Så hur är detta 'no-way'?
+20
Leena-66
RedCloud
Stefan
kanaljen
Susz X
Corven
formsvackan
råttan.
theward
Regndrottning
x-medborgare
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
Thetaxpayer
palmevara
MammaGuevara
lazy
blueheaven
ANNA2LINK
24 posters
Rättvisa i Världen
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 251
Sv: Rättvisa i Världen
Jag minns att redan i valrörelsen sade alliansen att de skulle använda sänkta a-kassersättningar till att finansiera jobbavdragen.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 252
Regndrottning skrev:Jag minns att redan i valrörelsen sade alliansen att de skulle använda sänkta a-kassersättningar till att finansiera jobbavdragen.
Säger BH att det är no-way, så är det no-way, oavsett vad Borg, Reinfeldt eller andra i eller utom alliansen säger.
Basta
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 253
Hallåååå eller?
Skatten är den utan jämförelse största kostnaden för den enskilde sänker man skatten så minskar man kostnaden!!
Varför skall jag som individ ta på mig farbror statens utsugarkostym?
Skatten är den utan jämförelse största kostnaden för den enskilde sänker man skatten så minskar man kostnaden!!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 254
blueheaven skrev:Hallåååå eller?
Och detta har vad med omfördelning av arbetsgivaravgiften att göra ?
I egenskap av arbetslös utan a-kassa lär du dessutom inte vara "drabbad" av allt för hög skatt, ett faktum som gör ditt blinda skattehat ännu obegripligare.
blueheaven skrev:Är arbetslös just nu och får ingenting i a-kassa!
Vad är din drivkraft, gränslös avundsjuka över att andra arbetslösa får ersättning, om än ytterst blygsam ?
.
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 255
Formsvackan,
Delar av det du skriver håller jag som du märker med om. Vi verkar faktiskt inte helt oense i sak.
Oense är vi dock när vi försöker identifiera vad vänstern respektive högern i Sverige står för. I Sverige har vi jämfört med de flesta länder höga bidrag och små löneskillnader. Trots detta talar vänstern allt som oftast om att vi har ett klassamhälle. Det tolkar jag som att man inom vänstern vill ha lägre löneskillnader. Detta innebär i sin tur att den som gör ett bra jobb inte kan förvänta sig att det ska löna sig i ett vänstersamhälle.
Annars håller jag som sagt med dig om att det är förutsättningarna som ska vara lika. Sen är det upp till var och en att ta tillvara på dessa.
Sen kommer man väl aldrig ifrån att man som förälder försöker hjälpa sina barn så gott man kan. Och det är klart det är skillnad att växa upp i Rosengård och djursholm. Dock på gott och ont. Det gäller att ta tillvara på det positiva i varje situation.
Delar av det du skriver håller jag som du märker med om. Vi verkar faktiskt inte helt oense i sak.
Oense är vi dock när vi försöker identifiera vad vänstern respektive högern i Sverige står för. I Sverige har vi jämfört med de flesta länder höga bidrag och små löneskillnader. Trots detta talar vänstern allt som oftast om att vi har ett klassamhälle. Det tolkar jag som att man inom vänstern vill ha lägre löneskillnader. Detta innebär i sin tur att den som gör ett bra jobb inte kan förvänta sig att det ska löna sig i ett vänstersamhälle.
Annars håller jag som sagt med dig om att det är förutsättningarna som ska vara lika. Sen är det upp till var och en att ta tillvara på dessa.
Sen kommer man väl aldrig ifrån att man som förälder försöker hjälpa sina barn så gott man kan. Och det är klart det är skillnad att växa upp i Rosengård och djursholm. Dock på gott och ont. Det gäller att ta tillvara på det positiva i varje situation.
- Inlägg 256
Visst är det så att man sänkt a-kassan för de som varit arbetslösa länge. Man har även marginellt sänkt sjukbidragen. På så sätt har man fått fler i arbete, trots finanskris.
