Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

    HEMLÖSHET...

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-20, 21:50

    Leena-66 skrev:Jag har inte påstått att ALLA hemlösa är missbrukare- jag skrev att dom flesta har ett beroende. Och dom flesta behöver i första hand komma ifrån missbruket- för att kunna gå vidare.
    När det gäller dom som inte har detta kemiska problem, utan har andra svårigheter, behöver man titta på dom först.
    En spelberoende behöver hjälp för att komma ifrån sitt beroende i första hand.

    När man har fastnat i ett destruktiv livstil och levt där länge-behöver man tid för att kunna göra förändring- först den inre-sen den yttre.


    Instämmer till en hel del, men jag inser inte att spelmissbruk är något sort av den lätta missbruk...!!! det finns idioter som sålde allt dem ägde till och med sitt eget fru .. och detta är inte SF(Since Fiction) jag lovar dig detta är dystra sanningen...



    MVh
    //KTR
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty jo

    Inlägg  Sniperace 2009-03-20, 22:04

    Alltå är det varken droger eller sprit som är orsaken till många människors hemlöshet, No
    Sen om hemlösheten leder till mer elände är en helt annan sak, No

    Jo, det ÄR konstaterad fakta att just droger och missbruk ÄR orsaken till väldigt mångas hemlöshet, med en övervägande del är det just detta som fått ut dem på gatan, men naturligtvis är det inte ALLA som hamnat i denna situation pga detta, några hamnar där pga att de levt över sina tillgångar och inte betalat hyran som de ska, att de vräkts pga att de inte visat sina grannar hänsyn utan levt ett störande liv med väsen och annat som orsakat just vräkning, andra har gett upp allt i samband med skilsmässa, eller kanske pga sorg över ett barn som dött osv, orsakerna kan vara MÅNGA, men helt klart är den övervägande delen just MISSBRUK, sorgligt men sant.

    men vad orsaken än är så behöver alla dessa HJÄLP, som inte ska förvägras dem.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 22:32

    Du menar alltså att i mitt eget fall där min långa hemlöshet inleddes efter en skilsmässa helt utan något som helst missbruk inte är sant?
    Men så är det iallafall, och jag är inte den enda, No
    Nej du, t.ex alkolism är nog fan mer vardagsmat bland inte hemlösa,
    Hur många tusentals alkisar finns det inte bland vanliga medelsvensson,
    Alkisar som är elaka mot sina familjer, No
    Ska vi hårdra missbruk så är det fan mest utbrett bland vanliga svenssons No
    Helt enkelt ett djävla sätt att skylla det på hemlösa, No
    Det är väl bara kolla upp polisens ingripande mot fulla människor, kan garantera att hemlösa bara står får en liten bråkdel av alla ärenden varje år; No
    Det är ju bara kolla in på pubar och barer, så ser vi ju vilka som sitter på fyllan på kvällar och helger, No
    Inte är det hemlösa iallafall, No
    Vad ser vi på bolagen i deras ringlande köer, jo en massa svensson som bunkrar, No
    Sen kan vi kolla vilka som är överrepresenterade i domstolarna och döms för narkotikabrott, jo det är vanliga medelsvenson, i 30 årsåldern! No
    Så håll rent framför egna dörren grabbar?
    Och vilka tror ni det är som står bakom försäljningen av knark och sprit ute på stan, knappast dom hemlösa iallafall! No
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-20, 22:47

    Sniperace skrev:
    Alltå är det varken droger eller sprit som är orsaken till många människors hemlöshet, No
    Sen om hemlösheten leder till mer elände är en helt annan sak, No

    Jo, det ÄR konstaterad fakta att just droger och missbruk ÄR orsaken till väldigt mångas hemlöshet, med en övervägande del är det just detta som fått ut dem på gatan, men naturligtvis är det inte ALLA som hamnat i denna situation pga detta, några hamnar där pga att de levt över sina tillgångar och inte betalat hyran som de ska, att de vräkts pga att de inte visat sina grannar hänsyn utan levt ett störande liv med väsen och annat som orsakat just vräkning, andra har gett upp allt i samband med skilsmässa, eller kanske pga sorg över ett barn som dött osv, orsakerna kan vara MÅNGA, men helt klart är den övervägande delen just MISSBRUK, sorgligt men sant.

    men vad orsaken än är så behöver alla dessa HJÄLP, som inte ska förvägras dem.




