Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 14 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 11:00

Du vet i vanlig ordning inte vad du snackar om, för hemlösa människor är något så självklart för många som vanligt vatten, ett varje dag problem?
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 11:11

Varför det. Det är ju bara att hämta på en bensinmack eller offentlig toalett.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 11:25

Bara hämta vid en bensinmack eller offentlig toalett?
    Ja det är ju lätt, det finns ju gott om mackar, och hur många offentliga toaletter finns det som inte oftas är upptagna,

Vill du gå in på offentliga toaletter där just någon varit för att dricka vatten?

Nej du Mr.Råtta du har ingenting och lära mig om vilken kamp vanligt vatten är för hemlösa, dom flesta lägger ner åtskiliga timmar varje vecka på vatten, sånt som du bara vrider på kranen för att få,

DU ÄR EN PAJAS SOM BARA SNACKAR MASSA STRUNT OM SÅNT DU INTE HAR EN ANING OM!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 11:27

Ja jisses jag förstår att du talar av egen erfarenhet Sniper, eller har du kollat efter i SD manualen?

Du menar att du står totalt oförstående till att vatten är ett stort problem för många utan tak över huvudset, särskilt en så här varm sommar när man blir ut torkad fort i värmen!

Men fortsätt att plaska runt i okunnskapens plaskdamm, där ni verkar trivas rätt bra, grabbar! då kan ni ju dricka varandras badvatten också! Smaskens va?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 11:38

martin7lindgren skrev:Bara hämta vid en bensinmack eller offentlig toalett?
    Ja det är ju lätt, det finns ju gott om mackar, och hur många offentliga toaletter finns det som inte oftas är upptagna,

Vill du gå in på offentliga toaletter där just någon varit för att dricka vatten?

Nej du Mr.Råtta du har ingenting och lära mig om vilken kamp vanligt vatten är för hemlösa, dom flesta lägger ner åtskiliga timmar varje vecka på vatten, sånt som du bara vrider på kranen för att få,

Som jag skrivit tidigare: Har du verkligen varit hemlös?

Det finns ju bensinmackar inne i stan, eller hur! Behöver man verkligen ett glas vatten är det kanske värt att ta sig dit, eller hur?

Dricka vatten på en offentlig toalett är säkert ingen höjdare men att det skulle vara ett bättre alternativ att vara helt utan vatten tror jag inte ett dugg på.

Det är bra att du nu gör helt om och erkänner att hemlösa inte lägger speciellt mycket tid på att få tag på vatten. Som arbetare lägger man ju sådär 50 timmar i veckan på jobbet. Nåt som du aldrig har gjort.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-07-28, 11:39

Du kanske skulle ta och stilla dig lite Martin.."dom flesta lägger ner åtskiliga timmar varje vecka på vatten", skriker du i hysterisk falsett...

http://www.dn.se/nyheter/politik/1-miljard-saknar-rent-vatten-1.649316

Läs på lite om vad som verkligen är ett problem, istället för att sitta och tjuta över ett "lyxproblem" för hemlösa som ändock har stora chanser att hitta vatten...
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 11:41

martin7lindgren skrev:Ja jisses jag förstår att du talar av egen erfarenhet Sniper, eller har du kollat efter i SD manualen?

Du menar att du står totalt oförstående till att vatten är ett stort problem för många utan tak över huvudset, särskilt en så här varm sommar när man blir ut torkad fort i värmen!

Men fortsätt att plaska runt i okunnskapens plaskdamm, där ni verkar trivas rätt bra, grabbar! då kan ni ju dricka varandras badvatten också! Smaskens va?

Som sagt, ett glas vatten är aldrig långt borta i Stockholm. Väljer man att torka ut istället så är man ingenting annat än korkad. Det finns bensinmackar och massor av offentliga toaletter. Dessutom finns massor av köpcentrum med gratis toaletter samt Bibliotek m.m m.m.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 14:13

Skriker jag i falcett, ut med tummen ur baken nu fröken SiP!

Så du menar att brist på vatten för hemlösa är ett lyxproblem,
    Jag förstår att du har fullt upp med att låta tummarna avslösa varandra!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 14:17

Har du läst Mein Kampf nu igen, din fega ynkliga råttusling?

