Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+20
Leena-66
RedCloud
Stefan
kanaljen
Susz X
Corven
formsvackan
råttan.
theward
Regndrottning
x-medborgare
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
Thetaxpayer
palmevara
MammaGuevara
lazy
blueheaven
ANNA2LINK
24 posters

Rättvisa i Världen

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Råttan

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:08

]color=orange]Rättvisa är just rättvisa... Robinhood politik, ungefär så, för i dag så har vi omvänd Robin Hood Politik... (det tas ifrån dom fattiga och ges till dom rika...).

Dom fattiga får inte sin skatteåterbäring så som dom så väl behöver i och med att dom rika roffar åt sig det mesta...
    Så som ett samhälle inte ska vara som innefattar alla människor i ett och samma samhälle...
    [/color]
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Samhälle

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:09

Annars kan man knappt kalla sig ett samhälle...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Sv: Rättvisa i Världen

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:31

Ja bara ANNA får en 12-13000:- av andra regelbundet varje månad så är allt bra..

Då SLIPPER ju ANNA..allt jobbigt..som tex..ansvar och plikt och krav...

ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Lägg av

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:34

Lägg av Fredrik Rahm att bara vara dum, du känner inte mig genom nätet och jag vill ha ansvar över mitt liv som vem som helst. Lägg av med ditt skitsnack nu!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:35

ANNA2LINK skrev:Lägg av Fredrik Rahm att bara vara dum, du känner inte mig genom nätet och jag vill ha ansvar över mitt liv som vem som helst. Lägg av med ditt skitsnack nu!!!

vill?

kan?

eller ?

Hur var det med din "medborgarlön"?=)

och dina fabler om att rättvisa och trygghet var en 12-13000 i månaden som andra betalar?

ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Jag är trött

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:36

Jag är trött på dig nu Fredrik och på ditt sätta att dömma folk. Uttala dig inte om någonting som du inte vet om hur det igentligen är!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:38

ANNA2LINK skrev:Jag är trött på dig nu Fredrik och på ditt sätta att dömma folk. Uttala dig inte om någonting som du inte vet om hur det igentligen är!!!

Nej klart bara du får ju döma..för du är ju.."rättvis"

320000 kr om ÅRET kostar en arbetslös sverige..iskallt ekonomiskt räknat..och det är BARA arbete och konsumtion..lägg nu till myndigheter,handläggare, byråkrati, åtgärder, sjukvård (dom flesta blir sjuka av arbetslöshet/sysslolöshet)..u borde vi vara uppe i MINST det dunbbla i kostnader ..hur känns det?

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-22, 17:40, ändrad totalt 1 gång
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Du

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:39

Du ska inte uttala dig om detta med pengar för du tänker enbart på din ekonomi Fredrik. Jag gör det inte. Jag försöker att tänka på alla andra runt omkring och det är det som skljer mig och dig åt. Du pratar enbart om dig själv och sätter inte värde på dina medmänniskor, bara på såna som är lik dig själv!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:40

ANNA2LINK skrev:Du ska inte uttala dig om detta med pengar för du tänker enbart på din ekonomi Fredrik. Jag gör det inte. Jag försöker att tänka på alla andra runt omkring och det är det som skljer mig och dig åt. Du pratar enbart om dig själv och sätter inte värde på dina medmänniskor, bara på såna som är lik dig själv!!!

Nej anna du har ingen ekonomi ju.

dock vill du ständigt ha en..dock utan jobb...

food fun and No work =vänster solidaritet

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-22, 17:41, ändrad totalt 1 gång
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Egoism

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:41

Egoism kallas det. Egocentrisk är du mr Rahm!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:43

Ohh ja..

massor egoistisk..som tycker att skattepengar skall gå till riktiga saker såsom utbildning sjukvård polis och allt annat än att försörja vuxna som ej klarar " det orättvisa livet" på heltid

Ohh ja
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:44

Jag har aldrig skrivit att jag inte vill ha ett jobb. Det tar du bara ur luften. Jag vill leva ett normalt liv som alla andra.

JAG HÖR INTE TILL DOM SOM ÄR LATA I SAMHÄLLET, DET HAR DU BARA INBILLAT DIG OCH FÖRSÖKER ATT INBILLA ANDRA. LÄGG AV MED DET EFTERSOM DET ÄR EN LÖGN!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:45

ANNA2LINK skrev:Jag har aldrig skrivit att jag inte vill ha ett jobb. Det tar du bara ur luften. Jag vill leva ett normalt liv som alla andra.

JAG HÖR INTE TILL DOM SOM ÄR LATA I SAMHÄLLET, DET HAR DU BARA INBILLAT DIG OCH FÖRSÖKER ATT INBILLA ANDRA. LÄGG AV MED DET EFTERSOM DET ÄR EN LÖGN!!!

Ohh ja..

så klart... du har sååå rätt...vissa behöver en 10år på sig att "finna" sej själva liksom..eller varför inte 30-40-50 år?
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Hoppas

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:49

Hoppas för din skull att du inte menar mig nu, men tyvärr så gör du garantarat det. Hur ska jag vara mer tydlig än vad jag är mot dig för att övertyga dig om att det du tror om mig inte stämmer. Du lyssnar bara på det du vill lyssna på och det andra går inte in!!!

