Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 13 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 11:22

Dom flesta hemlösa och utsatta lever i något att likna en gråzon där man får ta vad som bjuds?

För om man efter så många hemlösa år jag har bakom mig och ändå lyckats ta livet tillbaks och fortfarande lever, säger mig att det kanske var någon mening med hemlösheten också?

Kanske genom att dela med mig av mina erfarenheter till alla dom som har resan framför sig, vem vet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 11:27

En av anledningarna till att jag bjuds in, beror på just att mina erfarenheter och det jag har och berätta finns inte att läsa i några utredningar?

Det du Mr.Råtta, vad gör du för att underlätta liven för utsatta människor förutom att kuta runt med skitsprutan och tala om för dom hur tärande och lata dom är!

JAG TYCKER MR.RÅTTA ÄR EN SKAM PÅ TORRA LAND!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-07-25, 21:21

martin lille,

Bra att du inte fortsatte ljuga. Du levde alltså i vad du kallar en "gråzon". En zon där man begår de brott man tycker man behöver begå, eller hur?

Sen martin lille är du lite löjlig när du försöker göra din självförvållade hemlöshet till någonting fint, något du kan "dela med dig" av. Vilket jävla trams. Varje hemlös har sin egen historia, de flesta innehåller kriminalitet, droger och/eller psykiska problem.

Det är relativt meningslöst att söka ta ifrån individen dess eget ansvar.

Det jag gör för att underlätta för individer som har det riktigt svårt? Jag tar ansvar för min egen försörjning. Utöver detta betalar jag in skatt som räcker till att göra mycket gott. Detta står i total kontrast till martin som p.g.a sin dryghet och lathet jobbat så lite som möjligt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-26, 11:29

Var trodde du utsatta människor utan någonting, inte ens tak över huvudet befinner sig om inte i en gråzon,

Zonen där man får klara sig själv så bra det går, trodde du hemlösa satt uppe på samma höga häst du sitter på?

Dom gånger man behöver uppbackning i gråzonen så kommer den från någon annan därinne,

Sen ska du fan inte sitta och påstå att jag ljuger, varför ska jag göra det, för att rättfärdiga och tillfredställa dig och den ideologi du förespråkar Mr.Råtta, NO WAY!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-26, 11:36

Jag hör att den lille ful och jidder råttan fortsätter kalla sjuka och skadade tärande, dryga och lata?

Nu ska man ju inte önska andra olycka, men inga regler utan undantag råttusling,
    Frågan är om inte naturen kommer låta en skitstövel som du för eller senare få smaka på din egen medicin?

LYCKA TILL DEN DAGEN VERKLIGHETEN HINNER IKAPP DIG MR.RÅTTA!
    FÖR DET KOMMER DEN OCH GÖRA!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 13 Empty när är man hemlös

Inlägg  theward 2009-07-26, 11:41

Vart går gränsen?

Bar den frågan är väldigt intressant i frågeställningen: hemlös eller icke hemlös

Är det när man inte har en postadress eler vart går gränsen?

Menar det finns inte en chans i h-vete att jag skulle sova i trappuppgångar och under broar mm mer än ett dygn eller nåt....

oki jag bor inte i en storstad, vilket iofs kan underlätta.
    Men tak över huvudet, mat och relativ värme skulle jag kunna ordna.

Bygga kojor, övergivna indsustrilokaler, gammla övergivna hus osv.
    Funkar utmärkt att bo i och vet man om att man kanske måste bo så ett tag. Då fixar man saker och planerar saker i förväg.

Det är ingen större skillnad mot nu egentligen, bara att det blir småskaligare..

Skulle överleva länge som "hemlös" kan jag säga...
    jobbar man inte har man ju hela dagarna på sig att skaffa mat,värmekällor osv.

Fast det är klart, jag skulle ju inte slösa bort dagarna med att supa eller knarka.

ps så värst laglös skulle jag inte heller behöva vara...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-26, 12:59

Ja jisses nu snackar du med barnets tunga igen The Ward,
    Men jag tror att du kommer förstå, när du förhoppningsvis torkar bakom öronen någon gång i framtiden,

Men det låter som det lär dröja ett tag!
    Hemlös är man när man inte har tak över huvudet, hur enkelt som helst?

Blir lite förvånad att du verkar för korkad att förstå det! No

DU VERKAR INTE HA SÅ DÄR ÖVERDRIVET MYCKET MELLAN ÖRONEN THE WARD?
    MEN SJÄLVKLART HAR DU MITT DELTAGANDE,
    DU VET ALLT HANDLAR INTE OM HUR STORA FISKAR MAN FÅR!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-26, 15:11

martin7lindgren skrev:Ja jisses nu snackar du med barnets tunga igen The Ward,
    Men jag tror att du kommer förstå, när du förhoppningsvis torkar bakom öronen någon gång i framtiden,

Men det låter som det lär dröja ett tag!
    Hemlös är man när man inte har tak över huvudet, hur enkelt som helst?

