Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

HEMLÖSHET... - Sida 5 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 19:29

Jaså dom flesta är idealister, skulle nog vilja påstå att dom flesta färskingarna följer regelverket till 100 % och struntar i individen! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och den dagen dom förstår att regelverket är skit, då slutar man! Like a Star @ heaven
    Sen kommer nya färskingar som också följer regelverket och inte ser individerna,
    och hela tiden är det dom utsatta som får betala priset! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 19:42

Kan bjuda på en liten historia till från verkligheten, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Nere i Lugnet innan det brann, hade vi en av dom bofasta där nere, alla som var bofasta där känner igen det jag nu ska berätta! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Han hade och bodde på en gammal utjänt fiskebåt modell större, nära resturangen vi hade där nere, Like a Star @ heaven
    En riktig 100 gubbe! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men en natt kom ett av medborgargarderna till Lugnet beväpnade med sin slagträn, och naturligtvis gav dom sig på båten, kanske 10 stycken, Like a Star @ heaven
    Dom slog sönder hela båten och han som bodde där, han hamnade på sjukhus nästan ihjälslagen, och där låg han nästan ett helt år, innan han kom "hem" igen, Like a Star @ heaven
    På kryckor och bara en spillra av sitt forna jag, han blir nog aldrig densamma igen, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Till saken hör att han hade inte gjort någon någonting! Like a Star @ heaven
    Ännu en historia från verkligheten, ingen utredning, ingen gripen, brottet nerlagt! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 00:52

En liten berättelse till ur två före detta hemlösas vardag, Like a Star @ heaven Jag den ena, den andra en god tidigare tjejvän till mig lever inte längre, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men hon hade en gammal bil som hon levde av, och bodde i, tjejen försörjde sig till viss del på att hitta EU lastpallar, Like a Star @ heaven
    Och ungefär vid millenium skiftet satt hon och sov i bilen tidigt på morgonen utanför pallfirma på Bråtegränd, som ligger nedanför Snösätra i Rågsved,
    När någon, enligt det enda vittnet, på en motorcykel stannade till framför hennes bil, tog fram ett gevär sköt genom vindrutan, rakt i pannan på den sovande tjejen, och körde bara lugnt därifrån efteråt! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Mordet/avrättningen av denne hemlöse tjejen uppmärksammades med någon lite notis i tidningen, inte mer, Precis som om det vore okey att mörda hemlösa, ingen gärningsman är än idag gripen för det mordet, utredningen lades ner nästan omgående, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och gudarna ska veta om mördaren är en serieförbrytare som kan gjort sig skyldig till hur många liknande brott som helst fram till dags datum! Like a Star @ heaven
    Det vet ingen, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Leena-66

Antal inlägg : 175

HEMLÖSHET... - Sida 5 Empty Du martin

Inlägg  Leena-66 2009-03-02, 12:24

Det var inte någon medborgargard som kom dit och det vet du-och vad gäller tjejen, lade polisen ner jättemycket jobb och killen åkte fast till slutet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 12:33

Var det inget medborgargarde som kom ner till Lugnet? Jag vet, jag var där! Like a Star @ heaven
    Och som jag sa, mordet på Bråtegränd är som sagt nerlagt, ingen gripen? Like a Star @ heaven
    Kan alltså vara vem som helst! Like a Star @ heaven
    Dessutom vet jag och övriga insatta precis vilket garde det var som kom ner till Lugnet, och varifrån dom kom också, Like a Star @ heaven
    Sen var ju dom där nere ett xantal gånger och härjade med sina slagträn! Like a Star @ heaven
    Och var du välbekant med Lugnet så vet du också vem jag är, finns inga där i från som inte känner mig och gör det fortfarande! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 12:39

Leena 66, ingen har gripits för mordet nere på Bråtegränd! Like a Star @ heaven
    Jag vet, däremot var det en dom flesta insatta också känner, häktad en kortare tid för mordet, Like a Star @ heaven
    Men han var oskyldig, och hade den misstanken över sig så länge han levde, han är också död numera! Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 12:48

Sen är det ju som så, i ärlighetens namn, att jag iallafall är glad att jag "inte" vet vilka alla dessa olika gärningsmän är! Like a Star @ heaven
    Då ingen har åkt fast mig veterligt så är ju dom gubbsen ute, och det kunde ju vara farligt och veta, Like a Star @ heaven
    Jag vill inte veta, det känns säkrast, det som har hänt går ju ändå inte få ogjort! Eller hur? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Leena-66

HEMLÖSHET... - Sida 5 Empty Joo du-martin

Inlägg  Leena-66 2009-03-02, 13:08

Bättre att låta det gamla vara..både du och jag har tagit oss därifrån länge sen, och har ett helt annat liv idag, finns ingen andledning att dra upp gammalt skit som dessutom är preskriberat sedan härrens massa år tillbaks.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 13:11

Härligt Leena 66, det har du rätt i, att vi har kirrat oss nya liv! Cool
    Thecharmed
    Thecharmed

Antal inlägg : 197

HEMLÖSHET... - Sida 5 Empty Helt otroligt...