Detta är inget illdåd. Det var viktiga åtgärder för att sätta fart på bidrags-Sverige. Vänsterns angrepp på de som anser världens högsta skatter vara lite väl höga ter sig allt mer patetiska. Har inte sett en enda högerskribent föreslå nollskatt. Ändå florerar uttryck som skattehatare. Jag kan villigt erkänna att jag avskyr tokhöga skatter på arbete samt när högskattesamhället blir ett självändamål. Men skatter i sig är jag för. Det är ett bra sätt att finansiera våra gemensamma utgifter. Dock anser jag att var och en bör betala sina egna nöjen såsom teater och simhallsbesök.
Detta är inget illdåd. Det var viktiga åtgärder för att sätta fart på bidrags-Sverige. Vänsterns angrepp på de som anser världens högsta skatter vara lite väl höga ter sig allt mer patetiska. Har inte sett en enda högerskribent föreslå nollskatt. Ändå florerar uttryck som skattehatare. Jag kan villigt erkänna att jag avskyr tokhöga skatter på arbete samt när högskattesamhället blir ett självändamål. Men skatter i sig är jag för. Det är ett bra sätt att finansiera våra gemensamma utgifter. Dock anser jag att var och en bör betala sina egna nöjen såsom teater och simhallsbesök.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 257
Nu är det ju så, att det du kallar simhallsnöjen, är för många den enda fungerande, rehabmetoden?
Och här i sverige betalar man alltså för läkarbesök, medicin och rehab?
Pengar som många behövande knappt har, för det är dyrt,
Pengar som alla lyckligt lottade friska och arbetsföra kan lägga på resturangbesök, teater och liknande ibland,
Mycket märkligt att man inte gläds åt att få vara frisk, istället för att slå mot alla som inte är det!
Och här i sverige betalar man alltså för läkarbesök, medicin och rehab?
Pengar som många behövande knappt har, för det är dyrt,
Pengar som alla lyckligt lottade friska och arbetsföra kan lägga på resturangbesök, teater och liknande ibland,
Mycket märkligt att man inte gläds åt att få vara frisk, istället för att slå mot alla som inte är det!
- Inlägg 258
Det är skillnad på rehab-besök på simhallen och rent nöjesbesök. Inget konstigt i att de vars simhallsbesök ingår i en behandling får dessa rabatterade. Samtidigt kan de som är friska och arbetsföra betala för sig själva fullt ut. Eller hur?
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 259
Ja fyfan..tänk att folk jobbar och vill leva när det finns andra som bevisat inte vill jobba..och som inte därför har råd med restaurangbesök..
Orsak - Verkan..
Jantelag jantelag..du styr vissas liv
Orsak - Verkan..
Jantelag jantelag..du styr vissas liv
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 260
"Man har även marginellt sänkt sjukbidragen. På så sätt har man fått fler i arbete"
Läs den raden några gånger och inse hur totalt vilsna den svenska naivliberalismen är.
Förmodligen tror de på sitt eget svammel.
Läs den raden några gånger och inse hur totalt vilsna den svenska naivliberalismen är.
Förmodligen tror de på sitt eget svammel.
- Inlägg 261
"..tänk att folk jobbar och vill leva när det finns andra som bevisat inte vill jobba"
"bevisat" ?
Av Timbro och deras medlöpare naivliberalerna ?
"bevisat" ?
Av Timbro och deras medlöpare naivliberalerna ?
- Inlägg 262
Ja redcloud.
du har såååååååååååå rätt*(sic)
Höj bidragen så folk ej tjänar på att jobba ist.
25 årige Tvspels spelande jonte som inte ens har gymnasium och har noll GO coch aldrig jobbat i sitt liv skall ha lika mycket som högutbildade sjuksköterskan anna som jobbar häcken av sig..
ta bort alla krav med.. hell ta bort betyg i skolan och tom det där att fylla i papper för att få pengarna..sätt in dom per automatik på folkskonton.
MINST 12000per månad efter skatt eller varför inte 22000??
fattas det pengar trycker vi upp nya=)
du har såååååååååååå rätt*(sic)
Höj bidragen så folk ej tjänar på att jobba ist.
