Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

    HEMLÖSHET...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-27, 23:01

    Intressant synpunkt från Stefan, varför ska man betala för att stå still, man betalar ju för att köra på vägarna? Wink
    Men oavsett vad man tycker om pböternas vara eller inte vara, så tycker jag att det är helt fel att ett gäng gamla botar som dyker upp ska helt avgöra människors vinna eller försvinna när det gäller? No
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  lazy 2009-02-27, 23:14

    Tänk alla slemiga snorisar som spelar landhocky på fina gatan.
    Det är ju inte riktigt klokt....

    Nää, de borde verkligen få betala böter,tänk att stå där o bara
    be om att få bli överkörda!
    Sad
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Stefan 2009-02-27, 23:19

    martin7lindgren skrev:Intressant synpunkt från Stefan, varför ska man betala för att stå still, man betalar ju för att köra på vägarna? Wink
    Men oavsett vad man tycker om pböternas vara eller inte vara, så tycker jag att det är helt fel att ett gäng gamla botar som dyker upp ska helt avgöra människors vinna eller försvinna när det gäller? No

    Helt rätt man behöver inte ha lägenhet för att få ta körkort så varför ska pböter hindra en att ha lägenhet....

    Måste vara riktiga P som i Pelle-jönsar som tycker att det är okej äh skicka all böter till fram rham eller va han heter..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  lazy 2009-02-27, 23:25

    För ung. femtielfte ggn martin så har inga gamla p-böter
    med din lägenhet att göra såvida du har betalat hyran
    i tid.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 00:19

    Jo Lazy, för femtiotolfte gången så har dom det, tror du jag sitter och ljuger om moment 22 situationen som uppstått för mig? Wink
    Men nu är jag en kämpe, det kan jag lova, har ställts inför så många olika prövningar så jag klarar nog av det moment 22 läget också! Twisted Evil
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Susz X 2009-02-28, 02:01

    Har i mitt jobb set hur personer med demens hotats av vräkning- och varit på vippen att så bli på grund av att dessa inte klarat av sin livssituation..Människor utan närstående..eller att ingen sett eller förstått hur det varit egentligen.

    En hyresvärd som är kommunalägd kollar alltså inte upp hur det är- inte ens om det
    handlar om en människa som varit hyresgäst i en massa år utan en enda betalningsanmärkning...
    Så ser det ut i dag- en människa kan alltså stå helt ensam utan stöd från något håll..
    Ingen lätt situation- inte är den rätt heller.. pale

    Undrar vad Du, Martin fick för stöd av ex socialen- som ändå har en skyldighet att
    hjälpa , just för att ingen ska behöva komma i en situation som hemlös?
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Stefan 2009-02-28, 12:58

    lazy skrev:För ung. femtielfte ggn martin så har inga gamla p-böter
    med din lägenhet att göra såvida du har betalat hyran
    i tid.

    Martin har all anledning att vara orolig. De har rätt att neka för vilka skulder som helst de kan vara fullständigt godtyckliga.
    Men det är förståss bara att ta på sig kostymen och göra sitt bästa.
    Klädseln avgör ofta i denna (patetiska) värld.

    FÖRSÖK SE UT SOM EN BANKDIREKTÖR; DÅ FIXAR DET SIG
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 13:07

    Stefan skrev:
    lazy skrev:För ung. femtielfte ggn martin så har inga gamla p-böter
    med din lägenhet att göra såvida du har betalat hyran
    i tid.

    Martin har all anledning att vara orolig. De har rätt att neka för vilka skulder som helst de kan vara fullständigt godtyckliga.
    Men det är förståss bara att ta på sig kostymen och göra sitt bästa.
    Klädseln avgör ofta i denna (patetiska) värld.

    FÖRSÖK SE UT SOM EN BANKDIREKTÖR; DÅ FIXAR DET SIG

    Att en allmännyttan nekar är ovanligt.. gör dom detta är det enkom för hyreskulder eller prickar hos störningsjour eller liknande.

