Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

    HEMLÖSHET...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 14:34

    Tänkte berätta en liten historia om hemlöshet, nämligen min! Very Happy
    Efter att ha varit hemlös i 20 år, under bar himmel, vilket i mitt fall slutade med köldskador, kallbrand och amputation! No
    Men samtidigt blev det vändpunkten, och nu idag 6 hela år senare, är min situation så, att efter 2½ års boende på stadsmissionen fick jag en sliten lägenhet i en förort, där jag nu bott i 3½år!
    Så nu är jag framme vid att ta över hyreskontraktet, och efter att ha uppfyllt alla dessa villkor, plus inga klagomål, alla hyror betalda i god tid, så visar det sig nu, att hela mitt vinna eller försvinna hänger på några obetalda gammla pböter? No
    Vilket innebär att jag inte kan tillgodogöra mig alla dessa felfria år, utan någon som helst anmärkning No
    Allt hänger på några obetalda gammla pböter som ligger hos kronofogden! Shocked
    Och efter ett långt samtal idag med fogdens enhet summarisk process i Visby, visar det sig att det inte går få till en avbetalning, p.g.a att jag inte är förmål för indrivning? No
    Man har utrett mig, och anser att det inte finns något och utmäta hos mig, på min pension? No
    Vilket försätter mig i ett storstilat moment 22 läge?
    Vad säger man om det, sverige 2009! Wink
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  SiP 2009-02-26, 15:12

    martin7lindgren skrev:Vad säger man om det, sverige 2009! Wink

    Att man skall vara noga med att betala sina p-böter???
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 15:17

    Bullshit snack, tror du jag är den enda med gammla pböter? Evil or Very Mad
    Men blir ju inte direkt förvånad över din kommentar, helt förväntat! Twisted Evil
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-26, 15:19

    Det är ju beklagligt... visa lag punkter hos kronofogden skulle kunna modifieras för just människor som har det svårt tycker jag ...



    Sen behöver du inte vara rädd de finns ingen lag punkt vart det stör att du skall vara utkastad på grund av obetalda fakturor så denna företag som du hyr lägenhet har ingen chans i hela världen att kasta ut dig därifrån.



    Må Väll

    //KTR



    Jag menar obetalda PP fakturor ... Very Happy


    Senast ändrad av KickTheRasist den 2009-02-26, 15:24, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 15:22

    Nej så sant som det är sagt, Very Happy Men jag är vid gott mod, fortsättning följer! Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-26, 15:42

    Jaha... Har du råd med bil, Martin? Bra det i så fall Men hade det inte varit bättre att undvika p-böter?


    Senast ändrad av Regndrottning den 2009-02-28, 15:07, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 15:57

    Som jag sa, så handlar det om gammla pböter, sen många år tillbaks!
    Och börjar man hårddra,. och kolla upp så upptäcker man nog massvis med människor med pböter,
    Ska alla kastas ut på gatan då?
    Eller ska en regel gälla för några, och andra för andra? No
    Men nu vet jag var du står i frågan! Twisted Evil
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-26, 16:02

    martin7lindgren skrev:Som jag sa, så handlar det om gammla pböter, sen många år tillbaks!
    Och börjar man hårddra,. och kolla upp så upptäcker man nog massvis med människor med pböter,
    Ska alla kastas ut på gatan då?
    Eller ska en regel gälla för några, och andra för andra? No
    Men nu vet jag var du står i frågan! Twisted Evil

    Vet du var jag står i frågan?

    Det var bra det för jag vet inte själv ens... Berätta för mig vad jag tycker, är du snäll....

    <javisst har många människor p-böter. Jag vet detta. Det är ingen hög prioitering när det gäller att betala.

    Alltså är det bäst att inte skaffa sig räkningarna.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 16:11

    Nej egentligen inte, bara det att du lät som den här uthyraren jag snackade med!
    Själv tycker jag att om obetalda pböter ska avgöra människors vinna eller försvinna, vem det än gäller,
    Så är det helt enkelt åt helvete, gammla sverige är illa ute! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 16:14

    Nej, jag har inte råd med bil! Evil or Very Mad
    Men det som avgör är att jag vill inte ha någon heller! Evil or Very Mad
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  SiP 2009-02-26, 16:31

    Det är väl för fan inte Sveriges fel att du har obetalda p-böter....

    Du får väl stå för dina misstag i livet som alla andra får göra, eller ska du ha gräddfil för att det är "så synd om dig" buhu...