Inlägg  Thecharmed 2009-03-02, 15:14

...att ni hökar skriker om att han gått o väl förtjänar det, därför att han HAR obetalda böter som han införskaffade sig för en jädra massa år sedan..

Han har BOTT I DENNA LÄGENHET i nästan 4 år, aldrig varit sen med hyraunder denna tid och aldrig någonsin fått några klagomål..det borde väl ändå vara DET som är avgörande för om man är en lämplig hyresgäst eller ej????
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 15:18

Thecharmed skrev:...att ni hökar skriker om att han gått o väl förtjänar det, därför att han HAR obetalda böter som han införskaffade sig för en jädra massa år sedan..

Han har BOTT I DENNA LÄGENHET i nästan 4 år, aldrig varit sen med hyraunder denna tid och aldrig någonsin fått några klagomål..det borde väl ändå vara DET som är avgörande för om man är en lämplig hyresgäst eller ej????

helt klart.. men regler är regler...

eller skall alla (liksom-asså-ba) ha speciella regler utifrån sin personlighet och sin situation i samhället?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 15:55

Du säger det du? Regler är regler! Några frågor till dig Mr.Rahm... Like a Star @ heaven
    1: Föds man till en bra eller dålig människa? Like a Star @ heaven
    2: Kan ett misstag göra en bra människa till dålig för alltid, nu talar jag inte om våldsbrott, utan om misstag! Like a Star @ heaven
    3: Ska människor som rest sig, aldrig få en ny chans, regler är regler, eller ska man också se till människorna? Like a Star @ heaven
    4: Ska den som döms till fängelse, och avtjänat sitt straff anses rentvådd, och anses vara fri, eller ska brottet alltid stå kvar och vara en belastning livet ut? Like a Star @ heaven
    5: Är man en god eller en dålig människa om man anser att regler är regler och bara ser regler, utan att tillåta sig se till många bra grejer hos människor? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 15:59

undrar varför martin skriver till mig när han vet att jag blockerat han sedan 7dar och ej ser vad denna skriver...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 17:02

Ja du är verkligen gåtfull, varför skriver martin till mig? Like a Star @ heaven
    Vet ju inte om jag direkt skriver till dig, sen om du förstår vad jag säger låter jag vara osagt? Like a Star @ heaven
    Men så länge du trumpetar ut fånigheten om hur du har stängt av mina inlägg för du kan inte bemöta mig, Like a Star @ heaven
    Och samtidigt diskuterar mig åt alla håll, så måste du ju förvänta dig att jag svarar på ditt, vad det nu är för något, men märkliga betende! Like a Star @ heaven
    Men som sagts många gånger nu, labben är utsträckt, du själv väljer om du ska gräva ner stridsyxan eller inte, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men avsaknaden av svar från dig, då det endast behövs ett ja eller nej, är ju ett svar bara det, Like a Star @ heaven
    Du verkar inte ha något intresse, men det är ju ditt eget problem! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 17:07

nån mera än Jag som tycker att Martins ständiga personangrepp och psyksjuka stalking av mej är ganska jobbig och denna borde antingen sluta skriva eller blockera mej så vi får LITE lugn eftersom jag redan blockerat han??

Eller är det som vanligt, att ingen vågar säga emot Martin pga skitstormen denna släpper om NÅN tillrätta visar denna?

detta anser han sig ha rätt till - det finns ju ej nån moderator så han gör som han vill (hans egna ord) .
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 17:12

Tack ska du ha för dom orden TheCharmed, Like a Star @ heaven Skönt att höra att dom flesta människor trots allt har sunt förnuft, och du verkar vara en av dom! Like a Star @ heaven
    Och skulle några fel, misstag eller missöden under livets gång avgöra människors vinna eller försvinna för alltid, så undrar man ju om någon vem det än är kommer undan? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    För börjar man hård dra och leta fel hos medborgarna för allting så undrar jag om det överhuvudtaget finns någon helt felfri människa? Like a Star @ heaven
    Vad tror du Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Leena-66

HEMLÖSHET... - Sida 5 Empty Fredrik

Inlägg  Leena-66 2009-03-02, 17:27

Ingen har rätt att göra såna påhopp som du har blivit utsätt för. Jag märkte det i en annan tråd också- det är jävligt olyckligt att det finns alltid någon eller några som inte kan hantera att någon har en annan åsikt.
    Att tro sig äga "den enda rätta uppfattningen"-är ju oftast bara rädslor, och olyckligt nog finns det några som inte hanterar att du har en annan uppfattning om saker och ting, och försöker att hantera detta genom att framställa dig som någonting "ond", för att kunna projisera sin egen skit på dig.
    Jag hoppas att detta lugnar ner sig, och vi kan fortsätta ha en forum där alla kan delta,oavsett åsikt osv.
    Thecharmed
    Thecharmed

Antal inlägg : 197

HEMLÖSHET... - Sida 5 Empty Regler..

Inlägg  Thecharmed 2009-03-02, 18:06

...finns inte utan undantag.

