Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+20
Leena-66
RedCloud
Stefan
kanaljen
Susz X
Corven
formsvackan
råttan.
theward
Regndrottning
x-medborgare
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
Thetaxpayer
palmevara
MammaGuevara
lazy
blueheaven
ANNA2LINK
24 posters

    Rättvisa i Världen

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-06, 16:08

    mmm medborgarlön.. Money for nothing..

    skall bli skönt att sluta jobba och ägna mej åt att pilla navelludd spela dataspel på heltid. bygga ett träflygplan (gammal dröm) och kanske jobba svart om jag behöver ngt extra..

    JA TACK!!!!

    ganska bra uttryckt.. ge mej 10-11000 skattefritt i månaden Utan MOTPRESTATION och jag LOVAR att jag slutar jobba,,(liksom huvudelen av alla svenskar och människor oavsett partitillhörighet eller åsikter)
    lol!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-06, 17:42

    fredrik rahm skrev:mmm medborgarlön.. Money for nothing..

    skall bli skönt att sluta jobba och ägna mej åt att pilla navelludd spela dataspel på heltid. bygga ett träflygplan (gammal dröm) och kanske jobba svart om jag behöver ngt extra..

    JA TACK!!!!

    ganska bra uttryckt.. ge mej 10-11000 skattefritt i månaden Utan MOTPRESTATION och jag LOVAR att jag slutar jobba,,(liksom huvudelen av alla svenskar och människor oavsett partitillhörighet eller åsikter)
    lol!

    Jasså? Du vill leva fattigt? Det tror jag inte huvuddelen av befolkningen vill göra...

    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty ja skulle inte sluta jobba för den summan

    Inlägg  theward 2009-03-06, 17:53

    Det är inte därför jag är sjuk, som herr rahm verkar tro ??
    Jag kommer inte upp i mera även när jag nu ska börja jobba.
    Men de flesta har nog stolthet i kroppen och vill försöka bidra och stå på egna ben.

    Frågan är vad räcker 10 000 till.
    Bara boendet sväljer i stort sett halva den kostnaden.

    Hade fredrik sagt 14-15000 då hade jag nog varit böjd att hålla med om hans uttalande

    cynism är ingen klädsam egenskap Wink
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Yrvaken vänster

    Inlägg  råttan. 2009-03-06, 18:35

    När den yrvakna vänstern orerar om 'rättvis fördelning' så vet de som anstränger sig vad det innebär för dem: Nämligen mer till de som vill göra så litet som möjligt.
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  palmevara 2009-03-06, 19:37

    råttan skrev:När den yrvakna vänstern orerar om 'rättvis fördelning' så vet de som anstränger sig vad det innebär för dem: Nämligen mer till de som vill göra så litet som möjligt.

    Snarare lite mera till dem som generation efter generation sliter ut sig för brats som du. dvs, din far och mors överhet ska nu äntligen få ge lite tillbaka.
    Nu har nämligen deras kannibalism bitit huvet av sig själv. Så min lilla vän, nu kanske du snart tvingas göra arbetarna sällskap. Om du har lite tur så tar någon snäll själ hand om dig, och hjälper din späda lilla överklass kropp hur man undgår en för tidigt slutkörd rygg eller liknande.

    Har du otur kör dom silverskeden i halsen din och kväver dig. Ty du ska veta att det idag myllrar av förakt mot brats som du runtom i Sverige. Dina föräldrar har gjort det ödestiga misstaget att misstolka godhet med svaghet. Hela deras lögn om att de har slitigt för allt de har, det är en lögn. Hela den värld du lever i är en lögn.

    Du är väldigt dum har jag förstått. För du och dina likar är ännu inte rädda.
    Ni tror att björnen som sover är död. Ni talar om en vargavinter, men vänta tills björnen börjar hungra. Då ska ni fan få se på vinter. Björn skyr inte människa likt varg. Det kommer svepa en kriminalitet över vårt land till följd av ert avskyvärda förtryck. När denna vågen kommer så kan du ju försöka ljuga dig ur dess våld. Jag är hellre fri än kedjad vid era slavfållor. Jag tar hellre det du har gömt under din kudde än att jag låter mina barn svälta.

