formsvackan 2009-05-31, 22:25
blueheaven skrev:Med denna typ av inlägg är det mycket svårt att inte benänma det IDIOTI!
Be my guest
blueheaven skrev:Blir det fler eller färre som jobbar med stigande skattetryck??
Tillgången på arbetstillfällen har föga med inkomstskattens storlek att göra.
blueheaven skrev:Blir skatteacceptansen högre eller lägre med stigande skattetryck??
Med ökande skatter, ökar förmodligen också motviljan att betala desamma. Dock blir inte alla rabiata skattehatare som du och GustavAnder.
blueheaven skrev:Om skattebetalarna får en skattesänknkning med 24 miljarder och staten får 24 miljarder mindre i inkomst hur påverkar detta balansräkningen??
Statens resultaträkning uppvisar gissningsvis ca: 24 miljarder mindre skatteintäkter jämfört med föregående år. Balansräkningen kan vi titta på senare.
blueheaven skrev:Om medborgarna får 24 miljarder mer att disponera själv, så kan staten minska sina utgifter med 24 miljarder
Inte då. Dessa 24 miljarder kommer inte att kunna "hämtas hem" i form av minskade utgifter för dem som fick pengarna. Om så vore fallet skulle väl hela operationen vara totalt meningslös. Kostnadsbesparingarna kommer att drabba andra grupper i samhället, något som jag motsätter mig.
blueheaven skrev:men du tror mer på konceptet att spendera andras pengar på andra är bättre än att spendera egna pengar på sig själv??
Gör jag det ?
blueheaven skrev:Omyndigförklara folk är vänsterns melodi dessutom får ju partitopparna mer makt med vänsterns politik, men vad vinner du som individ på det?
Den enda åsikt som jag kan stämma in i. Politiker ska inte ha alltför mycket att säga till om.
Senast ändrad av formsvackan den 2009-05-31, 22:26, ändrad totalt 1 gång