Thecharmed skrev:Det sista du skriver håller jag med dig fullständigt om KicktheRasist.
Det ska finnas ETT Palestina, där alla tre religioner kan samsas.
Lika många judar som har bebott platsen under alla år, lika många kristna och muslimer har det också funnits där... så självklart ska denna plats tillfalla alla dessa, och de måste kunna se bortom sina olika religioner och verka i samförstånd med varandra för allas folk bästa.
Men hur man i hela helvetet ska komma dit, det är en helt annan fråga.. o en jävligt svår sådan.
Vägen till den har redan börjat , det finns ju redan en hel del judiska organisationer i själva Israel och USA som ser vad Israel som staten gör och så klart säger ifrån sig med demonstrationer bland annat.
Detta är en positiv utveckling , det enda som fattas är ju att även palestinier börjar hänga med och hjälpa till, när väll en hel del av folket börjar ha samma åsikt och mål då börjar de rula ännu snabbare , sen tycker jag att UN/EU/USA och resten skall hjälpa med att återuppta den gammla palestina som var före Israel skapades.
Detta ser orealistisk , men kan lätt hända två stats lösningen kommer aldrig att funka tycker jag i alla fall.