Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Kakmonstret
SiP
MartinLindgren
Regndrottning
formsvackan
marxisten
blueheaven
RedCloud
12 posters

Zen och konsten att sänka skatter

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 4 Empty Sv: Zen och konsten att sänka skatter

Inlägg  Regndrottning 2009-06-01, 15:54

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:Hallå BH, jag väntar fortfarande på "bevisen".

Påstår du nu igen att 100% skattetryck är 100% välfärd, om inte knip då käft!

Blue.... Det är ett uttjatat kommentar från högersidan som är skapt för att undvika svar och ämnet.

Ett omotiverad påstående som är dessutom osann. Det är INGEN som har förespråkat 100% skatt. Så sluta använda denna fantasi som försvar
    .

queen
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 4 Empty Sv: Zen och konsten att sänka skatter

Inlägg  blueheaven 2009-06-01, 16:01

Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:Hallå BH, jag väntar fortfarande på "bevisen".

Påstår du nu igen att 100% skattetryck är 100% välfärd, om inte knip då käft!

Blue.... Det är ett uttjatat kommentar från högersidan som är skapt för att undvika svar och ämnet.

Ett omotiverad påstående som är dessutom osann. Det är INGEN som har förespråkat 100% skatt. Så sluta använda denna fantasi som försvar
    .

queen

Men formsvackan tjatar ju om bevis och eftersom ingen säger sig förespråka detta så måste väl denna tes duga som bevis?

Eller tror ni inte riktigt på vad jag säger utan vill prova ånyo?
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 4 Empty har

Inlägg  GustavAnder 2009-06-01, 16:10

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:V vill höja skatterna för låginkomsttagare
    2007-04-27 13:11
    Vänsterpartiet vill höja skatterna för låg- och medelinkomsttagare.
    – Bättre med satsningar på offentlig sektor än att ha litet mer på bankomatkvittot, säger partiets ekonomiske talesperson Ulla Andersson (v).

"Vänsterpartiet vill höja skatten för låg- och medelinkomsttagare.
    – Vi är övertygade om att det är en valvinnande fråga, säger Lars Ohly till SVT:s Rapport på tisdagen. "

"Partiets ( vänsterpartiet) förslag ska ge staten 40 miljarder mer i skatteintäkter än regeringens budget. V vill avskaffa jobbskatteavdraget och i stället införa ett högre grundavdrag. Det betyder högre skatt för de flesta, även en person som tjänar så lite som 8.000 kronor i månaden får mer än en hundring i höjd skatt per månad. En person som tjänar 19.000 får 578 kronor i högre skatt....
    GustavAnder skrev:Och jo, 95% av riksdagen anser att vi hade ett för högt skatte tryck.
    Bestäm dig !

Det är du som ska bestämma dig, om du ska befinna dig i verkligheten eller i prosac -land.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-06-01, 16:10

blueheaven skrev:Men formsvackan tjatar ju om bevis och eftersom ingen säger sig förespråka detta så måste väl denna tes duga som bevis?

Eller tror ni inte riktigt på vad jag säger utan vill prova ånyo?
    Nu får du väl ge dig.
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Om skattetrycket bevisligen är så högt att det är skadligt för ekonomin skulle du fortfarande vara lika villig att betala denna då?
    Vem "bevisar" detta, och utifrån vilka grunder då ?
    Det var detta "bevis" jag efterlyste. Använder du ordet "bevisligen" bör du åtminstone kunna förklara hur det går till.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-06-01, 16:15

GustavAnder skrev:Det är du som ska bestämma dig, om du ska befinna dig i verkligheten eller i prosac -land.
    Varför ska jag bestämma mig. Det är för fasiken du och det andra blåmöglet på forumet som ideligen illtjuter över att sossarna vill höja skatten. Samtidigt klarar du av att påstå att 95% av riksdagen anser att vi har ett för högt skattetryck.

Tror du att sossarna vill sänka eller höja skatten ?

Försök besvara detta utan att först konsultera fantasigeneratorn.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-06-05, 13:04

Blueheaven
    Hur kan man konstatera att skattenivån bevisligen är skadlig ?

GustavAnder
    Vill sossarna sänka eller höja skatten ?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-06-05, 13:23

Käre formsvackan du erkände ju att 100% skatter inte var optimalt, fanns det ingen underliggande grund till detta?

Vad är det du skall ha bevisat?

0% eller 100% skatt är bevisligen inte de optimala skattenivåerna, är detta rätt eller fel?

Nattväktarstaten och kommunismen är bevisligen utopier som aldrig kommer att fungera, är detta rätt eller fel? No
    GustavAnder
    GustavAnder

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 4 Empty opålitliga

Inlägg  GustavAnder 2009-06-05, 13:39

formsvackan skrev:Blueheaven

GustavAnder

Sosseriet hade ju börjat en nästan komiskt kvidande " omvändelse under bilan " på 90 talet där man började sänka skattetrycket i snigelfart.
    Inom partiledningen är ju åsikterna förnodligen klara, man ska fortsätta med det, MEN,
    de senaste åren har sosse populismen dykt upp igen, med svammel om folkhemmet och " vi ska värna..."
    Och det har förekommit en rad förslag på höjning av skatter, kort sagt, de är totalt opålitliga i denna totalt centrala fråga för landet välfärden och den enskildes väl och ve.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-06-05, 13:54