    Nedräkningen för borgar asen har redan startat, någonting du inte ser.
    Ingen polis i världen kommer kunna stå emot folkets hunger. Era lyx båtar/Bilar och herrgårdar, ja dom brinner ner.


    Palmevara i väntan på att pipan än en gång ska blåsa över Sverige.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Medborgarlön, ja tack !

    Inlägg  formsvackan 2009-03-06, 20:02

    fredrik rahm skrev:mmm medborgar lön.. Money for nothing..

    skall bli skönt att sluta jobba och ägna mej åt att pilla navelludd och kanske jobba svart om jag behöver ngt extra..

    JA TACK!!!!

    Det vore ingen större märkvärdighet att dela ut samhällets alla bidrag till samhällets alla innevånare. Dessa skulle då kunna vara åldersrelaterade och kunna kallas för medborgarlön, ett ord som ofta förorsakar mentalt tarmvred hos obetänksamhetshögern. Genom lämpliga justeringar av skatteskalorna återbetalas denna "lön" av dem som inte är i behov av densamma.

    Storleken på denna "lön", samt skatteskalornas utformning för finansieringen, kan politikerna få hålla på och dribbla med i varje valrörelse så mycket de vill.

    Den som likt Fredrik_Rahm vet med sig att han eller hon skulle lägga sig på sofflocket och pilla navelludd om detta infördes, kan naturligtvis ha negativa synpunkter på förfarandet. Oss andra skulle det inte beröra alls.

    Varför slösa resurser på behovsprövning när vi redan vet att alla har behov ?


    Senast ändrad av formsvackan den 2009-03-07, 18:54, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Är det bra???

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-06, 21:45

    Är det bra anser högern att folk får springa till socialen som dom får göra i dag då???
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Palmevara vad?

    Inlägg  råttan. 2009-03-06, 22:32

    Palmevara, är du frisk?

    Jag är ingen brat, vad det nu har med saken att göra.

    Du verkar sympatisera med arbetarna. Tyvärr är du korkad nog att rösta på vänstern som är de som i åratal förtryckt arbetarna.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Oj...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-08, 20:32

    Oj oj oj vilka är det som igentligen förtrycker arbetarna?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Högerns rättvisa

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 01:55

    Högerns rättvisa är att en klick i samhället ska ha det bra, vänstersidans rättvisa är att så många som möjlgt ska ha det så bra som möjligt. Vilken sida jobbar mest för rättvisan??? Självklart svar här...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 01:57

    ANNA2LINK skrev:Högerns rättvisa är att en klick i samhället ska ha det bra, vänstersidans rättvisa är att så många som möjlgt ska ha det så bra som möjligt. Vilken sida jobbar mest för rättvisan??? Självklart svar här...


    anna är ej skarpaste kniven i lådan..därför upprepar hon slagord igen och igen..slagord man lätt kan motbevisa i verkligheten.


    btw.du har ju otaliga gånger berättat att "rättvisa" är mera pengar för dej varjemånad och mera "trygghet", dvs inga krav.. en "medborgarlön asså liksom..utan krav och annat jobbigt.

    sorry LIVET är fulltav krav och satan jobbigt och fullt av elakt ansvar...och ingen "vänster" kommer att rädda dig ifrån det



    =)

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Du

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:26

    Du känner inte mig , du vet inte hur aktiv jag är och jag tar inte bara saker ur luften Fredrik Rahm. Försök att se en annan verklighet än din egen...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 02:27

    ANNA2LINK skrev:Du känner inte mig , du vet inte hur aktiv jag är och jag tar inte bara saker ur luften Fredrik Rahm. Försök att se en annan verklighet än din egen...


    sorry anna. du är ej VÄRD att debattera med..

    faktum är att jag ej gillar BARN..inte ens vuxna sådana.

    som sagt..ge upp nu lilla du.

    ps Mogenhet och intelligens och ansvarstagande har INGET med ålder att göra vilket du ständigt bevisar.

    nattinatti


    dags för en läskurs kanske??
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Helt otrolig