JAG KAN INTE VARA MER TYDLIG MOT DIG ÄN VAD JAG ÄR. DET JAG VILL ÄR ATT HA ETT NORMALT LIV MED ARBETE,BARN,FRITID,FÖRHÅLLANDE ETC PLUS ATT JAG VILL ATT MINA MEDMÄNNISKOR SKA HA ETT SÅ BRA LIV SOM MÖJLIGT. HAR DU KLART NU FREDRIK RAHM VAD JAG STÅR FÖR ELLER SKA DU FORTSÄTTA ATT KÖRA MED DINA LÖGNER???
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Sluta

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:52

Sluta direkt med att försöka förnedra mig på nätet!!! Ingen annan har att göra med hur mitt liv har varit och det har inte varit av lathet som det har varit så utan sjukdom. Sluta med att gå på mig nu!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:52

visst är det hemskt att arbetare ser till att alla andra har mat på bordet??

annars kunde vi ju leva allihopa i annas mfl våta dröm..alla på ngt mystiskt bidrag som "andra" oklart vem dock som skall betala.

(se pengaträd och flygande stekta sparvar och teletubbies)

No work - no food är verkligheten för allt för många företagare och arbetande människor som försöker hålla näsan ovanför ytan i sosse jantelags sverige.

Ett sosse jantelags sverige där det skall vara "kul" "roligt" och "bekvämt" och "rättvist" att vara arbetslös ELLER lat ELLER icke ansvarstagande, på ANDRAS bekostnad helst på obestämd tid och utan "orättvisa" krav med.
    drunken
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Förklara

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:54

Förklara för mig Fredrik varför du hoppar på mig och försöker att förnedra mig???
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Sluta

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:56

Fattar du inte vad jag skriver till dig eller ggör du dig bara dum Fredrik??? Du sitter och njuter nu vid daorn va och tror att du har med dig folk här inne???
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Du

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 17:57

Du har nog inget roligare för dig än att vara dum på nätet... Du har väl brist på sysselsättning.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 17:58

visst är det hemskt att arbetare ser till att alla andra har mat på bordet??

annars kunde vi ju leva allihopa i annas mfl våta dröm..alla på ngt mystiskt bidrag som "andra" oklart vem dock som skall betala.

(se pengaträd och flygande stekta sparvar och teletubbies)

No work - no food är verkligheten för allt för många företagare och arbetande människor som försöker hålla näsan ovanför ytan i sosse jantelags sverige.

Ett sosse jantelags sverige där det skall vara "kul" "roligt" och "bekvämt" och "rättvist" att vara arbetslös ELLER lat ELLER icke ansvarstagande, på ANDRAS bekostnad helst på obestämd tid och utan "orättvisa" krav med.
    drunken
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 6 Empty Läs vad jag skriver!!!

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 18:07

JAG KAN INTE VARA MER TYDLIG MOT DIG ÄN VAD JAG ÄR. DET JAG VILL ÄR ATT HA ETT NORMALT LIV MED ARBETE,BARN,FRITID,FÖRHÅLLANDE ETC PLUS ATT JAG VILL ATT MINA MEDMÄNNISKOR SKA HA ETT SÅ BRA LIV SOM MÖJLIGT. HAR DU KLART NU FREDRIK RAHM VAD JAG STÅR FÖR ELLER SKA DU FORTSÄTTA ATT KÖRA MED DINA LÖGNER???
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-03-22, 19:39

ANNA2LINK skrev:JAG KAN INTE VARA MER TYDLIG MOT DIG ÄN VAD JAG ÄR. DET JAG VILL ÄR ATT HA ETT NORMALT LIV MED ARBETE,BARN,FRITID,FÖRHÅLLANDE ETC PLUS ATT JAG VILL ATT MINA MEDMÄNNISKOR SKA HA ETT SÅ BRA LIV SOM MÖJLIGT. HAR DU KLART NU FREDRIK RAHM VAD JAG STÅR FÖR ELLER SKA DU FORTSÄTTA ATT KÖRA MED DINA LÖGNER???

Anna, vad FR beträffar kan du lika gärna ge upp på en gång. Den personen är inte mottaglig för annat än de otäcka fördomar som föds i hans egen hjärna, eller i det som han kanske har fått istället för. Vissa behöver själva bli sjuka och arbetslösa för att kunna lära sig något om livet och människors villkor, men det ska vi väl inte önska någon. Betrakta FR som ett hopplöst fall och ägna dig åt något roligare.

Se honom som det han egentligen är, en bitter smörgåsnisse som skyller på facket för att arbetsgivaren sänkte hans lön. Därifrån kommer förmodligen hans hat mot sossarna, något annat har han inte minsta koll på. Idag sitter han på Helpdesk och ber alla som ringer att starta om datorn och höra av sig senare, när han inte surfar alltså.

Det är inte alls ovanligt att personer med denna sysselsättning ganska snart börjar se ner på alla andra. Alla som inte kan just de få detaljer i tillvaron som man själv kan, blir snabbt betraktade som idioter. Jag har själv haft några sådana figurer anställda, en kortare tid. Numera aktar jag mig noga när skolans IT-guru söker jobb. Jag har betydligt mera nytta av en kille eller tjej som uppvisar en smula ödmjukhet inför allt det som återstår att lära. Sådana personer blir snabbt uppskattade av mina kunder.
    .
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-22, 19:40

sinnessvag hjälper sinnesvag...
    som en blind leder en blind=)
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-03-22, 19:53

fredrik rahm skrev:sinnessvag hjälper sinnesvag...
    som en blind leder en blind=)

Vad annat skulle du kunna säga ?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-03-22, 19:56

Vilka clown clown clown på vänstersidan! lol!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:02