Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

HEMLÖSHET... - Sida 16 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-11, 23:10

Jag tror du är kryssad Mr. Rahm?
    Du vet som många andra kryssade människor att du inte behöver ta ansvar för ditt betende,
    Det ingår i diagnosen, kanske missat depåsprutan med någon dag hit eller dit, det skulle kunna vara en förklaring på ditt betende!
    En riktigt osmaklig person helt enkelt! No
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

HEMLÖSHET... - Sida 16 Empty Sluta...

Inlägg  GustavAnder 2009-04-13, 02:08

Fredrik, sluta visa upp den bilden på rc eller om det är martin...?
    Folk skräms ju bort för evigt från detta forum.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-13, 09:05

Ja jisses, Mr. Gustav Ander!

Du menar att din bild skulle vara en frestelse och publikmagnet då?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-13, 13:27

Idag vet vi att Polen har putsat sina Hemlöse siffror, No
    genom en olyckshändelse!
    18 personer innebrännda, 20 svårt skadade på ett härbärge, No

Nu vet jag varför jag är noga att hålla brandvarnaren i toppform!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-04-14, 02:22

martin7lindgren skrev:Idag vet vi att Polen har putsat sina Hemlöse siffror, No
    genom en olyckshändelse!
    18 personer innebrännda, 20 svårt skadade på ett härbärge, No

Nu vet jag varför jag är noga att hålla brandvarnaren i toppform!

Jodu Martin- rejäla fungerande brandvarnare borde alla ha- även invandrare
    som jag ser det...har just kikat på några klipp från AIK-"svarta armen". Ingen vacker propagandamusik där må jag säga.Tvi vale- och det ska vara Sverige.
    Pinsamt så det gnager i örona.
    Var läste du det du berättade om- från Polen?
    Leena-66

Antal inlägg : 175

HEMLÖSHET... - Sida 16 Empty Natthärberga i polen

Inlägg  Leena-66 2009-04-14, 07:54

En natthärberga i Polen brann ner nu i helgen, och alla hann inte ut. Det var många döda.
    Det kom i nyheterna igår, och går säkert att hitta på nätet om du vill läsa.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 09:41

Ruggig händelse, branden tog sådan fart att den inte gick släcka, utan fick brinna ut själv No
    Typiskt att härbärget också huserade många ensamma morsor med små barn,
    Morsorna tvingades kasta ut sina barn genom fönstren, domm flesta som sen hoppade själv skadades och ådrog sig brutna men,
    Såg också att dödsiffran stigit till 22 personer,
    Polens president har utlyst 3 dagars landsorg! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 10:04

Ja bränder är otäcka, var ju själv högst närvarande när LUGNET brann ner, han ut i allra sista sekund,
    vaknade av att en del invånare där nere sprang runt och letade upp dom man visste höll till där,
    Det brann i flera dagar, utan kontroll då släckningsarbetet försvårades av alla dessa gasflaskor exploderade efter hand, och alla brinnande bildäck som spydde ut sin kolsvarta rök,
    En av polarna hann inte undan han brändes inne utan nåd?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 10:06

Här sitter jag fortfarande och väntar på besked om att ta över mitt hyreskontrakt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Fast har jag kämpat snart 7 år, med alla villkor det innebär, villkor som dom flesta inte skulle tro vara sanna om det gällde dom?
    Men man undrar ju hur länge man ska prövas? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men egentligen så gör inte det så mycket, mitt boende är ju säkert ändå, jag har ju kontrakt med sthlm stad, Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och fastighetsägaren är ju allmän nyttan, alltså sthlm stad, sen ska ju vårt hus gå igenom en ansiktslyftning, byggställningarna är redan här,
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tilläggsisolering, nya 3 glasfönster, ballkonger och ny fasad väntar, blir trots allt superschysst att bo i fräscht renoverat 50 tals hus, så det är okey om kontraktet dröjer ett tag till,
    En del mördare, våldtäktsmän, bankrånare är ju ute igen efter så många år för länge sedan, efter att betalat priset för sina gärningar!
    Men en f.d hemlös kan inte räkna med det, tydligen lutar det åt 8/10 år minst,
    Tidigare under alla hemlösa år, har jag ofta undrat om jag någonsin skulle få en egen dörr att stänga igen, men det fick jag, Like a Star @ heaven
    Nu börjar jag undra om jag kommer få ett eget vanligt kontrakt i det livet, åren rullar ju på, är i det närmaste 56 bast nu, så det återstår ju att se om jag hinner med, man står ju långt fram i kön att lämna jordelivet?
    Med tanke på alla dessa av mina polare som dör undan för undan så är det så verkligheten ser ut! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Så den som lever får se, säger man ju!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 10:23

