Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

HEMLÖSHET... - Sida 8 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  Susz X 2009-03-04, 14:17

Inget är just svart eller vitt- tycker faktiskt det är viktigt att man tillsammans kan lägga fram olika verkligheter haär- eftersom det är så det är..
    Just för att alls kunna göra något åt orättvisa övergrepp och rena hatbrott
    framöver , oxå hemlöshet kan man hoppas... För har man ingen helhetssyn på verkligheten som den är kommer man ingen vart heller- och det är lätt att falla in i ett antingen - eller tänkande som absolut inte hjälper de som är utsatta- snarare stjälper....
    Att ranta runt med en massa småaktig/ felaktiga anklagelser suuger - då kan man lägga energin på nåt vettigare tycker jag. Är man enbart ute för att mucka kanske man ska gå till muckar tråden i stället... Rolling Eyes
    Hur är det Martin- känner du människor som varit utsatta för just de hatbrott du beskriver- eller har du själv kanske varit det? Är det en omöjlighet tror du att
    ta upp sådant i massmedia?
    Uppdrag granskning sände ett program om hemlöshet- och hur en gube faktiskt utnyttjade dessas situation så det finns ju ett intresse..och jag kan tänka mig att
    om man väcker opponion på ett bra sätt- så kan det bli ett folkligt krav och stöd i Sverige..

Och- jag upplever inte att någon av Er försvarar eller beskyller- det är det dirty dog som gör.

Senast ändrad av Susz X den 2009-03-04, 14:31, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 14:29

Frågan du ställer är egentligen brännhet, jag tror att många kanske journalister är rädda att säga för mycket,
    För ingen vet ju vilka som ingår i dessa t.ex medborgargarden, kan ju vara vilka som helst? No
    Mig veterligt har jag aldrig hört talas om att några har åkt fast, samtidigt som jag vet att det är vardagsmat, varför? Like a Star @ heaven
    Tänk bara på dom hemlösa och uteliggare som fryser ihjäl varje år, aldrig ens en notis någonstans? No
    Och som sagt, ett farligt ämne, viktigt att inte peka ut någon, om man inte är 100% säker? No
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-04, 14:36

martin7lindgren skrev:Frågan du ställer är egentligen brännhet, jag tror att många kanske journalister är rädda att säga för mycket,
    För ingen vet ju vilka som ingår i dessa t.ex medborgargarden, kan ju vara vilka som helst? No
    Mig veterligt har jag aldrig hört talas om att några har åkt fast, samtidigt som jag vet att det är vardagsmat, varför? Like a Star @ heaven
    Tänk bara på dom hemlösa och uteliggare som fryser ihjäl varje år, aldrig ens en notis någonstans? No
    Och som sagt, ett farligt ämne, viktigt att inte peka ut någon, om man inte är 100% säker? No

Sant Martin- det är inte rätt väg att gå- och samtidigt kanske man kan försöka överlåta åt andra att göra det? Men då är det bra att ha en verjklighetsbakgrund att
    föra fram...det är så jag menar- kan det va nåt? Samtidigt kan det ju vara bra att även få med Er erfarenhet som verkligen lyckats ta er upp..för att visa på möjligheter....
    Vi har ju en del redskap i massmedievärlden- även om det kan ta sin tid...
    Anonyma tips och funderingar/ misstankar kan man ge till dessa- utan att framstå som någon som "pekar ut"...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 14:49

Hmmm...., Sen tycker jag att anonyma tips och anmälningar är inte bra!
    För man måste vara 100% säker,
    Man måste också stå för det man anmäler tycker jag, annars kan ju människor okynnes anmäla andra av olika anledningar?
    Själv brukar jag bli inbjuden till olika konferenser, seminarium och liknande, brukar tacka ja till det jag känner att jag har något och tillföra, vilket har blivit några gånger,
    Men min regel är att aldrig snacka om något jag inte känner till, vilket som du nog har märkt många påstår att jag inte gör, men så är det iallafall,
    En annan regel är att trots att jag berättar om mina egna erfarenheter aldrig hänga ut och anklaga någon person för någonting! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 14:57