Blir lite förvånad att du verkar för korkad att förstå det! No

DU VERKAR INTE HA SÅ DÄR ÖVERDRIVET MYCKET MELLAN ÖRONEN THE WARD?
    MEN SJÄLVKLART HAR DU MITT DELTAGANDE,
    DU VET ALLT HANDLAR INTE OM HUR STORA FISKAR MAN FÅR!

ja du, som jag ser det är det en klar bedrift att vara hemlös om kriteriet är som du beskriver det.

kom inte och säg att vem som helst kan bli hemlös om hemlös är som du säger att det är det.

Det krävs ganska mkt våld mot sig själv genom intag av olika substanser eller grava mentala problem innan man blir så utslagen och handlingsförlamad.
    Så man inte ens lyckats fixa sig en koja eller liknande som man dessutom kan vara i året runt

jag vet en hel del om överlevnad, men det kräver lite slit och jobb.
    Men då har man det trots allt ganska bra...trots enkelheten
    Sorry Martin, jag blir aldrig en hemlös, med dina kriterier för hemlös

Att du kommer med massor av påhopp och försöker håna mig, tar inte bort fakta

Jag förstår utmärkt, men du försöker spela någon form av martyr.
    Varför inte erkänna de fel man begått istället?

ps min hjärna eller min intelligens är det inga fel på....
    Sen om du tror att livserfarenhet= hemlöshet.
    Då får du väl tro det Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-26, 22:22

martin lille, du frågar vad jag tror om hemlösa.

Jag påstår att hemlösa tar mycket droger samt begår många brott, det du kallar "gråzon".

I övrigt håller jag med theWard's resonemang. Kan dock tillägga att det finns massor av lediga bostäder i landet så brist på bostäder är inte problemet.

martin har tidigare gjort bort sig fullkomligt när han försökte påstå att det är svårt för en hemlös att få tag på vatten. Det är ju hur lätt som helst. Man kan verkligen undra om martin verkligen varit hemlös.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-26, 22:56

Du är så djävla falsk och lögnaktig i dina grundlösa påståenden om sånt du inte har en aning?

Du är en usling som mässar samma ideologi som Hitler också gjorde, han hade exakt samma åsikter som du,

Ja jag påstår att du är en kristallklar fullblodsnazist, i allt du säger, när du förnekar utsatta människor och sprutar ditt skit om hur tärande och lata sjuka och handikappade medmänniskor är,

DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN STOR SKAM HELA DU,EN FÅRSKALLE OCH YNKLIG PAJAS!

OCH INTE NOG MED DET, DU ÄR SÅ DJÄVLA USEL SÅ DU DESSUTOM FÖRSÖKER FOKUSERA DIN USELHET PÅ ANDRA!

STÅ FÖR DINA ÅSIKTER, ELLER SLÅ IGEN TRUTEN DIN YNKEDOM!
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-07-26, 23:11

martin7lindgren skrev:[b]
    Du är en usling som mässar samma ideologi som Hitler också gjorde, han hade exakt
    samma åsikter som du,

Ja jag påstår att du är en kristallklar fullblodsnazist, i allt du säger, när du förnekar utsatta människor och sprutar ditt skit om hur tärande och lata sjuka och handikappade medmänniskor är,
    b]

Många här verkar lite väl förtrogna med Adolf Hitler heller iallafall va dom tror han hade för åsikter heller är de bara ett sätt att slå andra i skallen genom att kalla dom nazister? clown
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-07-26, 23:16

mimra skrev:
    Du är en usling som mässar samma ideologi som Hitler också gjorde, han hade exakt
    samma åsikter som du,

b]

Många här verkar lite väl förtrogna med Adolf Hitler heller iallafall va dom tror han hade för åsikter heller är de bara ett sätt att slå andra i skallen genom att kalla dom nazister? clown

Är det denhär snubben du menar?

berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-07-26, 23:41

Redvictory skrev:
    mimra skrev:
    samma åsikter som du,

b]

Är det denhär snubben du menar?

Är det lätt att förväxla med fyllskallen som är en känd pappa till vår "landsfader"
    förmodligen fel men men..
    //berra

råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 00:30

martin7lindgren skrev:Du är så djävla falsk och lögnaktig i dina grundlösa påståenden om sånt du inte har en aning?

Du är en usling som mässar samma ideologi som Hitler också gjorde, han hade exakt samma åsikter som du,

DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN STOR SKAM HELA DU,EN FÅRSKALLE OCH YNKLIG PAJAS!

OCH INTE NOG MED DET, DU ÄR SÅ DJÄVLA USEL SÅ DU DESSUTOM FÖRSÖKER FOKUSERA DIN USELHET PÅ ANDRA!

STÅ FÖR DINA ÅSIKTER, ELLER SLÅ IGEN TRUTEN DIN YNKEDOM!

Verkar som martins argument tog slut. Jag upprepar mitt inlägg:

Jag påstår att hemlösa tar mycket droger samt begår många brott, det du kallar "gråzon".