Men jag har ju en hel del bra kontakter som jag inom våra medier under årens lopp, som jag börjat jobba på, Like a Star @ heaven
    Har kontaktat situation sthlm, Rapport och TV 4, som jag ska försöka få dom att skriva lite om "vägen tillbaks", Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Eftersom jag satte igång i tisdags, så har bara TV4:a svarat hitills,
    Läste in min grej på en av TV 4:as kännda journalisters svarare och fick svar direkt, hon har gjort flera längre inslag med mig, hon svarade via sms, Like a Star @ heaven
    Hej martin, jag är i GAZA just nu, är det något akut, eller kan vi höras i början av juni när mitt uppdrag här är klart, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Du har alltid så intressanta grejer svarade hon, så det ska nog bli något, dom andra har tidigare utryckt ungefär samma saker, och sagt att jag ska höra av mig om jag har nya ider, nu har jag det! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Förutom det här mitt eget projekt för att sätta bollen i rullning, är jag inbjuden att deltaga i två andra stora projekt i somma och i september, så det verkar bli fullt upp! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-23, 11:07

Så din karriär som vänsterns affischnamn och "hemlös" att visa upp i alliansens Sverige börjar ta fart nu?

Är det bra betalt?

Är det svart annars kan du gå miste om bostadsbidrag?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 11:30

Ja där är skillnaden på dig och mig Mr. Blue, du bryr dig bara om kronor och dig själv,
    Jag däremot tänker väl mer i känslor och på mina medmänniskor, allt är ju inte pengar,
    Varför skulle inte jag använda dom öppningar jag har, och försöka föra ut alla problem och motgångar man ställs inför på vägen tillbaka,
    Då det inte på långa vägar räcker med att följa alla dessa villkor 100%!
    Kan bara enda till få nytta av att dom problemen blir belysta så är det värt allt!
    men dom två andra projekten jag bjudits in i lär väl ge några kronor,
    Pröva vet jag Mr. Blue, att göra något för någon annan villkorslöst med öppet sinne!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 11:36

Vad SVT:s satsning om utsatthet en serie med 8 halvtimmesprogram kan generera vet jag inte,
    Men Göteborgskonventet i september ger ju resan, hotell, maten i tre dagar, plus 3/4 tusen i arvode?
    Hur bra som helst tycker jag, men jag förstår att du med dina miljoner i madrassen inte ens reagerar på så små belopp?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-23, 11:50

martin7lindgren skrev:Vad SVT:s satsning om utsatthet en serie med 8 halvtimmesprogram kan generera vet jag inte,
    Men Göteborgskonventet i september ger ju resan, hotell, maten i tre dagar, plus 3/4 tusen i arvode?
    Hur bra som helst tycker jag, men jag förstår att du med dina miljoner i madrassen inte ens reagerar på så små belopp?

Martin det är jättebra att du fått något vettigt att syssla med och att du även får pengar för detta!

Jag har inga miljoner i madrassen däremot så hade jag betalat miljoner i skatt.

Man måste försöka vara förutseende och när möjligheter dyker upp våga ta vara på dessa, vidare så skall man undvika att dra på sig höga kostnader eller belåna sig i stor omfattning, när man blir utan inkomster så måste man noga se över sina utgifter för att få pengarna att räcka längre, detta har varit en långsiktig strategi för mig och av den anledningen behöver jag inte i någon större omfattning vara så beroende av vad andra gör för mig.

Har dessutom aldrig trott att ett samhälle som bromsar och straffar de driftiga och belönar värstingar kommer att bestå, det är en tidsfråga innan ett sådant samhälle krackelerar!
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-04-23, 13:34

blueheaven skrev:

Jag har inga miljoner i madrassen däremot så hade jag betalat miljoner i skatt.

Ja, det är så det blir. Någonstans ska martääns konventpengar tas ifrån.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 16:09

Vem fan nhar inte betalat en massa pengar i skatt, tror du att du är ensam om det
    Mr. Blueheaven? Wink
    Inbillar du dig att du, bär hela sverige på dina axlar! No
    När du i själva verket nafsar och tafsar mkamma i kjolen! Wink
    PAJAS! geek
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 16:11

Sen ylar norrlands självutnämde stolthet, Mr. Kanalj, dig i rumpan! geek
    Som ett litet eko! No

Hoppas det smakar bra, Mr. Kanalj! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 16:16

Va? Inga miljoner i madrassen! Wink
    Det låter ju ännu bättre en bra, arbetslös utan en enda krona från samhället! bounce
    Stackars mamma Kajsa eller vad hon nu heter! No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 17:19

martin blir bara otrevligare och otrevligare Ingen går säker för hans förolämpningar.

Din mor far dotter son farmor hund katt råtta ...allt är okej för detta allt mer sjuka troll, allt kan förolämpas..om och om igen..

Dag efter dag sitter han antagligen ensam och instängd vid sin dator från morgon till kväll..

Jag känner bara sympati för denna trasiga själ som uppenbarligen behöver massor av VÅRD
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-23, 17:19

Nu har du flippat ur fullständigt martin!

Men nu när du snart skall tjäna pengar så delar du väl med dig?

Men det är kanske inte lika intressant att dela ut de egna pengarna som att dela ut andras?

Martin som var hemlös i sossarnas Sverige men som nu har bostad i alliansens Sverige!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-24, 09:58

Suck..., Flippat ut jag, glöm det Mr. Blue! No
    Jag har varit uträknad många år och fått kämpa för tillvaron, på ett sätt som du inte ens kan drömma om lille Blue!
    Men jag har rest mig på 10, och är på banan igen, proppfull med självförtroende, trots alla prövningar man ställs inför!