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:31

    Du är helt otrolig!!! Om du är någon som inte är värd att debattera med så är det en mobbare som du... Du kanske aser att det är intelligent att mobbas???
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 02:32

    ANNA2LINK skrev:Du är helt otrolig!!! Om du är någon som inte är värd att debattera med så är det en mobbare som du... Du kanske aser att det är intelligent att mobbas???


    sök hjälp??
    jag vill ej debattera mera med dig och din barnsliga mentalitet.

    måste jag blockera dig som med martin??=)
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Gör

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:36

    Gör som du vill, du anser d´ju inte att det är värt att debattera med mig så....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  Corven 2009-03-09, 09:16

    ANNA2LINK skrev:Högerns rättvisa är att en klick i samhället ska ha det bra, vänstersidans rättvisa är att så många som möjlgt ska ha det så bra som möjligt. Vilken sida jobbar mest för rättvisan??? Självklart svar här...

    Håller med.

    Det är också därför högern är så rädd för vänstern. För om all fick det bättre så skulle dom ju inte ha det bättre än andra. Många verkar bara ha ett enda intresse i livet, att trampa på dom som har det sämre. Och skulle det bli mer rättvist hade dom ju ingen att trampa på.

    Och jag har inga bidrag förutom barnbidraget.... och har en lön jag klarar mig på, så jag skulle inte få det bättre med medborgarlön, men jag delar gärna med mig till dom som har det sämre. För om jag gör det idag, när jag har det bättre, så har jag rätt att förvänta mig samma hjälp om jag skulle få det sämre....

    Är man ogin som många är, så kan man inte begära hjälp senare....

    Så vind och skörda storm....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 10:57

    corven..det som skrämmer med Vänstern är 2 saker.

    1 deras Okunskap och svartvita seende samt hat emot allt

    2 deras förmåga att tro att det finns en magisk sedelpress i källaren..och att alla vill betala 99.9 % i skatt lite solidariskt och få sk. Välfärd tillbaka
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  Corven 2009-03-09, 11:27

    fredrik rahm skrev:corven..det som skrämmer med Vänstern är 2 saker.

    1 deras Okunskap och svartvita seende samt hat emot allt

    2 deras förmåga att tro att det finns en magisk sedelpress i källaren..och att alla vill betala 99.9 % i skatt lite solidariskt och få sk. Välfärd tillbaka


    1. Där anser jag att du har fel. Vänstern är inte mer okunniga än någon annan, och ser inte saker mer svartvitt än andra. Det är väl snarare högern som utmärker sig med att bara se en sida av saken hela tiden. Som att påstå att vänsterfolk är okunniga.... Det finns vänsterfolk som är okunninga. Det finns högerfolk som är okunniga. Det är inte utbildningsnivån som avgör politisk hemvist....Ta bara en sån sak som Israel/Palestinakonflikten. De flesta vänsterfolk fördömer båda sidor, medans högerfolk enbart lägger skulden på Hamas.... Jag upplever vänsterfolk som mer villiga att se båda sidor. (Då pratar jag inte om extremister typ AFA)

    2. Vad jag vet så tror inte någon att det finns en magisk sedelpress som bara spottar ur sig pengar. Och inte vill vi betala 99.9 % i skatt heller. Men vi ser lite längre än vår egen situation just här och nu. Och då blir solidaritet med andra ganska viktigt. När man inser att bara för att man just nu mår bra, har hälsan, jobb och ett socialt nätverk, så betyder inte det att situationen ser likadan ut om ett år. Man kan bli uppsagd, inte helt ovanligt i dessa tider, man kan bli sjuk, och blir man allvarligt sjuk, så är det inte helt ovanligt att det sociala nätverket minskar. Om då även ekonomin går i kras, så är man illa ute, och vägen tillbaka blir tyngre och längre än annars. Tyvärr så måste man nog ha upplevt något av det för att helt kunna förstå, men lite empati borde man ändå kunna visa, även om man varit lyckligt lottad, och inte behövt utnyttja våra trygghetssystem.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 11:32

    corven det är ett välkänt faktum att vänster OFTAST agerar på rätt fel svart vitt orättvist rättvist och skriker om en En enkel-riktad "solidaritet" ( mera pengar till mig)


    sedan är det ganska fascinerande att vänster STÄNDIGT anser att mera pengar TILL välfärden ger mera välfärd när grundproblemet är ngt helt annat..

