Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

HEMLÖSHET... - Sida 4 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  DirtyDog 2009-02-28, 15:30

fredrik rahm skrev:... var det ju du SJÄLV som sade i svenskadagbladet...
    Googlar man på "martin lindgren hemlös" så får man även träffar på www.sr.se och Aftonbladet.se (dock utan bild).

Men som du skrev, man kan berömma honom från att ha tagit sig ur träsket (mer än vad man kan säga om några bekanta från ungdomen), men det ger knappast några pluspoäng f.ö.

PS. Bilden på Freddy Krueger var faktiskt bättre
    Smile
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 15:35

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_435051.svd

sant helt klart fastnar allt för många i träsket på grund av psyk och droger.

och allt för få lyckas ta sig ur det.

har en polare som jobbar på securitas och han berättade på fyllan att han mådde skit att han måste slänga ut hemlösa ifrån t-bana och lokaler på vintern.

iskallt samhälle detta 70åriga solidariska sosse samhället.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2009-02-28, 15:42

http://www.ladda-upp.com/bilder/16765/freddy

Tyckte grabben kunde få en tydligare Avatar. Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 15:49

Hade jag ingen aning om, googles sidan alltså, och när det gäller den coola bilden på Freddy Krueger, så känner jag riktigt bekväm med den,
    Så den bilden behåller jag! Very Happy
    Och när det gäller att resa sig på 10, efter en massa elände förväntar jag mig inte några pluspoäng, No
    Men för egen del känns det bra att tagit tillbaks livet igen, Cool har många gånger undrat om jag skulle lyckas med det, men nu vet jag, Very Happy
    Stefan

Antal inlägg : 65

Inlägg  Stefan 2009-02-28, 15:55

Övriga debatten om hemlösa ?

Tja det är väl klart att ingen ska vara hemlös och varför ordnar inte staten detta då.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 16:00

Stefan skrev:Övriga debatten om hemlösa ?

Tja det är väl klart att ingen ska vara hemlös och varför ordnar inte staten detta då.

för att innan 2006 - 2007 RÄKNADES inte ens hemlösa..iallafall inte i stockholm..

det man inte ser finns ej och räknar man dom ej, ej finns dom ju ej= politiker tänkande

och nu är det ju ej staten utan KOMMUNERNA som tar tag i sånt och vad jag vet är största hindret att.

a: det är alltför många missbrukare och folk med ganska grova psykiska problem

b: dom klarar sig helt enkelt inte att leva normalt

c: folk och boende vill ej ha dom runt sina områden.

d: ingen vill riktigt ta ansvar och erkänna
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 16:19

Du gillar att koppla ihop hemlösa med missdbruk och psykisk ohälsa, Evil or Very Mad
    Visst finns det, men många hemlösa är inget annat än just hemlösa,
    Sen att stan inte ska ha räknat hemlösa länge är ytterligare skitsnack och okunskap från dig! Twisted Evil
    För det du vet om hemlösa och hemlöshet får plats i en enda regndroppe! Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 16:28

nej Martin ingen GILLAR att koppla ihop hemlösa med droger och psykproblem..

Men Både statsmissionen och alla andra länders liknande föreningar KONSTATERAR att så är det, finns nog ganska få som lever på gatan och utanför samhället för att det är "skönt" liksom.

Vad jag vet finns det oftast ganska GROVA skäl till att halka utanför allt och hålla sig där länge.

DOCK har vi på senare år (sedan 1990) börjat se en NY sorts hemlösa och det är folk som Kört sin ekonomi i botten, speciellt unga med massor av skulder och kronofogde prickar.

Så nej Martin INGEN VILL ha hemlösa eller missbrukare..och i ett perfekt samhälle skulle det ej finnas, men nu gör det detta och , om man erkänner problemet kan man göra nått åt detta med.