25 årige Tvspels spelande jonte som inte ens har gymnasium och har noll GO coch aldrig jobbat i sitt liv skall ha lika mycket som högutbildade sjuksköterskan anna som jobbar häcken av sig..
ta bort alla krav med.. hell ta bort betyg i skolan och tom det där att fylla i papper för att få pengarna..sätt in dom per automatik på folkskonton.
MINST 12000per månad efter skatt eller varför inte 22000??
fattas det pengar trycker vi upp nya=)
- Inlägg 263
"du har såååååååååååå rätt*(sic)"
självklart
"Höj bidragen så folk ej tjänar på att jobba ist."
låter inte så smart i mina öron
"Tvspels spelande jonte som inte ens har gymnasium och har noll GO skall ha lika mycket som högutbildade sjuksköterskan anna som jobbar häcken av sig.."
läst på Timbros hemsida ?
"ta bort alla krav med.. hell ta bort betyg i skolan och tom det där att fylla i papper för att få pengarna..sätt in dom per automatik på folkskonton."
är det din åsikt ?
"MINST 12000per månad efter skatt eller varför inte 22000??"
genera dig inte, varför inte 220 000 ?
"fattas det pengar trycker vi upp nya"
systemet du förordar gör det redan....visste du inte det ?
självklart
"Höj bidragen så folk ej tjänar på att jobba ist."
låter inte så smart i mina öron
"Tvspels spelande jonte som inte ens har gymnasium och har noll GO skall ha lika mycket som högutbildade sjuksköterskan anna som jobbar häcken av sig.."
läst på Timbros hemsida ?
"ta bort alla krav med.. hell ta bort betyg i skolan och tom det där att fylla i papper för att få pengarna..sätt in dom per automatik på folkskonton."
är det din åsikt ?
"MINST 12000per månad efter skatt eller varför inte 22000??"
genera dig inte, varför inte 220 000 ?
"fattas det pengar trycker vi upp nya"
systemet du förordar gör det redan....visste du inte det ?
- Inlägg 264
som sagt att debattera med röttmoln är som att debattera med en grundskoleelev.
orden:
timbro
nyliberal
samt personangrepp
förekommer in absurdum-.
Några egna ÅSIKTER klarar denna ej att kräkas ur sig
orden:
timbro
nyliberal
samt personangrepp
förekommer in absurdum-.
Några egna ÅSIKTER klarar denna ej att kräkas ur sig
- Inlägg 265
"nyliberal"
nej naivliberal, läs om, läs rätt....
nej naivliberal, läs om, läs rätt....
- Inlägg 266
jaja..
varför vara liberal när man kan gilla lite hederlig storebror (se staten) kontroll?
liksom staten (storebror) kan ju torka oss i baken liksom asså..
speciellt som alla våra styrande bevisat är sååååååååååååååååå kapabla och duktiga och hederliga
varför vara liberal när man kan gilla lite hederlig storebror (se staten) kontroll?
liksom staten (storebror) kan ju torka oss i baken liksom asså..
speciellt som alla våra styrande bevisat är sååååååååååååååååå kapabla och duktiga och hederliga
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 267
jag ser helt klart
vem som har egna åsikter och vem som går i andras ledband.
RC har helt rätt....
Fredrik för en gångs skull, kan du ju svara på hur det ska se ut i dina ögon.
Angående jobbpolitik/arbetslöshet och sjukpolitik osv?
Vilka ersättningar som du anser lämpliga osv ??
För vad jag hittils sett är det mesta du för eller senare skriver, motstridigt och svårt att greppa............
Har du egna klara åsikter eller hur är det egentligen?
Du vet allt är inte svart/vitt
RC har helt rätt....
Fredrik för en gångs skull, kan du ju svara på hur det ska se ut i dina ögon.
Angående jobbpolitik/arbetslöshet och sjukpolitik osv?
Vilka ersättningar som du anser lämpliga osv ??
