Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
råttan.
RedCloud
x-medborgare
fredrik rahm70
GustavAnder
theward
berralarzon
Sniperace
Vercingetorix
Blåfront
Regndrottning
blueheaven
Redvictory
formsvackan
18 posters

    Nästan två av tre apotek säljs

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  formsvackan 2009-05-06, 20:12

    fredrik rahm skrev:formsvackan. när argument saknas såå??=)

    dags att ta en tripp till Norrköping och kolla dina konspirationsteorier=??=)

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/ufo-arkiv-ger-sig-tillkanna-for-allmanheten-1.860005
    Vad är det du anser vara en konspirationsteori, att matpriserna styrs av ett fåtal grossister, eller att gotlänningarna eventuellt produktutvecklat genom att blanda Gorgonzola i fårskallarna ?

    btw: http://www.cashandcarrion.co.uk/images/reg_heritage/reg_heritage_conspiracy_theory_white.png
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-06, 20:13

    formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev:formsvackan. när argument saknas såå??=)

    dags att ta en tripp till Norrköping och kolla dina konspirationsteorier=??=)

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/ufo-arkiv-ger-sig-tillkanna-for-allmanheten-1.860005
    Vad är det du anser vara en konspirationsteori, att matpriserna styrs av ett fåtal grossister, eller att gotlänningarna eventuellt produktutvecklat genom att blanda Gorgonzola i fårskallarna ?

    btw: http://www.cashandcarrion.co.uk/images/reg_heritage/reg_heritage_conspiracy_theory_white.png

    'vill se lite argument VARFÖR tex spanien kan ha fler apotek lägre priser på medicin och bättre service UTAN skattesubbar och "rabattkort"...och statligt monopol


    Utan att nämna Usa och rymdvarelser som konspirerar.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  formsvackan 2009-05-06, 20:15

    fredrik rahm skrev:vill se lite argument VARFÖR tex spanien kan ha fler apotek lägre priser på medicin och bättre service UTAN skattesubbar och "rabattkort"...och statligt monopol
    Du lär nog först komma med något som styrker ditt påstående.
    fredrik rahm skrev:Utan att nämna Usa och rymdvarelser som konspirerar.
    Gärna det, om du nu kan.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-06, 20:15

    Sniperace skrev:
    Visst jag kan också gå till närmsta bonde nu mera men hur många kan det ???

    Jag pratar inte om närmsta BONDE, utan närmsta GÅRDSBUTIK, där ALLA är välkomna att handla, det finns ett otal sådana över hela Sverige, och är inget som man inte skulle klara av att handla i, kan man åka tjugo mil för att handla i Ullared, så är väl inte några mil till en sådan något större problem

    Förvisso har du ju lite rätt men jag tillhör dom som inte skulle komma på tanken att åka 20 mil till ullared Very Happy Very Happy
    kanske snålheten bedrar visheten
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  berralarzon 2009-05-06, 20:16

    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:Kom att tänka på ngt.

    eftersom vi svenskar dessutom äter nästan mest medicin i världen

    (undrar varför, kan det vara statlig skattesub?=))


    och dessutom pumpas våra äldre fulla med piller, borde apotek öppna caféer med hyfsade öppettider där pensionärer ochkroniskt sjuka (som på detta forum) kan sitta och fika och diskutera krämpor och piller=)

    kan du inte fortsätta å tjafsa i dom andra trådarna så kan vi som vill ha en dialog om än oenigt fortsätta här
    X.et tror du haveristen fredrikrahm kan släppa en chanstill trådförstöring han milsvid känd som en sådan den "gode" NOT fredrikrahm aka micke_wrede.
    //berra
    Förövrigt har micke_wrede aka fredrikrahm lovat att avsluta detta forum för egen del men nörden rahm finns här 24/7.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  formsvackan 2009-05-06, 20:17