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 17:00

Nu ifrågasätter jag SVD:s rätt att lägga ut mig på googles med bild och alltihopa?
    Helt utan mitt medgivande, fick veta det först idag! Like a Star @ heaven
    Dessutom en bild som inte ger mig rättvisa, men endå så som verkligheten ser ut, 20 långa år ute under bar himmel som hemlös sliter, konstigt att jag lever överhuvudtaget, men det gör jag, Like a Star @ heaven
    Jämför man det med t.ex en 20 år gammal bil, så anses man åka runt med en helt slut bil, Like a Star @ heaven
    Men som efter renovering klassa som en pärla, det är väl där jag befinner mig, en renoverad f.d hemlös! Like a Star @ heaven
    Vilket som angående artikeln, så ledde min upptäckt av bristerna i regelverket, brister ingen hade en aning om, till att jag och många andra fick upprättelse, vilket gör mig lite stolt att jag bidragit till nödvändiga regeländringar och att många andra blev erkännda, andra som ingen lyssnat på tidigare, har fått brev från flera som tackat och känner lättnad, Like a Star @ heaven
    Så oavsett missvisande bild, och att några utnyttjat artikeln till att slänga skit mot mig, så anser jag tveklöst att medlen helgar målen, Like a Star @ heaven
    Resten kan jag ta, har inga problem att hålla huvudet högt! Like a Star @ heaven
    Viktigt att påpeka att kampen mot identitets stölden var ett heltidsjobb runt ett helt år! Like a Star @ heaven
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-02-28, 17:20

martin7lindgren skrev:Nu ifrågasätter jag SVD:s rätt att lägga ut mig på googles med bild och alltihopa?
    Helt utan mitt medgivande, fick veta det först idag! Like a Star @ heaven
    Dessutom en bild som inte ger mig rättvisa, men endå så som verkligheten ser ut, 20 långa år ute under bar himmel som hemlös sliter, konstigt att jag lever överhuvudtaget, men det gör jag, Like a Star @ heaven
    Jämför man det med t.ex en 20 år gammal bil, så anses man åka runt med en helt slut bil, Like a Star @ heaven
    Men som efter renovering klassa som en pärla, det är väl där jag befinner mig, en renoverad f.d hemlös! Like a Star @ heaven
    Vilket som angående artikeln, så ledde min upptäckt av bristerna i regelverket, brister ingen hade en aning om, till att jag och många andra fick upprättelse, vilket gör mig lite stolt att jag bidragit till nödvändiga regeländringar och att många andra blev erkännda, andra som ingen lyssnat på tidigare, har fått brev från flera som tackat och känner lättnad, Like a Star @ heaven
    Så oavsett missvisande bild, och att några utnyttjat artikeln till att slänga skit mot mig, så anser jag tveklöst att medlen helgar målen, Like a Star @ heaven
    Resten kan jag ta, har inga problem att hålla huvudet högt! Like a Star @ heaven
    Viktigt att påpeka att kampen mot identitets stölden var ett heltidsjobb runt ett helt år! Like a Star @ heaven

Tyvärr för dig så är det inte motivet som har upphovsrätt utan fotografen eller publikationen, du har ställt upp på fotot och därmed gett ditt medgivande till SVD att publicera bildet i både papers och nät utgåvan..
    Sedan ligger inte bilden på "google", utan ditt namn får en träff i sökmotorn som länkar till SVD´s sida....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 17:39

Spelar ingen roll vilket, som jag sa medlen helgar målen, tydligen anser tidningen att frågan är viktig? Like a Star @ heaven
    SVD känner sig nog stolta till att ha medverkat till viktiga regeländringar, i ett bristfälligt regelverk som försatte oskyldiga människor i svåra situationer! Like a Star @ heaven
    Alltihopa för en gammal hemlös, alltså jag hittade bristerna som ingen hade en aning om tidigare, Like a Star @ heaven
    Frågan blev stor och uppmärksammades också av andra tidningar, SVT/rapport och TV4/nyheterna, Like a Star @ heaven
    Så jag är nöjd med genomslags kraften, då slutet blev gott, allting gott! Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 17:48

Tyvärr för dig så är det inte motivet som har upphovsrätt utan fotografen eller publikationen, du har ställt upp på fotot och därmed gett ditt medgivande till SVD att publicera bildet i både papers och nät utgåvan..
    Sedan ligger inte bilden på "google", utan ditt namn får en träff i sökmotorn som länkar till SVD´s sida....