För vad jag hittils sett är det mesta du för eller senare skriver, motstridigt och svårt att greppa............
Har du egna klara åsikter eller hur är det egentligen?
Du vet allt är inte svart/vitt
- Inlägg 268
skrattar har skrivit detta 100tals ggr..men när vissa debattörer klipper ut en enda rad och inriktar sig på denna och skiter i resten är det ej nån IDE.
Man kan ju undra varför TONEN alltid blir så otrevlig när redcloud är inloggad?
Man kan ju undra varför TONEN alltid blir så otrevlig när redcloud är inloggad?
- Inlägg 269
"varför vara liberal när man kan gilla lite hederlig storebror (se staten) kontroll?"
hmmm, alliansen röstade ju igenom FRA....men de kanske inte är liberaler längre ?
"liksom staten (storebror) kan ju torka oss i baken liksom asså.."
hushållsnära tjänster a´la FP ?
"speciellt som alla våra styrande bevisat är sååååååååååååååååå kapabla och duktiga och hederliga"
Stegö, Borelius.....I know I know....
hmmm, alliansen röstade ju igenom FRA....men de kanske inte är liberaler längre ?
"liksom staten (storebror) kan ju torka oss i baken liksom asså.."
hushållsnära tjänster a´la FP ?
"speciellt som alla våra styrande bevisat är sååååååååååååååååå kapabla och duktiga och hederliga"
Stegö, Borelius.....I know I know....
- Inlägg 270
"Man kan ju undra varför TONEN alltid blir så otrevlig när redcloud är inloggad?"
ditt patologiska mindervärdeskomplex ?
ditt patologiska mindervärdeskomplex ?
- Inlägg 271
ja redcloud leve sovjetunionen osv.
sic..
sic..
- Inlägg 272
"leve sovjetunionen osv."
för kännedom Sovjetunionen försvann ur historien runt 1991.
Kanske dax att uppdatera sig lite Fredrik ?
för kännedom Sovjetunionen försvann ur historien runt 1991.
Kanske dax att uppdatera sig lite Fredrik ?
- Inlägg 273
jaddajadda..redcloud
bara vänta tills du loggat ut så NIVÅN höjs i debatterna..
SMUTSVÄNSTERN göra sig icke besvär..
föredrar riktig vänster som tex. corven..som har vettiga åsikter och argument
bara vänta tills du loggat ut så NIVÅN höjs i debatterna..
SMUTSVÄNSTERN göra sig icke besvär..
föredrar riktig vänster som tex. corven..som har vettiga åsikter och argument
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 274
mao fredrik har du inget att komma med öht
Inget annat än den vanliga dosen propaganda och rent vänsterhat alltså?
Föraktet för de som inte har eller kan jobba har du iaf visat åtskilliga gånger.
Det man undrar är ju hur utbrett detta förakt är egentligen?
Tyvärr verkar det ju vara fööör utbrett bland Sveriges innevånare.
Livet är en kamp, men det är dubbelt så jävligt att vara långtidarbetslös och 4 ggr så jobbigt att långtidssjuk,än att vara frisk och faktiskt ha ett normalavlönat jobb.
Denna bit verkar vara svår att ta in, tycker jag det verkar som
Föraktet för de som inte har eller kan jobba har du iaf visat åtskilliga gånger.
Det man undrar är ju hur utbrett detta förakt är egentligen?
Tyvärr verkar det ju vara fööör utbrett bland Sveriges innevånare.
Livet är en kamp, men det är dubbelt så jävligt att vara långtidarbetslös och 4 ggr så jobbigt att långtidssjuk,än att vara frisk och faktiskt ha ett normalavlönat jobb.
Denna bit verkar vara svår att ta in, tycker jag det verkar som
- Inlägg 275
ohh nej theward.. förakt och ovilja emot SMUTSVÄNSTER(som formsvackan och redcloud).. vanliga vänstern är ganska vettiga..
Hata är ett starkt ord. skulle ej ödsla känslor på sådana.