cementerar vi arbetslösheten.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-29, 00:52

Persnligen tycker jag att alla alliansens skattehöjningar har varit kännbara. För att inte räkna med deras inkomstsänkning till mig....

queen
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-08-29, 01:28

Regndrottning skrev:Persnligen tycker jag att alla alliansens skattehöjningar har varit kännbara. För att inte räkna med deras inkomstsänkning till mig....

queen

???????? clown
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-08-29, 01:35

DMustaine skrev:Såssarna var så segervissa en tid innan parlamamentsvalet i EU. Ju närmare valdagen vi kom desto mer flagnade fasaden och i slutändan var det borgerliga blocket störst. Så kommer det att bli inför riksdagsvalet 2010 också. När låg och medelinkomsttagare inser vad vänsterns alternativ betyder kommer man att börja räkna. Räntorna är på väg upp och marginalerna blir mindre. Röstar man rött kan man dessutom lägga till en kännbar skattehöjnng vilket kan medföra att man tvingas dra åt svångremmen ordentligt lr kanske till och med lämna sitt hem. Det är min fulla övertygelse att folk är trötta på att leva från hand till mun. Här finns en distinkt skillnad mellan de politiska alternativen. Röstar du rött ska du kallt räkna med att du får mindre att leva på efter din lön. Du kan, hos många, glömma allt som heter extra pensionssparande, semestrar och annat som du och din familj åtrår. Röstar du Borgerligt förbättras förutsättningarna betydligt. Dessutom ger den borgerliga politiken oss en bättre hävstång när det gäller att skapa nya arbeten. Med Vänsterns politik cementerar vi arbetslösheten.

Finska Rambo in action lol ....

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-29, 09:17

Får man gå hem när man tjänat sina 20.000 papp undrar Mr.Råtta?
    Återigen ger han sken av att det skulle vara ett straff att få vara frisk och arbetsför!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 10:07

martin7lindgren skrev:Får man gå hem när man tjänat sina 20.000 papp undrar Mr.Råtta?
    Återigen ger han sken av att det skulle vara ett straff att få vara frisk och arbetsför!

Det är rätt uppenbart martin lille att du aldrig arbetat.

Arbetet blir ett straff när man tvingas till det, du vet "var och en med förmåga" ska tvingas till långa arbetsdagar med jättelåg lön. Allt ska gå till de lata bidragslyftarna (som saknar förmåga).
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-29, 10:19

råttan skrev:
    martin7lindgren skrev:Får man gå hem när man tjänat sina 20.000 papp undrar Mr.Råtta?

Det är rätt uppenbart martin lille att du aldrig arbetat.

Arbetet blir ett straff när man tvingas till det, du vet "var och en med förmåga" ska tvingas till långa arbetsdagar med jättelåg lön. Allt ska gå till de lata bidragslyftarna (som saknar förmåga).

ja att tvinga såna som egentligen inte orkar att jobba, det är ett straff det håller jag med om.

Rättvisa o solidaritet det är när en del ska lägga 100% av sin energi på jobbet, sen må så dåligt att all ledig tid går åt till att vila upp sig för nästa arbetsdag.

Eller ska även sjuka ha rätt till lite fritid och socialt(familjeliv) liv??

ps finns friska som har det likadant men där är det mera självmant, dvs de tar åt sig mer jobb än de behöver och de sköter inte om sin kropp..som de borde

Fast friska o arbetsföra har ett val, där i ligger den stora skilnaden
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 12:07

Vadå inte orkar? Det är väl inte så jävla lätt för någon att jobba heltid med långa resor samt hämta och lämna på dagis. Ett evigt pusslande. Har man en medicinsk orsak till att inte kunna jobba så kan man ju inte jobba. Återigen så tror jag inte på att 800000 är så sjuka att de nästan aldrig mer kan jobba.

Din beskrivning av rättvisa och solidaritet är verkligheten för många heltidsarbetande. Berätta gärna mer om vad lågvlönade arbetare har för val.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-29, 12:16

råttan skrev:Vadå inte orkar? Det är väl inte så jävla lätt för någon att jobba heltid med långa resor samt hämta och lämna på dagis. Ett evigt pusslande. Har man en medicinsk orsak till att inte kunna jobba så kan man ju inte jobba. Återigen så tror jag inte på att 800000 är så sjuka att de nästan aldrig mer kan jobba.

Din beskrivning av rättvisa och solidaritet är verkligheten för många heltidsarbetande. Berätta gärna mer om vad lågvlönade arbetare har för val.

nu utgår du från dig själv..vilet iofs är bra, men alla har inte långa resor till o från jobbet

Hämta o lämna på dagis, skola gör även sjuka...
    Du behöver nog inte förklara för mig hur det är att ha familj, jobba mer än heltid och samtidigt hinna med annat.
    För så har jag levt ända till sjukdomen blev för svårhanterlig

Tror faktikt bizzart nog att långa resor är vanligare runt de stora städerna..
    Det längsta jag haft till ett jobb var 9 km Wink

Nää det tror inte jag heller, men FK har ju i princip gjort så antingen jobbar du 100% eller så blir du utförsäkrad

Vet inte hur jag ska förklara så ni verkligen förstår probelemet

ps lågavlönad har jag alltid varit..
    minst 4-5000 under snittet för arbetare..
    högre löner är det iunte ute på bygden..