    och det där med 2 sidor ser vi nu senaste i Israel- Palestina konflikten..under en swastika och hamasflagg samtidigt??=)
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  Corven 2009-03-09, 11:57

    Det är inget välkänt faktum. Det är din privata uppfattning att vänsterfolk ser allt i svart och vitt och vill ha mer pengar till sig själv.

    Väldigt få vänster kräver saker enbart till sig själva, det hör liksom till vänsterns filosofi att man kräver för många, inte för enskilda. Vänster är ju en kollektiv filosofi. Det är, i min mening, vanligare på högerkanten att man ser till sig själv, och inte vill dela med sig.

    Var inte det sossar som deltog i den demonstrationen? Korkat hur som helst att låta sig fotograferas under en svastika.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Det är

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 15:38

    Det är precis här som Corven skriver. Rättvisa är ju den filosofin som "styr" vänstern. Jag skulle vilja påstå att MP är ett vänsterparti fast dom utåt sätt inte vill tillhöra någonstans. Men MP har med detta med rättvisa och solidaritet i sitt valprogram, Socialdemokraterna vet vi att det är deras viktigaste grundpelare och äen vänsern...

    Det finns egoistiska människor inom högern och vänstern, men vanligare är jag helt säker på att det är inom högern... I högerns samhälle så vill man previligera dom som lyckas med jobb och så i livet...Enbart...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 18:45

    ANNA2LINK skrev:Det är precis här som Corven skriver. Rättvisa är ju den filosofin som "styr" vänstern. Jag skulle vilja påstå att MP är ett vänsterparti fast dom utåt sätt inte vill tillhöra någonstans. Men MP har med detta med rättvisa och solidaritet i sitt valprogram, Socialdemokraterna vet vi att det är deras viktigaste grundpelare och äen vänsern...

    Det finns egoistiska människor inom högern och vänstern, men vanligare är jag helt säker på att det är inom högern... I högerns samhälle så vill man previligera dom som lyckas med jobb och så i livet...Enbart...

    Det skrämmande är att hon verkligen TROR på detta stenhårt.

    Samma sak i 1 år nu , utan nyanser eller någon förmåga att tänka själv eller ta in nån skriven information mentalt.

    Verkar som vissa vill ha ett GRYMT uppvaknande att "snälla vänstern" inte kommer att fixa deras liv åt dom, utan mera verkar satta på en självdestruktiv autopilot.


    Tycker bara synd om henne.. så synd.. 10-15år till som "sjuk" utan nån vilja att komma tillbaka är vad som antagligen väntar
    Mad
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  blueheaven 2009-03-09, 21:58

    ANNA2LINK skrev:Det är precis här som Corven skriver. Rättvisa är ju den filosofin som "styr" vänstern. Jag skulle vilja påstå att MP är ett vänsterparti fast dom utåt sätt inte vill tillhöra någonstans. Men MP har med detta med rättvisa och solidaritet i sitt valprogram, Socialdemokraterna vet vi att det är deras viktigaste grundpelare och äen vänsern...

    Det finns egoistiska människor inom högern och vänstern, men vanligare är jag helt säker på att det är inom högern... I högerns samhälle så vill man previligera dom som lyckas med jobb och så i livet...Enbart...

    Ja inte var det någon större klass på det inlägget, självinsikt eller insikt överhuvudtaget tillhör inte det heller vänsterns starka sidor!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty BH

    Inlägg  formsvackan 2009-03-09, 22:04

    Ja inte var det någon större klass på det inlägget, självinsikt eller insikt överhuvudtaget tillhör inte det heller vänsterns starka sidor!

    Och du tycker att du tillförde vad i "debatten", en oklassificerad insikt om något obestämt ?

    Sponsored content


    Rättvisa i Världen - Sida 2 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 23:41