Kan ju bara berätta om den här identitetstölden jag råkade ut för och verkligen kämpade att ta mig ur, Like a Star @ heaven
    Vilket ledde till ett helt nytt regelverk, Like a Star @ heaven
    Men vad hände när allt var över, då kom tanken, jag visste ju inte vem eller vilka som låg bakom? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men tänk om dom visste vem jag var, och kanske tyckte att jag sabbat deras affärer, det var rätt nervöst länge att tänka på, men nu känns det överaspelat, pust... Like a Star @ heaven
    Men man vet ju aldrig! Like a Star @ heaven
    Och den tanken kom inte en enda gång medans det pågick, kom först när det var över! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-04, 15:04

martin7lindgren skrev:Hmmm...., Sen tycker jag att anonyma tips och anmälningar är inte bra!
    För man måste vara 100% säker,
    Man måste också stå för det man anmäler tycker jag, annars kan ju människor okynnes anmäla andra av olika anledningar?
    Själv brukar jag bli inbjuden till olika konferenser, seminarium och liknande, brukar tacka ja till det jag känner att jag har något och tillföra, vilket har blivit några gånger,
    Men min regel är att aldrig snacka om något jag inte känner till, vilket som du nog har märkt många påstår att jag inte gör, men så är det iallafall,
    En annan regel är att trots att jag berättar om mina egna erfarenheter aldrig hänga ut och anklaga någon person för någonting! No

En fin egenskap Martin- jag högaktar dig för det- och har märkt att det du skriver stämmer så bra. Det känns. Tror vi missförstod varandra lite här- jag menade tips till massmedia typ- "trådar till dem att börja nysta i"..
    Identitetsstölden du var ute för - när märkte du den? Minns du datum? Ofta sker ju sådant på nätet..
    Susz X
    Susz X

HEMLÖSHET... - Sida 8 Empty Hmm..

Inlägg  Susz X 2009-03-04, 15:14

Det måste ha varit fruktansvärt att vara med om - har läst att det drabbat en hel del personer- det är till och med en tjej som är efterlyst för det..och har så varit i flera år..
    Om du vill synliggöra - så bloggar jag gärna om artikeln och det du vill- men inte utan ditt godkännande..och i syfte att synliggöra..många läser..givetvis är du anonym på min blogg- om du så önskar!
    En ide kan vara att du mailar ett brev som du själv vill ha det oxå..det du vill synliggöra- oxå känslor..
    Kanske du undrar vad jag har för intresse i det då? Har jobbat med människor i hela mitt liv- och brinner för mänskliga rättigheter/ solidaritet. Så kan jag på något sätt vara behjälplig är jag glad för det..grunden är kunskap till allmänheten- kunskap och insikt väcker engagemang...och kunskapen om hur det verkligen är- är det du som har och kan förmedla på allra bästa sätt- eftersom du varit i skiten..
    Vad jag kan göra är att hjälpa till att synliggöra via nätet, oxå till massmedia så gott jag kan..och på sikt starta en opponion- via mail etc..har våra politikers mailadresser oxå..

Glömde- så har vi ju Amnesty i sverige oxå- en människorättsorganisation som
    jobbar för mänskliga rättigheter...kan ju så ett frö?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 16:19

Låter intressant, och hade jag inte tyckt bra om dig suszX, så hade jag inte snackat somm jag gör med dig, Like a Star @ heaven
    Och trots att man är rejält kantstött efter alla år som hemlös, Like a Star @ heaven
    Så fungerar skallen och minnet utmärkt, därför påstår jag att allt jag talar om är verklighet, Like a Star @ heaven
    Men det har du förstått! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2009-03-04, 16:20

martin7lindgren skrev:Och jag förstår inte var någonstans du ser att jag säger att Leena66 förespråkar våld mot hemlösa? No
    Vilket jag inte gjort, ifrågasätter bara hur någon som säger sig ha en egen bakgrund själv kan sitta och överhuvudtaget försvara dessa gardens betende mot hemlösa, No
    I mina ögon så säger de där två meningarna emot varann. Påstår du inte att hon försvarar deras beteende (våld) mot de hemlösa? Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 16:34

