Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  Redvictory 2009-08-10, 17:22

R.O.F.L skrev:Det finns väl ingen som stoppar dig som förtidspensionär att återgå till arbete?
    Då kan du också få ta del av jobbskatteavdraget.

Klarar du att sitta här och producera hundratals inlägg vecka ut och vecka in så är du nog fullt arbetsför att sköta göromål mot betalning.

När du ändå är igång så kan du väl säga till din kompis Blåfront som levt på bidrag de senaste 5-6 åren?
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 19:20

martin lille,

Vadå inte fått nåt? Du får ju fotfarande ditt bidrag, men det enda då åstakommer är gnäll, gnäll, gnäll.

Du martin är en av ytterst få världsmedborgare som har en relativt hög levnadsstandard utan att göra ett skit. Att du dessutom har mage att klaga är helt makalöst.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-10, 19:25

Hade mitt handikapp och mina skador inte hindrat mig att jobba, skulle jag givetvis göra det,

Men ett fjärde steg bäddar för konflikt inom alliansen, centern tycker att det är lämpligt att slänga till den som jobbar ett par hundra lagom till valet,
    inte har man höga tankar om svenska folket och väljare,

Lite valfläsk så är det klart,räknar alliansen med!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-10, 19:30

Stäng av skitsprutan en gång för alla Mr.Råtta!
    Jag har min pension precis som innan alliansen tog över jag och alla andra får nöja oss med att stå i diket med mössan i handen och glädjas för skitstövlar som din skull,

Men 2010 är det din tur att glädjas för vår skull, du inser inte dina psykiska problem råttusling, men kom ihåg att du är riktigt illa ute,
    Din ideologi fungerar inte längre!

Ja jag förstår att du är chockad över att sjuka, handikappade och pensionärer också vill kunna gå runt på inkomster varje månad,
    Jag vet att du anser att dom du kallat tärande och lata i flera år bara ska hålla käften!

Du vet ju hur det slutade för nazisterna efter kriget som hade precis samma syn som dig på sjuka, handikappade och gamla?
    Du är en stor skam för sverige, hela du! No
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-08-10, 19:55

Så Martin. Du tror inte att de rödgröna kommer att komma med något valfläsk?
    Vi hårt arbetande skattebetalare får ju dock nog hoppas på att det är flera som tar sitt förnuft tillfånga och ser att Alliansen skött sin mandatperiod väl godkänt. Kanske det räcker med en liten skattesänkning till som påminnelse. Det skall bli mycket intressant vad den oeniga röran kommer att gå till val med.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-10, 19:59

Thetaxpayer skrev:Så Martin. Du tror inte att de rödgröna kommer att komma med något valfläsk?
    Vi hårt arbetande skattebetalare får ju dock nog hoppas på att det är flera som tar sitt förnuft tillfånga och ser att Alliansen skött sin mandatperiod väl godkänt. Kanske det räcker med en liten skattesänkning till som påminnelse. Det skall bli mycket intressant vad den oeniga röran kommer att gå till val med.

Haha! Det är skönt att du är ärlig och erkänner att du blir köpt av alliansen! Att sälja och köpa röster är inget nytt påfund. Very Happy

Fast jag tror nog att vi är tillräckligt många i landet som ser till mer än den egna plånboken!

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 20:05

martin7lindgren skrev:Hade mitt handikapp och mina skador inte hindrat mig att jobba, skulle jag givetvis göra det,

Men ett fjärde steg bäddar för konflikt inom alliansen, centern tycker att det är lämpligt att slänga till den som jobbar ett par hundra lagom till valet,
    inte har man höga tankar om svenska folket och väljare,

Lite valfläsk så är det klart,räknar alliansen med!

Dina skador hindrar uppenbarligen inte arbete vid dator. De hindrar dig heller inte att slå runt på stan, åka och bada, delta i muppsemenarier samt åka land och rike runt som lockbete i rörans valkampanjer.

Ett fjärde steg i rättvisereformen om skatterna vore ganska logiskt med tanke på hur politiken sett ut under mandatperioden. Har svårt att se det som valfläsk när det pågått hela mandatperioden.

martin oroar sig över att Alliansen ännu inte är 100% om detaljerna i vårbudgeten. Får man påminna omatt inom röran är vi inte ens överens om att vi ska vara med i EU. Ett parti vill att bensinen ska kosta 20 kr litern. På tal om att sila mygg...
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-08-10, 20:06

Regndrottning skrev:
    Thetaxpayer skrev:Så Martin. Du tror inte att de rödgröna kommer att komma med något valfläsk?