    Sniperace skrev:Jag pratar inte om närmsta BONDE, utan närmsta GÅRDSBUTIK, där ALLA är välkomna att handla, det finns ett otal sådana över hela Sverige
    Gör det ? Jag är övertygad om att minst 90% av landets befolkning inte ens har hört talas om dem.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-06, 20:19

    berralarzon skrev:
    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:Kom att tänka på ngt.

    eftersom vi svenskar dessutom äter nästan mest medicin i världen

    (undrar varför, kan det vara statlig skattesub?=))


    och dessutom pumpas våra äldre fulla med piller, borde apotek öppna caféer med hyfsade öppettider där pensionärer ochkroniskt sjuka (som på detta forum) kan sitta och fika och diskutera krämpor och piller=)

    kan du inte fortsätta å tjafsa i dom andra trådarna så kan vi som vill ha en dialog om än oenigt fortsätta här
    X.et tror du haveristen fredrikrahm kan släppa en chanstill trådförstöring han milsvid känd som en sådan den "gode" NOT fredrikrahm aka micke_wrede.
    //berra
    Förövrigt har micke_wrede aka fredrikrahm lovat att avsluta detta forum för egen del men nörden rahm finns här 24/7.

    Nä tror inte det för enligt herr rahm har lilla jag inte fattat att ämnet redan är uttömt och färdig diskuterat.
    Ber om ursäkt för min senfärdighet.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-06, 20:25

    vänster läser och ignorerar så intressant:

    snälla lilla x


    redan kommit fram för länge sedan att det är upphandlingar och o-ansvar som gör det statliga monopol tänkandet till ett dyrt titanic...där enda lösningen alltid är mera skatt mera pengar mera skatt..



    lol!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  berralarzon 2009-05-06, 20:25

    x-medborgare skrev:
    berralarzon skrev:
    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:Kom att tänka på ngt.

    eftersom vi svenskar dessutom äter nästan mest medicin i världen

    (undrar varför, kan det vara statlig skattesub?=))


    och dessutom pumpas våra äldre fulla med piller, borde apotek öppna caféer med hyfsade öppettider där pensionärer ochkroniskt sjuka (som på detta forum) kan sitta och fika och diskutera krämpor och piller=)

    kan du inte fortsätta å tjafsa i dom andra trådarna så kan vi som vill ha en dialog om än oenigt fortsätta här
    X.et tror du haveristen fredrikrahm kan släppa en chanstill trådförstöring han milsvid känd som en sådan den "gode" NOT fredrikrahm aka micke_wrede.
    //berra
    Förövrigt har micke_wrede aka fredrikrahm lovat att avsluta detta forum för egen del men nörden rahm finns här 24/7.

    Nä tror inte det för enligt herr rahm har lilla jag inte fattat att ämnet redan är uttömt och färdig diskuterat.
    Ber om ursäkt för min senfärdighet.
    Inte alls x.et Finns två som är värre än värst.
    fredrikrahm aka micke_wrede är som sin kompis blåfront kvar i det av tiden innan 2006.
    //berra
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-06, 20:31

    ursäkta mej berra, men är du kär eller kåt eller bara besatt i mej??

    so sagt jag är ej lagt åt det hållet..
    ämnet var apotek / statligt monopol..

    och inte mej vilket du verkar ha missuppfattat..dock var jag på ett apotek igår..och köpte gasbinda vilket ej verkar gå att köpa i "vanliga affärer"
    .


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-06, 20:32, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  Sniperace 2009-05-06, 20:32

    [quote=\"formsvackan\"][quote=\"Sniperace\"]Jag pratar inte om närmsta BONDE, utan närmsta GÅRDSBUTIK, där ALLA är välkomna att handla, det finns ett otal sådana över hela Sverige[/quote]
    Gör det ? Jag är övertygad om att minst 90% av landets befolkning inte ens har hört talas om dem.[/quote]

    Precis som väldigt många inte hört något om många års terror på Sri Lanka.

    Kan det vara så att det finns de som inte vill att folk ska veta?
    Gårdsbutiker

    Fler Gårdsbutiker

    *asgarv* du trodde du skulle beslå mig med en lögn?

    hoppas du rodnar djupt nu när du läser, ta speciellt länk två...