    Och du har en källa för det Sniper ??


    MVH

    //KTR

    ..&&....<, ,,...@@22@@@ 3l1t3 ..|| ..@@@ ££ The WOrld is fuck't up....@@2@@@2...2..2.

    https://www.youtube.com/watch?v=3IlpCnWgzeU
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-21, 00:06

    Som sagt, nu är vi ute på min bana sniperace, inte din, No
    Det du kan lära mig om hemlöshet och människorna som befinner sig där finns inte, No
    Jag både hävdar och påstår att långt ifrån alla hemlösa är missbrukare, No
    Sen kan du yla och tjuta hur mycket du vill, Wink
    Jag påstår också att långt ifrån alla hemlösa blir hemlösa p.g.a missbruk, No
    Självklart finns det dom som blir det till följd av någon form av missbruk, men långt ifrån alla, No
    Som jag sa, vilka menar du att det är som står för alla lägenhetsbråk som polisen tvingas rycka ut på, p.g.a av olika former av missbruk, inte hemlösa iallafall, No
    Dom flesta hemlösa är just hemlösa, och behöver en bostad, då klarar dom flesta sig själva, Wink
    Påstår t.o.m att dom flesta som till slut lyckas få en bostad igen är nog mer rädd om den än många andra, No
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  lazy 2009-03-21, 00:44


    Jag både hävdar och påstår att långt ifrån alla hemlösa är missbrukare

    Jag hävdar tvärtemot dej martin att de flesta hemlösa har i botten
    antingen missbruk el. psykiska problem, hur länge ska du sitta o
    förneka fakta?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Susz X 2009-03-21, 00:58

    Totalt ovidkommande vad andra hävdar/ inte hävdar. Det viktiga är att ha förmågan att lyssna på den enskilde individen här.
    Har man självhävdelsebegär förstår jag att du inte klarar av det alls...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-21, 01:00

    Susz X skrev:Totalt ovidkommande vad andra hävdar/ inte hävdar. Det viktiga är att ha förmågan att lyssna på den enskilde individen här.
    Har man självhävdelsebegär förstår jag att du inte klarar av det alls...



    Instämmer ... Very Happy




    ..&&....<, ,,...@@22@@@ 3l1t3 ..|| ..@@@ ££ The WOrld is fuck't up ....@@2@@@2...2..2.

    https://www.youtube.com/watch?v=3IlpCnWgzeU
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  lazy 2009-03-21, 01:09

    Sorry humlan men du har suttit på AB forum o klistrat in dina
    s.k åsikter utan ett uns av fakta så i mina ögon är du tyvärr
    inte trovärdig.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Susz X 2009-03-21, 01:12

    lazy skrev:Sorry humlan men du har suttit på AB forum o klistrat in dina
    s.k åsikter utan ett uns av fakta så i mina ögon är du tyvärr
    inte trovärdig.


    Om det bryr jag mig inte om alls- du har för längesedan genomskådats Lazy.Det skiner igenom så till den grad att inte ens en person med okunskap om beteenden inte begriper. Och- jag har sett och lagt på minnet hur du varit mot Martin tidigare.I synnerhet då han tog upp brott mot hemlösa- som ex identitetsstölder etc..

    ps Lazy- sedan att jag trampat på dina ömma tår- det är inget annat än din egen sak att ta itu med.Men utsätt inte andra va! ds


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-21, 01:30, ändrad totalt 5 gånger
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Susz X 2009-03-21, 01:18

    martin7lindgren skrev:Ja det finns dom spelen, helt otroligt men sant, No
    Kolla in dagens debatt, No

    Särskilt spelet där man brutalt avrättar hemlösa med kniv, ett spel som är totalt förbjudet i både England och Tyskland, No

    Och ska inte finnas här heller, men Janne Josefson sa att båda spelen gick att köpa i den första spelbutiken i Göteborg dom besökte, No

    Janne varnade känsliga tittare, och vägrade själv se spelen, No
    Våldtäkten på den prostituerade, No började med att hon gallskrek i en bil, No för att sen kastas ur bilen, och sparkas och bli svårtknivhuggen, för att till slut skjutas rakt i ansiktet med en pistol, så blodet bara stänkte, No

