Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
R.O.F.L
mimra
KickTheRasist
Mona Stalin.
..........
formsvackan
x-medborgare
Corven
marxisten
Sossar-e-lata
Sunrise
Redvictory
Susz X
cleopatra
berralarzon
Blåfront
Kakmonstret
Thetaxpayer
theward
SiP
RedCloud
kanaljen
GustavAnder
Leena-66
fredrik rahm70
lazy
Regndrottning
blueheaven
råttan.
Sniperace
MartinLindgren
35 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 9 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  cleopatra 2009-05-12, 22:48

martin7lindgren skrev:Vem har sagt att inte alla får slå ifrån sig om det behövs?
    Men handen på hjärtat Cleopatra, du behöver väl inte slå ifrån dig för ditt enligt mig rasisrskit som du ofta förmedlar?
    Inte gentemot mig iallafall, men vi får väl se vad du svarar på det den här gången,
    Brukar inte gå igång som fan så fort någon säger något som inte passar?

Jag brukar aldrig "slå ifrån mig" när någon sakligt kritiserar mina åsikter, då svarar jag lika sakligt. Det jag däremot inte köper, och vad som inte "passar" mig, är när folk går till personangrepp för att de inte delar mina åsikter, och dessutom gör det när de missförstått och/eller feltolkat ett inlägg. Gör man det dessutom gång på gång så når man även min gräns för vad jag tolererar. Om du läser mitt inlägg som Susz, och tydligen du också, så kapitalt missförstod så ser du att det är fundamentalisterna jag angriper, och dem ställer sig väl ingen vettig människa bakom? Hur man kunde missförstå just det inlägget är för mig helt obegripligt, men tydligen gick det.

Visa mig ett enda inlägg som jag skrivit som varit rasistiskt. Jag har aldrig någonsin delat upp människor i raser eftersom jag inte tror på det. Däremot har jag kritiserat muslimska fundamentalister, men även fundamentalister som tillhör andra falanger, och deras kvinnosyn. Jag har kritiserat Sveriges invandringspolitik, jag har kritiserat utlandföddas överrepresentation inom våldsbrottsstatistiken och jag har även kritiserat muslimska länders fruktansvärda brott mot mänskliga rättigheter. Dessa åsikter står jag för och skäms inte det minsta för att uttrycka dem. Tycker du det är rasism så får det stå för dig, jag har en helt annan tolkning av vad som bör räknas som rasism.

cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-12, 22:54

lazy skrev:Susz X Today at 1:55 am
    Sorgligt- en som inte kan ta kritik själv borde inte ranta runt och verka duktig..

Håller verkligen med dej här "Humlan", sluta verka så duktig
    med din inklistrade enögda inlägg som inte är så "opartiska"
    som du verkar tro. Wink

Nu vet jag inte om det är mig Susz angriper igen eftersom jag bara ser vad hon skriver när någon quotar, men jag misstänker att det är det. "Den som sa det han va det" sa man när jag var liten. Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 08:26

Du Mr. Råtta, ta och lägg ner nu, har helt ingen lust att sitta och snacka med dig om en tredje person, i det här fallet Cleopatra,
    Vill du henne något så snackar du med henne direkt, har du problem med att förstå något så självklart, inte med mig!

Detsamma gäller din kompis Lazy, den madamens korståg mot utvalda motdebattörer med piskan och batongen i högsta hugg är bara larvigt!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 10:07

martin7lindgren skrev:Du Mr. Råtta, ta och lägg ner nu, har helt ingen lust att sitta och snacka med dig om en tredje person, i det här fallet Cleopatra,
    Vill du henne något så snackar du med henne direkt, har du problem med att förstå något så självklart, inte med mig!

Detsamma gäller din kompis Lazy, den madamens korståg mot utvalda motdebattörer med piskan och batongen i högsta hugg är bara larvigt!

Vad som är larvigt här det känner alla till utom du, martin!

Jisses!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 10:51

Du ser Mr. Blueheaven, där har vi en gemensam punkt, vi tycker lika i en fråga, Very Happy
    Du tycker jag är en idiot, och jag tycker du är en idiot! Twisted Evil
    Frågan är ju bara vem av oss som är den största idioten?

Jag är ju bergsäker på att det är du, vad tror du? Wink
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 11:49

martin7lindgren skrev:Du ser Mr. Blueheaven, där har vi en gemensam punkt, vi tycker lika i en fråga, Very Happy
    Du tycker jag är en idiot, och jag tycker du är en idiot! Twisted Evil
    Frågan är ju bara vem av oss som är den största idioten?