Haha! Det är skönt att du är ärlig och erkänner att du blir köpt av alliansen! Att sälja och köpa röster är inget nytt påfund. Very Happy

Fast jag tror nog att vi är tillräckligt många i landet som ser till mer än den egna plånboken!

queen

Tja kallar du det köpt när man röstar efter vad man tycker är bäst så kan man ju undra vad du är?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 20:21

martin7lindgren skrev:Stäng av skitsprutan en gång för alla Mr.Råtta!
    Jag har min pension precis som innan alliansen tog över jag och alla andra får nöja oss med att stå i diket med mössan i handen och glädjas för skitstövlar som din skull,

Men 2010 är det din tur att glädjas för vår skull, du inser inte dina psykiska problem råttusling, men kom ihåg att du är riktigt illa ute,
    Din ideologi fungerar inte längre!

Ja jag förstår att du är chockad över att sjuka, handikappade och pensionärer också vill kunna gå runt på inkomster varje månad,
    Jag vet att du anser att dom du kallat tärande och lata i flera år bara ska hålla käften!

Du vet ju hur det slutade för nazisterna efter kriget som hade precis samma syn som dig på sjuka, handikappade och gamla?
    Du är en stor skam för sverige, hela du! No

Spara dina snyfthistorier till nån som är korkad nog att tro på dem. Att en f-n som martin tar uttrycket "med mössan i hand" är ett stort hån mot hårt arbetande låginkomsttagare.

Sanningen är det det absolut inte går någon nöd på bidragslyftande i Sverige. De enda som känner sig blåsta är ju de som gjort bidragslyftande till en livsstil.

Inom den rödgröna röran har det t.o.m gått så långt och illa att man numera kallar den som ifrågasätter det oändliga bidragslyftandet för nazist, rasist, pedofil m.m m.m. Kvinnliga Alliansanhängare utsätts för kvinnoförnedrande förtal. Är det så den rödgröna röran jobbar numera?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-10, 20:37

Inom den rödgröna röran har det t.o.m gått så långt och illa att man numera kallar den som ifrågasätter det oändliga bidragslyftandet för nazist, rasist, pedofil m.m m.m. Kvinnliga Alliansanhängare utsätts för kvinnoförnedrande förtal. Är det så den rödgröna röran jobbar numera?

Hmmm... Har du haft koll vad vissa högerskribenter här kallar vänsterkvinnor? Har du haft koll på blåfjants kränkande benämning av 'fitta' till alla som inte håller med honom?...

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-10, 20:41

Regndrottning skrev:

Hmmm... Har du haft koll vad vissa högerskribenter här kallar vänsterkvinnor? Har du haft koll på blåfjants kränkande benämning av 'fitta' till alla som inte håller med honom?...

queen

här är ett par sådana som utmärker sig, men vissa har tvivel om att det verkligen ÄR högermänniskor bak dessa, och kanske istället vänstermänniskor som i missriktad välvilja vill kasta skit så att högern får skulden, detta var faktiskt något en vänsterkille tog upp....

men skit samma, det är lika illa VEM som håller på så, och högern stå långt ifråpn ensam i sådant, tyvärr
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 21:18

Givetvis är beteendet lika illa oavsett vem som ligger bakom.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-10, 21:40

Redvictory skrev:
    R.O.F.L skrev:Det finns väl ingen som stoppar dig som förtidspensionär att återgå till arbete?
    Då kan du också få ta del av jobbskatteavdraget.

Klarar du att sitta här och producera hundratals inlägg vecka ut och vecka in så är du nog fullt arbetsför att sköta göromål mot betalning.

När du ändå är igång så kan du väl säga till din kompis Blåfront som levt på bidrag de senaste 5-6 åren?

Låter som du gillar arbetslinjen redlooser. ÄR du alliansanhängare?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 10:03

Nu har ju alla människor som inte varit sjuka,skadade arbetat i alla tider?
    Alliansen har väl inte uppfunnit arbete!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 10:10

Det du Mr.Råtta kallar mina snyfthistorier,är alltså inget annat än många människors verklighet,
    Trots ditt hårdnackade förnekande så är det ändå många människors verklighet!

Men som tur är,så är inte alla människor som du, som förnekar mångas utsatthet,för skulle det vara så skulle utsattheten och eländet vara sju resor värre!

Med ditt goda minne,du vet ditt tärande och latasnack!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 10:28

martin7lindgren skrev:Nu har ju alla människor som inte varit sjuka,skadade arbetat i alla tider?
    Alliansen har väl inte uppfunnit arbete!

Nja, det fanns inte samma möjligheter till bidragslyftande förr.

Alliansen har gjort det lite mer lönsamt att arbeta - till de latas förskräckelse.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 10:34

martin7lindgren skrev:Det du Mr.Råtta kallar mina snyfthistorier,är alltså inget annat än många människors verklighet,
    Trots ditt hårdnackade förnekande så är det ändå många människors verklighet!