Vad jag förstår är du bara ute efter tjabbel, eller hur, Dirty Dog? No
    Men det har du inget för, No
    Jag vet väl för tusan själv vad jag säger och menar! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 16:35

Och sen tycker jag att vi låter Leena66, tala själv,
    Det verkar hon inte ha några problem med! No
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-04, 16:51

Okej Martin- och tack! Du är en viktig människa - inte alla skulle orka med-
    dessutom är du bra på att beskriva i skrift- det berör.
    Hur vill du att vi ska göra? Vill du skriva ett "mail"?...Om du känner att du pallar med det- kan ju vara rätt jobbigt om man inte bearbetat det man varit med om..vill inte att du ska må för dåligt av detta nu..
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-03-04, 17:26

Har aldrig skrattat åt hemlösa martin eftersom det var mitt jobb
    i några år att vara kontaktperson för de som i.a.f hade lyckats
    komma så långt som till ungkarlshotellet Skanstull,Pelikan m.fl
    ställen däremot skrattade jag åt era konspirationsteorier o
    speciellt humlans försök att få det till att det skulle kunna vara
    nynassar för det som Leena66 skrev stämmer med den bild jag har.
    Leena-66

Antal inlägg : 175

HEMLÖSHET... - Sida 8 Empty Martin

Inlägg  Leena-66 2009-03-04, 17:27

"Jag försvarar inte deras beteende- men jag har förståelse över varför det ibland blir så.
    När jag som hemlös vistades i trappuppgångar etc hade dom boende faktiskt ingen aning varför jag var där- och när dom dessutom hade blivit utsatta tidigare med skit och skadegörelse var dom rädda och otrygga redan innan,och upplevde främmande människor i sina fastigheter mycket obehagliga."

Jag skrev detta tidigare idag- vad är det du inte förstår?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 18:05

Vad jag inte förstår? Jag ser ju vad du säger, eller hur? No
    Själv kommer jag alltid stå på mina fortfarande hemlösa polares sida, även om det blir fel någon gång! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 20:59

Vem hade trott det, att jag skulle ha ett eget kök igen, ett kök som ibland måste skuras grundligt, pust! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men nu är festen över före ett bra tag, allt är klart, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Allt, väggar, golv, kakel, spis, kyl&frys rubbet är nu super rent och frächt, helt enkelt skinande blankt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och roligt var det, och helnöjd är jag också, Very Happy Like a Star @ heaven
    T.o.m med dom stora gröna omplanterade växterna i fönstret ser glada ut,
    Ja idag är en bra dag! Very Happy Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 21:09

Jodå suszX, jag pallar, och avsikten med att jag gärna berättar vilket hårt och många gånger elänigt liv man tvingats leva under många år,
    För att idag ha rest mig på 10, och tagit livet tillbaks, gör mig både glad och stolt att jag klarat av det?
    För trots allt så funderar jag ofta över varför just jag är en av alla som fått ett nytt liv, med tanke på alla mina polare som stupat under åren som gått, stupat av ren utmattning!
    Men här sitter jag! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 21:15

Där slog du huvudet på spiken suszX,just det där med att bearbeta det man varit med om, Wink
    Först nu sen kanske något år tillbaka, känner jag mig inte längre som tvåa i samhället, Wink
    Och den känslan har jag verkligen tvivlat på att få känna igen många gånger, men det fick jag! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 21:43

