Vercingetorix 2010-08-29, 00:32
KickTheRasist skrev: SilverSurfer skrev:Alliansen pladdra om att de styrde sverige ur krisen???
Jaha??? Men styrde vad och hur? De gjorde ju inget alls....eller vad gjorde de isåfall?
Kanske jag missat nåt...
Dem styrde inte Sverige ur krisen , det ända som dem har gjort är att
tomma statskassan som sossarna har sparat och kämpat i åratal !
Deras utsago att dem styrde detta landet ur krisen finner jag obefogad och
nästan intill komiskt !
MVH
//KTR
Tömma statskassan? Det är direkt felaktigt.
Sverige har betalat av en stor del av statsskulden med ett substansiellt belopp. Det är bra att våra barnbarn inte ska behöva betala för tidigare generationers dumheter mer än vad de måste, och staten ska inte äga företag.
Sverige har lyckats hålla arbetslösheten på samma nivå som under högkonjunkturen. (tom lyckats skapa 100 000 nya jobb under mandatperioden, trots recessionen)
Sverige har lyckats öka realinkomsten för den normale löntagaren med i storleksordningen en månadslön/år (typ samma förmån som i Grekland, fast utan att köra landets ekonomi i skiten)
Sverige har INTE låtit sig lockas in i vansinniga företagsköp. (DET hade dränerat den svenska statskassan)
Allt detta UTAN att som regeringen Persson gjorde, konfiskera pensionsfonder. (Något som regeringen försöker åtgärda genom skattesänkningar för pensionärerna.)
Samtidigt har välfärdssatsningar kunnat göras.
Jag vet att du inte är nöjd med detta KTR, men i mina ögon hade alternativet som presenterades vid valet -06 inte kunnat göra ett bättre jobb.
Skatteintäkterna har nämligen ÖKAT, och är idag större än under sossarnas regeringstid under högkonjunkturen!
Sammantaget gör detta, trots, och det medges, en viss osmidighet vad gäller de nya sjukreglerna, att jag tänker rösta för fortsatt förtroende för regeringen Reinfeldt.
m.m., m.m.