Jag är ju bergsäker på att det är du, vad tror du? Wink

Men jag vet inte vad du tycker i någon fråga för det har du aldrig förklarat det enda man får höra är, leve Mona,cyclops no matter of what!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 12:20

Nej det kan ju inte vara lätt för dig som väljer att bara se och höra dig själv,
    Men det är ju ditt problem och inte mitt!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 13:34

Tidningen metro berättar idag om Maud Olofsons (alliansens) senaste misslyckande,
    Maudans omtalade bilpaket att rädda fordonsindustrin ett miljardfiasko, enligt en källa i regeringskansliet,
    Maudans omtalade 28 miljarderspaket blev bara ett spel för galleriet i vanlig ordning, en massa pengar som ingen det avsåg kommer åt!

Så vem blir förvånad att Maudan ballanserar på 4% spärren! Wink
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 14:17

Du tycker inte att du borde kommentera mitt svar till dig istället för att attackera dem som reagerade på ditt elaka, och dessutom felaktiga, uttalande om min påstådda rasism och det du kallad mitt "rasistskit"? Med tanke på detta uttalande från dig:
    "Inte gentemot mig iallafall, men vi får väl se vad du svarar på det den här gången"
    så trodde jag att du var intresserad av en fortsatt diskussion, men så var kanske inte fallet? Då är det ju tacknämligt om du informerar mig om det så jag slipper lägga tankemöda och energi på att svara dig i fortsättningen. Sen är det konstigt att du ondgör dig över att dessa gentlemän försvarar mig med tanke på det här inlägget:
    Ärligt talat Cleopatra tycker jag du ska ta och lugna ner dig lite,
    Vadå lite kritisk,
    Det står ju helt klart vad du står i invandrarfrågor,
    Du går ju ofta ut med ditt bunta ihop dom när du talar om muslimer?

Visst har du rätt att tycka vad du vill, men det har väl suszX också!

Förstår inte varför du tar åt dig som du gör?
    som ju var ett försvar för Susz. Logik? Nope!

Jag diskuterar gärna seriöst med dig om du dels slutar kalla mig rasist, mina inlägg för "rasistskit" och dessutom svarar på inlägg från mig som du dessutom bett om.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 14:44

Ta det lugnt Cleopatra, har aldrig kallat dig rasist, däremot tolkar jag delar av dina inlägg som rasistskit,
    Att du inte har mycket till övers för musslimska män,
    Jag känner rätt många som inte passar in där, alltså tycker jag det är fel att generalisera alla över samma kant! No
    Men tycker bra om dig ändå, vi behöver inte tycka lika om allting, No
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 15:25

martin7lindgren skrev:Ta det lugnt Cleopatra, har aldrig kallat dig rasist, däremot tolkar jag delar av dina inlägg som rasistskit,
    Jag känner rätt många som inte passar in där, alltså tycker jag det är fel att generalisera alla över samma kant! No

Nej jag har inte mycket till övers för muslimska fundamentalister med taskig kvinnosyn, det stämmer. Är det det du kallar "rasistskit"? Dessutom har jag aldrig varken generaliserat eller dragit alla över en kam, utan alltid varit mycket tydlig med att jag fullt och klart inser att detta inte gäller alla muslimska män. Varför är detta så svårt att förstå? Jag tror inte att någon av er som anklagar mig för att ha rasistiska åsikter ställer sig bakom fundamentalisterna själva, så varför klanka på mig för att jag vågar uttala det ni tänker? De enda anledningarna jag kan komma på är att antingen så tycker ni inte att det är så farligt om några muslimska kvinnor råkar illa ut och några svenska kvinnor åker med på köpet, eller så är det för att det inte är PK att tycka som jag. Då PK är nonsensdravel som bara utövas av verklighetsfrämmande, konflikträdda individer som gör allt för att framstå som humana och rättstänkande, vägrar jag att "rätta mig i ledet". Om jag tycker att någon gör något fel så skiter jag i om det är PK eller inte, vare sig felet begås av en muslim, buddist, kristen, afrikan. amerikan, tysk eller svensk med anor sedan Hedenhös, så säger jag vad jag tycker.