I övrigt håller jag med theWard's resonemang. Kan dock tillägga att det finns massor av lediga bostäder i landet så brist på bostäder är inte problemet.

martin har tidigare gjort bort sig fullkomligt när han försökte påstå att det är svårt för en hemlös att få tag på vatten. Det är ju hur lätt som helst. Man kan verkligen undra om martin verkligen varit hemlös.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 09:31

Mina argument slut, glöm det Mr.Råtta, men det känns bara så djävla meningslöst att sitta och lyssna på en av Adolfs grabbar när han sitter och öser ur sig sitt skit?
    Mig får du aldrig tyst på din pajas!

DU HAR ETT STORT PSYKISKT PROBLEM RÅTTUSLING, "PROJEKTION" VAR DET, NÅGOT DU BORDE ÄGNA DIG ÅT ISTÄLLET FÖR ATT KUTA RUNT OCH SPRUTA DITT SKIT ÖVER SJUKA; HANDIKAPPADE OCH ÖVRIGA SOM DU SER SOM TÄRANDE OCH LATA!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 09:38

Vad menar du Mr.Råtta? Vadå Martin har gjort bort sig, när han säger att vanligt vatten är ett stort problem för många hemlösa?

Det känner du till menar du, som säkert ser vatten som en självklarhet, du är så djävla grundlöst okunnig i allt som inte handlar om dig och din person?

VERKLIGEN EN RIKTIG TILTRÅTTA OCH INGET ANNAT!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 11:11

Vmartins argument tog slut. Jag upprepar därför mitt inlägg:

martin har tidigare gjort bort sig fullkomligt när han försökte påstå att det är svårt för en hemlös att få tag på vatten. Det är ju hur lätt som helst. Man kan verkligen undra om martin verkligen varit hemlös. Som en annan debattör påpekade kan man bara gå till macken och hämta ett glas vatten. De har oftast en kran på utsidan.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 13:52

Du kan upprepa ditt skitsnackande hur många gånger du vill,
    Alla hemlösa människor är alltså inte missbrukare eller psykisk sjuka,

Men jag börjar förstå varför du driver ditt skit som du gör, genom dig själv tror du dig känna andra, särskilt som vi vet att du Mr.Råtta har en psykisk diagnos, "PROJEKTION" inte att leka med!

Sen att du inte ens begriper att vanligt vatten är ett stort dagligt problem för dom som inte har något, visar hur lite du begriper

Mycket snack och slingrande på dig och noll verkstad?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 14:05

Märkligt hur svårt du har att fatta Mr.Råtta?
    Om man nu måste lägga ner hur mycket jobb som helst för att hitta dom där kranarna ute på olika väggar så är ju det ett stort problem, att hålla sig med vanligt vatten!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-07-27, 14:08

martin7lindgren skrev:Märkligt hur svårt du har att fatta Mr.Råtta?
    Om man nu måste lägga ner hur mycket jobb som helst för att hitta dom där kranarna ute på olika väggar så är ju det ett stort problem, att hålla sig med vanligt vatten!

Just VATTEN är nog ett av de minsta problem man har som hemlös... det finns många långt större problem än just det!

Vatten, det kan man hitta i stort sett överallt, utan större problem!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 14:10

Det är riktigt att alla hemlösa inte är missbrukare eller psykiskt sjuka. Men bland uteliggare i Stockholm är undantagen väldigt få. Jag begriper inte varför du bara är intresserad av ett litet antal undantag. Man skulle kunna säga att du sparkar på de som ligger.

Jaså, har jag en psykiskt diagnos som bara fånet martin känner till...Vi får nog ta detta uttalande från fånet för vad det är värt.

Stan är full av vatten. Går att få tag på på offentliga inrättningar och bensinmackar m.m. Att få tag på vatten torde vara det minsta problemet. Dessutom finns ju några hundra hemlösa som uppenbarligen löser detta dag efter dag. Eller hur?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 14:11

Sniperace skrev:

Just VATTEN är nog ett av de minsta problem man har som hemlös... det finns många långt större problem än just det!

Man kan verkligen undra om martin verkligen varit hemlös.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-27, 15:11

råttan skrev:
    Sniperace skrev:

Man kan verkligen undra om martin verkligen varit hemlös.

Förövrigt är dessutom flertalet vattendrag av så hög kvalitet så man kan dricka sånt vatten också.iaf vår, höst och vinter. Sommarn är lite känsligare, det gäller att hitta vatten som rinner Wink
    Magen vänjer sig Wink
    Sen har jag iaf fått för mig att uteliggare plockar mat, fimpar ja vad sjutton som helst bland soporna.
    Plus att flertalet super och tar droger
    Så varför är det så noga med just vattnet??
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 10:32

Ja nu visar du verkligen upp hur djävla punchig du är The Ward, varför är vatten så viktigt,

Vatten är viktigt för allt liv överhuvudtaget, du tycker att utsatta människor ska hålla käften så länge man kan dricka ur sjöarna,

Vatten är en hård kamp för många människor helt enkelt?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 10:53

Dumheter martin. Att få tag på ett glas vatten är väldigt lätt i Stockholm. Sen kan det ju visserligen vara så att för vissa människor är till och med det enkla svårt.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 14:51