Mr.Råtta sparkar och slår hej vilt mot sina utsatta medmänniskor!
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-07-28, 14:43

martin7lindgren skrev:Skriker jag i falcett, ut med tummen ur baken nu fröken SiP!

Så du menar att brist på vatten för hemlösa är ett lyxproblem,
    Jag förstår att du har fullt upp med att låta tummarna avslösa varandra!

Är inte intresserad av dina perversa sexlekar du har med dig själv Martin, om du vill stoppa fingar i röven och sedan slicka av dom...bespar oss andra detta faktum tack...

och du anser inte att det är ett lyxproblem för hemlösa att leta vatten i en storstad i Sverige när över en miljard inte har rent vatten och över en mijon dör av förorenat vatten...I avd. egoistiska idioter vinner du lätt Martin..
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-28, 16:43

Vadå upptagna toaletter? Man får väl vänta på sin tur och om de inte stoppat kranen i röven gör det väl inget om det stinker hur jävla mkt skit som helst inne på toaletten., För vattnet i kranen är rent.

Dessutom lär det vara ett mkt litet problem att få tag i tomma petflaskor eller annat att ha vattnet i.
    Så man kan samla på sig vatten så det räcker flera dagar.
    när det inte är varmt ute kan man ha vatten förvarat ganska länge innan det blir otjänligt...

om att hitta vattnet är en kamp i Sverige, så innebär det bara att man är helt passé.
    Troligtvis för man är så nedsupen eller nedrogad att man ej klarar av att tänka rationellt öht.

Vattentillgången är så pass bra överallt att det helt enkelt aldrig kan bli ett problem i detta land
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 17:47

om du nu som hemlös tvinjgas lerta upp en toalett för vatten och du måste vänta på det blir ledigt, menar du då inte att det är en kamp om vanligt vatten,

För att vara 37 år verkar du vara otroligt barnslig men det kanske man är när man inte är äldre,

En forum pajas till, mitt tips är att sluta rikta dina inlägg mot mig o0m du inte har något vettigt och säga! No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 18:33

martin lille,

Jag tycker du sparkar på de hemlösa när du påstår att det är ett problem att vänta på sin tur för att få lite vatten. Har mycket svårt att tro att du varit hemlös när du tar upp detta som ett problem. Att få tag i vatten är ju hur enkelt som helst.

Jag förstår att du försöker tysta mig genom att ljuga om mig som person. Men det kommer inte att lyckas serru.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-28, 18:37

martin7lindgren skrev:om du nu som hemlös tvinjgas lerta upp en toalett för vatten och du måste vänta på det blir ledigt, menar du då inte att det är en kamp om vanligt vatten,

För att vara 37 år verkar du vara otroligt barnslig men det kanske man är när man inte är äldre,

En forum pajas till, mitt tips är att sluta rikta dina inlägg mot mig o0m du inte har något vettigt och säga! No

att kalla det för kamp, förlöjligar de som verkligen kämpar.
    Ser du jakten på vatten som tufft. är det öht svårt att se nåt du säger om dina tuffa år som speciellt seriöst....

ja du Martin, det är nog bra mkt sannolikt att jag klarar tuffa tider än du gör.
    Eftersom vad vi ser som svårt och tufft.. skiljer ganska mkt mellan oss....

Tom jag börjar betvivla det du säger, för det stämmer liksom inte.....

ja du, samma typ av kamp, ägnar sig folk åt varje dag.
    Vi köar för att få köpa mat, vi köar för att insförskaffa det mesta och vi arbetar för att få råd att leva.

Att vänta max 5-10 minuter på att fylla en flaska med vatten anser jag inte vara kamp öht..

Du vet Martin för att få nåt, måste man göra nåt....

Jag kan leva i en koja i skogen i flera år och klara mig på små medel om det skulle behövas.
    problemet är väl om man drar på sig nån sjukdom som kräver läkarvård.
    Annars är det inte så svårt att klara sig på det som naturen erbjuder,'
    ok det är spartanskt och det kräver fysiskt arbete och planering.
    Men det går

ps man kan tycka att du som är så gammal Martin skulle vara smartare än du verkar vara. Du har verkligen lärt dig lite under alla dina år
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 19:47

Du kan leva i en koja ute i skogen? Jaha hur länge tror du att du kan bo där innan du blir upptäckt,

Du är medveten om att den dag polisen hittar dig krävs du på bygglov på kojann annars rivs den direkt,

Var och hur får du vatten och var lagar du käket, du vet att det råder eldningsförbud stora delar av året?