Fast utgifterna är i sin tur lägre..

Så är man frisk nog att jobba 100%, då lever man bra här ute

Varje människa har ansvar för sin egen hälsa..
    Men när hälsan ändå sviktar, då behöver man hjälp helt enkelt
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-29, 16:21

Den dag du själv drabbas så lär det bli annat ljud i din skälla Mr.Råtta, sen har jag ju svårt att tro att hämta och lämna barn på dagis är ett problem för dig?

Du vägrar tro säger du Mr.Råtta, du menar att det du tror utan att veta ger dig rätten och jaga utsatta människor med blåslampa?
    Ja då är du ändå uslare än jag trodde?

MEN DÅ STÄMMER JU DET JAG SAGT TIDIGARE, DU VET INTE VAD DU SNACKAR OM!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 16:41

theward skrev:
    råttan skrev:Vadå inte orkar? Det är väl inte så jävla lätt för någon att jobba heltid med långa resor samt hämta och lämna på dagis. Ett evigt pusslande. Har man en medicinsk orsak till att inte kunna jobba så kan man ju inte jobba. Återigen så tror jag inte på att 800000 är så sjuka att de nästan aldrig mer kan jobba.

nu utgår du från dig själv..vilet iofs är bra, men alla har inte långa resor till o från jobbet

Inte alls. Jag har inte långa resor, men det tar en del tid ändå.

Hämta o lämna på dagis, skola gör även sjuka...

I vår familj har dagisbarn alltid fått vara hemma om de så önskat när någon varit sjuk. Skolbarn får sådana dagar komma hem direkt efter skolan. Hämta/lämna-hetsen upplevde jag som långt jobbigare än själva arbetet. Orkar man med hämta-lämna-hetsen så är man inte direkt dödssjuk.

Du behöver nog inte förklara för mig hur det är att ha familj, jobba mer än heltid och samtidigt hinna med annat.
    För så har jag levt ända till sjukdomen blev för svårhanterlig

Tror faktikt bizzart nog att långa resor är vanligare runt de stora städerna..
    Det längsta jag haft till ett jobb var 9 km Wink

Nää det tror inte jag heller, men FK har ju i princip gjort så antingen jobbar du 100% eller så blir du utförsäkrad

Vet inte hur jag ska förklara så ni verkligen förstår probelemet

ps lågavlönad har jag alltid varit..
    minst 4-5000 under snittet för arbetare..
    högre löner är det iunte ute på bygden..

Fast utgifterna är i sin tur lägre..

Så är man frisk nog att jobba 100%, då lever man bra här ute

Det är väl vackert så. Varför skulle man inte kunna ha det bra på landet? Det som kan anses orättvist är att bidragsnivåerna är lika höga på landet som i storstan.

Varje människa har ansvar för sin egen hälsa..
    Men när hälsan ändå sviktar, då behöver man hjälp helt enkelt

]
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 16:50

martin7lindgren skrev:Den dag du själv drabbas så lär det bli annat ljud i din skälla Mr.Råtta, sen har jag ju svårt att tro att hämta och lämna barn på dagis är ett problem för dig?

Du vägrar tro säger du Mr.Råtta, du menar att det du tror utan att veta ger dig rätten och jaga utsatta människor med blåslampa?
    Ja då är du ändå uslare än jag trodde?

MEN DÅ STÄMMER JU DET JAG SAGT TIDIGARE, DU VET INTE VAD DU SNACKAR OM!

Du martin har en dålig ovana att se allting från att andas och dricka vatten till att lämna barn på dagis som ett problem. Varför skulle det vara ett problem för mig att lämna brn på dagis? T.o.m lata bidragslyftare lämnar ju in sina barn på dagis.

Lata bidragslyftare ska definitivt jagas med blåslampa. Var och en har ett ansvar för sin egen försörjning. Bidragen ska vara till för de som är sjuka på riktigt.

Det du sagt tidigare är att jag är rasist, pedofil, nazist. Dessutom har du hotat och förolämpat andra debattörers familjemedlemmar. Så går det för den som tycker skattepengarna ska reserveras för de behövande.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-29, 17:01

Jag ser dom problem vihar i vårt samhälle som jag är väl insatt i av egen erfarenhet ur mina egna ögon,

Sen om du har egna barn som du lämnar och hämtar på dagis vet väl inte jag,har bara svårt att tro att du har det?

VEM FAN HAR JAG HOTAT?
    GÖR DIG FÖR FAN INTE DUMMARE ÄN DU ÄR, DET ÄR ILLA NOG ÄNDÅ!

Men nu vet jag ju mycket väl hur utstuderad och bakom ryggen ful du är, är också rätt väl bekant med din otroligt låga och usla moral från AB tiden!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-29, 17:45

RÖDGRÖN DAG I KUNGSAN,söndag 6 september,då drar man igång i valfihgten!