Svar: stäm google och svd. och hela internet!!!!.*skrattar*

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_435051.svd
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 17:50

Du hör inte vad jag säger Mr.Rahm, Like a Star @ heaven medlen helgar målen slutet gott allting gott angående identitetstölden! Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 17:54

antar att Martin babblar på trots att han av mig varit blockerad av mej i snart 4 dagar eller är det fem??

hoho marin jag ser ej vad du skriver och vill ej se heller*fnissar*

Komiskt=)

För att använda Martins egna favorit uttryck: "vilken pajjas!!!"clown

lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 18:10

Kan bjuda på en liten berättelse till ur en f.d hemlös vardag! Like a Star @ heaven
    Från när jag bodde på statsmissionens/bostället, Like a Star @ heaven
    När jag lyckades få bostället att sponsra på ett simkort nere på Forsgrenska palatset, badhuset på medborgarplatsen, Like a Star @ heaven
    Tanken var att försöka simma sig i god form, så jag och en av dom som jobbar på bostället tågar ner till badet och ska inhandla simkortet, förövrigt första gången någonsin jag satte min fot där, Like a Star @ heaven
    Vi glider in och ska köpa kortet av föreståndaren som satt i receptionen, men vad händer, jo han flyger upp och skriker att jag kunde glömma tillträde till det allmäna badhuset? Like a Star @ heaven
    Personalen som var med mig blev chokad av reaktionen, och stammade fram, men vi representerar stadsmissionen, det skiter jag i skrek föreståndaren och menade på att jag var en säkerhetsrisk, och vad menas med det på ett badhus, det är en grov anklagelse, Like a Star @ heaven
    Menade han att jag inte var simkunnig, eller att jag skulle bryta upp omklädningskåp, ge mig på småbarn? Like a Star @ heaven
    När boställets enhetschef fick höra gick hon i taket och meddelade pressen, och vilket gensvar, helt otroligt, både SVT och TV4 kom direkt och båda kanalerna slog upp det hela stort, Like a Star @ heaven
    Vilket ledde till att det gick ända in i stadshuset, så dåvarande idrottsborgarådet kom kutande och bad mig offentligt om ursäkt för kränkningen och sa att så får det inte gå till i stadens allmäna badhus? Like a Star @ heaven
    Hon erbjöd mig ett livtidskort gällande i alla allmäna badhus i stan, jag tackade nej, då jag fick nog av badhus, Like a Star @ heaven
    Fick också brev från en känd förmögen dam som var stamgäst där, och när hon såg hur jag behandlades klippte hon i sär sitt nyköpta årskort och lade i kuvertet och lovade att aldrig mer sätta sin fot där! Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 18:23

Ja jisses denne Mr.Raahhhmmmm, vekar ta efter det som verkar varaa förebilden, nämligen Mr.Bean! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Vem inbillar han sig vara, jag har ju stängt av Martin påtalar han stolt, ändå babblar Martin på, Jaha? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Vad tror den gode Mr.Raahhhmmmm, att det är enkom honom det handlar om, han har stängt av sig själv för mina inlägg, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Men det betyder ju inte att han har stängt av mig, värsta tänkbara egot och storhetsvansinnet man kan tänka sig! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Svårt och veta om man ska skratta eller gråta över Mr.Raahhhmmmm och hans påtalanden, suck...? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 21:04

Hemlösa iallafall här staden lever inte bara hemlösa, man lever också utsatta och livfarliga liv, Like a Star @ heaven
    Tänker då på alla dessa våldsamma s.k "medborgargarden" som bara dyker upp från igenstans med sina järnrör eller basebollträn och slår som gallningar på sina väl utvalda offer, grova våldsbrott som aldrig utreds, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Finns nog ingen hemlös som inte stött på dessa garden mer än en gång, garanterat värsta tänkbara mardrömmarna! Like a Star @ heaven
    Historierna om vilka dessa Medborgargarden kan vara för människor är lika många som det finns garden, det påstås av vissa att det är poliser, som härjar på fritiden, Like a Star @ heaven andra tror att det är väktare, en del tror att det är helt vanliga "svenssons", alla bara tror men ingen vet? Like a Star @ heaven
    Tänk själva att ni sitter helt ensamma på kanske en parkbänk eller någon trappa, mitt i natten, och helt plötsligt är man omringad av 5/6 personer med basebollträna, stirrande och frågar vad man pysslar med, innan man får 5 sekunder att försvinna så fort man kan för att slippa bli manglad! Like a Star @ heaven
    Stefan