Pröva gärna att bo ute i skogen när vintern rasar som värst, så får du se hur lätt det är, vet du hur mycket tid som krävs att släpa allt du behöver, hur lätt är det om du måste på muggen, på natten när det är kolsvart ute,

Vet du hur lätt det är när det regnar och allt blir fuktigt och mögligt på en gång,
    Nej du The Ward, du skulle inte palla bo ute iskogen i någon koja, du är verkligen barnslig så till den milda grad att jag tycker taskigt om dig!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 19:53

Jag garantera dig att mina överlevnads chanser överträffar dina, du läser för mycket serietidningar?

Tycker du blir en större fårskalle för varje dag som går, du har suttit och gnällt över sjukdom och usel behandling av FK,

Sen när du till slut får ett stödjobb, så vänder du på kappan och inbillar dig vara världsmästare!

Jag förstår att din sdkilsmässa vara hård, tjejen stog väl inte ut med dig?
    EN PAJAS OCH INGET ANNAT?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-28, 20:09

martin7lindgren skrev:Du kan leva i en koja ute i skogen? Jaha hur länge tror du att du kan bo där innan du blir upptäckt,

Du är medveten om att den dag polisen hittar dig krävs du på bygglov på kojann annars rivs den direkt,

Var och hur får du vatten och var lagar du käket, du vet att det råder eldningsförbud stora delar av året?

Pröva gärna att bo ute i skogen när vintern rasar som värst, så får du se hur lätt det är, vet du hur mycket tid som krävs att släpa allt du behöver, hur lätt är det om du måste på muggen, på natten när det är kolsvart ute,

Vet du hur lätt det är när det regnar och allt blir fuktigt och mögligt på en gång,
    Nej du The Ward, du skulle inte palla bo ute iskogen i någon koja, du är verkligen barnslig så till den milda grad att jag tycker taskigt om dig!

nu är jag övetygad om att du är fejk rakt av..
    För det första bryr polisen sig inte ett dugg om kojor i skogen.
    Är det nån som bryr sig är det isåfall markägaren...
    Men det ska mkt till för att du inte ska få en enkel koja.
    Ett skäl kan vara att man beter sig skumt, stjäl eller på annat sätt utgör ett störningmoment

Eldningförbud, du måste skämta.
    har du blivit paragrafryttare eller vad fan är det för nåt?
    Har eldat tusentals ggr i skogen vare sig det är eldningsförbud eller inte.
    Nyckelordet är att man eldar säkert och inte rikerar bränder.
    Stora delar av året, nja högst t3-4 månader om året det är lite högre risk
    Vatten ja det tar man från vattendrag.
    De flesta vattendrag i sverige har så bra vatten att det går att dricka det utan att koka det. på högsommaren kan man koka upp det först för att vara säker.

Ved o eldbart material är heller inte svårt att hitta...
    klart, ska man bo på plattan är det ju svårare Wink

ja det var ju en snubbe som levde 1,5 år i en koja i sthlm utan att bli upptäckt.. Så tydligen går det bra om man är lite "osynlig" av sig

mina egna kojor jag har här hemma har totalt varit osedda 20-25 år... Wink
    ja jag har ju en krånglande mage och skiter minst två ggr när jag är ute och anglar på vintern. Så jag vet hur det är att skita i många minusgrader

mögligt, nja du vet väl att grunden till en bra koja är taket.
    Menar du på fullt allvara att det är svårt att få taket tätt?

kolsvart, ja jag brukar gå promenader på höst o vinterkvällar mitt iskogen. Mer mörker än så blir det inte..

För att varit med om det du påstår dig varit med om är du oerhört okunnig och saknar rent basala kunskaper om saker som man bör kunna.