    Dom brutala morden på hemlösa No var lika illa dom, No i ett fall smög man upp bakifrån, trädde en påse över huvudet på den hemlösa, No slog några våldsamma knytnävslag rakt i ansiktet, för att slutligen slakta honom med kniven, No sen var det två till hemlösa som dödades, No

    Man tror nästan inte att det var sant, No men värst av allt var nog dom som försvarade spelen i demokratin och yttrandefrihetens namn, No man menade att det var vuxenspel, samtidigt vet man att 2 miljoner svenskar spelar varje dag, den största gruppen då yngre tonåringar; No

    Du Martin- det du pratade om tidigare- om grupper som misshandlar hemlösa IRL..
    använder de på något sätt de metoder som spelen handlar om?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  lazy 2009-03-21, 01:28

    Om det bryr jag mig inte om alls- du har för längesedan genomskådats Lazy.Det skiner igenom så till den grad att inte ens en person med okunskap om beteenden begriper.


    Du kanske vill förklara vad du menar med det humlan?Eller är det så att
    du själv är genomskådad? Det enda du har gjort är att förklara att du
    är politiskt oberoende samtidigt som du har lagt in den ena tråden
    efter den andra om nazister och psykopater o jag håller med dej där
    man är nog inte politiskt engagerad när man bara lägger in såna trådar
    men är det ngn som verkar oförstående när det gäller beteenden så
    är det du.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Susz X 2009-03-21, 01:32

    Finns ingen anledning att förklara mig inför dig. Sorry.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-21, 01:56

    lazy skrev:Om det bryr jag mig inte om alls- du har för längesedan genomskådats Lazy.Det skiner igenom så till den grad att inte ens en person med okunskap om beteenden begriper.


    Du kanske vill förklara vad du menar med det humlan?Eller är det så att
    du själv är genomskådad? Det enda du har gjort är att förklara att du
    är politiskt oberoende samtidigt som du har lagt in den ena tråden
    efter den andra om nazister och psykopater o jag håller med dej där
    man är nog inte politiskt engagerad när man bara lägger in såna trådar
    men är det ngn som verkar oförstående när det gäller beteenden så
    är det du.


    Sorry tjejen !!


    Men de finns inget att förklara om förakt för rasism och nazism detta är bara naturligt!

    Thats it !!

    Read my Lips ...


    Fuck the Nazi & Racist up and down !!


    ..&&....<, ,,...@@22@@@ 3l1t3 ..|| ..@@@ ££ The WOrld is fuck't up....@@2@@@2...2..2.

    https://www.youtube.com/watch?v=3IlpCnWgzeU
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty men

    Inlägg  Sniperace 2009-03-21, 13:43

    snälla Martin, det jag säger är ju att INTE alla är hemlösa pga missbruk osv, me att de är MÅNGA som är det, förnekar du det verkligen ÄR många som blivit hemlösa pga missbruk?

    Eller lever du i tron att nästan INGEN av dessa blivit hemlös pga sitt missbruk?

    Att orsaken aldrig är pga dem själva, utan att det hela tiden beror på ANDRA som gjort fel eller olyckliga omständigheter?

    I den kommun jag bor finns ett antal hemlösa, och vad de själva säger så beror deras hemlöshet på att de söp eller knarkade sig till denna situation, de brända alla pengar på droger, de misskötte sitt boende med ideliga "fester" så att grannar stördes,polis gjorde ingripande på ingripande och hyresvärdarna fick till slut nog och vräkte dem.

    En av dessa som jag känner VÄL söp och knarkade, betalade iNTE hyran på sex månader, till slut fick han vräkningsbesked, och morgonen är fogden skulle utföra avhysningen satte han fyr på lägenheten och dömdes sedermera till fängelse.