Sen får var och en välja om de håller med eller inte, det lägger jag inga aspekter på, men att bli anklagad för "rasistdravel" för att jag vill försvara alla kvinnors mänskliga rättigheter köper jag inte. Kan du se skillnaden på att kritisera mig för mina åsikter om muslimska män med fakta och förklaringar om varför jag har fel, gentemot att utan egna argument hoppa på mig och anklaga mig för att skriva "rasistskit" Martin?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-05-13, 15:36

cleopatra skrev:
    martin7lindgren skrev:Ta det lugnt Cleopatra, har aldrig kallat dig rasist, däremot tolkar jag delar av dina inlägg som rasistskit,

Nej jag har inte mycket till övers för muslimska fundamentalister med taskig kvinnosyn, det stämmer. Är det det du kallar "rasistskit"? Dessutom har jag aldrig varken generaliserat eller dragit alla över en kam, utan alltid varit mycket tydlig med att jag fullt och klart inser att detta inte gäller alla muslimska män. Varför är detta så svårt att förstå? Jag tror inte att någon av er som anklagar mig för att ha rasistiska åsikter ställer sig bakom fundamentalisterna själva, så varför klanka på mig för att jag vågar uttala det ni tänker? De enda anledningarna jag kan komma på är att antingen så tycker ni inte att det är så farligt om några muslimska kvinnor råkar illa ut och några svenska kvinnor åker med på köpet, eller så är det för att det inte är PK att tycka som jag. Då PK är nonsensdravel som bara utövas av verklighetsfrämmande, konflikträdda individer som gör allt för att framstå som humana och rättstänkande, vägrar jag att "rätta mig i ledet". Om jag tycker att någon gör något fel så skiter jag i om det är PK eller inte, vare sig felet begås av en muslim, buddist, kristen, afrikan. amerikan, tysk eller svensk med anor sedan Hedenhös, så säger jag vad jag tycker.

Sen får var och en välja om de håller med eller inte, det lägger jag inga aspekter på, men att bli anklagad för "rasistdravel" för att jag vill försvara alla kvinnors mänskliga rättigheter köper jag inte. Kan du se skillnaden på att kritisera mig för mina åsikter om muslimska män med fakta och förklaringar om varför jag har fel, gentemot att utan egna argument hoppa på mig och anklaga mig för att skriva "rasistskit" Martin?

Att Martin läser in "rasistskit" i dina inlägg beror nog på att han måste bara ha sista ordet, sanning eller inte, har aldrig upplevt dig som vare sig rasistisk eller onyanserad, tvärtom så är nog du den som är mest "rätt på det" och verkligen kristallklar...heder åt dig Cleo Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 15:46

Vet du vad jag tycker Mr. SiP, Slå igen näbben, gärna med några varv byggtejp, så mår du nog bättre fåntratt!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-05-13, 15:54

martin7lindgren skrev:Vet du vad jag tycker Mr. SiP, Slå igen näbben, gärna med några varv byggtejp, så mår du nog bättre fåntratt!

Antagligen det råd du ger till alla som inte "är med dig",

Du är en idiot, har antagligen alltid varit en idiot, och med 100% säkerhet så kommer du alltid att vara en idiot!!!

B.t.w. så bryr jag mig föga vad du tycker, då du är en idiot!
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 16:19

Sip skrev:
    Att Martin läser in "rasistskit" i dina inlägg beror nog på att han måste bara ha sista ordet, sanning eller inte, har aldrig upplevt dig som vare sig rasistisk eller onyanserad, tvärtom så är nog du den som är mest "rätt på det" och verkligen kristallklar...heder åt dig Cleo

Tack Sip! flower Ja, självklart tycker jag själv att jag är kristallklar men jag uppskattar att få höra det från andra eftersom det ju är er uppfattning som räknas. Jag menar, jag vet ju vad jag menar, men det är ju bra om andra försår det också. Jag missförstås tydligen å det grövsta av en del och för mig känns det helt främmande eftersom jag alltid försöker vara både tydlig, uttömmande och samtidigt se saken ur fler synvinklar än en.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-05-13, 16:29

cleopatra skrev:
    Sip skrev:
    Att Martin läser in "rasistskit" i dina inlägg beror nog på att han måste bara ha sista ordet, sanning eller inte, har aldrig upplevt dig som vare sig rasistisk eller onyanserad, tvärtom så är nog du den som är mest "rätt på det" och verkligen kristallklar...heder åt dig Cleo

Tack Sip! flower Ja, självklart tycker jag själv att jag är kristallklar men jag uppskattar att få höra det från andra eftersom det ju är er uppfattning som räknas. Jag menar, jag vet ju vad jag menar, men det är ju bra om andra försår det också. Jag missförstås tydligen å det grövsta av en del och för mig känns det helt främmande eftersom jag alltid försöker vara både tydlig, uttömmande och samtidigt se saken ur fler synvinklar än en.