    Och vadå "Men blir ju inte direkt förvånad över din kommentar, helt förväntat"??
    I går skrev du att dig veterligen så hade vi aldrig debaterat....
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-26, 16:37

    SiP skrev:Det är väl för fan inte Sveriges fel att du har obetalda p-böter....

    Du får väl stå för dina misstag i livet som alla andra får göra, eller ska du ha gräddfil för att det är "så synd om dig" buhu...

    Och vadå "Men blir ju inte direkt förvånad över din kommentar, helt förväntat"??
    I går skrev du att dig veterligen så hade vi aldrig debaterat....


    Jag tror inte att Martin tycker att detta är Sveriges fel på grund av obetalda fakturor ....


    Förövrigt .. nice picture de är min "favo klassiker" Platoon eller ??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 16:39

    Medlidande? Från dig då? Vad skulle det i så fall göra för skillnad? No
    Jag har nog fan fått lära mig under livets gång att man får fixa bitarna själv! Twisted Evil
    Frågan är ju om du har förstått det? Neutral
    Min avsikt med den här tråden är att beskrivaett moment 22 läge som man kan hamna i! Twisted Evil
    Och kan inte du ta det för vad det är, så är det ditt problem, eller hur?
    Men det är väl roande för dig att kasta skit varje gång tillfälle bjuds! Twisted Evil
    Bryr mig inte! Evil or Very Mad
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  SiP 2009-02-26, 17:07

    KickTheRasist skrev:
    SiP skrev:Det är väl för fan inte Sveriges fel att du har obetalda p-böter....

    Du får väl stå för dina misstag i livet som alla andra får göra, eller ska du ha gräddfil för att det är "så synd om dig" buhu...

    Och vadå "Men blir ju inte direkt förvånad över din kommentar, helt förväntat"??
    I går skrev du att dig veterligen så hade vi aldrig debaterat....


    Jag tror inte att Martin tycker att detta är Sveriges fel på grund av obetalda fakturor ....


    Förövrigt .. nice picture de är min "favo klassiker" Platoon eller ??

    Hittade den i avatar galleriet, det ser ju ut som den vore från "platoon"...den och "full metal jacket" är djäkligt bra filmer..
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  SiP 2009-02-26, 17:14

    martin7lindgren skrev:Medlidande? Från dig då? Vad skulle det i så fall göra för skillnad? No
    Jag har nog fan fått lära mig under livets gång att man får fixa bitarna själv! Twisted Evil
    Frågan är ju om du har förstått det? Neutral
    Min avsikt med den här tråden är att beskrivaett moment 22 läge som man kan hamna i! Twisted Evil
    Och kan inte du ta det för vad det är, så är det ditt problem, eller hur?
    Men det är väl roande för dig att kasta skit varje gång tillfälle bjuds! Twisted Evil
    Bryr mig inte! Evil or Very Mad

    Du kanske skulle tagga ned lite snubben, jag svarade på "Vad säger man om det, sverige 2009" med en dos ironi att "man bör betala sina p-böter", du går igång som om jag har gjort ett riktigt personangrepp på dig..
    Så allvarligt talat så skiter jag faktiskt i dig och dina p-böter, men jag lovar att glatt tuta och vinka när jag passerar klara västra kyrkogatan....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 17:55

    Lugna ner dig nu själv du! Ska du börja gapa och skrika så finns det en lämlig tråd för det! Neutral
    Cool Och vad menar du med Klara norra kyrkogat? Men där kan du ju köra runt och tuta hur mycket du vill! Cool
    För du verkar veta och känna till något som jag inte haren aning om? Evil or Very Mad
    Men tuta på du, om du är road av det! Arrow
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-26, 18:00

    vem parkerade fel?


    a bilen

    b nån annan ?

    c? du?

    var du över 18 år?? (antagligen)


    vem har nu ansvaret?

    alliansen?

    samhället?

    den som byggde bilen?

    lapplisan som lappade?

    nån annan?

    bolibompas programledare?

    valfri individ?

    eller kanske kanske du ??=)