    Hur stora utsikter tror du han har att få hyra en lägenhet när han släpps ut?

    och vems är felet? Hyresvärdens? Grannarnas? Samhällets?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-21, 13:45

    Nej det tror jag inte, däremot skulle det inte förvåna mig om en och annan spelare till slut vill leva ut sina fantasier i verkligheten, No

    Jag var med i ett radioprogram för något år sedan, som tog upp frågan slå ihjäl en hemlös då och då, No

    Något som tydligen blivit trendigt i USA, och P3 undrade om det betendet också finns här, No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-21, 13:48

    Om det inte är det, så håll gärna isär begreppen, sniperace, No
    Skilj på hemlöshet och missbruk, Arrow
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-21, 13:51

    Då skiljer sig din kommun från min, för här i stan är alltså inte alla hemlösa missbrukare, No
    Och som sagts några gånger nu långt i från allas hemlöshet beror inte på det du säger gäller där du bor No
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty ok

    Inlägg  Sniperace 2009-03-21, 14:02

    martin7lindgren skrev:Om det inte är det, så håll gärna isär begreppen, sniperace, No
    Skilj på hemlöshet och missbruk, Arrow

    Du menar med andra ord att ORSAKEN till hemlöshet ska sakna betydelse?

    Att det är TABU att ens antyda att det i många fall är just missbruket som ORSAKAT att en person blivit hemlös?

    Att tvingas göra lögnaktiga omskrivningar?

    Vad tror du att orsakar hemlösheten, varför blir många av med sitt boende och får inget nytt?

    för att samhället har en stark önskan att djävlas med en vanlig skötsam arbetare?


    Återigen det är INTE alla som blivit hemlösa pga sitt missbruk eller att de misskött sig som hyrestagare, men det är ändå en STOR del av dessa som själva orsakat sin hemlöshet genom att inte sköta sina åtaganden pga just MISSBRUK...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-21, 15:03

    intressant hur alla svenska föreningar och utländska för och om hemlöshet kan ha fel..och 2-3 vänsterdebattörer anser sig ha rätt=)

    fasen tom statsmissionen har fel alltså.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty jo

    Inlägg  Sniperace 2009-03-21, 15:37

    ännu har jag inte hittat en enda utredning där de säger att missbruk, är en minoritet när det gäller orsak till hemlöshet.

    Tvärtom så TOPPAR just missbruksproblem som anledning att personen blivit hemlös.
    Nästa är psykiska/sociala problem där vederbörande gjort sig omöjlig genom att ha stört grannar osv, sedan ha vi sådana som inte klarat ekonomi, en del oförskyllt, andra som helt saknat tänkande på VAD pengarna skulle gå till och levt ett utsvävande liv dör nöjen gick före att betala skulder osv.

    Sedan ha vi sådana som helt oförskyllt hamnat i denna situation, men det är INTE majoriteten av de bostadslösa utan istället en minoritet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-21, 15:37

    Suck..., Mr. Raahhhmmmm! No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Stadsmissionen är ungefär som hem till morsan för min del, Wink Like a Star @ heaven
    Deras budskap är inte det du påstår, No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Stadsmissionen är inte detsamma som psykiatri, No Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Finns ingen hos stadsmissionen som inte känner mig väl, hela vägen nerifrån till toppen, Wink
    Och jag kan garantera dig att man inte kopplar mig till droger, brännvin och psykisk ohälsa Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Har t.o.m fått förfrågan att hålla föreläsningar på deras folkhögskola, det du, Wink
    Säkert mer än du fått Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty martin?

    Inlägg  Sniperace 2009-03-21, 15:42

    En fråga är DU alla hemlösa, och är alla hemlösa pga samma orsaker som att du blev hemlös?

    Vad var de som gjorde dig hemlös?

    Vilka faktorer påverkade att du INTE kunde få lägenhet någonstans?

    Jag kan redogöra för ett flertal fall i min kommun eftersom jag sysslat bla med att se till att några fått lagad mat och lite frivllig sysselsättning av olika slag. (inte arbete)
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-21, 15:47

    INTRESSANT ATT MARTIN ÄN EN GÅNG INTE KNARKAT FAST HAN SJÄLV SAGT DET BÅDE I FORUM OCH I TIDNINGAR.

    lol!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  SiP 2009-03-21, 15:51

    "Har t.o.m fått förfrågan att hålla föreläsningar på deras folkhögskola, det du,
    Säkert mer än du fått"


    Och alla som någon gång varit på en folkhögskola, vet att det måste vara flumvänsterns högborg... lol!

    Sponsored content


    HEMLÖSHET... - Sida 12 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:02