blueheaven skrev:Käre formsvackan du erkände ju att 100% skatter inte var optimalt, fanns det ingen underliggande grund till detta?
    100% skatt är något som bara du och någon enstaka högertomte till som dillar om.
    blueheaven skrev:Vad är det du skall ha bevisat?
    Jag vill inte ha något bevisat, utan bara veta hur du kan bevisa att en skattenivå är skadlig.
    blueheaven skrev:Om skattetrycket bevisligen är så högt att det är skadligt för ekonomin skulle du fortfarande vara lika villig att betala denna då?
    Om du med ovanstående menar 100% skatt, kanske du kan hamna i en situation där det går att ”bevisa” att skattenivån är skadlig, men sådana fantasier kan vi väl överlåta åt GA att fundera runt.
    blueheaven skrev:0% eller 100% skatt är bevisligen inte de optimala skattenivåerna, är detta rätt eller fel?
    Nej, dessa nivåer lär knappast vara påtänkta någonstans i vår värld, så det är bara dumheter att ideligen jiddra om dem.
    blueheaven skrev:Nattväktarstaten och kommunismen är bevisligen utopier som aldrig kommer att fungera, är detta rätt eller fel? No
    Beträffande nattväktarstaten tror jag inte det finns minsta förutsättning då civilisationen har uppnått en utvecklingsnivå där sådan idioti är omöjlig. Vad kommunismen beträffar så vet jag inte.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-06-05, 14:04

GustavAnder skrev:

GustavAnder

Sosseriet hade ju börjat en nästan komiskt kvidande " omvändelse under bilan " på 90 talet där man började sänka skattetrycket i snigelfart.
    Inom partiledningen är ju åsikterna förnodligen klara, man ska fortsätta med det, MEN,
    de senaste åren har sosse populismen dykt upp igen, med svammel om folkhemmet och " vi ska värna..."
    Och det har förekommit en rad förslag på höjning av skatter, kort sagt, de är totalt opålitliga i denna totalt centrala fråga för landet välfärden och den enskildes väl och ve.
    Vilket då torde visa att din idé om att ”95% av riksdagen anser att vi har ett för högt skatte tryck” kommer direkt ur fantasigeneratorn, den också.
    GustavAnder
    GustavAnder

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 4 Empty

Inlägg  GustavAnder 2009-06-05, 15:17

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:

GustavAnder

Vilket då torde visa att din idé om att ”95% av riksdagen anser att vi har ett för högt skatte tryck” kommer direkt ur fantasigeneratorn, den också.

Nä, det visar bara att du är totalt knäpp.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-06-05, 15:34

GustavAnder skrev:Nä, det visar bara att du är totalt knäpp.
    Under förutsättning att du inte räknar dig själv som knäpp, är detta mycket glädjande.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-06-05, 15:40

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Nä, det visar bara att du är totalt knäpp.
    Under förutsättning att du inte räknar dig själv som knäpp, är detta mycket glädjande.

Nä tror aldrig i livet att svartjobbaren gustavander/fultruhten kan se sig som knäpp han tror ju jorden snurrar runt honom och hans älskade svartjobbande.
    Stackars omgivning med en sådan grötig skåning som fultruhten/ga han ger ju behovet av sfi ett ansikte.
    //berra
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-06-05, 16:20

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Käre formsvackan du erkände ju att 100% skatter inte var optimalt, fanns det ingen underliggande grund till detta?
    100% skatt är något som bara du och någon enstaka högertomte till som dillar om.
    blueheaven skrev:Vad är det du skall ha bevisat?
    Jag vill inte ha något bevisat, utan bara veta hur du kan bevisa att en skattenivå är skadlig.
    Om du med ovanstående menar 100% skatt, kanske du kan hamna i en situation där det går att ”bevisa” att skattenivån är skadlig, men sådana fantasier kan vi väl överlåta åt GA att fundera runt.
    blueheaven skrev:0% eller 100% skatt är bevisligen inte de optimala skattenivåerna, är detta rätt eller fel?
    Nej, dessa nivåer lär knappast vara påtänkta någonstans i vår värld, så det är bara dumheter att ideligen jiddra om dem.
    blueheaven skrev:Nattväktarstaten och kommunismen är bevisligen utopier som aldrig kommer att fungera, är detta rätt eller fel? No
    Beträffande nattväktarstaten tror jag inte det finns minsta förutsättning då civilisationen har uppnått en utvecklingsnivå där sådan idioti är omöjlig. Vad kommunismen beträffar så vet jag inte.

Du vrider dig som en orm och diskuterar en ickefråga in absurdum, är detta medvetet eller har du bara målat in dig i hörnet?

Om tio försök av tio möjliga att införa kommunismen har slutat i diktatur så räcker det gott nog för mig som bevis!

Det handlar inte om utvecklingsnivå det är rena rappakaljan, som den inmålade kommunisten alltid tar till som sista utväg!

Är du den inmålade kommunisten nu?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-06-05, 17:11

blueheaven skrev:Du vrider dig som en orm och diskuterar en ickefråga in absurdum, är detta medvetet eller har du bara målat in dig i hörnet?
    Jag anser att det är av ett visst värde att du och GA inte kan slänga ur er vilken skit som helst, utan att behöva stå till svars för det ni skriver.
    blueheaven skrev:Om tio försök av tio möjliga att införa kommunismen har slutat i diktatur så räcker det gott nog för mig som bevis!
    Vad detta har med skattesatser att göra, begriper nog bara du.
    blueheaven skrev:Är du den inmålade kommunisten nu?
    Jag visste inte ens om att jag var kommunist innan jag sprang på dig och GA. Med tiden har jag lärt mig att vem som helst, kan bli vad som helst när ni två är i farten. Maken till dumbommar får man leta länge efter, dessutom förmodligen förgäves.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 22:07