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-05-06, 20:38, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  berralarzon 2009-05-06, 20:34

    fredrik rahm skrev:ursäkta mej berra, men är du kär eller kåt i mej??

    so sagt jag är ej lagt åt det hållet..
    ämnet var apotek / statligt monopol..

    och inte mej vilket du verkar ha missuppfattat..dock var jag på ett apotek igår..och köpte gasbinda vilket ej verkar gå att köpa i "vanliga affärer"
    .

    Nu önskar fredrikrahm aka micke_wrede något han inte vill uppleva.
    //berra

    Gasbinda du skulle lindat in ditt tagentbord i detsamma så vi andra slapp dig härinne.
    ..
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  formsvackan 2009-05-06, 20:36

    Sniperace skrev:Precis som väldigt många inte hört något om många års terror på Sri Lanka.
    Kan det vara så att det finns de som inte vill att folk ska veta?
    Uj uj uj, nu kommer fredrik och skriker om konspirationer, USA och rymdvarelser snart.

    Förklaringen är nog inte annan än den att de gårdsbutiker du tror finns överallt, inte gör så.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-06, 20:38

    formsvackan och berra buss 2 st som tycker jag är mera intressant än själva debatten..och som kroniskt ej klarar att debattera,

    '
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  formsvackan 2009-05-06, 20:38

    fredrik rahm skrev:dock var jag på ett apotek igår..och köpte gasbinda vilket ej verkar gå att köpa i "vanliga affärer".
    Kom nu inte och påstå att gasbinda inte får säljas på annat än apotek !
    Tror man det ska man fasiken inte yttra sig i denna tråd.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  formsvackan 2009-05-06, 20:41

    fredrik rahm skrev:formsvackan och berra buss 2 st som tycker jag är mera intressant än själva debatten..och som kroniskt ej klarar att debattera,
    '
    Sorry katten, än har du inte kommit med ett enda dugg som varit värt att ens försöka "debattera". Skulle du mot förmodan göra så, ska jag gärna ge uttryck för min uppfattning i frågan, en gång till.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-06, 20:42

    som sagt..jag kollade på coop och ica och ingen gasbinda fanns..
    desivon fanns dock (tänk om folk DRICKER DET)och plåster (tänk om folk ÄTER DOM )

    (vanliga vänsterargument emot avskaffa apoteks monopolet)

    väntar fortfarande på dina argument:



    vill se lite argument VARFÖR tex spanien kan ha fler apotek lägre priser på medicin och bättre service UTAN skattesubbar och "rabattkort"...och statligt monopol


    Utan att nämna Usa och rymdvarelser som konspirerar.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-06, 20:42

    Sniperace skrev:[quote=\"formsvackan\"][quote=\"Sniperace\"]Jag pratar inte om närmsta BONDE, utan närmsta GÅRDSBUTIK, där ALLA är välkomna att handla, det finns ett otal sådana över hela Sverige
    Gör det ? Jag är övertygad om att minst 90% av landets befolkning inte ens har hört talas om dem.[/quote]

    Precis som väldigt många inte hört något om många års terror på Sri Lanka.

    Kan det vara så att det finns de som inte vill att folk ska veta?
    Gårdsbutiker

    Fler Gårdsbutiker

    *asgarv* du trodde du skulle beslå mig med en lögn?

    hoppas du rodnar djupt nu när du läser, ta speciellt länk två...[/quote]

    Tack för länkarna hittade några "butiker" jag inte kände till Very Happy Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  Sniperace 2009-05-06, 20:46

    kolla nu länkarna i mitt tidigare inlägg

    Gårdsbutiker över hela sverige
    fler
    ännu fleroch ännu fler

    allt detta på bara en KORT sökning som alla BORDE klara innan de gnäller....


