Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Kakmonstret
SiP
MartinLindgren
Regndrottning
formsvackan
marxisten
blueheaven
RedCloud
12 posters

Zen och konsten att sänka skatter

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty Sv: Zen och konsten att sänka skatter

Inlägg  Susz X 2009-05-31, 11:29

blueheaven skrev:[quote="Regndrottning"]Det felas i ditt exempel, Blue.

Det är i så fall arbetarnas löner som påverkar priset av en produkt, inte hur mycket skatt de betalar på lönen.

Och med detta exempel har du klargjort att skattesänkningarna har ett enda syfte.... lönedumpning! Precis som Karin Pilsäter sade från början.

queen

Löner och skatter påverkar givetvis priserna på produkten!

Skatterna påverkar personens betalningsförmåga, om jag får ut 100 kr/tim efter skatt så är det inte lönt för mig att köpa städtjänster för 200 kr/tim, det kanske du förstår eller är det för mycket begärt?[/quote]

Tänk om det blir din plikt att städa i eget hus själv dåh..?
    Ärligt- en person som inte kan hålla orning på sitt eget hem-hur ska denne få förtroende att hålla reda på "andras" ?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty Sv: Zen och konsten att sänka skatter

Inlägg  Regndrottning 2009-05-31, 11:39

Självklart påverkar löner priset på en produkt!! Det är ingen som påstår någonting annat!

Men skatterna på en anställds lön påverkar inte priset på produkten!

Det enda i detta som kan påverka ett pris är hur höga lönerna är... högre lön= högre pris på produkten. För att sänka priset så får man sänka lönerna.

Alltså är det som Karin Pilsäter sade.... *Jobbavdraget är inte för att ICA-kassörskan skall få mer i lön. Den är för att hon skall nöja sig med lägre lön'. (Inget exakt citat... men ganska så nära).

Jobbavdraget är till för att inte skall behöva löneökningar.

queen
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty klart det är så

Inlägg  theward 2009-05-31, 11:45

Regndrottning skrev:Självklart påverkar löner priset på en produkt!! Det är ingen som påstår någonting annat!

Men skatterna på en anställds lön påverkar inte priset på produkten!

Det enda i detta som kan påverka ett pris är hur höga lönerna är... högre lön= högre pris på produkten. För att sänka priset så får man sänka lönerna.

Alltså är det som Karin Pilsäter sade.... *Jobbavdraget är inte för att ICA-kassörskan skall få mer i lön. Den är för att hon skall nöja sig med lägre lön'. (Inget exakt citat... men ganska så nära).

Jobbavdraget är till för att inte skall behöva löneökningar.

queen

De som ondgör sig över höga skatter, förstår inte att höre skatter, ger i realitetetn högre lönenivåer..

Vid lägre skatt behövs inte samma löneutveckling...
    Kruxet med detta är att samtidigt som folk inte får mera pengar i plånboken, så sjunker vår gemensamma välfärd som sänkstenen på min "fiskebåt"

Dvs det blir bara de med höga löner, som har råd med sjukvård,tandvård, bra skola osv

Hur man än vrider på det, blir Sverige ett USA i minatyr
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-05-31, 11:48

Och självaste experter i USA har reagerat över att Sveriges politiket förstör
    ett system som inte var destruktivt- som USA:S..

Jag har en viss misstanke om att det är personer bakom privatägda försäkringsbolag som är starka pådrivare här... pirat
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty religiösa sektvänster?

Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 20:15

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Du kan kanske hålla dig undan med dina nonsens inlägg ett tag nu va formsvackan?

Något ytterst sällsynt händer nämnligen här för tillfället, redcloud "debatterar" förstör inte detta!
    Jag vill naturligtvis inte förstöra tillfället för RC, men du kan väl också försöka "debattera" en aning.

Om sänkta inkomstskatter ska innebära plus i statskassan som du påstår, kanske du kan komma med ett räkneexempel på hur det skulle kunna se ut. Vi kan väl leka med tanken att 2.000.000 löntagare får en skattesänkning på 1.000:- i månaden. För att det ska gå ihop för staten måste dessa löntagare idag uppbära bidrag som då minskar med mer än 24.000.000.000:- på ett år.