Du käbblar med fel person om dessa saker.. för detta är nåt jag verkligen vet okan mkt om... din pajas
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-28, 20:13

martin7lindgren skrev:Jag garantera dig att mina överlevnads chanser överträffar dina, du läser för mycket serietidningar?

Tycker du blir en större fårskalle för varje dag som går, du har suttit och gnällt över sjukdom och usel behandling av FK,

Sen när du till slut får ett stödjobb, så vänder du på kappan och inbillar dig vara världsmästare!

Jag förstår att din sdkilsmässa vara hård, tjejen stog väl inte ut med dig?
    EN PAJAS OCH INGET ANNAT?

se skillnad på saker...
    jag kritiserar fortfarande sjukförsäkring o arbetsmarknadspolitiken.

ja när det gäller natur, miljö och överlevnad är jag inte världmästare(finns det sådana VM?) . Men jag vet vad jag talar om och de flesta skulle vara glada över att ha med mig i en nödsituation

För din information var det jag som gjorde slut, men det var ett mkt tufft beslut, eftersom jag älskade henne.Men vi passade illa ihop helt enkelt och både hon och jag är lycvkligare nu och vi är mkt bra vänner

Tar inte åt mig av dina påhopp, för jag vet vem och vad jag är och vad jag kan....

Jag är väldigt omtyckt, är du det Martin??
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 20:16

"Jag förstår att din sdkilsmässa vara hård, tjejen stog väl inte ut med dig?"

martin lille kanske pratar om sin egen skilsmässa?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 20:23

Jag säger som theWard. Det är inte troligt att martin varit uteliggare i 20 år. Men möjligen har han ändå levt ett hårt liv. Kanske rent av skakat galler. Men uteliggare...knappast. Som nykter uteliggare i 20 år skulle han ha haft en hel del att komma med. Sådant skulle det verkligen vara intressant att läsa om. Dit hör inte fejkade problem med att få fram ett glas vatten. Han kan säkert lura den rödgröna röran, men mer än så duger han inte till.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-28, 21:33

råttan skrev:Jag säger som theWard. Det är inte troligt att martin varit uteliggare i 20 år. Men möjligen har han ändå levt ett hårt liv. Kanske rent av skakat galler. Men uteliggare...knappast. Som nykter uteliggare i 20 år skulle han ha haft en hel del att komma med. Sådant skulle det verkligen vara intressant att läsa om. Dit hör inte fejkade problem med att få fram ett glas vatten. Han kan säkert lura den rödgröna röran, men mer än så duger han inte till.

ja, nu har Martin skitit i det blå skåpet....

Bortgjord är nog det minsta man kan säga att han är.
    Sen kan han vara hur oförskämd han vill, det tar inte bort detta faktum
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-07-28, 21:49

hitta en toa, och kanske vänta fem minuter på att denna ska bli ledig är inte en kamp, att alltid ha en petflaska är ju något väldigt många sett till att ha, även bland de som inte är uteliggare, var verkligen VATTEN ditt största problem?

Det är inte många korvkioskägare som skulle säga nej om man ber dem fylla flaskan på ett hövligt sätt, inte heller många anställda på bensinmackar som skulle säga nej, de flesta människor ställer faktiskt upp, bara man ber snällt och hövligt, och med det menar jag INTE att krypa för dem

Mat för dagen är ju säkert en svårare fråga, värme under kalla nätter en ännu värre, det första man som hemlös borde skaffa är en bra sovsäck, men tyvärr försvinner många hemlösas pengar istället till alkohol och droger som av någon anledning verkar viktigare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-29, 13:18

Alla dom här bara grejerna tar hur lång tid som helst när man inte har någonting,
    Vad är så svårt och förstå?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-29, 18:17

Den som inte arbetar har ju också rätt gott om tid. Har aldrig hört någon uteliggare klaga över tidsbrist förut.
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-07-29, 19:26

råttan skrev:Den som inte arbetar har ju också rätt gott om tid. Har aldrig hört någon uteliggare klaga över tidsbrist förut.

Men det är ett skit när de hårda ackorden sliter ut kroppen....

Jag trodde faktiskt att jag såg Martin i Stockholm härom veckan...sen insåg jag paradoxen....killen hade arbetskläder...Så Det var med 100% säkerhet inte Martin..

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 14:32