    Dock har polare berättat att just allmännyttan i sthlm i vissa delar av stan snart har nolltolerans för MISSADE hyror och kan vräka folk efter en månad

    MEN martin borde ändå skaffa ett papper att han har fast inkomst av sin sjukpension ifrån fk.. (fk är hans borgenär då)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 13:47

    Självklart har allmän nyttan och alla andra hyresvärdar nolltolerans för hyres skulder och störningar, No
    Men det räcker inte, som i mitt fall pböter, dessutom gamla, måste styrkas varför skulderna står kvar! Dom kräver betalningsvilja som det heter, men det går ju inte göra upp någonting, men fogden ska kontakta värde i vexckan nu och förklara läget, Very Happy
    Men som sagts, man inte göra mer än allt, vilket jag gjort, naturligtvis har jag varken hyreskulder eller störninga här hemma, under dom 3½ åre jag redan bott här! No
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Stefan 2009-02-28, 13:50

    Basketball
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Stefan 2009-02-28, 13:50

    Stefan skrev:Basketball

    Nej herrn almänyttan kan neka oberoende vad för skulder det är. Detta förfarande benäms som vår policy...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 14:04

    Helt rätt Stefan, så är det, jag kan ju inte klampa in och ställa krav på det som hyresvärden och fastighetsägaren kräver av sina nya hyresgäster? No
    Det är ju bara försöka uppfylla villkoren på bästa sätt, mer kan man inte göra! No
    Något jag också gjort, sen återstår att se om moment 22 läget avstannar! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 14:23

    Det är ju så att jag bor på hyreskontrakt med Sthlm stad, vilket är det samma som Soc/Stadsdelsnämden, Like a Star @ heaven
    Vilka jag har en alldeles utmärkt relation till, pust... Like a Star @ heaven
    Vilket innebär att vårat kontrakt helt enkelt förlängs om värden inte godkänner mig, Like a Star @ heaven
    Så tack vare Sthlm stad så riskerar jag ju inte vräkning, men efter snart 7 års prövning så börjar det kännas som hög tid att ta över hyreskontraktet själv, men som sagts snart vet jag? Like a Star @ heaven
    Vilket innebär att det allra värsta som kan hända är att kampen fortsätter, något som jag kan leva med, Like a Star @ heaven
    Men går allt planenligt så är många års kämpande snart över, så man kan gå vidare! Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 14:38

    Stefan skrev:
    Stefan skrev:Basketball

    Nej herrn almänyttan kan neka oberoende vad för skulder det är. Detta förfarande benäms som vår policy...



    ja dom KAN..men vad jag vet GÖR dom det ej, för det gagnar ej dom.

    Tomma lägenheter är dyra.

    som sagt papper ifrån försäkringskassan på denna inkomst(sjukpenning) samt själv knalla bort till kronofogden och slänga in en 100lapp kan löna sig.
    Även att ringa socialen så man får en myndighetsperson i ryggen kan vara bra. (inte försörjningstödet nu, utan Socialen)


    men det är ju klart lättare att gnälla spela offer och skrika på andra än att ta ansvar själv, och liksom FIXA allt det där själv.
    lol!
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Stefan 2009-02-28, 14:46

    fredrik rahm skrev:
    Stefan skrev:
    Stefan skrev:Basketball

    Nej herrn almänyttan kan neka oberoende vad för skulder det är. Detta förfarande benäms som vår policy...



    ja dom KAN..men vad jag vet GÖR dom det ej, för det gagnar ej dom.

    Tomma lägenheter är dyra.

    som sagt papper ifrån försäkringskassan på denna inkomst(sjukpenning) samt själv knalla bort till kronofogden och slänga in en 100lapp kan löna sig.
    Även att ringa socialen så man får en myndighetsperson i ryggen kan vara bra. (inte försörjningstödet nu, utan Socialen)


    men det är ju klart lättare att gnälla spela offer och skrika på andra än att ta ansvar själv, och liksom FIXA allt det där själv.
    lol!

    Menar du att det finns många tomma lägenheter i Stockholm?
    Jag trodde det fanns för få lägenheter...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 14:48

    Stefan skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Stefan skrev:
    Stefan skrev:Basketball

    Nej herrn almänyttan kan neka oberoende vad för skulder det är. Detta förfarande benäms som vår policy...



    ja dom KAN..men vad jag vet GÖR dom det ej, för det gagnar ej dom.