Tror du att det förhåller sig på det sättet ?

Jag tror det inte. Jag tror att skattesänkning respektive bidragssänkning gynnar/drabbar olika grupper i samhället.

Tror och tror... Är du religiös nu ? Har du en ikonbild på fabbob staten som piskar sina medborgare på väggen ??
    Ifrån det extrema skattetryck Sverige hade, världens högsta skatter, visar all forskning att sänkning av skatt på arbete gynnar alla. Mest den som får mer när han arbetar men även staten som så riktigt påpeksts innan får färre att försörja och lika mycket intäkter på sikt då sänka skatter får folk att vilja arbeta mer för sitt eget bästa.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 20:19

Om du gav f-n i att jobba svart fultruhten/gustavander skulle skattetrycket bli lägre
    du är ett bottenskrap av skattekverulanter.
    //berra
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 20:25

GustavAnder skrev:Tror och tror... Är du religiös nu ?
    Inte vad jag vet, men du och dina bröder i bedrövelsen rabblar nedanstående ramsor, utan att kunna annat än just rabbla.
    GustavAnder skrev:[Ifrån det extrema skattetryck Sverige hade, världens högsta skatter, visar all forskning att sänkning av skatt på arbete gynnar alla. Mest den som får mer när han arbetar men även staten som så riktigt påpeksts innan får färre att försörja och lika mycket intäkter på sikt då sänka skatter får folk att vilja arbeta mer för sitt eget bästa.
    Tycker du att utvecklingen i din omvärld ser ut på det sätt du beskriver ?
    GustavAnder
    GustavAnder

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty 75 % ok.

Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 20:26

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Hur var det nu, någonstans så fick höga skatter löntagarna att inse att det inte var lönsamt nog att arbeta och inte nog med detta det var inte lönsamt att anställa någon och för kunderna blev priset på varorna alldeles för högt, det blev billigare att göra det själv eller importera från låglöneland!
    Skattesänkningar ska alltså resultera i lönesänkningar för att högern ska bli nöjda !

Vilka produkter importerar vi enbart beroende på att skattesatserna är för höga i Sverige ?
    blueheaven skrev:[Men du kanske fortfarande anser att 100% skatter är 100% välfärd och att en allt mindre skara som skall försörja en allt större skara inte har någon betydelse ekonomiskt?
    Något liknande dumt jag aldrig framfört. Dessa formuleringar hör endast hemma hos diverse argumentlösa högeranhängare.

Jasså, men ett skattetryck på 70-75 % och om vänstern fått bestämma hade det varit ännu mer, är ju ok enligt dig.
    Skatte trycket som regerade i Sverige på 80 -90 talen var förödande för landet och mycket riktigt rasade Sverige i välfärds ligan.
    Ingen som inte själv är bidrags tagare eller anställd som gratis ätare av staten anser att ett skatte tryck a la vänsterknäppisarna är ok .
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 20:39

GustavAnder skrev:Jasså, men ett skattetryck på 70-75 % och om vänstern fått bestämma hade det varit ännu mer, är ju ok enligt dig.
    Fantasier igen. Jag har aldrig uttryckt en önskan om höga skattesatser.
    GustavAnder skrev:Skatte trycket som regerade i Sverige på 80 -90 talen var förödande för landet och mycket riktigt rasade Sverige i välfärds ligan.
    Fantasier igen. Att skattetrycket fått Sverige att "rasa i välfärdsligan" är inget annat än en lögnaktig Timbrokonstruktion.
    GustavAnder skrev:Ingen som inte själv är bidrags tagare eller anställd som gratis ätare av staten anser att ett skatte tryck a la vänsterknäppisarna är ok .
    Fantasier igen. Jag och många med mig gör detta, utan att vi för den skull tar emot en enda krona i bidrag.

Allt är en fråga om hur pengarna används.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 20:40

Du svartjobbare gustavander/fultruht du har aldrig hur du blir uppfattad härinne inne javisst jag pottenskrapet av pottan det känner du till äckel som du är.
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty idiot.

Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 21:00

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Jasså, men ett skattetryck på 70-75 % och om vänstern fått bestämma hade det varit ännu mer, är ju ok enligt dig.
    GustavAnder skrev:Skatte trycket som regerade i Sverige på 80 -90 talen var förödande för landet och mycket riktigt rasade Sverige i välfärds ligan.
    Fantasier igen. Att skattetrycket fått Sverige att "rasa i välfärdsligan" är inget annat än en lögnaktig Timbrokonstruktion.
    GustavAnder skrev:Ingen som inte själv är bidrags tagare eller anställd som gratis ätare av staten anser att ett skatte tryck a la vänsterknäppisarna är ok .
    Fantasier igen. Jag och många med mig gör detta, utan att vi för den skull tar emot en enda krona i bidrag.

Du är ju en total idiot.
    Allt som inte faller dig i smaken i debatt kallar den röde idioten för fantasier...
    Din syn på världen är simplare än hos en 3 åring.

Man kan " debattera" på ditt miffo vis och kalla hela ditt inlägg för fantasi.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 21:05

Där kom det "idiot" som placerade gustavander/asfultruhten i pottan återigen.
    Så förutsägbar den lilla äckliga svartjobbaren fultruhten är..*s*
    He he..
    //berra
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 21:05

GustavAnder skrev:
    Du är ju en total idiot.
    Allt som inte faller dig i smaken i debatt kallar den röde idioten för fantasier...

Du kom med tre påståenden, vilka samtliga var osanna. Om jag inte får kalla dem för fantasier, så använder jag väl ordet LÖGNER istället om det passar dig bättre.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 21:08

Men du lille gustavander/fultruhten gå nu ut i kvällssolen men smörj in din bleka pannlob mer dårskap som du tillhandhåller tär på skrattnerven hos oss andra.
    //berra
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 22:07

formsvackan skrev:

Med denna typ av inlägg är det mycket svårt att inte benänma det IDIOTI!

Blir det fler eller färre som jobbar med stigande skattetryck?

Blir skatteacceptansen högre eller lägre med stigande skattetryck?

Om skattebetalarna får en skattesänknkning med 24 miljarder och staten får 24 miljarder mindre i inkomst hur påverkar detta balansräkningen?

Om medborgarna får 24 miljarder mer att disponera själv, så kan staten minska sina utgifter med 24 miljarder men du tror mer på konceptet att spendera andras pengar på andra är bättre än att spendera egna pengar på sig själv?

Omyndigförklara folk är vänsterns melodi dessutom får ju partitopparna mer makt med vänsterns politik, men vad vinner du som individ på det?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 22:25

blueheaven skrev:Med denna typ av inlägg är det mycket svårt att inte benänma det IDIOTI!
    Be my guest
    blueheaven skrev:Blir det fler eller färre som jobbar med stigande skattetryck??
    Tillgången på arbetstillfällen har föga med inkomstskattens storlek att göra.
    blueheaven skrev:Blir skatteacceptansen högre eller lägre med stigande skattetryck??
    Med ökande skatter, ökar förmodligen också motviljan att betala desamma. Dock blir inte alla rabiata skattehatare som du och GustavAnder.
    blueheaven skrev:Om skattebetalarna får en skattesänknkning med 24 miljarder och staten får 24 miljarder mindre i inkomst hur påverkar detta balansräkningen??
    Statens resultaträkning uppvisar gissningsvis ca: 24 miljarder mindre skatteintäkter jämfört med föregående år. Balansräkningen kan vi titta på senare.
    blueheaven skrev:Om medborgarna får 24 miljarder mer att disponera själv, så kan staten minska sina utgifter med 24 miljarder
    Inte då. Dessa 24 miljarder kommer inte att kunna "hämtas hem" i form av minskade utgifter för dem som fick pengarna. Om så vore fallet skulle väl hela operationen vara totalt meningslös. Kostnadsbesparingarna kommer att drabba andra grupper i samhället, något som jag motsätter mig.
    blueheaven skrev:men du tror mer på konceptet att spendera andras pengar på andra är bättre än att spendera egna pengar på sig själv??
    Gör jag det ?
    blueheaven skrev:Omyndigförklara folk är vänsterns melodi dessutom får ju partitopparna mer makt med vänsterns politik, men vad vinner du som individ på det?
    Den enda åsikt som jag kan stämma in i. Politiker ska inte ha alltför mycket att säga till om.