Inlägg  Stefan 2009-03-01, 17:09

fredrik rahm skrev:hur betalar man en skuld.

del 1

1 klä på dej

2 gå ut

3 gå in på kronofogdens kontor i din stadsdel

4 gå till kassan(du måste kanske ta en nummerlapp)

5 visa leg och säg att du vill delbetala din skuld(tror 100kr är minimum)

6 betala (med pengar, dom godtar ej pantburkar kapsyler eller fickludd)

7 gå ut därifrån med ett kvitto i handen (se till att du öppnar dörren innan du går ut)

8 gå hem (om du hittar dit)

del 2 kan komma med streckgubbar och mera utförliga vägangivelser om så önskas.

Vad skulle ändras om man börja delbetala en skuld..Hänger inte riktigt med här..
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 17:13

Stefan skrev:
    fredrik rahm skrev:hur betalar man en skuld.

del 1

1 klä på dej

2 gå ut

3 gå in på kronofogdens kontor i din stadsdel

4 gå till kassan(du måste kanske ta en nummerlapp)

5 visa leg och säg att du vill delbetala din skuld(tror 100kr är minimum)

6 betala (med pengar, dom godtar ej pantburkar kapsyler eller fickludd)

7 gå ut därifrån med ett kvitto i handen (se till att du öppnar dörren innan du går ut)

8 gå hem (om du hittar dit)

del 2 kan komma med streckgubbar och mera utförliga vägangivelser om så önskas.

Vad skulle ändras om man börja delbetala en skuld..Hänger inte riktigt med här..

var mera att en viss person skrev att han INTE fick delbetala enligt kronofoden eftersom han ej har nått av värde.

Men INGET hindrar ju denna att själv gå dit och delbetala om han vill=)
    Stefan

HEMLÖSHET... - Sida 4 Empty Jo men hur funkar knapparna?

Inlägg  Stefan 2009-03-01, 17:14

Får se vart det här meesset landar
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 17:15

Stefan skrev:Får se vart det här meesset landar

huh??=)
    Stefan

HEMLÖSHET... - Sida 4 Empty Och sen hitta

Inlägg  Stefan 2009-03-01, 17:19

Jag en delite knapp å den tryckte en på och det som försvann var knappen.
    Faktist lysande..
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 17:20

Stefan skrev:Jag en delite knapp å den tryckte en på och det som försvann var knappen.
    Faktist lysande..

jaha??

och svaret jag gav var ju:

var mera att en viss person skrev att han INTE fick delbetala enligt kronofogden eftersom han ej har nått av värde.

men det ignorerades i vanlig ordning..liksom
    Stefan

Inlägg  Stefan 2009-03-01, 17:25

fredrik rahm skrev:
    Stefan skrev:Jag en delite knapp å den tryckte en på och det som försvann var knappen.
    Faktist lysande..

jaha??

var mera att en viss person skrev att han INTE fick delbetala enligt kronofogden eftersom han ej har nått av värde.

Ja men jag vet inte om det i hans fall gör skillnad om han skulle betala in en hundring.

Sen hitta jag detta http://www.malmo.se/stadsdelar/sodrainnerstaden/individfamilj/soctanter/diskussionsforumet.4.39883b08111997b0eac800014298.html

Och tyckte det va rätt intresant....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-01, 17:29

Stefan skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Faktist lysande..

jaha??

Ja men jag vet inte om det i hans fall gör skillnad om han skulle betala in en hundring.

Sen hitta jag detta http://www.malmo.se/stadsdelar/sodrainnerstaden/individfamilj/soctanter/diskussionsforumet.4.39883b08111997b0eac800014298.html

Och tyckte det va rätt intresant....

Jo då att betala t.o.m en 100lapp visar BETALNINGSVILJA..ngt KRONOFOGDEN uppskattar ganska stort..och även inkassoföretag

ämnesbyte..igen... jahapp..soctanter.. ja du det finns bra och dåliga.. regelverket gör dom flesta till dåliga tillslut..

DOM FLESTA ÄR IFRÅN BÖRJAN idealister SOM VILL HJÄLPA MEN STELA SOC REGLER GÖR DOM FLESTA TILL SURA BYRÅKRATER SOM VILL STJÄLPA.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:42