Kl:1200, med mycket musik, och alla dom rödgröna ledarna på plats givetvis,

Något för Lazy, Råttan med flera, rena julafton för er att föra fram vad ni tycker om oss rödgröna, era piskor kan få vina så dom glöder?
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-08-29, 19:38

Jag ska köpa 2 kassar toblerone och åka dit!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-29, 19:54

Det gör du rätt i, åk dit högerblå,åk hem rödgrön!

Om du törs ta den risken, du kanske åker hem med dina kassar fyllda med rödgröna kepsar och halsdukar som du kommer dela ut till polarna?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 19:59

martin7lindgren skrev:Jag ser dom problem vihar i vårt samhälle som jag är väl insatt i av egen erfarenhet ur mina egna ögon,

Sen om du har egna barn som du lämnar och hämtar på dagis vet väl inte jag,har bara svårt att tro att du har det?

VEM FAN HAR JAG HOTAT?
    GÖR DIG FÖR FAN INTE DUMMARE ÄN DU ÄR, DET ÄR ILLA NOG ÄNDÅ!

Men nu vet jag ju mycket väl hur utstuderad och bakom ryggen ful du är, är också rätt väl bekant med din otroligt låga och usla moral från AB tiden!

martin lille,

Dina privata problem är inte samhällets problem. Ta ansvar för ditt eget liv. Lös dina problem.

Om jag hämtar barn på dagis och huruvida de är mina egna eller ej har du inte ett skvatt med att göra, ärthjärna.

På tal om dum...Vet du inte ens vilka du hotat?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 20:01

martin7lindgren skrev:RÖDGRÖN DAG I KUNGSAN,söndag 6 september,då drar man igång i valfihgten!

Kl:1200, med mycket musik, och alla dom rödgröna ledarna på plats givetvis,

Något för Lazy, Råttan med flera, rena julafton för er att föra fram vad ni tycker om oss rödgröna, era piskor kan få vina så dom glöder?

Låter som man tänkt på allt utom en sak - politiken...

Man kanske skulle ta statsjeepen in till stan den dagen...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-30, 08:02

Borgarfred vädjade Reinfeldt och alliansen inför EU orförandeskapet,är det borgarfred a´la moderaterna att som Per Schlingman under moderatstämman nu går ut och kallar det rödgröna samarbetet ett laboratorium experiment som kommer spränga sönder svenskt ansvarstagande,

Då måste ju borgarfreden anses vara bruten av dom själva som vädjat om det,
    Oppositionen har ingen som helst anledning att inte ge järnet och använda alliansens långa räcka av misslyckanden i den kommande valkampen!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-30, 08:16

Skulle inte den rödgröna röran hafsa ihop en politik innan valet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-30, 08:17

Ta du din statsjeep Mr.Råtta, förvånar mig inte att du skiter i miljön och väljer att köra runt i en bensinslukande bil som smutsar ner allas vår miljö i onödan,
    Men som tur är har dessa bilar tappat sitt värde, bilhandlarna sitter med hur många som helst i lager som inte går sälja?
    En polare tillmig har två nyare Cheva Tahoe statsjeppar som han haft utannoserade till försäljning över ett år nu, verkar omöjliga att bli av med, då många människor inte vill ha bilar som slukar 3/4000 kronor soppa varje månad,
    För att inte tala om skatt och försäkringar, så lycka till med din statsjeep du Mr.Råtta,den lär du nog fan få ha för dig själv!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-30, 08:25

martin7lindgren skrev:Ta du din statsjeep Mr.Råtta, förvånar mig inte att du skiter i miljön och väljer att köra runt i en bensinslukande bil som smutsar ner allas vår miljö i onödan,
    Men som tur är har dessa bilar tappat sitt värde, bilhandlarna sitter med hur många som helst i lager som inte går sälja?
    En polare tillmig har två nyare Cheva Tahoe statsjeppar som han haft utannoserade till försäljning över ett år nu, verkar omöjliga att bli av med, då många människor inte vill ha bilar som slukar 3/4000 kronor soppa varje månad,
    För att inte tala om skatt och försäkringar, så lycka till med din statsjeep du Mr.Råtta,den lär du nog fan få ha för dig själv!

Det är ute med stadsjeepar nu! folk vräker ut dem till vrakpriser! det är därför råttan
    lyckats köpa en för 25 000! han är ju väldigt OFF! Very Happy
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-30, 09:05

Redvictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Ta du din statsjeep Mr.Råtta, förvånar mig inte att du skiter i miljön och väljer att köra runt i en bensinslukande bil som smutsar ner allas vår miljö i onödan,

Det är ute med stadsjeepar nu! folk vräker ut dem till vrakpriser! det är därför råttan
    lyckats köpa en för 25 000! han är ju väldigt OFF! Very Happy

Faktum är att jag inte har nån statsjeep...men med tanke på hur det retar vänstermuppar så vore det kanske värt 25k bara för det.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 18:46