Thetaxpayer skrev:Thetaxpayer skrev:marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:Susz X skrev:Anser du Thetax..att människor är en handelsvara? Anser du att sexköp skall legaliseras UTAN att se till dem som utnyttjas/ misshandlas- drogar etc..?
Anser du inte att du som vuxen har ett ansvar alls gentemot dessa förtryckta som tvingas ställa sin kropp till förfogande för gubbar- även om de misshandlar`?
Jag anser att det är för jävligt när folk tvingas till detta. Men det är inte vad sexköpslagen handlar om.
Det finns lagar mot trafficking och slavhandel, barnprostitution och allt möjligt. Men det sexköpslagen gör är att tvinga allt under jorden. Det är vad jag vänder mig emot.
Det är en korkad morallag.
Om jag träffar en flicka på krogen och vi går hem till henne och har sex. Det är ok men om jag lägger 500 spänn till henne på morgonen för att bjuda på frukost och mat eller något annat. Då är jag en brottsling. Vad är egentligen skillnaden?
Tar jag med mig en kamera till den prostituerade så kan jag hävda att vi spelar in en film för det är lagligt.
Du är för en förtryckarverksamhet och det sätter jag mig emot. Detta handlar om organiserad brottslighet och ska vara förbjudet! Sedan spelar det ingen roll vad CUF dårar tycker! Alla har rätt till sin kropp är deras argumentation, hur många av dessa öststats flickor har rätt till sin kropp, det är för fan kåtbockarna som går till dem som har det. Man betalar för att ha sex, detta är ju människor handel. Det ska vara förbjudet, vilket det är! Och lagen ska ändras, men till det bättre, Det vill säga den ska skärpas! Mer kontroller, mer resurser till polisen för att stoppa denna verksamhet som går ut på att nedvärdera och förtrycka människor!
Du har fel. Jag är inte för en förtryckarverksamhet. Tvärt om. Vad jag är emot är en lag som inte fungerar och är ologisk. Du kan ju önska bort prostitutionen hur mycket du vill. Men det betyder dock inte att den försvinner. Nu har bara all försvunnit under jorden.
En lag gör ingen nytta utan att den följs, korrekt. Men se till så den följs då! Det är främst den organiserade prostitutionen som är ett stort problem. Den måste gå att stoppa. Att som i ditt exempel ge en 500 till taxi talar inte jag om, vilket jag tror du vet. Det är den organiserade! Förbjud att sälja med så flickorna hindras från det! Något, för att stoppa verksamheten!
Men lika olagligt är det.
Men vad du inte tycks förstå så finns det redan lagar som förbjuder slavhandel och trafficking. För detta hjälper inte sexköpslagen till på något vis.
Vet det, men det är svårt att komma ifrån. Men jag menar det organisering.
Slavhandel och traficking ja. Men det finns de som jobbar öven utan det för de är i behov av ex. droger, denna verksamhet vill jag förbjuda också. Att man betalar för taxi är inte prostitution utan snällhet, men att betala enbart för sex är lite skillnad, en verksamhet som ska vara förbjuden!