Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
blueheaven
Regndrottning
lazy
kanaljen
MartinLindgren
Sniperace
Redvictory
11 posters

Maud Olofsson får skarp kritik!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Maud Olofsson får skarp kritik! - Sida 3 Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 19:53

Problemet är nog närmast att Mr. Raahhhmmmm, lider av "stora" mindrevärdskomplex,
    en riktigt barnslig 38 åring låter det som,
    han låter som låg och mellanstadie ungar som springer runt och skriker på polarna på rasterna,
    Självklart beter sig inte alla ungar så, men Mr. Rahm låter i högsra grad som en av dom som håller på så,

OCH HAN ÄR 38 ÅR! No
    EN FÅNTRATT, HELT ENKELT! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Maud Olofsson får skarp kritik! - Sida 3 Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 19:58

Ja du Mr. Rahm, du har kämpat hårt länge nu att trigga folk mot mig, No
    Hur har det gått, har du nått några framgångar! Very Happy

Men du sitter väl uppe på din höga häst, för feg att ta dig ner av egen kraft, så du får väl vänta till du ramlar ner! Wink

Din lilla krake, du kan inte ha det lätt! No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-07, 20:22

*gäsp*
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 20:44

Aha, Mr. Rahm, du läser mina inlägg iallafall, ja där ser man!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Maud Olofsson får skarp kritik! - Sida 3 Empty Kritiken mot Maud Olofsson

Inlägg  Redvictory 2009-05-08, 07:51

Tidigare arbetsmarknadsministern Börje Hörnlund är kritisk till att Centerpartiets ledning, med Maud Olofsson i spetsen, har övergett partiets mittenposition utan att först föra en intern diskussion i partiet.
    - Olofsson talar inte om förtroende utan om makt, ja, hon vill till och med bli statsminister, skriver han på DN Debatt.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1559743/kritiseras-inifran-sitt-eget-parti

Tyvärr finns det ingen ryggrad i fd centerpartister längre så de har övergett sin politik till Extrem Moderaterna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 09:58

Bara det att Maud Olofson några dagar efter att Reinfeldt vädjar om borgarfred inför ordförandeskapet i EU,
    Visserligen inget han själv bjöd på förra gången, så börjar tant Maud med att gå till hårt smutskastar angrepp mot oppositionen i sitt tal på centerkongressen igår,
    Att själva leva som man lär, är det inte tu tal om i borgaralliansens värld! Evil or Very Mad
    Maud säger att genom henne når partiet fantasisiffror i opinionen?
    Tycker dom blivit så små, att man ballanserar på 4% spärren! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 10:02

Lek med tanken, att vi inte visste vem Mr. Rahm är?
    och man blev serverad utdrag ur hans forumalster, typ hans senaste här idag?
    Sen får man frågan, att gissa hans ålder utifrån hans text, hur många skulle gissa på 38 år?
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-05-08, 10:13

Men credit till centern som nu sagt hur dom tänker göra om SD kommer in i riksdagen. Dom tänker inte samregera eller bli beroende av dom.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 10:21

Och vad blir det av det, då storebror Moderaterna inte tagit avstånd?
    Vi vet ju hur det gick för centern i waxholm, när man gick emot,
    Det blev tack och adjö på direkten,

Och med tanke på att Maud olofson säkert är den politiker som använder ordet makt flitigast av alla,

Att hon av alla skulle kliva av makten av den orsaken tvivlar jag starkt på!
    Hon skulle garanterat rättfärdiga sig, att inte stå för det om saken kom till sin spets?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-08, 10:30

Tyvärr lär det bli som martin beskriver dvs Moderaterna "storebror" bestämmer allt
    i alliansen så de övriga är ju bara ett bihang! Moderaterna drar sig nog inte för att operera bort dessa blindtarmar om det skulle krävas för att byta till sig SD!
    som sagt höger drar sig mot höger!
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-05-08, 10:38

Det får vi ju vänta och se hur det blir med den saken.

Credit i alla fall för att dom har tagit en ståndpunkt, vilket är mer än vad man kan säga om dom andra allianspartierna....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 10:44

Ja det har du rätt i corven!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-05-08, 14:03

Jag håller inte riktigt med dig i detta Corven....

Visserligen vill inte jag se SD i riksdagen.... Men, väljs SD in på demokratisk vis så vore det fel att ignorera dem och utesluta SD från samarbete.

Detta förfarande vore att helt förkasta väljarnas åsikter och ett ignorerande av väljarnas önskningar är i sig självt, odemokratisk.

Skulle SD väljas in i riksdagen är det bara att bita i det sura äpplet och arbeta tillsammans med dem. SD är där på demokratisk vis och skall INTE uteslutas!

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-05-08, 16:45

Regndrottning skrev:Jag håller inte riktigt med dig i detta Corven....

Visserligen vill inte jag se SD i riksdagen.... Men, väljs SD in på demokratisk vis så vore det fel att ignorera dem och utesluta SD från samarbete.

Detta förfarande vore att helt förkasta väljarnas åsikter och ett ignorerande av väljarnas önskningar är i sig självt, odemokratisk.

Skulle SD väljas in i riksdagen är det bara att bita i det sura äpplet och arbeta tillsammans med dem. SD är där på demokratisk vis och skall INTE uteslutas!

queen

En underlig sak, vissa anser med emfas att vi SKA samarbeta med radikala Islamister eftersom det KAN leda till något BRA, men att sdamarbeta med SD DET går inte, vad är skillnaden?

Jag för min del tror mer på att SD kan påverkas och föraändras lättare än radikala Islamister, se bara på VPK som gått framåt och idag inte prisar stalin längre....
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-08, 18:01

Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:Jag håller inte riktigt med dig i detta Corven....

queen

En underlig sak, vissa anser med emfas att vi SKA samarbeta med radikala Islamister eftersom det KAN leda till något BRA, men att sdamarbeta med SD DET går inte, vad är skillnaden?

Jag för min del tror mer på att SD kan påverkas och föraändras lättare än radikala Islamister, se bara på VPK som gått framåt och idag inte prisar stalin längre....

Tror du att Den blåa Högeralliansen kan Påverkas också?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 18:50

Jag tror inte Maud Olofson står för vad hon säger idag, om saken dras till sin spets,
    Vi vet alla att hon inte tvekar en sekund att rusa ut på isen och snurra runt och göra piruetter,
    Aldrig hon släpper ifrån sig piskan för SD:s skull frivilligt, hon har säkert redan bortförklaringar och försvar klart att slänga fram redan nu?

Men jag är säker på att hon inte behöver oroa sig, då hon inte kommer vara statsråd längre efter nästa val! No

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:55