Men som tur är,så är inte alla människor som du, som förnekar mångas utsatthet,för skulle det vara så skulle utsattheten och eländet vara sju resor värre!

Med ditt goda minne,du vet ditt tärande och latasnack!

Svenska bidragslyftare är bland de mest priviligierade i världen. Så var vänlig fundera i stället en smula på de låginkomsttagare som jobbar heltid och ändå har i princip samma ekonomi, eller ännu sämre. Är så vansinnigt trött på snyfthistorier från folk som inte gjort nåt vettigt i hela sitt liv och sen har mage att gnälla på de som gör sitt bästa.

En sak är iallafall säker. Man kommer aldrig ur utsattheten genom att sitta på arslet och gnälla.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 11:01

Hur tror du jag lyckats vända på hemlösheten och ta livet tillbaka?
    Inte har jag dig att tacka för det iallafall,

Varför tror du att jag inte nöjer mig med att jag håller på och grejar mig, självklart gör jag vad jag kan för att få mina polare att greja sig också!

Men nu var ju frågan den, om du inbillar dig att oförutsedda händelser,som kommer som en blixt från klar himmel bara gäller när något händer dig?

Det är ju det jag hävdat hela tiden, när olyckan, sjukdom och vilket elände som helst slår till får ingen nåd, ingen väljer ju elände frivilligt, något du ylat om i flera år när det gäller andra,men tydligen inte dig!

Du vet dom som råkat ut för olika e3länden direkt blir tärande och lata i din värld, men vem blir förvånad att ditt budskap inte gäller dig när något händer?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 11:13

Väntar fortfarande på att få veta vilka du avser som dom lata, för nu är det ju så att dom flesta som inte kan jobba gör ju inte det p.g.a sjukdom, handikapp, ålder eller arbetslöshet?

Därför Mr.Råtta vilka är dom tärande och lata som du trumpetat om i flera år nu
    ?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 11:19

Du är 100% bidragsförsörjd. Bättre än hemlös, men jag skulle inte se det som att ha nått ända fram. Skaffa dig ett jobb så ska du se hur det känns att vara tillbaka på allvar.

Det var inte jag som tog dig ur din eventuella hemlöshet. Det var heller inte jag som satte dig där. Det var du själv.

Dina polare kanske kan tänka sig ett boende på en mindre ort där det finns lediga lägenheter?

Sen kan du lägga ner skitsnacket om blixtar från himlen. Vanliga människor med sunt förnuft är förberedda via t.ex olika försäkringar om de skulle bli sjuka/skdade. Bara för att något ofurutsett inträffar behöver det inte alltid betyda livslångt bidragsberoende. De flesta är smartare än så. Men inte alla tydligen.

De som råkar ut för olika eländen i min värld brukar i möjligaste mån kunna hantera detta utan livslångt bidragsberoende.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 11:20

martin7lindgren skrev:Väntar fortfarande på att få veta vilka du avser som dom lata, för nu är det ju så att dom flesta som inte kan jobba gör ju inte det p.g.a sjukdom, handikapp, ålder eller arbetslöshet?

Därför Mr.Råtta vilka är dom tärande och lata som du trumpetat om i flera år nu
    ?

För ca 311:e gången: De som skulle kunna jobba men väljer att inte ens försöka.

(Inte för jag tror det går in den här gången heller)
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 12:07

Nej det gör inte det, vilka är det som skulle kunna jobba men inte ens försöker?

Den första och enda jag kommer på är din polare,den fullt friske och arbetsföre Mr.Blue, som frivilligt valt arbetslöshet för att han inte vill jobba?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-11, 12:21

martin7lindgren skrev:Nej det gör inte det, vilka är det som skulle kunna jobba men inte ens försöker?

Den första och enda jag kommer på är din polare,den fullt friske och arbetsföre Mr.Blue, som frivilligt valt arbetslöshet för att han inte vill jobba?

Vad jag gör eller inte skall du fullständigt skita i eftersom jag själv betalar för det!

Ju högre skatt desto fler som gör som jag, för de "tyar" inte mer! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 12:38

Vad får dig att tro att inte jag skiter fullständigt i vad du gör eller inte,
    Den enda person jag kommer och tänka på när din polare Mr.Råtta trumpetar ut sitt budskap är du Mr.Blue?

Tydligen ett känsligt ämne för dig, du är ju mest road att jaga andra med blåslampa, medans du själv väljer sofflocket frivilligt!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 12:41

Känner du många som gör som du,fullt friska och arbetsföra utnyttjande sina närmaste för man vill inte jobba?

Ja det fungerar väl för du vet ju att välfärden är tillgänglig för dig ändå!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 12:01