Jag har inte sett nåt rasistiskt i dina inlägg heller (kanske har missat)
    Det enda jag tänker på är att du skriver väldigt mycket och det är inget fel med det
    sen använder du ord som kanske inte alla förstår men det går ju att ta reda på för de som är osäkra...att fråga är ju heller inte förbjudet Very Happy
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 17:06

RV skrev:Jag har inte sett nåt rasistiskt i dina inlägg heller (kanske har missat)
    Det enda jag tänker på är att du skriver väldigt mycket och det är inget fel med det
    sen använder du ord som kanske inte alla förstår men det går ju att ta reda på för de som är osäkra...att fråga är ju heller inte förbjudet

Tack för de orden RV. Ibland blir jag så påhoppad så jag börjar tvivla själv, men sen tar jag reson, hehe.

Hmm, scratch Det är ju iofs inte bra om jag använder svåra ord eftersom jag själv ogillar att läsa texter som innehåller massa ord som jag måste slå upp för att fatta innehållet i. Ska försöka tänka på det RV. Det enda försvar jag har där är väl att ett ord som tex "homogenitet" (som för övrigt betyder enhetlig)som jag använde i inlägget om EU nyss på ett snabbt och enkelt sätt beskriver vad jag menar. Om jag i stället skulle ha skrivit:
    Eu:s "vilja att alla länder ska göra likadant och ha samma regler"
    som iofs även det beskriver vad jag menar, så skulle ju mina inlägg bli ännu längre Wink

Jag vet att jag har svårt att begränsa mig, men mycket beror på att jag verkligen vill förklara vad jag menar så ingen missförstår. Jag pratar tyvärr lika mycket IRL Embarassed Min stackars omgivning går alltid med skavsår i öronen Wink Har man ADHD så har man.... Twisted Evil
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-05-13, 17:21

cleopatra skrev:
    RV skrev:Jag har inte sett nåt rasistiskt i dina inlägg heller (kanske har missat)
    sen använder du ord som kanske inte alla förstår men det går ju att ta reda på för de som är osäkra...att fråga är ju heller inte förbjudet

Tack för de orden RV. Ibland blir jag så påhoppad så jag börjar tvivla själv, men sen tar jag reson, hehe.

Hmm, scratch Det är ju iofs inte bra om jag använder svåra ord eftersom jag själv ogillar att läsa texter som innehåller massa ord som jag måste slå upp för att fatta innehållet i. Ska försöka tänka på det RV. Det enda försvar jag har där är väl att ett ord som tex "homogenitet" (som för övrigt betyder enhetlig)som jag använde i inlägget om EU nyss på ett snabbt och enkelt sätt beskriver vad jag menar. Om jag i stället skulle ha skrivit:
    Eu:s "vilja att alla länder ska göra likadant och ha samma regler"
    som iofs även det beskriver vad jag menar, så skulle ju mina inlägg bli ännu längre Wink

Jag vet att jag har svårt att begränsa mig, men mycket beror på att jag verkligen vill förklara vad jag menar så ingen missförstår. Jag pratar tyvärr lika mycket IRL Embarassed Min stackars omgivning går alltid med skavsår i öronen Wink Har man ADHD så har man.... Twisted Evil

Vi killar skriver och talar mindre i allmänhet Very Happy Jag kan få ett jättelångt sms eller mejl och svarar OK! Very Happy sen använder du stora bokstäver och då kanske det ser mer ut när jag tänker efter..men för mig är det helt ok! det är bättre med nåt långt och informativt än kort och dumt som tex nåt dumt om nyanlända i alla trådar
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-05-13, 17:27

cleopatra skrev:

Håller med om det, det har blivit alltför vanligt att stämpla människor för att vara rasister så fort vederbörande ifrågasätter någonting vad gäller religion osv.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-05-13, 17:51

"Håller med om det, det har blivit alltför vanligt att stämpla människor för att vara rasister så fort vederbörande ifrågasätter någonting vad gäller religion osv."

Du, Kanaljen, hade inga som helst problem med att rasistäcklet Beck kallade muslimer för kackerlackor på AB. Däri ligger skillnaden mellan att "ifrågasätta religioner" och att sprida rasism.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 18:08

Rv skrev:
    Vi killar skriver och talar mindre i allmänhet Jag kan få ett jättelångt sms eller mejl och svarar OK! sen använder du stora bokstäver och då kanske det ser mer ut när jag tänker efter..men för mig är det helt ok! det är bättre med nåt långt och informativt än kort och dumt som tex nåt dumt om nyanlända i alla trådar

Nja, det vet jag inte om det alltid stämmer, en del försäljare jag har råkat ut för har slagit tom mig med hästlängder, och de har varit nästan uteslutande män Very Happy Själv hatar jag att skriva sms och svarar precis som du, OK!