Nu ska jag berätta om min allra sista natt som hemlös, jag har berättat det en gång förut på AB/forumet, men det tål att berättas en gång till, Like a Star @ heaven
    23 december 2003, strax efter mina tår klipptes bort, skulle jag flytta in på stadsmissionens bostället, vilket är ett superställe på söder i sthlm, Like a Star @ heaven
    Men när jag kom in där dagen före julafton efter alla åren ute, så greps jag av panik, och rusade ut, pust... Like a Star @ heaven
    Stapplade runt inne på söder, svårt att gå som jag hade, men kunde inte gå in, det gick bara inte, ångesten kom som en blixt, Like a Star @ heaven
    Men vid elva på kvällen, kallt var det, bestämmde jag mig för ett nytt försök, kommer gående på götgatan och passerar en av seven to eleven butikerna som ligger där, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tittar in genom fönstret och ser en av mina riktigt gammla polare, också hemlös, sitta där helt ensam med en massa packning, jag visste att han var dödsjuk, men jag lovar, han såg verkligen dålig ut, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Så jag gick in och satte mig, Like a Star @ heaven
    Då säger han, jag vill inte dö i rännstenen, och det blev omöjligt att lämna honom ensam där på julaftons natten, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Efter en stund kommer en kvinna i päls in, och köpte cigaretter, och hon stirrade på min kompis, varav hon bad mig följa med ut, där hon frågade mig hur är det med honom där inne egentligen, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag sa som det var, han är döende, då sa hon vänta här, jag kommer tillbaka, hon gick och hämtade sina vänner som hon satt på en krog och åt julbord med, Like a Star @ heaven
    Dom gav mig en 500:ing och sa ge polarn en bra natt, och det gjorde jag, Like a Star @ heaven
    På julaftonsmorgonen kände jag mig redo att avsluta mitt hemlösa liv och flyttade in, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Så min sista natt som hemlös, blev en av dom sista dagarna i livet för min kompis, som dog två dagar senare, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tänk så det kan bli! Like a Star @ heaven
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-06, 23:13

Är verkligen tacksam av att få ta del av allt du skriver Martin...fint att du är så öppen med vad du varit med om i livet-Inte alla är det...
    Att du ändå pallat att göra något för Din vän .
    Oxå den glädje som verkligen känns där du beskriver putsandet av Ditt hem..är ärligt glad att du har det...som borde vara alla givet i dagens Sverige...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-07, 00:01

Jag kan garantera att bland hemlösa finns en massa heder, man backar upp varandra så gott man kan, när det gäller, stort som smått! Arrow
    Dom dagar då allt kan kännas som allra värst och inget man gjort har blivit bra, så nog slutar det med att man stöter på någon like som löser problemet, Like a Star @ heaven
    Så går det till bland folket ute på gatorna! Arrow
    Sen kan jag också garantera att en hemlös glömmer aldrig någonsin en uppställning! No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sammanhållningen är otrolig, det är gatans lag som gäller! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-07, 02:00

Ja du Lazy, som du förstår så känner jag självklart till hotellhemmen på söder, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Monumentet, Pelikan,Maria hotellet och Magnus Ladulåsgatan det du kallar skanstulls hotellhem vilket är det rätta namnet, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Många som bodde på gammla Monumentet innan det stängdes och byggdes om flyttade ju vidare till just Pelikan, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Känner också Susanne, "Sussi" som numera är chef för alla hotellhemmen på söder,
    Kan lova dig att jag känner många som kommit och gått till och från dom ställena under alla år som gått! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och när det gäller dessa olika garden så har jag som bekant aldrig pekat ut några människor eller organisationer, bara konstaterar att dom finns, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-09, 12:07

martin7lindgren skrev:Jag kan garantera att bland hemlösa finns en massa heder, man backar upp varandra så gott man kan, när det gäller, stort som smått! Arrow
    Dom dagar då allt kan kännas som allra värst och inget man gjort har blivit bra, så nog slutar det med att man stöter på någon like som löser problemet, Like a Star @ heaven
    Så går det till bland folket ute på gatorna! Arrow
    Sen kan jag också garantera att en hemlös glömmer aldrig någonsin en uppställning! No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sammanhållningen är otrolig, det är gatans lag som gäller! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

Kan tänka mig att det är så- och de människor jag mött i göteborg som säljer "Faktum"- så ödmjuka och tacksamma människor får man leta efter..det berör
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 12:14

Ja samanhållningen är stor, ta bara det att jag nu har mitt boende, något som är välkänt bland polarna på stan,
    Och eftersom som jag ofta är där inne så möter jag alltid några, och första frågan brukar vara bor du kvar!
    När jag svara ja, så blir nästan polarna gladare än jag! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-09, 12:21

Måndag och ny vecka, väntar med stor förhoppning att jag får besked att ta över mitt hyreskontrakt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men man vet aldrig, men så länge det finns liv finns det hopp! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:33