Senast ändrad av formsvackan den 2009-05-31, 22:26, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty men debattera då, toka.

Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 22:26

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:
    Du är ju en total idiot.

Du kom med tre påståenden, vilka samtliga var osanna. Om jag inte får kalla dem för fantasier, så använder jag väl ordet LÖGNER istället om det passar dig bättre.

Är det en lögn att du anser att ett högt skatte tryck är ok, varför kapar och sågar du alla som anser att vi ska sänka det ??
    Om du INTE anser att högt skatte tryck är bra, vänligen lämna din version hur vi ska sänka det istället för att sänka dig själv.

Ditt sätt att debattera är patetiskt och liknar ett barns som frågar vafför vafför vafför....
    Du är ett barn med en vuxens erfarenhet.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 22:35

Tror vänstern att det blir lättare eller svårare att finna jobb eller några som är villiga att utföra det med stigande skattetryck?

Ökar eller minskar statens utgifter om andelen nettoskattebetalare minskar?

Ökar eller minskar antalet nettoskattebetalare med ökat skattetryck?

Glöm nu inte, formsvackan det är du själv som gör dig till IDIOT, inte jag!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 22:39

GustavAnder skrev:[Är det en lögn att du anser att ett högt skatte tryck är ok, varför kapar och sågar du alla som anser att vi ska sänka det ??
    Din fantasi "och om vänstern fått bestämma hade det varit ännu mer, är ju ok enligt dig" är en fantasi som jag måste kalla lögn för att du ska vara nöjd.
    GustavAnder skrev:Om du INTE anser att högt skatte tryck är bra, vänligen lämna din version hur vi ska sänka det istället för att sänka dig själv.
    Jag har vid ett stort antal tillfällen redogjort för min åsikt i frågan. Om du lik förbaskat måste fantisera ihop något annat, är det ingen större vits att försöka informera dig en gång till, men OK då.

Det som är intressant är vad vi får för pengarna !

Är detta så förbaskat svårt att förstå ? Ska vi sänka priset, får vi också acceptera att leveransen blir mindre. Vad ska vi avstå från mer än knypplingsmyndigheten och bidraget till Jan Guillou ?
    GustavAnder skrev:Ditt sätt att debattera är patetiskt och liknar ett barns som frågar vafför vafför vafför.... .
    Du kan inte få fortsätta tro att du kan slänga in vilka dumheter som helst utan att bli ombedd komma med förklaringar och/eller bevis.

Varför tror du att du ideligen hamnar på pottkanten ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 22:44

blueheaven skrev:Tror vänstern att det blir lättare eller svårare att finna jobb eller några som är villiga att utföra det med stigande skattetryck?

Ökar eller minskar statens utgifter om andelen nettoskattebetalare minskar?

Ökar eller minskar antalet nettoskattebetalare med ökat skattetryck?

Glöm nu inte, formsvackan det är du själv som gör dig till IDIOT, inte jag!

Vad menar du med "nettoskattebetalare" ?

blueheaven skrev:Ökar eller minskar statens utgifter om andelen nettoskattebetalare minskar?
    Om antalet skattebetalare minskar, så minskar förmodligen statens INKOMSTER, inte utgifter.
    GustavAnder
    GustavAnder

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty tomt svammel

Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 22:48

Du kan inte svara på vad du vill och hur du anser att samhället ska se ut .

Att svammla om " det viktiga är vad vi får för pengarna .." är rent meningslöst svammel som dessutom innehåller flera direkta syftfel.

Du kallar det lögn när man påstår att du vill ha ett högskatte samhälle, men samtidigt vill du inte sänka skatte trycket, uppenbarligen.

Och det är varken lögn eller fantasi att påstå att vänstern vil höja skattetrycket .
    Menar du att alla förslag vänstern lägger är lögn och fantasi ?