Martins situation är ett sådant.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 18:28

Thecharmed skrev:...finns inte utan undantag.

Martins situation är ett sådant.

Om vi alla skulle ha "speciella" regler för allt hur skulle samhället då se ut?

det som gäller för mej skall ej gälla för dej utan allt skall ses ur en "rättvise" synpunkt?

naivt och totalt ohållbart.. som jag skrev förut.. Om nu martin tar sig i kragen ringer runt fixar en sockontakt samt slänger in ngn 100 lapp hos kronofogen(visar betalningsvilja) så skall du se att det löser sig för han.

Som exempel betalade jag av min kronofogde skuld efter en personligkonkurs med soc bidrag.. alltså mina MATPENGAR.. 200 spänn i månaden.. numera är jag prickfri

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-02, 18:34, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 18:31

Handen på hjärtat Leena 66, vad menar du, säger du på fullt allvar att Mr.Rahm är ett forumoffer, så måste du vara blind! Arrow Like a Star @ heaven
    Men nu försöker inte jag styra dig på något sätt, du har dina åsikter? Like a Star @ heaven
    Men ärligt talat så förvånar det mig att höra det du säger från en som säger sig vara en f.d Lugnet brud? Like a Star @ heaven
    Och du, en fråga, om du är den du säger, vilket jag inte tvivlar på, så måste du veta vem jag är, ingen nere från gammla Lugnet, vet inte vem jag är, Like a Star @ heaven
    Hade en lokal, inne på gården, bakom Mustafas resturang, bredvid bilverkstaden längs inne i hörnan? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och vet du inte vem jag är då, så är du ingen Lugnetbrud! Like a Star @ heaven
    Vilket som, så kan du pejla med vem du vill nere i från det gammla Lugnet, finns garanterat ingen som inte känner mig, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Och till sist vill jag bara säga, att idag är jag glad att vara en del av Lugnet, det är verkligen kult, om nu något är kult! Like a Star @ heaven
    Och är du den du säger dig vara, så förstår du precis vad jag menar, eller hur? Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-02, 18:44

Missvisande uppgifter
    Det är i förhållande till den registrerades betalningsvilja och betalningsförmåga man bedömer om uppgifterna är missvisande. Av propositionen för den aktuella lagen framgår att ingen ska behöva förekomma med uppgifter som ger ett i sak ogrundat intryck av bristande vilja eller förmåga att göra rätt för sig.

http://www.kronofogden.se/infotext/rattelser/missvisandeuppgifter.4.2132aba31199fa6713e800013927.html
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 19:04

Du Mr. Raahhhmmmm, tur att inte fogden är som du, för "min" fogde ska ringa till min blivande hyresvärd imorgon och bekräfta min s.k betalningsvilja, Like a Star @ heaven
    Fogden har också lovat att stödja mig genom att förklara att min skuldsituation inte har någon som helst koppling till boende och hyreskulder? Like a Star @ heaven
    Med andra ord går allt åt rätt håll! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Leena-66

HEMLÖSHET... - Sida 5 Empty martin

Inlägg  Leena-66 2009-03-02, 19:14

Jag är allt annat än blind- fredrik har en annan åsikt,och jag tycker att det är för jävligt att han har blivit en projiseringsobjekt. Visst händer det ibland att var och en av oss skriver inlägg som provocerar andra,men det är ingenting man ska ta personligt.
    Du martin- att vi har upplevt liknande livssituation och tillbringat en tid länge sen i samma område (Lugnet), betyder inte att vi inte har olika åsikter och livserfarenheter.
    Du vill så gärna ha bekräftelse av mig för din identitet och gammal status pga denna tidsperiod vi tillbringade tiden i lugnet- varför är det så viktigt för dig?
    Vi är inte där länge,släpp det...ok. Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 21:36

Ditt tugg håller inte Leena, sorry, att inte Mr.Rahm kan se annat än sin egen verklighet, ger inte honom rätten att bete sig hur han vill! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Du får gärna ge honom backup, det är ditt val, vi två måste ju kunna surra med varandra ändå? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Jag tycker att Mr.Raahhhmmmmm är en skitstövel, vilket han visat många gånger, sen är det upp till honom om han vill man ska tycka det! Like a Star @ heaven
    Eller tycker du att vissa personer har en högre ställning på grund av att dom aldrig hamnat i elände, och därmed tillåts bete sig hur dom vill, Like a Star @ heaven
    Men det tycker inte jag! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sen känner jag mig inte som tvåa längre, och har ingenting att be Mr.Rahm om ursäkt för, THATS IT! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-02, 21:49

Ett par korta frågor till dig Leena66, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Är jag en dålig och ond människa för att jag vägrar ta skit från någon som aldrig varit i närheten av det som jag har upplevt? Like a Star @ heaven
    Eller är människor som ägnar sig åt att kasta skit på andra som upplevt saker som man inte gjort själv, goda eller onda, Like a Star @ heaven
    Svara gärna på det om du kan, om du nu anser dig ha rätten att avgöra? Like a Star @ heaven
    Så sitt inte och döm ut mig! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:39