    *herregud*
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 18:05

    Va! Vad ser och hör jag, är jag inkopplad igen, men nu avsåg ju inte jag vem som körde eller parkerade fel?
    Det var väl mer att tänka sig att åratal gammla pböter kan stjälpa ens tillvaro om det vill sig illa? Arrow
    Tänk själv om våra hyresvärdar går in och kollar sina hyresgästers pböter? Arrow
    Och kastar ut dom med obetalda, då skulle nog bristen på lägenheter vara löst! Wink
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  SiP 2009-02-26, 20:13

    martin7lindgren skrev:Lugna ner dig nu själv du! Ska du börja gapa och skrika så finns det en lämlig tråd för det! Neutral
    Cool Och vad menar du med Klara norra kyrkogat? Men där kan du ju köra runt och tuta hur mycket du vill! Cool
    För du verkar veta och känna till något som jag inte haren aning om? Evil or Very Mad
    Men tuta på du, om du är road av det! Arrow

    Gapa/skrika = stor text
    sansad samtalton = normal text
    Sen är det bara kolla inläggen och se vem som är helt rabiat och flippar över...

    Sen skrev jag Klara västra kyrkogatan, och om du varit hemlös i Stockholm borde du veta vad som händer där....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 20:18

    Hmmm, vilken tabbe, blanda ihop dessa olika klaragatorna, ja det är grovt? Twisted Evil
    Borde ge minst livstid eller hur? Twisted Evil
    Men tuta på du! drunken
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  SiP 2009-02-26, 20:24

    martin7lindgren skrev:Hmmm, vilken tabbe, blanda ihop dessa olika klaragatorna, ja det är grovt? Twisted Evil
    Borde ge minst livstid eller hur? Twisted Evil
    Men tuta på du! drunken

    japp, p-böter = ingen lägenhet, blanda ihop gator = livstid i fängelse....fan nu löste jag ju bostadssituationen åt dig... lol!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    HEMLÖSHET... Empty Jag

    Inlägg  Sniperace 2009-02-26, 20:28

    är ledsen, MEN Hyresvärdar idag vill ha människor som inte missköter betalningar som hyresgäster, de kollar i register för just betalningsanmärkningar innan de vill skriva hyreskontrakt, just för att DE inte ska råka ut för obetalda hyror.

    Det tar TID att vräka en hyresgäst som inte betalt hyran, och det blir för det mesta många tusenlappar i förlorade hyror innan de är borta.

    Och det är ju ganska lätt att misstänka att den som inte brytt sig om att betala sina p-böter, eller har andra skulder hos kronofogden kommer hamna i samma situation och inte betala hyran, det är med andra ord självbevarelsedrift från deras sida att inte skriva kontrakt med folk som har betalningsanmärkningar.

    En fråga, då du fick dessa, betalade du dem inte bara för att du inte ville?
    Tänkte du inte på konsekvenserna?

    Du hade ju då uppenbarligen råd att ha bil, och att tanka denna osv, så jag undrar bara om det var viktigare med annat?

    Jag tycker det ÄR tråkigt om detta lägger hinder ivägen för dig, men vems är felet?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Corven 2009-02-26, 20:55

    Det är ju inte p-böterna i sig det handlar om. Så ni behöver inte moralisera över att Martin har gamla såna.

    Det handlar om att han inte kan få lov avbetala dom, för att kronofogden anser att han inte kan betala något. Att Kronofogden anser att det inte finns några pengar att driva in är en sak, men om man nu anser att man faktiskt klarar av att betala en hundring eller två, för att få bort dess böter, så borde ju fogden inte säga nej.

    Problemet, och det Martin beklagar sig över, är alltså Kronofogdens ovilja.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    HEMLÖSHET... Empty nej

    Inlägg  Sniperace 2009-02-26, 21:08

    det är att han finns i kronofogdens register som gör detta, inte det att han inte får avbetala dem, att det är just p-böter saknar totalt betydelse, det som betyder något är att han är registrerad med betalningsanmärkning som förstör, och just i detta fallet så råkade det vara p-böter, och som sagt det hade troligen saknat betydelse om det istället varit obetalda elräkningar, obetalda avbetalningar på kreditköp osv.....

    Och det är absolut INTE som jag moraliserar, jag tycker det är tråkigt att han hamnat i denna situationen, och han är inte ensam, i stort sett ALLA med betalninganmärkningar får i stort sett samma problem den dag de ska skriva kontrakt eller låna pengar på banken
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-26, 21:27

    Nu kommer ju inte jag sitta sjön, jag bor där jag bor, och väntar nu bara på möte med en av bokonsulenterna hos hyresvärden! Very Happy
    Så förhoppningsvis blir slutet gott, allting gott Wink
    Jag är luttrad, och har ställts inför många prövningar under livets gång! Arrow

    Sponsored content


    HEMLÖSHET... Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 23:27