theward 2009-12-17, 18:41
Tyvärr lyser ju frånvaron av riktig kritik mot nya sjukförsäkringen...
Snarare är det så att i denna artikel så marginaliserars problemen och det påstås att reformen i stort sett är bra...
Vilken den i stora delar inte är tvärtom
Det är en älska alliansenartikel..vare sig vad du säger Secrist...
Anser mig var tio ggr mer objektiv än denne Norberg....
För jag har aldrig röstat rött(nåja en gång i kommunalvalet, MP fanns inte med det året)
har dessutom sett sjukpolitiken förändras under min egen sjukdomsperiod och har även haft nära kontakt förr med vad som händer o sker på FK
Då jag käner flera stycken i varierande ålder som antingen har/haft sjukersättning och sjukpenning
Att det ska låta som om man är humare nu och att sossarna förpassade folk till ett liv som enligt artikeln kan liknas ett rent helvete är att gravt förenkla verkligheten
För mig veterligen har mkt få tvingats till sjukpension, det har snarare varit sista utvägen..
Precis som det ska vara.....
Läkare som kstar sjukskrivningar efter en , har jag personligen ingen som helst erfarenhet av
tror inte det varit speciellt vanligt o denne Norberg kanske var sjukare än han trodde han var helt enkelt
För läkare ska i första hand tänka på patientens hälsa, inte på om den vill eller inte vill jobba eller tror sig kunna jobba...
De flesta människor vet inte vad som är bäst för dem, det är därför vi har läkare och sjukvård