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-05-06, 20:48, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  berralarzon 2009-05-06, 20:46

    fredrik rahm skrev:formsvackan och berra buss 2 st som tycker jag är mera intressant än själva debatten..och som kroniskt ej klarar att debattera,

    '

    Och när debbatera du fredrikrahm aka micke_wrede? enda du är känd för är ju som mobbaren.
    //berra
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-06, 20:52

    postar igen pga spam:


    som sagt..jag kollade på coop och ica och ingen gasbinda fanns..
    desivon fanns dock (tänk om folk DRICKER DET)och plåster (tänk om folk ÄTER DOM )

    (vanliga vänsterargument emot avskaffa apoteks monopolet)

    väntar fortfarande på dina argument Formsvackan:



    vill se lite argument VARFÖR tex spanien kan ha fler apotek lägre priser på medicin och bättre service UTAN skattesubbar och "rabattkort"...och statligt monopol


    Utan att nämna Usa och rymdvarelser som konspirerar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  Sniperace 2009-05-06, 20:55

    Redan för trettio år sedan handlade jag alltid kyckling direkt från slakteri i hela lådor till väldigt låga priser, här blev det rabatt på kycklingar som mist en vinge, kunde få både en och två 15kg,s lådor till priset för bara ett par st kycklingar i snabbköpet.

    Detta är något som i stort sett ALLA kan göra, bara de vill göra sig omaket att söka... och handla på annat ställe än man alltid gör av bara vana
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  berralarzon 2009-05-06, 20:56

    fredrik rahm skrev:postar igen pga spam:


    som sagt..jag kollade på coop och ica och ingen gasbinda fanns..
    desivon fanns dock (tänk om folk DRICKER DET)och plåster (tänk om folk ÄTER DOM )

    (vanliga vänsterargument emot avskaffa apoteks monopolet)

    väntar fortfarande på dina argument Formsvackan:



    vill se lite argument VARFÖR tex spanien kan ha fler apotek lägre priser på medicin och bättre service UTAN skattesubbar och "rabattkort"...och statligt monopol


    Utan att nämna Usa och rymdvarelser som konspirerar.

    Om du ändå struntat i det fredrikrahm aka micke_wrede för som mobbare är ju du mest känd härinne.
    //berra
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-06, 20:56

    fredrik rahm skrev:postar igen pga spam:


    som sagt..jag kollade på coop och ica och ingen gasbinda fanns..
    desivon fanns dock (tänk om folk DRICKER DET)och plåster (tänk om folk ÄTER DOM )

    (vanliga vänsterargument emot avskaffa apoteks monopolet)

    väntar fortfarande på dina argument Formsvackan:



    vill se lite argument VARFÖR tex spanien kan ha fler apotek lägre priser på medicin och bättre service UTAN skattesubbar och "rabattkort"...och statligt monopol


    Utan att nämna Usa och rymdvarelser som konspirerar.



    vill se lite argument VARFÖR tex spanien kan ha fler apotek lägre priser på medicin och bättre service UTAN skattesubbar och "rabattkort"...och statligt monopol

    Vet faktiskt inte men du kanke kan komma med teorier eftersom du verkar insatt i det spanska systemet villket inte jag är
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty är alla mediciner billigare??

    Inlägg  theward 2009-05-06, 21:05

    Receptfria, är ju nästanm skit samma.
    nu talar vi dyra mediciner som folk behöver (dagligen)

    Det är först då det är intressant att jämföra...

    Tex skulle min medicin utan högskostnadskydd och de andra subeventionerna på vad till högskostnadskostnadbeloppet..

    Bli betydligt dyrare än de faktiskt nu blir..
    Flera hundra procent faktiskt...

    Så hur ska medicinen kunna vara så mkt billigare, så det skulle löna sig att ha lägre priser utan subventioner och högkostnadskydd...

    Eller är det så att det är egotripp som gör att "vanligt frisk folk" vill ha billigare medicin på bekostnad på de som är kroniskt beroende av dyra mediciner??

    Sponsored content


    Nästan två av tre apotek säljs - Sida 5 Empty Sv: Nästan två av tre apotek säljs

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 04:04