Och ditt svammel om pottkant är patetiskt, och skrattretande, för en som inte klarar av att komma med något som helst substansiellt eller konkret, bara pidiotisk socialist trams och svammel.

ANSER du att skatte trycket ska sänkas eller ej ?

I motsats till dig har jag och de flesta som är på olika forum EN ÅSIKT om praktiska frågor, du har bara nåt löst som liknar ränneskitar.
    GustavAnder
    GustavAnder

Zen och konsten att sänka skatter - Sida 2 Empty Vänster " fanatsier"

Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 23:00

V vill höja skatterna för låginkomsttagare
    2007-04-27 13:11
    Vänsterpartiet vill höja skatterna för låg- och medelinkomsttagare.
    – Bättre med satsningar på offentlig sektor än att ha litet mer på bankomatkvittot, säger partiets ekonomiske talesperson Ulla Andersson (v).

"Vänsterpartiet vill höja skatten för låg- och medelinkomsttagare.
    – Vi är övertygade om att det är en valvinnande fråga, säger Lars Ohly till SVT:s Rapport på tisdagen. "

"Partiets ( vänsterpartiet) förslag ska ge staten 40 miljarder mer i skatteintäkter än regeringens budget. V vill avskaffa jobbskatteavdraget och i stället införa ett högre grundavdrag. Det betyder högre skatt för de flesta, även en person som tjänar så lite som 8.000 kronor i månaden får mer än en hundring i höjd skatt per månad. En person som tjänar 19.000 får 578 kronor i högre skatt.
    "

Allt är säkert en konspiration av Timbro och den borgerliga pressen,
    om vänstern får makt kommer alla att hurra för ledaren och anse att vi har världens högsta frihet och att staten är bäst på att bestämma vad vi ska göra med våra pengar...
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 23:03

formsvackan skrev:

Vad menar du med "nettoskattebetalare" ?

Nettoskattebetalare är den som betalar in mer än vad denne kostar, till statskassan.

formsvackan skrev:
    Om antalet skattebetalare minskar, så minskar förmodligen statens INKOMSTER, inte utgifter.

Förmodligen?

Detta bör du väl kunna som ett rinnande vatten?

Tydligen har det ingen betydelse vad som framlägges du är enbart här för att käfta emot borgerliga kontrahenter, kosta vad det kosta vill!

Man kan man konstatera, det är ett under att du lyckas driva ett företag åtminstone om du driver det baserat på teser du förkunnar här men en sak står fullständigt klar det är inte du som står för ekonomin!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 23:05

GustavAnder skrev:V vill höja skatterna för låginkomsttagare
    – Bättre med satsningar på offentlig sektor än att ha litet mer på bankomatkvittot, säger partiets ekonomiske talesperson Ulla Andersson (v).

– Vi är övertygade om att det är en valvinnande fråga, säger Lars Ohly till SVT:s Rapport på tisdagen. "

"Partiets ( vänsterpartiet) förslag ska ge staten 40 miljarder mer i skatteintäkter än regeringens budget. V vill avskaffa jobbskatteavdraget och i stället införa ett högre grundavdrag. Det betyder högre skatt för de flesta, även en person som tjänar så lite som 8.000 kronor i månaden får mer än en hundring i höjd skatt per månad. En person som tjänar 19.000 får 578 kronor i högre skatt....
    GustavAnder skrev:Och jo, 95% av riksdagen anser att vi hade ett för högt skatte tryck.
    Bestäm dig !
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 23:09

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:V vill höja skatterna för låginkomsttagare

"Partiets ( vänsterpartiet) förslag ska ge staten 40 miljarder mer i skatteintäkter än regeringens budget. V vill avskaffa jobbskatteavdraget och i stället införa ett högre grundavdrag. Det betyder högre skatt för de flesta, även en person som tjänar så lite som 8.000 kronor i månaden får mer än en hundring i höjd skatt per månad. En person som tjänar 19.000 får 578 kronor i högre skatt....
    GustavAnder skrev:Och jo, 95% av riksdagen anser att vi hade ett för högt skatte tryck.
    Bestäm dig !

Har inte vänsterpartiet ca 5% stöd?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 21:33