    Tomma lägenheter är dyra.

    som sagt papper ifrån försäkringskassan på denna inkomst(sjukpenning) samt själv knalla bort till kronofogden och slänga in en 100lapp kan löna sig.
    Även att ringa socialen så man får en myndighetsperson i ryggen kan vara bra. (inte försörjningstödet nu, utan Socialen)


    men det är ju klart lättare att gnälla spela offer och skrika på andra än att ta ansvar själv, och liksom FIXA allt det där själv.
    lol!

    Menar du att det finns många tomma lägenheter i Stockholm?
    Jag trodde det fanns för få lägenheter...


    som sagt med vissa måste man vara ÖVERTYDLIG.

    det kostar för alla BOENDE i ett HYRESHUS att ha en tomlägenhet( även en eller 2 månader)

    detta är ett STORT problem i små döende städer ute i landet som hyrorna ligger ibland på skrämmande nivåer pga detta..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 15:07

    Som sagt, det råder stor bostadsbrist i och runt Sthlm, så att säga fastghetsägarnas marknad, dom sätter villkoren? Like a Star @ heaven
    Tro mig jag är mitt uppe i hela härligheten just nu! Like a Star @ heaven
    Har full uppbackning från staden, har min pension livet ut, har aldrig haft varken nu eller tidigare några hyreskulder eller störningar, Like a Star @ heaven
    Har också bott här redan i 3½ år, utmärkta relationer med dom grannar jag lärt känna, Like a Star @ heaven
    Men nu tar värden sedvanlig kreditupplysning, och i mitt fall som jag berättat om har jag betalningsanmärkning på ett gäng gamla trafikböter, Like a Star @ heaven
    Värden kräver då betalningsvilja som det heter, kronofogden säger att det går inte göra upp en avbetalningsplan så länge man inte är föremål för utmätning, då man anser att det inte finns något och mäta ut på en garantipension, Like a Star @ heaven
    Men som jag nu har gjort, lyckats med att få fogden att kontakta värden och bekräfta att jag gjort allt vad jag kan, Like a Star @ heaven
    Så glöm bara att det är att knalla in till fogden på Västgötagatan och kasta in en hundring, No WAY! Like a Star @ heaven
    Men nu återbara att se vad det blir av alltihopa, värden struntar i 9 bra grejer av 10, och hänger sig fast vid den enda inte bra grejen, suck... Like a Star @ heaven
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 15:15

    Men nu handlar min story om vad som gäller här stan, och sthlm har en stor bostadsbrist, Like a Star @ heaven
    Vilket innebär att fastighetsägare och hyresvärdar sitter på en guldsits och kan ställa vilka villkor som helst, Like a Star @ heaven
    Utan att behöva riskera tomma lägenheter, varje erbjudande som går ut från t.ex sthlms bostadsförmedling går ju till minst 40 olika sökande, så värden kan välja och vraka helt som dom vill! Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 15:17

    Var tvungen att logga ut för att se vad martin skrev=)


    Martin med din Gedigna missbrukar/narkotika bakgrund och ytters AGGRESSIVA beteende är det ej konstigt, det är nog en större nackdel än ett par p böter på några tusenlappar.

    men som sagt TIPSET är att du faktiskt ringer soc INNAN och börjar ha en kontakt med dessa..

    bättre ringa för tidigt än för sent... för att ha myndighetspersoner i ryggen lönar sig alltid.


    Och nej jag vill ej bråka eller gräla eller smutskasta dig...osv osv osv osv.. vet att du kommer gå i taket nu det där om missbruk var det ju du SJÄLV som sade i svenskadagbladet och är ej ngt fult eller ovanligt utan snarare starkt att du tog dej ur den skiten.

    ps 2 Kommunala ALLMÄNNYTTAN är EJ ngn privatvärd eller bostadsrättsförening som väljer ds


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-02-28, 15:18, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Stefan 2009-02-28, 15:18

    fredrik rahm skrev:
    Stefan skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Stefan skrev:
    Stefan skrev:Basketball

    Nej herrn almänyttan kan neka oberoende vad för skulder det är. Detta förfarande benäms som vår policy...



    ja dom KAN..men vad jag vet GÖR dom det ej, för det gagnar ej dom.

