formsvackan 2009-06-05, 13:54
blueheaven skrev:Käre formsvackan du erkände ju att 100% skatter inte var optimalt, fanns det ingen underliggande grund till detta?
100% skatt är något som bara du och någon enstaka högertomte till som dillar om.
blueheaven skrev:Vad är det du skall ha bevisat?
Jag vill inte ha något bevisat, utan bara veta hur du kan bevisa att en skattenivå är skadlig.
blueheaven skrev:Om skattetrycket bevisligen är så högt att det är skadligt för ekonomin skulle du fortfarande vara lika villig att betala denna då?
Om du med ovanstående menar 100% skatt, kanske du kan hamna i en situation där det går att ”bevisa” att skattenivån är skadlig, men sådana fantasier kan vi väl överlåta åt GA att fundera runt.
blueheaven skrev:0% eller 100% skatt är bevisligen inte de optimala skattenivåerna, är detta rätt eller fel?
Nej, dessa nivåer lär knappast vara påtänkta någonstans i vår värld, så det är bara dumheter att ideligen jiddra om dem.
blueheaven skrev:Nattväktarstaten och kommunismen är bevisligen utopier som aldrig kommer att fungera, är detta rätt eller fel?
Beträffande nattväktarstaten tror jag inte det finns minsta förutsättning då civilisationen har uppnått en utvecklingsnivå där sådan idioti är omöjlig. Vad kommunismen beträffar så vet jag inte.