Du kan inte heller ens ana hur många järn jag har i elden, No
    Tro inte att jag lutar mig tillbaks bara för jag har kirrat mig, att göra som du, fylla madrassen med miljoner och skita i alla andra och bara bry sig om sig själv är inte min grej,

Jag gör allt jag kan för att öppna ögonen på människor hur verkligheten ser ut för många, inte för pengar, för att försöka förändra, och hitills har det flytit på rätt bra, för dom människor som bjuder in mig på olika seminarium, konferanser och konvent glömmer inte mig sedan! No

Ungefär på samma sätt som inte du kommer göra det heller, mig kommer du aldrig kunna radera bort, vare sig du vill det eller ej,
    Du ser ju själv, inte en dag utan att du går i närkamp mot mig, Very Happy Very Happy

Nej du pysen, jag har presenterat mig, så mig glömmer du inte i första
    taget! bounce
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-24, 10:09

Mr. Raahhhmmmm! No
    Till skillnad mot dig, håller jag mig till spelreglerna, inte fan sitter jag och dubbelnickar, lägger ut andras bilder för att missdcreditera och sprida lögner, No

Någon fulgubbe kommer jag aldrig bli, till skillnad mot dig som alltid kommer vara det! Twisted Evil

Under alla år som hemlös har jag aldrig stött på något så stort stolpskott som du, inte ens hört talas om! No

Skulle jag berätta om dig för mina polare skulle dom börja gapskratta och tro att det var en rolig historia typ bellmanhistoria, eller eller någon tvkomedi, typ "Pang i bygget" där någon pajas underhåller på lördagskvällen, Very Happy

Dig och din person skulle man kunna göra mycket med, typ Gubben i lådan, Olyckan, svenske kocken, eller Rulle full rulle, så varför inte göra en "Mr. Fredrik Rahmgubbe" geek

Folk skulle kikna i tvsofforna, sen när dom får reda på att "Rahmgubben" är äkta vara, skulle man garva ännu mer, helt enkelt inte tro på det!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-04-24, 11:13

martin7lindgren skrev:Vem fan nhar inte betalat en massa pengar i skatt, tror du att du är ensam om det
    Mr. Blueheaven? Wink
    Inbillar du dig att du, bär hela sverige på dina axlar! No
    När du i själva verket nafsar och tafsar mkamma i kjolen! Wink
    PAJAS! geek

Martin, varken du eller jag betalar egentligen någon skatt, vi FÅR skattepengar för vår försörjning, varav de behåller det de kallar skatt, men kom INTE och säg att DU betalar skatt, för det är BARA skattepenger som stat och kommun tar tillbaka av de pengar du får från dem.

Varken DINA eller mina pengar kommer av ARBETE.. så ta inte stora ord i munnen.

Så inte har du eller jag något att yvas över när det gäller betala skatt, istället bör vi vara tacksamma att det finns ett socialt välfärdssystem här
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-24, 11:42

Då frågar jag dig, var kommer Fredrik Reinfeldts skattepengar i från,
    Självklart betalar jag skatt på min inkomst, tydligen gör inte du det, och varför vet ju inte jag?
    Så ett gott rådc Sniper, sluta upp med alla försök att slå mig på fingrarna, det har du ingenting för! No

Men vi får snacka vidare senare, nu ska jag in till Gamla stan, och bli intervjuad och bjuden på en god lunch! No

Mycket att tänka på innan, ren och välkammad, nyrakad, putsade dojor och ett stänk lukta gott, så är man still going strong! Wink

Som du vet tar ju allt det här längre tid ju äldre man blir! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-04-24, 12:02

martin7lindgren skrev:Då frågar jag dig, var kommer Fredrik Reinfeldts skattepengar i från,
    Självklart betalar jag skatt på min inkomst, tydligen gör inte du det, och varför vet ju inte jag?
    Så ett gott rådc Sniper, sluta upp med alla försök att slå mig på fingrarna, det har du ingenting för! No

Men vi får snacka vidare senare, nu ska jag in till Gamla stan, och bli intervjuad och bjuden på en god lunch! No

Mycket att tänka på innan, ren och välkammad, nyrakad, putsade dojor och ett stänk lukta gott, så är man still going strong! Wink

Som du vet tar ju allt det här längre tid ju äldre man blir! Very Happy

Och du ARBETAR för pengarna inom ett arbetsområde?

Jag vidhåller staten FÖRSÖRJER både dig och MIG utan att varken du eller jag behöver lyfta ett finger för att få dessa pengar, mao så betalar vi egentligen INTE några skatter om man ska dra det hårt, vi FÅR skattepengar för vår försörjning eller hur? att sedan staten behåller en del som de för oss kallar skatt är en helt annan sak.

Så både DU och jag lever på staten och tillför inget, vi ger INTE staten ett rött öre i inkomst genom det de kallar skatt för oss, BARA kostnad, och tycker du det ÄR NÅGOT DU OCH JAG SKA VARA stolta FÖR?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:10