    Tomma lägenheter är dyra.

    som sagt papper ifrån försäkringskassan på denna inkomst(sjukpenning) samt själv knalla bort till kronofogden och slänga in en 100lapp kan löna sig.
    Även att ringa socialen så man får en myndighetsperson i ryggen kan vara bra. (inte försörjningstödet nu, utan Socialen)


    men det är ju klart lättare att gnälla spela offer och skrika på andra än att ta ansvar själv, och liksom FIXA allt det där själv.
    lol!

    Menar du att det finns många tomma lägenheter i Stockholm?
    Jag trodde det fanns för få lägenheter...


    som sagt med vissa måste man vara ÖVERTYDLIG.

    det kostar för alla BOENDE i ett HYRESHUS att ha en tomlägenhet( även en eller 2 månader)

    detta är ett STORT problem i små döende städer ute i landet som hyrorna ligger ibland på skrämmande nivåer pga detta..

    Det tar där jag bor en dag å flytta, Jag tror inte att de i Stockholm är så mycke slöare. Och jag tvivlar att Martins lägenhet ska stå tom i en eller två månader, det var väl i Stockholm han bodde?
    Vad jag vet så är det svårt att få bostad i de flesta städer, men du får gärna ge ett exempel.
    Och vad du menar med vissa å övertydlig. Den fadäsen får du placera om...
    alien
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 15:20

    umm en månads uppsägningstid samt det brukar ta minst en eller 2 månader innan nya flyttar in.. men jaja..logik? ...har bara flyttat en 12-13 ggr i mitt liv så vad vet jag??=)

    suck=)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-28, 15:23

    Du Mr.Raahhhmmmm! Ta och torka den lilla skitiga truten nu, jag är stolt över att ha rest mig och tagit tillbaks mitt liv, Twisted Evil
    Och klarar mig bra utan kommentarer från en spyfluga som du Twisted Evil
    Men eftersom jag är en snäll och vänlig person så väljer jag att förmedla resten av mina synpunkter på dina fasoner där dom hör hemma, på GAPA & SKRIK tråden! Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 15:25


    "
    Och nej jag vill ej bråka eller gräla eller smutskasta dig...osv osv osv osv.. vet att du kommer gå i taket nu det där om missbruk var det ju du SJÄLV som sade i svenskadagbladet och är ej ngt fult eller ovanligt utan snarare starkt att du tog dej ur den skiten."


    som sagt aggressivt beteende och svårt för att läsa.
    Ganska klart vad långvarigt nyttjande av tyngre droger ger för efterdyningar med psyke och beteende.

    suck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    har allt för många polare som är fast i smörjan..

    Suspect


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-02-28, 15:29, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Stefan


    Antal inlägg : 65
    Join date : 09-02-24

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Stefan 2009-02-28, 15:27

    fredrik rahm skrev:umm en månads uppsägningstid samt det brukar ta minst en eller 2 månader innan nya flyttar in.. men jaja..logik ...

    suck=)

    Du är nog en riktig konstig mupp . Betalar man inte hyra under uppsägnings tiden.
    Jag har flyttat x antal gånger jag vet hur det går till.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-28, 15:28

    Stefan skrev:
    fredrik rahm skrev:umm en månads uppsägningstid samt det brukar ta minst en eller 2 månader innan nya flyttar in.. men jaja..logik ...

    suck=)

    Du är nog en riktig konstig mupp . Betalar man inte hyra under uppsägnings tiden.
    Jag har flyttat x antal gånger jag vet hur det går till.

    jo då.. men som sagt det är INTE ovanligt att lyan sedan står tom ett par månader efter för besiktning köer renoveringar och liknande..

    Tycker du är mera konstig som hårdfokuserar på en sak och liksom glömmer resten av debatten..


    Sponsored content


    HEMLÖSHET... - Sida 3 Empty Sv: HEMLÖSHET...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:39