Orsaken till varför jag skriver med stora bokstäver är att jag ser som en kratta *asg* De inlägg som är skrivna med liten text kan jag bara läsa om jag förstorar upp den med ctrl och +. Eftersom jag oftast ligger och vilar ryggen när jag är ute på internet och sängen står ca 5 meter från skärmen (som iofs är en tv på 40 tum)så krävs STORA bokstäver för att jag ska se. Dessutom vet jag minst en till här som föredrar stora bokstäver för att denne har svårt att läsa de små.

Kanaaljen skrev:
    Håller med om det, det har blivit alltför vanligt att stämpla människor för att vara rasister så fort vederbörande ifrågasätter någonting vad gäller religion osv.

Precis! Och det retar gallfeber på mig eftersom rasist för mig är ett starkt ord som enligt mina värderingar står för något helt annat. Det ska inte missbrukas och användas som epitet på folk som inte uttrycker åsikter om rasbiologi och överlägsna/underlägsna raser, då förlorar ordet sitt värde. Möjligen kan jag gå med på att jag är lite främlingsfientlig när det kommer till delar av vissa kulturer som jag inte förstår och som jag tycker kränker mänskliga rättigheter, för de är ju främlingar och jag känner mig fientlig gentemot deras beteende.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-05-13, 18:54

martin,

Om du anser att något som skrivs är rasistiskt så bör du citera just den delen. Jag skulle kunna skriva att jag tolkar martins inlägg som att han förespråkar massmord men det gör jag inte för då skulle jag framstå precis som den idiot martin är.

Grundlösa anklagelser hör inte hemma i en demokrati. Å andra sidan visar martins debatt med SiP att han kanske inte är så demokratiskt lagd.

När det gäller våldsamma människor så har jag inte mycket över för dessa. Om de råkar vara muslimska män eller västeuropeiska kvinnor som är gärningsmän är mig fullständigt egalt.

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 20:42

SKL, Kommuner, landsting, säger att underskotten stora redan i år ännu större nästa,
    Kommer leda många varsel runt 6000 över landet, många kommuner får 50% högre utbetalningar av socbidrag,!
    Man säger sig komma bli tvingade att förutom nerdragningar på alla områden, försämrad sevice också behöva höja skatterna på många håll?
    Fina fisken, rena önskeläget för skattesänkar Reinfeldt ett valår och allting!
    sanningen närmar sig,
    Men tyvärr som vanligt på skola, barn/äldre omsorg och vårdens bekostnad?

Sanningen och verkligheten närmar sig, många väljare har nog ett och annat att säga när vi går mot valet 2010!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 20:48

Sluta med ditt tramsande Mr. Råtta, jag har inte anklagat någon för någonting,
    Sen är det ju tydligt att vi är många som tolkar vad vi anser vara rasistskit på olika sätt!

Sen dina fruktlösa försök att tysta mig för att jag inte delar dina åsikter, vad kallar du det för!
    Eller är det så i din blåa värld har du rätten att säga och tycka vad du vill, men t.ex jag ska hålla käften, No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 21:04

Ärligt talat så förstår jag inte varför du tar åt dig som du gör Cleopatra?
    Jag känner många musslimer, och ingen av dom passar in på din generalisering av musslimska som kvinnoföraktande,
    Vilket betyder att det finns många som också tar seden dit domm kommer,
    Men det nämner aldrig du Cleopatra, därmed ser jag en del av dina påtalanden för rasistskit! No

Visst, det är ingen hemlighet att många musslimer har en djävla kvinnosyn, men fortfarande inte alla, eller hur?

Jag hade två hantverkare här hemma i veckan som drog in nytt bredband, två grabbar med sydamerikanskt ursprung, när dom kom på morgonen presenterade dom sig, genom att tala om sitt ursprung men påtala att dom var födda här,

Jag frågade varför, man hörde ju att dom talade infödd svenska, men dom sa att i sverige spelar det ingen roll om man är född här, man är bara en blatte och svartskalle ändå för många! No

Därför presenterar man sig så, sa dom, samma gäller säkert många musslimska män, dom är födda här, med svenska värderingar men fostrade till sin religon, alltså helt fel att bara dra alla över samma kant, tycker jag!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-15, 04:29