Redvictory 2009-05-15, 23:37
http://www.politikerbloggen.se/2009/05/05/19234/RATTFYLLERI. Kommunalrådet Björn Mårtensson, ledamot av centerpartiets partistyrelse, har gripits av polis misstänkt för rattfylleri.
Björn Mårtensson hämtades natten till i söndags av polis i sin bostad. Han hade då kört hem berusad från en privat fest.
Kommunalrådet, som också sitter i partistyrelsen, förklarar själv att han uppenbarligen druckit så mycket alkohol att han tappat omdömet.
Björn Mårtensson följde med till polisstationen i Bollnäs där han fick lämna urin- och blodprov.
- Men jag vill inte avvakta provsvaren utan redan nu rakt och ärligt gå ut och berätta. För jag är säker på att jag gjort mig skyldigt till rattfylleri. För det finns det inga ursäkter men jag känner mig djupt ångerfull, säger Björn Mårtensson till lokaltidningen Helahälsingland.se.
Förtroendefrågan diskuterades redan i går kväll på ett gruppmöte i Alfta.
– Dumheten han gjort får han inget försvar för. Det får domstolen ta. Men han har stöd från oss, säger partiets andre man i kommunen, Karl-Evert Hellsén till Sveriges radio Gävleborg.
– Han har ju gjort ett bra jobb tidigare och han är ingen sämre politiker efter det han gjort, men det får inte hända igen, utan det är sista chansen han får.